Welke gezichts crème is echt fijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 23:13

Hoi allemaal,

Ik gebruikte nooit gezichts crème tot ik de advent kalender van rituals kreeg en daar een mega fijne gezichts crème in zat. Ik besloot om deze direct ook in het groot aan te schaffen.

Nouja groot is een groot gezegde haha, want in de huls zit een mini flesje waar de crème in zit, hoezo nepperij? Al met al heb ik ongeveer 3 weken met die crème gedaan en ik gebruik hem alleen in de ochtend en in de avond.

Gezien ik niet van plan ben om meer dan 30 euro in 3 weken tijd te betalen voor een crème ben ik opzoek naar een fijn alternatief.

Ik heb nu deze crème: https://www.rituals.com/nl-nl/the-ritua ... 16401.html

Wat ik er zo fijn aan vind is de dunne lichte structuur, het smeert super fijn uit en de geur is heerlijk. Ik ben opzoek naar een anti aging crème.

De prijs maakt mij niet heel veel uit, maar ik hou er gewoon niet van om genept te worden en helaas hoeveel ik ook van Rituals hou heb ik dat gevoel nu wel. Ik zou het wel fijn vinden als er veel natuurlijke ingrediënten in zitten. :)

Wildgirl

Berichten: 11665
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 23:15

Licht te smeren en een prettige geur(en cruelty free) is de geitenmelk lijn van Ziaja skin. Ik heb daar zowel de dag, nacht -en spfcreme van. Heel fijn en betaalbaar merk!

123_456
Berichten: 95
Geregistreerd: 15-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 23:16

Ik gebruik crème van biodermal. Is bijna altijd wel bij een drogist in de aanbieding. Trekt fijn in en ruikt niet heel erg. Ik vijn veel geur niet lekker.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 23:17

Ik heb de gewone versie van Clinique Moisture Surge. Het is een gel waardoor het heel snel intrekt en je huid glad voelt, maar totaal niet plakkerig is. Ik ben er heel erg tevreden over! :)

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 23:19

123_456 schreef:
Ik gebruik crème van biodermal. Is bijna altijd wel bij een drogist in de aanbieding. Trekt fijn in en ruikt niet heel erg. Ik vijn veel geur niet lekker.


Ik gebruik de PCLE van Biodermal. Ik koop hem altijd in de aanbieding voor 1+1 gratis.

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 23:19

topsylover schreef:
Ik heb de gewone versie van Clinique Moisture Surge. Het is een gel waardoor het heel snel intrekt en je huid glad voelt, maar totaal niet plakkerig is. Ik ben er heel erg tevreden over! :)

Ik heb hiervan de versie met 25 spf en ook heel tevreden! Ook met spf is hij totaal niet vettig en trekt snel in

Team_Sublime

Berichten: 1288
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 23:23

ik heb sinds kort een eigen winkel in o.a skincare producten en daarin ook een eigen merk namelijk het kruidenmeisje. Dit is helemaal op natuurlijke basis en geschikt voor een gevoelige huid en met hyaluronzuur en Aloe vera. Je kan even kijken op mijn website, je kan hem namelijk nu pre orderen. Ik krijg ze 1e / 2e week van februari allemaal binnen.

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 23:41

De link die jij geeft is van een serum en geen crème. Een serum gebruik je onder je dagcreme en vervangt deze zeker niet. Van een serum gebruik je maar heel erg weinig.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 23:46

Ik gebruik nu CeraVe dagcreme spf 30 en mijn huid heeft nog nooit zo fijn aangevoeld. Heb van duur tot goedkoop geprobeerd maar dit merk werkt fijn voor mij.

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 23:57

Hier ook de Clinique Moisture Surge met spf tot volle tevredenheid.

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 00:49

Dit is idd een serum, die kan je gebruiken onder je dagcreme en heb je maar weinig van nodig. Max 1 pompje..

Ik gebruik al jaren rituals, verschillende dingen zoals idd serum en dagcreme, gezichtsolie, first essence.. afwisselend dus. Ben er heel tevreden over en doe er ook echt lang mee.

xmarloesx2
Berichten: 543
Geregistreerd: 09-07-11

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 02:55

Ik gebruik al een hele tijd de dagcrème van zarqua (de Hydra lijn).sinds ik die crème gebruik heb ik geen last meer van een droge huid en is mn gezicht nog nooit zo egaal geweest.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 07:58

Even wat tips voor als je op zoek bent naar een crème:

Laat crème in een potje links liggen en ga voor een pompje of tube. Een potje is onhygiënisch doordat je er steeds met je vinger in roert en doordat er steeds zuurstof bij komt als je de pot open draait is er kans dat de crème sneller bederft of de ingrediënten vervliegen.

