Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7994
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:22

Suus_Toes, ik vind me zelf echt heel lelijk en dik en juist niet mooi zwanger :')
Soms kan de baby zo hevig schoppen dat je het kan zien aan de buitenkant, mijn man heeft ze ook al meerdere keren gevoeld. Maar ik voelde zelfs pas voor het eerst iets op 23 weken en mijn man kon het toen ook direct voelen. Het ging zo van niets naar alles :D Fijn dat alles goed was bij de vk! En goed dat je hebt aangegeven aan je werk!

Jaloers op al jullie goede slaapritmes :D Hier ondertussen al een week niet meer goed geslapen -O- Ik ben wel moe maar het lukt gewoon niet. Ik kijk er ook tegenop om naar bed te gaan. Mijn benen doen ook pijn en onrustig, ik neem al extra magnesium en dat hielp de eerste dagen maar nu is het weer slechter..

Een naam blijft hier ook lastig, we hebben wel een top 3 maar ik denk dat "de naam" er nog niet bij zit
Ik wil dan ook iets speciaals, dat je niet teveel hoort maar ook uit te spreken in het engels, frans, ...
Mijn man denkt dat wanneer de baby geboren is, dat we zoiets van hebben: oh dat is een *naam* :D
En inderdaad, veel mensen die ik link aan een naam en dus nooit zou kiezen :')

Kabayo, ik zal het waarschijnlijk ook een moeilijk moment vinden hoor, zo vroeg naar de opvang :+ Maar helaas met werk niet combineerbaar.

Redbutton, ik heb morgen de suikertest (is standaard in België). Viel het drankje een beetje mee of is het echt vies? :D Wat balen van je rug! :(

Tijger, ik moet morgen bij de gynaecoloog op controle in de voormiddag en om 12u moet ik bij de dermatoloog zijn. Het zal een race worden :D
Ik voelde de baby pas vanaf 23 weken doordat de placenta vooraan ligt

Nicole_floor, hopelijk zijn je waarden ok! Hier moet ik ook oppassen qua ijzer (in het verleden al infusen gehad zelfs). Spannend zo die laatste weken!!

Dimphyl, wauw jullie hebben het lang kunnen zwijgen :D Wij hebben het op 13, 14 weken al verteld := Maar dat was ook ivm het werk, ik wou niet dat collega's het eerder wisten dan vrienden en familie.
Ooooh en dat teckeltjes dekbed <3

Nadia, ik denk dat ik het fysiek ook niet meer zou trekken hoor op een paard (ook al niet meer gedaan sinds December). Fietsen geeft al last in mijn liezen dus ik vrees dat paardrijden al helemaal no-go zou zijn. Ik kijk al uit naar Oktober, eindelijk weer op mijn paard.


Morgen drukke dag voor de boeg. In de voormiddag moet ik naar de gyn voor controle echo en heb ik mijn suikertest. Normaal ook nog controle op CMV, toxoplasmose, ijzer, ... Ik ben dan 25+6 :)
En van daar moet ik doorrijden naar het ziekenhuis naar de dermatoloog. En daarna moet ik naar de kiné voor mijn bekken :+ En tussendoor moet ik nog proberen naar beide paarden te gaan (staan op verschillende stallen) want het weer wordt veel slechter dus ik wil hun regendekens terug opleggen

nicole_floor

Berichten: 3251
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:48

@Redbutton & Farjen jaa ik heb het in mijn puberteit ook al een keer gehad, dus het verbaasd me niet als het wel zo is

Ik vind me mezelf ook lelijk en dik zwanger, dus ben ook jaloers op iedereen. :')

@Nadia jammer dat paardenrijden niet meer ging.

En sterkte aan iedereen die slecht slaap, ik heb hier zelf gelukkig nog geen last van.

redbutton
Berichten: 979
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:48

Farjen schreef:
Suus_Toes, ik vind me zelf echt heel lelijk en dik en juist niet mooi zwanger :')
Soms kan de baby zo hevig schoppen dat je het kan zien aan de buitenkant, mijn man heeft ze ook al meerdere keren gevoeld. Maar ik voelde zelfs pas voor het eerst iets op 23 weken en mijn man kon het toen ook direct voelen. Het ging zo van niets naar alles :D Fijn dat alles goed was bij de vk! En goed dat je hebt aangegeven aan je werk!

