Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
redbutton
Berichten: 1007
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:21

Tweedehands hangt misschien ook af welke regio je zit. Hier is in een straal van 10km heel veel aanbod voor bedragen onder de 100 euro (voor een commode en ledikant) wat echt nog in goede staat is.
Ik heb echt wel kunnen kiezen wat ik mooi vind.
En ik heb er momenteel hobby aan, als ik na het werk even een uur ga liggen scroll ik lekker marktplaats door of ik wat moois zie haha.

Fenn

Berichten: 6170
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:31

Ja, net gebeld en alles is goed. Nu een waterijsje om dit te vieren :)

Wij hadden bij de eerste een box, sliep ze wel fijn in. Die zetten we weer neer. We kregen m gratis bij de babykamer die we via marktplaats ophaalde, ze moesten er vanaf. Niet helemaal mijn smaak. Maar na een maand of 6 gaat ie toch weg.

Hier ook veel aanbod op marktplaats. Nette commodes, kasten en bedjes. Co sleeper lenen we.

x_Nadia

Berichten: 1373
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:53

Yipee schreef:
X_Nadia: Gefeliciteerd met nog een knul! Super leuk. Vind broer ook wel leuk denk ik?


Hij heeft heel lang gezegd dat hij een zusje wou, toen hij uit eindelijk de ballon mocht lek prikken en er blauw uit kwam hebben mijn partner en ik elkaar wel even aangekeken, maar hij begon meteen te springen en verteld iedereen die hij tegen komt dat hij een broertje krijgt :j

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:23

Ah wat leuk! Eigenlijk maakt het ook niet uit he? Zo zie je maar weer. :)

Fenn

Berichten: 6170
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:34

Oh, fijn Nadia! Een kennis van me kreeg een derde en nam oudste kind mee naar een pretecho. Helemaal zeker dat die derde een meisje zou zijn, bleek op de echo toch een jongen. Kind schijnt de hele terugrit in tranen te zijn geweest. :oo

x_Nadia

Berichten: 1373
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:42

@Yipee, Nee absoluut niet, wij hadden stiekem wel een voorkeur voor een jongen maar een meisje hadden wij net zo leuk gevonden <3

@Fenn, ach sneu is dat… mijn partner en ik wisten het al, dus wij hadden hem met een omweg wel al een beetje voorbereid en alle leuke dingen genoemd die hij met een zusje kon doen en wat hij niet kon maar met een broertje wel.
Een zusje kan natuurlijk ook prima hutten bouwen en voetballen enz maar in zo’n kinderkoppie werkt dat toch anders :=

Lien_

Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:22

Ik vond geslacht op de echo echt het enige duidelijke, verder totaal niet kunnen zien waar ze naar aan het kijken was, alleen toen ze voor het geslacht ging kijken wisten we beiden al direct wat het was. Vandaar dat ik het me afvroeg :') (hoewel ik nog steeds aan het resultaat twijfel _O- )

Mischa ik ben het met je eens hoor! Tuurlijk mag je voorkeur hebben, dat betekent niet dat je niet blij zal zijn met wat je hebt. Ik denk dat dat normaal is

DemDreempel voel je niet bezwaard om binnen te vallen hoor, dingen missen is imo geen probleem :)

Roulette gefeli met de goede echo :)

x_Nadia gefeliciteerd! Fijn dat je zoontje het ook leuk vond gelukkig :j

Farjen ik ben de vorige maand plotseling flink aangekomen := Daarvoor heel weinig en nu lijkt het ook weer langzamer te gaan.
Tweedehands zou ik ook liever van een bekende dan van een vreemde willen, maar als het goed te wassen is is tweedehands prima. Maar bijv. matrasje en alles wil ik wel nieuw hoor :o mijn man is wat terughoudender met tweedehands dan ik ben.

Yipee al bijna met verlof! Dat gaat vlot :)

Fenn fijn dat alles goed is!

Een box willen wij (nog) niet, misschien als het in de toekomst nodig is, maar we hebben een klein huis en geen huisdieren. En qua slaapplekken, ik wil graag zo'n klein wiegje dat we het makkelijk kunnen verplaatsen voor het begin. Ons huis is gelijkvloers dus kan het makkelijk van onze slaapkamer naar woonkamer brengen (famous last words :+ ). Als ze wat ouder is zijn we hopelijk verhuisd of verzinnen we een andere oplossing.

jasz

Berichten: 2237
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 20:59

Lien_ schreef:
Een box willen wij (nog) niet, misschien als het in de toekomst nodig is, maar we hebben een klein huis en geen huisdieren. En qua slaapplekken, ik wil graag zo'n klein wiegje dat we het makkelijk kunnen verplaatsen voor het begin. Ons huis is gelijkvloers dus kan het makkelijk van onze slaapkamer naar woonkamer brengen (famous last words :+ ). Als ze wat ouder is zijn we hopelijk verhuisd of verzinnen we een andere oplossing.



