Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lien_

Berichten: 2496
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:34

Jullie zijn allemaal mooi zwanger! Leuk om te zien. Ben jaloers op de foto's met dieren <3

jasz wat rot van je lage bloeddruk. Kan me voorstellend dat dat frustrerend is.

redbutton leuk dat je vriend de baby gevoeld heeft!

Sweetgirl hopelijk is alles in orde :)

horsiegek ook zo'n lage bloeddruk, vervelend zeg. En wat rot van je nachtdiensten, ik zou wel proberen aan te geven dat het te zwaar is maar ik snap dat dat moeilijk is :( zeker als je werkgever graag wil dat je gewoon doorgaat (tuurlijk willen ze dat)

Nadia fijn dat de echo goed was! Qua namen geen idee := Jamie, Julian, Finley, Jeffrey, Jesse?

Farjen 3x per week prikken is wel heel veel! Lastig dat je zoveel stress van je werk hebt. Als ik de hele dag bezig ben voel ik baby ook niet veel, misschien dat je er dan ook niet bij stil staat

Roulette de hoeveelheid testen is hier standaard ja. Wat rij jij nog fanatiek! Heerlijk hoor

sous_toes mijn hartslag is ook hoger dan normaal :j zelfs mijn rusthartslag is ong. 10 slagen per minuut hoger dan gewoonlijk. Nu sport ik ook iets minder fanatiek dus het zal wel een combinatie van factoren zijn (ging van marathon training naar zwanger).
Was alles goed bij de verloskundige? Ik kan de baby al best lang van buiten zien bewegen. Mijn man is beter in baby voelen dan ik, hij kon het ook voelen voordat het te zien was.

Ik slaap nog goed, alleen voor mijn gevoel nooit genoeg. Zonder wekker slaap ik rustig 10 uur, dat gaat helaas niet op een gewone werkdag :P Gisteren heb ik de tdap prik gehaald (kinkhoest), dus dat ook weer afgestreept. Een naam hebben we nog steeds niet, we hebben een shortlist maar alle namen hebben een kanttekening waarom ze eigenlijk niet geschikt zijn, dus dat schiet niet echt op :+

x_Nadia

Berichten: 1366
Geregistreerd: 17-11-12

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 20:53

Bedankt voor de namen!

@Lien_ Mijn vriend heet Jeffrey :')

redbutton
Berichten: 981
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:01

Ik weet niet meer wie er deze week voor het eerst ging sporten, maar is het bevallen?

@suus_toet ik ben nu 25 weken en vol de baby pas sinds 4 dagen aan de buitenkant en sinds deze week ook pas echt veel aan de binnenkant.

@lien, dat slapen is zo herkenbaar, ik kan de hele dag slapen soms, zo moe kan ik zijn. Als ik dan bezig ben gaat het prima maar het opstaan sochtends is een ding haha

@nadia ik kan je niet helpen met namen, we hebben voor ons zelf ook nog maar weinig inspiratie

nicole_floor

Berichten: 3252
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 22:06

Sorry komt ergens onder een meelees steen vandaan.
Ik ben blij om te zien dat sommige hier ook nog geen naam hebben. Ik ben 30 weken inmiddels en wij hebben ook nog geen idee. Er is wel een lijstje, maar eigenlijk zijn we het daar ook nog niet over eens. _O-

Kabayo

Berichten: 14024
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 08:52

Nicolefloor namen zijn echt lastig. Eigenlijk kom je er dan achter aan hoeveel mensen je eigenlijk een hekel hebt _O- Ik had het bij de geslachtsecho ineens. Dat er een naam in mij opkwam. En we vonden het beide erg mooi

Redbutton herkenbaar dat opstaan haha. Ook al slaap ik 9 uren. Nog lastig. Lieve foto met de kat! Hopelijk lukt het slapen nu wat beter
Goed hoor dat je je ziekmeld en snachts niet meer werkt. Lekker naar je lichaam luisteren

Lien_ Ja dat bedoel ik haha. Je wordt dan ook gewoon moe wakker. Alsof je 3 uur geslapen hebt. En na een uurtje gaat het wel weer. Maar pff :')