Jaloers op al jullie goede slaapritmes :D Hier ondertussen al een week niet meer goed geslapen -O- Ik ben wel moe maar het lukt gewoon niet. Ik kijk er ook tegenop om naar bed te gaan. Mijn benen doen ook pijn en onrustig, ik neem al extra magnesium en dat hielp de eerste dagen maar nu is het weer slechter..

Een naam blijft hier ook lastig, we hebben wel een top 3 maar ik denk dat "de naam" er nog niet bij zit
Ik wil dan ook iets speciaals, dat je niet teveel hoort maar ook uit te spreken in het engels, frans, ...
Mijn man denkt dat wanneer de baby geboren is, dat we zoiets van hebben: oh dat is een *naam* :D
En inderdaad, veel mensen die ik link aan een naam en dus nooit zou kiezen :')

Kabayo, ik zal het waarschijnlijk ook een moeilijk moment vinden hoor, zo vroeg naar de opvang :+ Maar helaas met werk niet combineerbaar.

Redbutton, ik heb morgen de suikertest (is standaard in België). Viel het drankje een beetje mee of is het echt vies? :D Wat balen van je rug! :(

Tijger, ik moet morgen bij de gynaecoloog op controle in de voormiddag en om 12u moet ik bij de dermatoloog zijn. Het zal een race worden :D
Ik voelde de baby pas vanaf 23 weken doordat de placenta vooraan ligt

Nicole_floor, hopelijk zijn je waarden ok! Hier moet ik ook oppassen qua ijzer (in het verleden al infusen gehad zelfs). Spannend zo die laatste weken!!

Dimphyl, wauw jullie hebben het lang kunnen zwijgen :D Wij hebben het op 13, 14 weken al verteld := Maar dat was ook ivm het werk, ik wou niet dat collega's het eerder wisten dan vrienden en familie.
Ooooh en dat teckeltjes dekbed <3

Nadia, ik denk dat ik het fysiek ook niet meer zou trekken hoor op een paard (ook al niet meer gedaan sinds December). Fietsen geeft al last in mijn liezen dus ik vrees dat paardrijden al helemaal no-go zou zijn. Ik kijk al uit naar Oktober, eindelijk weer op mijn paard.


Morgen drukke dag voor de boeg. In de voormiddag moet ik naar de gyn voor controle echo en heb ik mijn suikertest. Normaal ook nog controle op CMV, toxoplasmose, ijzer, ... Ik ben dan 25+6 :)
En van daar moet ik doorrijden naar het ziekenhuis naar de dermatoloog. En daarna moet ik naar de kiné voor mijn bekken :+ En tussendoor moet ik nog proberen naar beide paarden te gaan (staan op verschillende stallen) want het weer wordt veel slechter dus ik wil hun regendekens terug opleggen


Ik vond het drankje meevallen, 7up zonder prik en iets zoeter. Maar ik werd er ma een uur wel echt misselijk van. Gelukkig ken ik een klein beetje de weg in het ziekenhuis dus wist waar er op een rustige plek banken stonden daar ben ik even gaan liggen. De suikerdip erna viel me wel echt tegen, was 3u na het drinken dood op. Dus sterkte met de dag morgen.

Farjen

Berichten: 7994
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:18

Oei, ik moet om 8u45 het drankje drinken en dan om 9u30 bij de gyn. En om 12u moet ik bij de dermatoloog zijn, dat is zo'n 45min rijden. Hopelijk lukt het :=

nicole_floor

Berichten: 3251
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 12:21

Toen ik nog stage liep op het klinische chemies lab en de bloedafname poli, zaten er 2 uur tussen het drankje en het prikken. Is dat nu niet meer zo dan?

Ik ben trouwens blij dat hem nu nog niet hoef te doen. Heb hem zelf ook tijdens mijn opleiding gedaan en vond het drankje echt verschrikkelijk smerig. :')

jasz

Berichten: 2223
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 12:46

Nou even een grote bijleespost, druk geweest met de grote kleine mannen en werk.

@kabayo, wat een lieve foto! Haha volgens mij is mijn buik al groter nu dan jouwe en ik ben 21 weken. Zelfde postuur ook, maar dan merk je dat het de derde is. :+

@suus-toes, oh dat is inderdaad wel erg lang, snap dat je dat lastig vindt. Is het geen optie om dan wat eerder te stoppen?

