Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
redbutton
Berichten: 983
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:00

@kabayo vervelend. Fijn dat ze vandaag nog komt, ik duim dat alles goed is.

@farjen we krijgen wel van die 10 euro een deel terug, afhankelijk van het inkomen. Zo ongeveer de helft (of meer of minder).
Heel verdrietig trouwens om alleen bij zo een afspraak te zitten, snap dat hij je niet meer alleen laat gaan.

@jasz heb je cholestase bij alle vorige zwangerschappen gehad? Is het zeker dat je het dit keer weer krijgt? Wel heel erg vervelend.

Ik lig het beste op mn linkerzijde maar moet echt veel draaien wegens mn pijnlijke banden en rug. Voel me snachts echt een walvis, maar als ik niet draai heb ik de dag erna echt veel pijn.

Kabayo

Berichten: 14041
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:03

Inmiddels lig ik toch in het ziekenhuis voor een CTG. De verloskundige vond de hartslag te hoog. Ze voelde de baby schoppen maar in niet, dat vond ze ook verontrustend. Dus nog even afwachten..

suus_toes

Berichten: 984
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:16

Kabayo schreef:
Inmiddels lig ik toch in het ziekenhuis voor een CTG. De verloskundige vond de hartslag te hoog. Ze voelde de baby schoppen maar in niet, dat vond ze ook verontrustend. Dus nog even afwachten..


Bah wat vervelend!
Hopelijk valt het allemaal een beetje mee, en straks weer lekker naar huis.

Ben je er zelf een beetje 'oke' onder?

Heel veel sterkte! :knuffel:

jasz

Berichten: 2225
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:41

redbutton schreef:
@kabayo vervelend. Fijn dat ze vandaag nog komt, ik duim dat alles goed is.

@farjen we krijgen wel van die 10 euro een deel terug, afhankelijk van het inkomen. Zo ongeveer de helft (of meer of minder).
Heel verdrietig trouwens om alleen bij zo een afspraak te zitten, snap dat hij je niet meer alleen laat gaan.

@jasz heb je cholestase bij alle vorige zwangerschappen gehad? Is het zeker dat je het dit keer weer krijgt? Wel heel erg vervelend.

Ik lig het beste op mn linkerzijde maar moet echt veel draaien wegens mn pijnlijke banden en rug. Voel me snachts echt een walvis, maar als ik niet draai heb ik de dag erna echt veel pijn.


Nee eerste keer niet officieel, toen wel jeuk gehad, maar heeft zich toen niet doorgezet. Kans is 60-80% volgens mij, dus wel vrij grote kans

Oh irritant dat draaien en dat het zo moeizaam gaat dan!

Oh wat vervelend kabayo, hopelijk alles gewoon goed!

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:49

Oh kabayo, wat schrikken. Ik duim dat alles goed is!

Kabayo

Berichten: 14041
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:43

Ik ben inmiddels weer thuis. Gelukkig is er niks afwijkends gevonden. De kleine zat lekker in de placenta te porren :P Nu maar lekker in de rust. Wel fijn dat alles goed is :)

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:58

Ach gelukkig goed nieuws!

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 15:54

Gelukkig maar, hele opluchting!

redbutton
Berichten: 983
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:12

Wat een opluchting kabayo! Fijn dat ze het serieus opgepakt hebben.

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:37

Wat een opluchting Kabayo!

Kabayo

Berichten: 14041
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:43

Ja inderdaad. Je voelt je alleen bezwaard want je komt daar "voor niks". Al zeggen de verloskundige dat ik dat niet zo moet zien. Maar fijn.. toch lijkt het dan alsof je je aanstelt :o

Dankje dames :*

nicole_floor

Berichten: 3254
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:53

Fijn dat alles toch goed is Kabayo!

redbutton
Berichten: 983
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 17:45

Mijn verloskundige zegt ook dat je het zo niet moet zien. Als er wel wat was konden ze er nog wat aan doen ;) en nu heb je voor jezelf rust en zekerheid anders zou je je de hele dag alsnog druk maken.

bellizdej
Berichten: 315
Geregistreerd: 21-10-09

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 17:59

Fijn Kabayo dat alles goed is, wat een opluchting.

jasz

Berichten: 2225
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:46

Snap dat je dat zo voelt kabayo, dat heb ik zelf ook altijd. Maar mijn verloskundigen zeggen juist dat ze zijn om je gerust te stellen en ook dat ze liever hebben dat je te vaak belt dan dat je te laat bent

Fenn

Berichten: 6144
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:53

Fijn dat het goed is Kabayo! En een verloskundige vindt het vast niet erg om zo'n afloop te hebben bij zorgen.

Spannend Jasz of je het hebt of krijgt of niet. Hoop voor je dat het voorspoedig loopt!

En dat draaien in bed herken ik ook. Wat een gedoe, dat zwanger zijn.

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:43

Schrikken zeg Kabayo, fijn dat het allemaal mee viel!

Hier ook heel duidelijk waar de placenta ligt. Als hij schopt daar zie ik mn buik bewegen maar voel ik het niet van binnen uit. Als hij er langs schopt wel.
En beter een keer te veel controle/aan de bel trekken dan een keer te weinig!