Ja zo deden wij het ook bij allebei de mannen. Woonden ook gelijkvloers en op 40 vierkante meter. Gebruikte vooral vaak het babynestje. En daarna de wipper.

RianneH

Berichten: 28257
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:05

Box hebben wij uiteindelijk wel aangeschaft (idd via MP) maar nooit gebruikt om te slapen. We hadden hem in de wagen liggen, bovenop ons, of in de draagzak. Toen ie wat beweeglijker werd was de box wel handig, vooral met koken (nadat ik eens uien had gesneden met hem in de draagzak en we beide moesten huilen :\ ) en gezien er wieltjes onder zaten kon ik hem door het huis meenemen. Toen ie zich op kon gaan trekken hebben we hem uit elkaar gehaald, anders wordt het ook zo snel zo’n vergaarbak van speelgoed…..

Hier een mix van meubels, commode is nog van mijzelf geweest van vroeger, bedje hebben we nieuw gekocht. Peuter heeft nu ook een ‘nieuw’ groot bed via MP, maar met nieuw matras.

Dat is misschien nog wel een fijne tip, het IKEA babymatras is een hele fijne! Goed stevig, hoes is wasbaar en het matras zelf kan je uitspoelen als het al eens helemaal fout gaat. Kleine heeft er heerlijk op geslapen.

Heb toen ook gewoon het ledikant als bedje bij ons op de kamer gebruikt, maar ons nieuwe bed is veel lager, dus zit te denken aan een co-sleeper. Zeker met borstvoeding is het wel erg makkelijk om bij elkaar te liggen.


Ben ook heel benieuwd hoe anders het is om een baby in de zomer te krijgen, de eerste is rond deze tijd geboren, dus ben je veel bezig met kruiken, wollen dekens, slaapzakken, warm, koud, etc. Terwijl een zomerkind weer andere uitdagingen gaat geven…

redbutton
Berichten: 1007
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:12

Nooit over nagedacht dat een box niet perse nodig is. Haha.
Wij zetten er in huis wel 1, ook wegens de hond. Hebben hem van een collega gekregen dus als we hem niet gebruiken is het geen ramp.

Wij zetten denk een wiegje of cosleeper op de slaapkamer, mijn ouders hadden het wiegje nog. Kijken volgende week even of het wat is.

Hebben jullie al nagedacht over een babyfoon trouwens? Wat is nou echt een fijne?

nijnthju
Berichten: 540
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:32

Matrasje hebben wij inderdaad ook van de ikea, erg fijn!

Qua babyfoon hebben wij een google nest camera. Ideaal! Wij wonen op een boerderij en die camera geeft ons ook de vrijheid om tijdens slaapjes gewoon aan het werk te zijn.

RianneH

Berichten: 28257
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:33

Ik wou vorige keer per se geen babyfone op wifi, met het idee dat men erin kan breken :o Deze zwangerschap heb ik er minder zorgen over maar hebben we de oude nog, en die bevalt prima. Dat is de Luvion easy, al waren de stekkers wel snel stuk, maar we hebben nieuwe opgestuurd gekregen. Maar denk dat als ik opnieuw zou kopen ik iets met een groter bereik en verbinding met telefoon zou willen, ik nam hem vaak mee naar stal waar ie heerlijk kon slapen terwijl ik mestte, maar dan moest ik best dichtbij blijven.

Sweetgirl1
Berichten: 4577
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 23:27

Wij krijgen de box van opa en oma. En wel handig ivm ook inderdaad een hond
Hebben vandaag wat box spulletjes enz gekregen vanuit zijn werk. Dus wel echt blij mee

nicole_floor

Berichten: 3286
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 00:09

nijnthju schreef:
Matrasje hebben wij inderdaad ook van de ikea, erg fijn!

Qua babyfoon hebben wij een google nest camera. Ideaal! Wij wonen op een boerderij en die camera geeft ons ook de vrijheid om tijdens slaapjes gewoon aan het werk te zijn.

Wij wonen ook op een boerderij en zoeken dus ook een babyfoon met heel groot bereik.