@nadia, wat fijn dat de echo goed was en ook een mooie buik zo te zien!
Ja namen zijn zo lastig hé. Wij hadden al sinds de eerste een meisjesnaam, maar die kunnen we helaas niet gebruiken. Nu hebben we wel 2 jongensnamen, maar we zijn er nog niet uit welke het gaat worden

@ Farjen, verloskundige zei tegen mij altijd dat ze sowieso extra in slaap gewiegd worden als je veel beweegt en druk bent, maar ook dat je zelf gewoon minder goed oplet. Pas na een bepaalde tijd zijn ze zo sterk dat je wel altijd beweging voelt

@ redbutton, wat balen van je rust en goed dat je je hebt ziek gemeld, hopelijk helpt dat je rug weer wat te herstellen.

@suus-toes, haha ja dat heb ik ook. En veel hartkloppingen ook, maar dat hoort ook bij een lage bloeddruk volgens mij.

@Farjen, ook een mooie buikfoto!

@nicole-floor, ah joh, nog zat tijd toch! Wij hadden bij m'n oudste ook pas rond 35 weken de naam. Bij de tweede dan wel heel snel, voor de 20 weken al. En nu weten we het ook nog niet

@tijger, ah wat balen ja. Nu wel wat opgeknapt weer? Hopelijk kan je wel volgende keer! Ik vanaf 13 weken heel zachte plopjes en vanaf 15 weken duidelijk. Nu sinds een halve week ook duidelijk voelbaar van de buitenkant. Ben nu 21 weken

@nicole-floor, balen van het extra bloedprikken, maar wel goed dat ze het in de gaten houden. Oh dat gaat snel idd!

@dimphyl, hoop dat je nog even goed blijft slapen voorlopig idd! Mooie buik ook en wat een leuke broek! En jullie aankondiging is ook heel leuk.

@Fenn, spannend ook de intake al!

@nadia, al wat balen dat rijden nu echt niet meer gaat!

@Farjen, succes vandaag!

Hier gaat alles goed, wel super moe na het werken, maar wel gewoon te doen. Voel baby sinds een halve week ook van de buitenkant en dat is super leuk!
Heb wel af en toe wat jeuk aan m'n voeten en handen, maar 3 weken terug bloed geprikt en nog geen cholestase gelukkig, dus hopelijk blijft het nog een tijdje gewoon rustig.
Verder niet zoveel spannends hier. Heb nog weinig geregeld voor de baby qua kleding enzo en spullen hebben we bijna alles al van de vorige 2 en het voelt allemaal nog heel ver weg, maar gaat toch ook wel weer snel nu

Voor wie er ook alleen flesvoeding gaat geven? Kopen jullie ook een poedermachine? Heb er geen nu, maar dat lijkt me wel heel handig!

Heb nu bij allebei borstvoeding geprobeerd en 2 keer mislukt ondanks hulp bij m'n tweede van verloskundige en echt lang volgehouden nog en daarna nog een tijd gekolfd. Maar beide gingen ze ook daarna flesweigeren en werd de fles geven nooit een fijn moment. Dus deze keer gewoon fles vanaf moment 1 en zo stressloos mogelijk voor ons allemaal.

Fenn

Berichten: 6142
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:34

oh, succes met de suikertesten als je die nog moet. Blij dat ik die mocht overslaan.

Farjen, succes morgen! Klinkt als een druk schema.

Jasz, fijn dat het goed gaat! Die jeuk had ik ook af en toe dit keer. Niet heel relaxed, maar is ook wel te doen. En leuk dat je met 21 weken het goed voelt.

Vorige keer twijfelde ik heel lang of ik borstvoeding of flesvoeding wilde geven. Bij mij ging de borstvoeding vrij eenvoudig, dus toen was het twijfelen klaar. Hoewel, we hebben wel nog een keer de lactosekundige op bezoek gehad om te kijken naar het aanleggen. Merel deed nogal veel clusteren. Dit keer ga ik weer borstvoeding proberen. Kan me wel goed voorstellen dat je in jouw geval nu kiest voor flesvoeding. Geen idee wat het voordeel is van een poedermachine. Meet dat precis poeder af? Ik moet wel bekennen dat ik nu al heel lang een lepel van Nutrilon flesvoeding in gebruik heb, omdat ik andere lepels voor geen meter vind werken. Ondertussen wel al over op AH BIO poedermelk. Kind is bijna 2 en drinkt nog steeds in de avond een fles met poedermelk en pap :Y) . Ach ja, ze praat goed.

redbutton
Berichten: 979
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:36

Vrienden van ons hebben zo een automaat en die zijn er heel blij mee. Vooral sochtends vroeg vonden ze het super handig

jasz

Berichten: 2223
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 17:19

Ja lijkt me idd voor sochtends en snachts heel handig! En het meet niet alleen poeder af, maar bereid ook de fles en zorgt ook dat het niet te hard geschud wordt.