Suus_toes ja ik voel haar nu goed bewegen. Wordt steeds meer haha! Begon denk ik rond de 24 weken dat je het aan de buitenkant kon voelen. Maar de placenta zit ook voorop. Hoe ging het bij de verloskundige? Ik heb niet zo'n last van m'n hartslag. Opzich is de conditie nog wel goed. Meer m'n rug en bekken die niet meewerken. Zou met het werk wel goed naar jezelf luisteren. Anders maar korter werken
Dankje <3

Farjen wat een leuke foto <3 Wat rot dat het slapen zo slecht lukt. Hoop dat dat snel verbeterd.. Haha je past nog net in de kleren :P
Lijkt mij wel lastig je kindje zo snel al afgeven aan de opvang. Ik ben daar vast te emotioneel voor :+

Roulette wat heftig zeg van je rug! Dat is niet niks. Ik duim voor je dat je niet teveel last ervaart. Bah, niks aan! Goh, petje af hoor dat je nog een Z1 proef rijdt. Ik vind rustig thuis in de bak hobbelen al zwaar soms. Nu rijdt ik niet meer want mijn merrie is al 305 dagen drachtig. Lekker zeg! Vooral blijven doen

Horsiegek wel voor jezelf opkomen hoor. Ik vond het ook enorm lastig maar blij dat ik het gedaan heb. Je voeld je zo nutteloos als je bijna niks meer aankan. Maar het is niet anders. Sinds ik in de ziektewet zit valt er een last van mijn schouders.
Dankjewel!

Sweetgirl volgens mij ben je overgestapt naar het andere topic. Maar alsnog hoop ik dat de testen goed zijn gegaan!

Xnadia mooi buikje <3

suus_toes

Berichten: 983
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 10:27

Woensdag bij de verloskundige geweest!
Bloeddruk was weer prima, en met de kleine ook alles goed.
Ze wilde proberen te voelen hoe de baby lag, maar dit lukte nog niet.
Vanaf nu om de 3 weken naar de vk.
En hebben eind mei nog een echo ingepland om de groei te bekijken.

Verder moet ik m'n hartkloppingen goed in de gaten houden, zolang ik er verder geen hinder van heb (behalve dat het heel vervelend en vermoeiend is.. ) dan komt het puur van de zwangerschap.
Maar moet niet in het extreme worden, anders even laten checken bij de huisarts.
En toch maar even een stapje rustiger aan.

Dus woensdag ook direct m'n leidinggevende en planner gemaild (aangezien ze nooit bereikbaar zijn) en de situatie uitgelegd, en wat voorstellen gedaan.
Helaas geen reactie gekregen.
Dus gisteravond besloten dat ik vandaag thuis blijf. (Al is dit nog wel heel erg tegen mn principe in)
Maar blij dat ik het wel gedaan heb.
Moest anders vandaag van 7.15 tot 15uur.
Dat lukt nu gewoon even niet... Hopelijk straks wel weer. :)
En zo niet.... Dan is het niet anders.

redbutton
Berichten: 981
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 13:13

Goed dat je het aangegeven hebt suus_toes.

En dat van die namen van mensen waar je een hekel aan hebt is heeeeel herkenbaar.

Ik heb vanochtend de glucose tolerantie test gehad. Het viel me mee, wel wat misselijk maar nu echt dodelijk vermoeid haha.
Mezelf op de terugweg maar op de Intratuin getrakteerd, nu nog bedenken hoe ik zelf de plantjes in de tuin krijg :')

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 13:26

Hi :) Als meelezer breek ik even in. Zag dat jullie het hadden over de Seraphine kleding/broeken. Ik heb laatst een spijkerbroek besteld en dat lijkt echt een fijne broek! Super zachte band, mooi model. Ik heb iets te enthousiast de kaartjes eraf geknipt en 'm gewassen maar bij nader inzien valt 'ie mij voor het mooie te groot. Het is een 'gewone' 42. Mocht iemand interesse hebben dan stuur maar PB :)

Fenn

Berichten: 6143
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 13:41

Fijn dat de test meeviel Redbutton. Hopelijk de uitslag ook!

En Suus_toes, wat goed dat je gaat minderen op je werk. Belangrijk wel om te luisteren nu naar je lichaam. En hopelijk komt je leidinggevende nog met een oplossing. Fijn ook dat het goed was bij de verloskundige.