Veel parfum in een crème is eigenlijk niet goed voor de huid.

Laat je niet foppen door ‘natuurlijke’ ingrediënten. Dat is niet per definitie goed. Zo is lavendel licht irriterend maar zit vanwege de geur toch in veel crèmes.

Ik kan je Paula’s choice aanraden of jetske ultee.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 08:04

Ojee wat stom van mij. :+ De gewone crème van rituals zou dus langer mee moeten gaan?

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 08:14

De gewone crème van rituals zit wel in een potje. Ik zou die persoonlijk om die reden overslaan. Er zit wel meer in dan het serum wat je gebruikte.

Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 08:21

Petrichor schreef:
Ojee wat stom van mij. :+ De gewone crème van rituals zou dus langer mee moeten gaan?


Ik zal die links laten liggen aangezien het in een potje zit. Heel onhygiënisch. Bij sproetonline kan je veel reviews lezen over verschillende producten. De juiste crème is afhankelijk van je huideigenschappen. Als je graag iets tegen huidveroudering wilt dan is het ook handig om opzoek te gaan naar een crème met minstens spf 30. Het kost even wat tijd uit te vogelen maar er zijn zeker voldoende goedkopere en goede alternatieven

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 08:47


Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 09:03

Een gel ben ik eigenlijk niet zo'n fan van. Liefst een dunne crème die makkelijk smeert. Het liefst ook nog 1 die voor zowel de dag als de nacht kan. :) In het duurdere segment mag ook aangeraden worden.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 28-01-24 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 09:03

Ik gebruik nu biodermal maar de prijs is in een paar jaar tijd verdubbeld. Ben opzoek naar een goedkoper alternatief. Heb een gevoelige huid, tips zijn welkom.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 09:12

Ik heb een anti age creme van Apivita, ik vind hun producten zo fijn dat ik inmiddels ook hun shampoo, reinigingsgel, handcreme, bodylotion,... eigenlijk bijna alles heb :,) s zomers gebruik ik een creme met uvbescherming

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 09:13

Wat hier al verteld wordt: probeer potje te vermijden en ook crèmes waar parfum in zit.
La roche posay heeft mooie producten en vaak goed betaalbaar.
Duurdere merken zegt niet altijd iets over de kwaliteit, vaak zit er parfum in.
Ook wil ik je adviseren om dagelijks een spf op te doen, dit is de nr 1 tegen huidveroudering. Of een dagcreme met spf, van bv paula's choice. Maar das misschien een beetje zonde om ook in de avond te gebruiken :)

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 09:19

Ik gebruik momenteel overdag het pollution serum van Annemarie Borlind, nu het winter is en mijn huid enorm droog de moisturizer van La Mer en een oog serum en oogcrème van Evolve. En altijd een spf, wel een losse want spf ingebouwd in dagcrème is niet effectief.
In de avond gebruik ik het advanced Génifique serum van Lancôme en de Dior sorbet crème en een oog serum en oogcrème van Babor.

Dit werkt voor mijn erg gevoelige huid heel goed. Mijn huid is mooi egaal en rustig.

Zolang je niet met je vingers in een potje gaat maar netjes het spateltje gebruikt kan het niet veel kwaad.

Jolien87

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 09:22

Ik zweer bij The ordinary.
Het is ongeparfumeerd en ze hebben twee verschillende moisturizers qua vetheid.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 09:26

Petrichor schreef:
Een gel ben ik eigenlijk niet zo'n fan van. Liefst een dunne crème die makkelijk smeert. Het liefst ook nog 1 die voor zowel de dag als de nacht kan. :) In het duurdere segment mag ook aangeraden worden.


Zowel voor dag als nacht is wat moeilijker omdat de bestanddelen ook vaak anders zijn. Dagcreme heeft vaak een spf en is lichter. Een nachtcrème is vaak iets romiger en voedender zodat je huid dit goed op kan nemen als je slaapt.
Ik heb ook goede ervaringen met Paula’s choice en dan de donkerblauwe. Die heb ik in dag en nacht.

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 09:56

Ik gebruik zelf een dagcrème van Biodermal voor de vette huid, ben hier heel erg tevreden over. Smeert fijn en is geen al te dikke crème. Het is, naar mijn mening, alleen niet zo heel erg makkelijk om een crème te vinden o.b.v. wat anderen fijn vinden, want het is wel afhankelijk van jouw eigen huidtype wat je nodig hebt in een crème. Heb je een droge/normale/vette/gecombineerde huid, is deze gevoelig of niet, zijn er andere huidproblemen waar je iets aan wil doen. Als je een droge huid hebt, dan zou ik mijn advies id wind slaan, heb je een vette huid dan kan je het zeker overwegen

https://www.etos.nl/producten/biodermal ... 03152.html