Fenn, ja hier ook nog erg lang papfles gegeven (oudste is 3 geworden in december) maar nu sinds een paar maanden over op havermout elke ochtend en ook de jongste krijgt nu geen fles meer.

Ik had in m'n hoofd om een jaar borstvoeding te geven bij allebei en heb er heel wat tranen om gelaten dat het niet ging. Bij de oudste heb ik alles een half jaar gekolfd, maar dat was wel gewoon heel pittig. Achteraf gezien hebben ze beide ook een kort tongriempje gehad. Bij de jongste is dat ook gekliefd. Ze hebben allebei een sterke wil en hadden dus al snel een voorkeur en weigerden ook de andere houdingen die ik probeerde.

Had een mega productie, maar ja dat is ook maar een van de factoren die meespelen. Als de rest dan niet goed gaat dan lukt het niet.

Deze keer heb ik na lang nadenken besloten het gewoon bij fles te laten dus.

Haha heel verhaal, maar zo'n machine lijkt me dus wel wat.

Farjen

Berichten: 7994
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:36

Nicole_floor, op het flesje heeft ze 1 uur geschreven. Maar de gyn loopt altijd wel uit, dus het zal wel meer dan een uur tussen zitten :') Misschien prikt de gyn ook pas maar na de echo enz, dus dan is het ook alweer wat later.

Jasz, een poedermachine bestaat dat ook al? :D Ik wil wel borstvoeding (proberen) geven om te beginnen maar goed om te weten! Zeker als ik weer ga werken, vrees ik dat borstvoeding/afkolven te moeilijk combineerbaar zal worden.

suus_toes

Berichten: 982
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:16

Wij hebben de Easy baby milk maker gekocht :)) of terwijl de baby senseo.
Alleen nog even goed uitvogelen hoe die helemaal werkt. haha.

En heb een draadloze flessen opwarmer! Ideaal! Werkt ook als een tierelier.

Fenn

Berichten: 6142
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:41

Ik heb nog drie maanden werken, kolven en borstvoeding gecombineerd. Vond dat niet top. Na een half jaar volledig gestopt met borstvoeding en dat was ook goed zo.Dit keer overweeg ik een duurdere draadloze kolf te kopen, ook om tijdens mijn verlof wat bewegingsvrijheid te hebben.

Jasz, oh, goed te horen dat er een einde aan de papfles kan zitten :)) . Meestal vinden we opeens een goed moment voor dat soort dingen. Dus maak me niet druk.
En een half jaar kolven! Knap. En ik kan me voorstellen dat het tranen gekost heeft dat het niet lukte. Vond voeden sowieso onverwacht ingewikkeld. Niet de handeling, maar wel het emotionele aspect. Denk goed dat je nu voor de stressloze optie kiest. Lijkt me met twee kindjes al een klus genoeg.

Tijdens mijn verlof ga ik wel ook nog even kijken naar flessenwarmers. Wij deden zonder, maar soms was dat wel echt gedoe.
Laatst bijgewerkt door Fenn op 14-04-24 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

nicole_floor

Berichten: 3251
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:42

Ik wil in eerste instantie proberen borstvoeding te geven. Maar idd goed om te weten dat het bestaat, mocht het niet lukken met de borstvoeding. En na de borstvoeding, ik namelijk wel stoppen als mijn zwangerschapsverlof erop zit.

jasz

Berichten: 2223
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:57

Fenn schreef:
Ik heb nog drie maanden werken, kolven en borstvoeding gecombineerd. Vond dat niet top. Na een half jaar volledig gestopt met borstvoeding en dat was ook goed zo.Dit keer overweeg ik een duurdere draadloze kolf te kopen, ook om tijdens mijn verlof wat bewegingsvrijheid te hebben.