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:08

Wij hebben ook goede ervaringen met de google nest, ook bij beide opa's en oma's staat er eentje en ik kan op alle camera's meekijken, ideaal

MerelV

Berichten: 1769
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:30

Ik kruip ook weer even onder de meeleessteen vandaan. Helaas wat minder fit geweest en lukt dus nog niet om op iedereen te reageren. Ik zag wat berichten over goede echo's en babykamers die afgemaakt worden. Leuke dingen om mee bezig te zijn!

Mijn babykamer is geschilderd, maar de meubels zijn nog niet binnen. Nog even geduld dus. Qua babyfoon heb ik een luvion essential connect gekocht, met name vanwege de mogelijkheid om zowel met als zonder wifi te gebruiken. Het bereik in mijn nieuwbouwwoning is niet altijd overal goed, dus dan is wifi wel fijn. Beeld was heel helder, dus denk tevreden mee!

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:41

Hier geen praktische ervaring maar een Luvion essential gekocht/gekregen. Kreeg goede reviews, dus ben benieuwd. Alleen moet nog wel even kijken waar we deze praktisch neerzetten. De camera zit overal waar deze kan staan in de kamer best een stuk van zijn slaapplek af. Dus ik denk dat we nog een extra houder nodig gaan hebben om hem ergens te klemmen.

redbutton
Berichten: 1007
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:20

De Google Nest klinkt wel interessant.
Vrienden van ons zeiden dat een babyfoon vaak stoort bij lange afstanden en als er gebouwen tussen stonden (zij hadden een dure aangeschaft zodat ze buiten iets konden doen als de baby sliep).
Wij wonen niet op een boerderij, maar wel buitenaf dus wil met de babyfoon gewoon even de paarden kunnen doen en mijn vriend wil gewoon in de werkplaats in de loods aan het werk kunnen. Dus denk dat we dan toch op iets met wifi uitkomen.

jasz

Berichten: 2237
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:00

Wij hebben nu de luvion essential, omdat m'n vriend op WiFi geen fijn idee vond. Maar kwaliteit vind ik niet top en bereik is ook niet goed. Als ik dan beelden zie van camera's op WiFi dan denk ik dat dat wel een stuk handiger is. Eerst zaten we letterlijk naast de kamer waar de baby dan sliep, maar nu hebben we gewoon slaapkamers boven en dan wil ik het wel goed kunnen zien ook.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:23

Ik kan jullie niet bijhouden haha, maar haak toch even aan bij de babyfoons.

Wij hebben in eerste instantie bij de eerste ook een beeldcamera geprobeerd, maar zodra er een paar muren tussen zitten is het bereik weg. Ik heb bij de stallen/land geen WiFi dus daarom uiteindelijk toch overgegaan naar een babyfoon zonder camera.

Sweetgirl1
Berichten: 4577
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:21

Morgen de eerste sfspraak. Volgens mensen klopt het soms niet met de aantal weken.
Ze hebben berekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie alleen in januari ben ik het nog geweest. En volgens de verloskundige ben ik die maand zwanger geraakt. Dus zou k dinsdag op 8 eeken zitten.

Ben benieuwd wat ze gaan zeggen morgen

jasz

Berichten: 2237
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 13:52

Ja klopt heel vaak niet idd en zelfs de termijnecho hoeft niet te kloppen. Bij mij kon het ook echt onmogelijk. Want heb ovulatie bijgehouden en exact gevoeld ook. Maar het is een schatting in ieder geval en baby's worden toch zelden op hun uitgerekende datum geboren

Fenn

Berichten: 6170
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 14:22

Wij hebben een babyfoon zonder beeld, met goed bereik. Deuntjes ook veel gebruikt.

Fijn dat je morgen de eerste afspraak hebt Sweetgirl_

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 14:33

Vind de uitgerekende datum inderdaad ook een vaag concept. Ze zeggen dat de eerste weken alle embryo’s even snel groeien, maar dat ligt volgens mij ook aan het continu formaat terugrekenen naar weken en dagen. Ik weet exact mijn ovulatie datum (ziekenhuistraject) en heb de eerste weken relatief veel echo’s gehad. Wij gingen van 1 dag achterlopen in week 7, naar 3 dagen voorlopen in week 8, naar 2 dagen voorlopen eind week 9, naar 5 dagen voorlopen op de termijnecho. Maar goed, het is maar een indicatie, ga er gewoon mentaal vanuit dat het later geboren wordt en dan zien we het wel.

redbutton
Berichten: 1007
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 16:55

Wij wisten bij de eerste echo ook niet hoe ver we waren, kon 9 of 5 weken zijn. Ik heb een innestelingsbloeding gehad die is als menstruatie heb bestempeld (spiraal was er nog niet lang uit en in die tijd nooit gemenstrueerd)
Maar spannend de eerste echo!