Kabayo, wat goed dat er een naam bij jullie opkwam. Wij zijn vanochtend weer opnieuw begonnen met namen. Ik vond de meisjesnaam eigenlijk net niet en mijn vriend de jongensnaam. Nu dus maar weer na gaan denken. (31 weken hier )

Ik slaap ook graag en veel. Vanochtend met m'n dochtertje (bijna 2) en een vriendin en haar zoontje naar het nijntjemuseum. Dat was leuk, maar nu wel echt af. Zit na te denken over een dutje of juist lekker even gaan gamen/lezen in de zon. Want wat een weer weer! *\o/*

En leuke buikfoto's allemaal! (Schattig ook met dieren).

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 13:23

Sorry tijdje niet gepost wel meegelezen. Heb een keelontsteking en ben er echt goed beroerd van.

Wat leuk al die buikfoto's!

@suus_toes hoe is het afgelopen met je diensten? De zwaardere zorgindicatie krijgt iemand niet voor niets dus zal ook meer van jullie vragen.

@sweetgirl hoe ging de nipt?

@kabayo wat zei jou verloskundige over de krampen? Hier ook besproken, omdat ze ook zo snel weer wegtrekken vermoed ze dat het komt doordat mijn baarmoeder, spieren enzovoorts rekken en een plekje zoeken.
Fijn dat het suikeronderzoek mee viel. Was de uitslag ook goed?

@horsiegek jeetje dat klinkt ook pittig op je werk. Als je oproepbaar bent hou je daar toch rekening mee.

@redbutton fijn dat je manager zo meedenkt. Hoe is het nu met je rug?

@roulette gefeliciteerd met je wedstrijdpunten. Fijn dat je nog lekker kan rijden.

@farjen ondertussen al bij de dermatoloog geweest?

Ik zou vorige week starten met sporten maar helaas de keelontsteking zat echt in de weg dus komende week kijken of het lukt. Baalde er wel van!
Wat betreft hypermobiel heb ik nu nergens last van maar het kan in het laatste trimester wel klachten geven. Dan worden je banden en spieren slapper en dan kunnen dingen verkeerd schieten, dat wil ik graag voor blijven.

Nu precies 18 weken zwanger, vanaf wanneer voelde jullie de baby duidelijk bewegen?

suus_toes

Berichten: 983
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 13:30

Tijger;
Ik sta eerst op 'ziek'..
Ga dinsdag een huiskamer dienst proberen van 8.30 tot 13uur.
Dat is op een PG afdeling en dan voornamelijk eten en drinken verzorgen etc..

Ik zal m'n handen dan ook echt van de zorg aftrekken.

Zie vanzelf of ik het vol kan houden.

(Vanmorgen m'n paard even aan de longe geslingerd,. Ben alweer dood op.
En dan vanmiddag de shet nog even doen, wond weer schoonmaken, stukje wandelen.
Maar eerst even bij tanken.) ...ik voel me oud. :')

Sweetgirl1
Berichten: 4554
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 13:42

Zal even netjes antwoorden.op de vragen.

Het mens die ging prikken kon t voor mn gevoel niet. Hield t buisje met die naald lekker horizontaal in mn arm. Gevolg blauw en pijnlijk. Verder is het nu afwachten wanneer de uitslag er is.
Kan je die ergens al inzien of niet?

Verder heb ik me aangesloten bij het andere topic ja. Maar zag de vragen dus dacht beantwoord ze wel even netjes

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 13:52

@suus_toes PG is al zwaar genoeg. Goed dat je je handen van de zorg afhaalt en alleen nog de huiskamer doet. Ook super belangrijk voor de bewoners.

@sweetgirl klinkt niet lekker. Ik kreeg de uitslag via de verloskundige, het kon 2 weken duren (had ook degene met nevenbevindingen).

Sweetgirl1
Berichten: 4554
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:11

tijger schreef:
@suus_toes PG is al zwaar genoeg. Goed dat je je handen van de zorg afhaalt en alleen nog de huiskamer doet. Ook super belangrijk voor de bewoners.

@sweetgirl klinkt niet lekker. Ik kreeg de uitslag via de verloskundige, het kon 2 weken duren (had ook degene met nevenbevindingen).