Jasz, oh, goed te horen dat er een einde aan de papfles kan zitten :)) . Meestal vinden we opeens een goed moment voor dat soort dingen. Dus maak me niet druk.
En een half jaar kolven! Knap. En ik kan me voorstellen dat het tranen gekost heeft dat het niet lukte. Vond voeden sowieso onverwacht ingewikkeld. Niet de handeling, maar wel het emotionele aspect. Denk goed dat je nu voor de stressloze optie kiest. Lijkt me met twee kindjes al een klus genoeg.

Tijdens mijn verlof ga ik wel ook nog even kijken naar flessenwarmers. Wij deden zonder, maar soms was dat wel echt gedoe.


Haha ja zo stonden wij er ook in en toen opeens was daar het moment te stoppen met de fles. Beide dronken ze de fles steeds niet op en nu eten ze elke ochtend een volwassen portie havermout :')

Mijn kraamzorg vertelde me dat warm water uit de kraan ook gewoon mocht, dus dat deden we. En bij de eerste wel een flessenwarmer, maar vond dat altijd heel lang duren, dus deed meestal gewoon au bain marie.

Ja ik vind het nog steeds soms stom dat er veel aandacht aan fe zwangerschap en 'hoe moet je borstvoeding geven' maar de praktijk is toch vaak anders en dan heb je even kraamzorg en verloskundige checkt nog 1 keer en dat is het dan. Vond ik bij de eerste soms lastig, met alles eigenlijk wel. Maar ook met borstvoeding zou meer begeleiding wel fijn zijn geweest denk ik

Edit: suus_toes, waarom hebben jullie die gekozen? Ik heb echt geen idee welke het beste is. Prijs is van de meesten wel ongeveer gelijk zag ik

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:27

Farjen allereerst succes morgen! Wat lastig met slapen, hier nu 2 dagen minder geslapen (vooral door beweging van baby) en voel me echt al gaar, hopelijk kun je nog tips vinden.
Wij hebben het ook niet geheim gehouden hoor ;) iedereen die voor ons belangrijk is heeft het persoonlijk te horen gekregen, dit ging puur om een social media post voor "kennissen" etc. Ik gebruik mijn socials nauwelijks verder, heb bijv. Veel klanten van werk erop en oude vrienden/collegas/klasgenoten, die je dus nooit ziet.
Teckel dekbedje komt van Ikea als ik t goed heb, gekregen van m'n moeder <3 heb er ook 1 met vogeltjes bijgekregen.

Wat vervelend om te lezen dat jullie (farjen en & nicole_floor) jezelf niet mooi zwanger vinden! Ik merk dat ik heel erg die mindset heb moeten "forceren", van in de spiegel kijken en denken 'oef ik moet wat afvallen' naar 'wauw daar zit m'n kindje in', en moet zeggen dat ik mezelf ook niet geweldig in m'n vel voel, maar ik ga het nu wel beter waarderen.

Thanks Jasz, ik leef in die "legging" flares momenteel, ben wel overstag en heb wat shein zwangerschaps kleding besteld, benieuwd naar!
Wat vervelend hoe het met borstvoeding is gelopen, snap helemaal dat je t nu anders aanpakt!

Baby senseo :+

hier eigenlijk het ideaalbeeld in m'n hoofd van borstvoeding 'normaal' en kolven voor de nachten, maar merk dat ik t allemaal nog heel lastig te begrijpen vind, lastig keuzes maken zegmaar. Maarja, afwachten en pas keuze maken als baby er is is ook eigenlijk geen doen, kolf machine /flesjes etc zullen toch in huis moeten zijn. Hebben jullie dit puur van anderen hun ervaringen afgekeken?
*edit mijn eigen moeder wilde ook heel graag borstvoeding geven, maar broertje lief en ik zelf accepteerden het echt niet, dus ik houd m'n hart vast :+

Farjen

Berichten: 7994
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:36

Mocht ik op mijn huidig werk blijven na de bevalling (waar ik nog over twijfel), dan krijg ik maar 2 keer 30min onbetaalde pauze om af te kolven. Maar ik vertrek s'ochtends al om 7u naar het werk en ben vaak pas om 17u30, 18u thuis. Dus ik ben gauw 11u van huis weg. Ik heb geen ervaring met afkolven, maar ik denk niet dat het haalbaar is met maar 2 kolfpauzes?

Fenn

Berichten: 6142
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:41

Kolf kan je ook mee wachten tot de baby er is! Of alleen een handkolf in huis halen,scheelt een hoop geld. Ik had wel flesjes in huis. Verder testzakjes poedermelk. Zo konden we de keuze wat uitstellen. Een grote pot poedermelk blijft open niet lang goed, vandaar die proefzakjes.