Ik lees trouwens trouw mee, maar het op iedereen reageren vind ik altijd een hele opgave, zeker op mijn telefoon!

Ik zal volgende keer mijn best doen er voor!

suus_toes

Berichten: 984
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:01

Zo en we zitten alweer in week 26 *\o/*

Hebben jullie ook zo'n last van zuurbranden?
Wat helpt bij jullie? Eet al rennies in overvloed, maar lijkt niet meer te helpen.
Ik word er niet goed van... M'n maag staat letterlijk in brand steeds, doet echt gewoon pijn.

jasz

Berichten: 2225
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:05

Ja vreselijk is dat, helaas krijg ik daar ook elke zwangerschap last van. Ik slik er omeprazol voor, is echt het enige dat werkt. Is ook in overleg met de verloskundige en die zegt ook: je weet hoe het komt, dus niet erg om dat gewoon te doen nu. Ik kan er anders echt niet van slapen en soms zelfs overgeven erdoor

redbutton
Berichten: 983
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:51

Ik heb dat gelukkig niet, maar vorig jaar wegens een antibiotica kuur het gehad en het is heel ellendig. Toen werkte de omeprazol wat maar ook niet voldoende.

jasz

Berichten: 2225
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:02

Ik heb nu van eigen merk kruidvat pantoprazol, dat werkt voor nu voldoende. Aan het einde van de zwangerschap had ik omeprazol van losecosan en die werkte wel tot het einde goed. Nog steeds niet 100% maar wel genoeg om gewoon te kunnen slapen en ik zorgde wel altijd dat ik niet te laat at en niet al te vette dingen.

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:04

Zelf geen ervaring mee maar zag Antagel Teva langs komen voor brandend maagzuur, wellicht een poging waard?

Lien_

Berichten: 2497
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 10:31

Wat vervelend suus_toes en jasz, ik heb er geen ervaring mee. Wat zegt de verloskundige? Ik denk dat je eetritme ook kan helpen (of hinderen) inderdaad :(:)

Kabayo gelukkig is alles in orde! Heel goed dat je gegaan bent, fijn dat ze het zo serieus nemen, beter een keer te vaak dan niet gaan. Lijkt me wel enorm schrikken, dikke knuffel.
Prachtige foto tussen de tulpen trouwens <3

jasz ik moest opzoeken wat cholestase is, wat lijkt me dat rot zeg. Heb je grotere kans omdat je het eerder gehad hebt?

Opvang is hier ook echt duur := Ik weet nog niet precies hoeveel we gaan betalen, omdat we overal alleen nog op de wachtlijst staan en geen bevestiging hebben. Echter is hier ook veel opvang wat via je werkgever gaat, dus daar ben ik stiekem wel op aan het letten met zoeken naar een nieuwe baan. Familie vast laten oppassen is helaas geen optie

Farjen ik snap dat je nu niet meer alleen naar afspraken gaat, wat naar lijkt me dat.
Ik doe alle controles alleen, mijn man gaat wel mee naar de echo's. Daar was ik wel heel blij mee toen we de nare echo ervaring hadden op 22 weken. We 'moeten' in principe nog samen een afspraak bij de verloskundige doen om o.a. bevalling door te spreken, maar met vaste werktijden is het lastig te plannen dus dat hebben we nog steeds niet gedaan :=

Volgende week heb ik weer controle en in principe de laatste echo voor de geboorte. Zin om haar weer te zien, en hopelijk is alles in orde :)

x_Nadia

Berichten: 1367
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:13

Nou hier gaat het allemaal niet zo lekker meer :n
Met beeb gelukkig wel, maar met mij niet…
Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar sinds ik een rondje paard heb gedaan zijn mijn heupen en banden verschrikkelijk qua pijn.
In huis kleine stukjes lopen gaat nog redelijk maar bv boodschappen doen is echt niet meer te doen.
Om niet helemaal aan huis gekluisterd te zijn hebben we een setje wielen gehuurd bij medipoint.
Die al even getest zijn :')
Afbeelding
Spoiler:
Hij moest even kijken of ie wel veilig was, maar wou er gewoon even mee spelen :')
Stoeltjes staan in de kachel zodat de robotstofzuiger erlangs kan btw :=


En omdat ik mij dus zo vreselijk verveel heb ik toch maar doorgezet met een nieuwe hobby, Wax melts en kaarsen maken *\o/*
Ik zat er al een tijdje over na te denken om het te gaan doen, maar nu hebben we genoeg tijd over dus zijn we er voor gegaan.
Voor de gene die het leuk vinden hier een linkje naar mijn insta:
https://www.instagram.com/waxsensaties? ... _source=qr

Ook zijn de eerste kleertjes al gewassen :=
Afbeelding

nicole_floor

Berichten: 3254
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:00

suus_toes schreef:
Zo en we zitten alweer in week 26 *\o/*

Hebben jullie ook zo'n last van zuurbranden?
Wat helpt bij jullie? Eet al rennies in overvloed, maar lijkt niet meer te helpen.
Ik word er niet goed van... M'n maag staat letterlijk in brand steeds, doet echt gewoon pijn.

Jaa vreselijk. Ik eet ook rennies in overvloed. Heb ze tegenwoordig ook overal mee naartoe.