Dan hoor ik het denk over 2 weken in het ziekenhuis . Ben doorgestuurd via verloskundige naar het ziekenhuis. Ene kant wegens mn vriend wel beter ook.

nicole_floor

Berichten: 3252
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:13

@tijger balen ban je keelontsteking, ik hoop dat je nu al een beetje beter voelt

@suus_toes ik herken het hoor. Heb net mijn huis gepoetst en ben nu aan het uit puffen. Mijn zusje heeft vanmiddag les met mijn paard, dus ik ga daar nog even kijken en dan haar stal nog even mesten.

@Sweetgirl1 ik kan mijn bloed uitslagen inzien in de app van het ziekenhuis waar ik onder val. Misschien heeft jou ziekenhuis ook zoiets. En kreeg het trouwens ook via de verloskundige te horen.

Ik moest dinsdag ook weer bloedprikken voor mijn HB en ijzer, want de verloskundige vond mij heel bleek. Mijn vriend had al een opmerking geplaatst met jaa dat is ze altijd. Ben benieuwd wat er uitkomt, ik moet woensdag weer naar de verloskundige.

30 april trouwens intakegesprek met de kraamverzorgster. En nog 5 weken tot mijn verlof. Het gaat nu allemaal wel hard.

Sweetgirl1
Berichten: 4554
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:20

nicole_floor schreef:
@tijger balen ban je keelontsteking, ik hoop dat je nu al een beetje beter voelt

@suus_toes ik herken het hoor. Heb net mijn huis gepoetst en ben nu aan het uit puffen. Mijn zusje heeft vanmiddag les met mijn paard, dus ik ga daar nog even kijken en dan haar stal nog even mesten.

@Sweetgirl1 ik kan mijn bloed uitslagen inzien in de app van het ziekenhuis waar ik onder val. Misschien heeft jou ziekenhuis ook zoiets. En kreeg het trouwens ook via de verloskundige te horen.

Ik moest dinsdag ook weer bloedprikken voor mijn HB en ijzer, want de verloskundige vond mij heel bleek. Mijn vriend had al een opmerking geplaatst met jaa dat is ze altijd. Ben benieuwd wat er uitkomt, ik moet woensdag weer naar de verloskundige.

30 april trouwens intakegesprek met de kraamverzorgster. En nog 5 weken tot mijn verlof. Het gaat nu allemaal wel hard.


Ik ben doorgestuurd naar wkz ( welbekend ziekenhuis denk ik. Umc ) maar dan moet ik het via hun in mijn dossier denk ik zien?

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:52

Nicole_floor helaas nog niet helemaal. Hakt er flink in... gaat snel bij jou! Hopelijk een fijne kraamverzorgster

Sweetgirl ik weet niet wat je vriend heeft maar Fin dat het zo opgepakt wordt dan

suus_toes

Berichten: 983
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 17:07

tijger schreef:
@suus_toes PG is al zwaar genoeg. Goed dat je je handen van de zorg afhaalt en alleen nog de huiskamer doet. Ook super belangrijk voor de bewoners.


Klopt, werk normaal ook op somatiek.. maar zie mezelf nu geen route lopen en iedereen in de kleren helpen.
Dan maar even zo. :)


---
De dag is om, en ik ben net klaar met beide paarden. :') normaal heb ik ze in de ochtend beide al klaar. Hahaha
Maar dit blije koppie maakt toch weer een hoop goed. <3 hij wordt weer een beetje zichzelf.
Tevens moet hij over een paar jaar natuurlijk kinder pony worden. _O-

Afbeelding

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:24

Namen, zo herkenbaar.. wij hadden al een naam voor een meisje klaarliggen vanaf een week of 8, zo zeker was ik van m'n gevoel :+ nu toch een jongens naam gevonden, ik vind em zelf geweldig, vriendlief ook, maar blijven toch nog verder kijken. We willen graag een korte naam, echt 1 of 2 lettergrepen, vooral omdat onze zoon een dubbele achternaam krijgt en die zijn beide niet al te kort :')

Suus_toes echt vervelend van je werk, maar fijn dat je er zelf wat aan doet nu, hopelijk komt er een oplossing. Pony is leuk <3 , fijn dat het weer wat beter gaat!

Nicole_floor hopelijk niks aan de hand! Hier de 29e ook al intake gesprek, ben benieuwd hoe dat gaat, vooral omdat dit niet het bureau is waar ik me eigenlijk voor wilde inschrijven (ivm overal plaats te kort/personeelstekort hier uitgekomen.)

Sweetgirl fijn dat je zo goed opgevolgd wordt! Hier ook bij NIPT wachttijd van 2 weken, maar ik werd 4 dagen later al gebeld dat alles goed was.

Hier inmiddels 24 weken en de buik groeit opeens echt!
Afbeelding

Vannacht voor het eerst slecht geslapen door een boxende/voetballende baby >;) hoop dat dat geen blijvend dingetje wordt.

Ik wil binnenkort eens leuke foto's gaan maken, eigenlijk gewoon thuis maar misschien vraag ik wel iemand om foto's te maken. We hebben het afgelopen week op social media bekend gemaakt en daar waren alle reacties ook erg leuk <3
Afbeelding

nicole_floor

Berichten: 3252
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:53

@Dimphyl wat naar dat jullie niet bij jullie 1ste keus kraamverzorgende terecht kan. Ik hoorde laatst op het nieuws ookal dat er veel te kort is. Wij hebben hier zelf gelukkig niet last van gehad.

Jaa wij willen ook een korte naam max 5 letters ook 1 of 2 letter grepen. Maar verder hebben wij dus een totaal verschillende smaak. We handen een naam, maar toen begon mijn vriend toch weer te twijfelen of de naam ook mooi is als hij volwassen is. Plus hij lijkt vrij veel op de naam van onze hond. :+

Fenn

Berichten: 6143
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:11

Oh, wij hebben een bureau ingeschakeld dit keer voor kraamzorg. Deze week de intake, ben benieuwd.

Blij dat wij niet de enige zijn met een namendillema. Zo moeilijk!

x_Nadia

Berichten: 1366
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:14

Nou ik dacht dat ik vandaag wel even een rondje kon stappen op het dood brave paard van een vriendin.
Wonder boven wonder kwam ik er nog op ook :') maar na 1 rondje begonnen mn banden al wat pijn te doen dus toch meteen maar weer afgestapt…
Conclusie, al vanaf half 3 plat op de bank en een leer dat we dus eerst verder gaan zwangeren en na de bevalling pas weer op stappen :o

redbutton
Berichten: 981
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:17

Wat balen dimphyl van de kraamzorg, is toch niet zo een fijn gevoel als je niet bij je eerste kan.

@tijger, beterschap!

@nicole_floor lager hb kan ook wel wat vermoeidheid verklaren. Ben benieuwd of het goed is! Ik zit normaal heel hoog, nu aan de ondergrens, ben benieuwd wat de verloskundige ervan vindt, ik mag vrijdag weer.

@sweetgirl, ik kan al mijn uitslagen via het ziekenhuis zien, behalve die van de nipt. En het duurde bij mij ook echt 14 dagen voor de uitslag er was.

@suus_toes fijn dat je op het werk wat hebt kunnen regelen. Hopelijk helpt het je

Mijn rug is ruk, maandag ga ik naar de bekkenfysio, hoop dat ze me kan helpen. Als die me niet kan helpen ga ik maar mn osteopaat. Want op deze manier kan ik de ziektewet in vrees ik....

Fenn

Berichten: 6143
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 02:52

Ah, jammer dat het paardrijden er echt niet meer inzit Nadia. Aan het begin van je post dacht ik heel even dat je doodbrave paard minder braaf zou zijn. Dus scheelt.

En sterkte met je rug redbutton. Kan zijn dat het echt afwachten is, mij hielp ook niets tegen de pijn (behalve bevallen en niet meer zwanger zijn :Y) ). Ik duim voor je dat de osteopathie wat doet.

Ik slaap dus slecht :+ komt ook door bijna 2jarige die wakker is. Hoop dat dit niet zo blijft.

Fenn

Berichten: 6143
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:20

Kan ik iemand nog blij maken met voedingsbhs van Amy adisson? Maat xl. (Ze hebben een maattabel op de website). Ze zijn nieuw, ik pas Ze niet. Ze vallen best klein. Het zijn er drie, twee groenen en een zwarte. Ik kan ze sturen tegen verzendkosten.