Ik heb trouwens in mijn omgeving mensen die perse borstvoeding tot twee willen geven en ook die het absoluut niets leek. Vond het wel verfrissend om van beide wat mee te krijgen.

Klinkt krap Farjen, denk ook dat je officieel recht hebt op meer tijd? Ik kolfde vaak voor werk, twee keer tijdens en soms 1 keer na. Daarom wil ik nu ook een draadloze in m'n bh. Kan ik in de auto kolven.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:42

Ik kreeg bij de eerste de tip om sowieso een beetje flesvoeding in huis te hebben, flesjes ga je hoe dan ook wel gebruiken, al dan niet met gekolfde melk dus daar ga je wel doorheen. Maar vond zelf het idee dat er voeding was voor het geval de borstvoeding niet liep wel fijn. Uiteindelijk moest het op gang gebracht worden met een huurkolf van het ziekenhuis en daarna heb ik ruim een jaar borstvoeding gegeven. Op een gegeven moment wel gecombineerd met flesvoeding, want kolfde me een ongeluk om de productie op gang te houden toen ik weer echt ritme kreeg op het werk en die stress werkte ook alleen maar tegen.

Vond de nachten wel heerlijk overigens, manlief deed de luier en ik de borstvoeding en dan vielen we alle drie weer heel diep in slaap, groot voordeel ervan :) Heb geen enkele nacht gekolfd, dat lijkt me ook ellendig want je moet alles opbergen en schoon maken.

Wel twee keer gebeld met een Lactatiekundige en dat vond ik eerst spannend maar was uiteindelijk heel behulpzaam voor de momenten dat baby en ik en de borst elkaar even niet meer begrepen :) Zou dat dus zeker aanraden hoor, maar als het niet lukt is het ook geen schande, want ‘fed is best’ :)

Qua kolven op het werk, Farjen, Nederland of België? Want officieel krijg je 1/4 van je werktijd betaald de tijd om je baby te voeden, dat is dan of op locatie of door te kolven. Dat geldt tot 9 maanden, daarna is het je eigen tijd.
In het begin zal je vaker kolven dan later, want in het begin komt je baby ook vaker dan wanneer ze groter zijn en meer drinken. Ook afhankelijk van je productie etc natuurlijk. Ik begon denk ik met 4x per dag korter kolven maar schoof al snel door naar 3-2 keer. Begon ik wel een half uurtje later zodat ik de eerste keer thuis kolfde. Maar dat kan niet bij iedere baan natuurlijk.

nicole_floor

Berichten: 3251
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:25

Flesjes heb ik al wel gekocht. Kolfmachine nog niet, heb ook geen idee hoe en wat. Eerst maar eens zien of het allemaal lukt, anders kan ik altijd nog laatste moment wat kopen.

Bij ons op het werk is de kolfruimte en tijd ervoor allemaal prima geregeld. Ik zie het alleen zelf niet zitten om elke keer tussendoor zo een half uur weg te zijn.

suus_toes

Berichten: 982
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:31

Citaat:
Edit: suus_toes, waarom hebben jullie die gekozen? Ik heb echt geen idee welke het beste is. Prijs is van de meesten wel ongeveer gelijk zag ik


Zag die al een paar keer voorbij komen op internet, en beetje marktplaatsen.. en per toeval stond er één te koop 5km verder op.
Niet dat ik hebberig ben, maar heb 'm wel opgehaald :')
Maar wat in kwaliteit het beste is.... Geen idee .

x_Nadia

Berichten: 1364
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:53

Fenn schreef:
Ah, jammer dat het paardrijden er echt niet meer inzit Nadia. Aan het begin van je post dacht ik heel even dat je doodbrave paard minder braaf zou zijn. Dus scheelt.


Haha nee gelukkig liep ze haar rondje wel <3

Heb haar nog net niet geboren zien worden, dus vertrouw haar door en door.
M’n zoon van 6 klimt er ook zo op en zit vaak voorin t zadel.

Spoiler:
Afbeelding
En als klein hummeltje van net een dag oud.
Afbeelding
Als 2/3 jarige verkocht, vriendin kwam een advertentie tegen dat iemand een verzorgster zocht en dat bleek Watta(toen 4 jaar) te zijn en een jaar later heeft vriendin haar over gekocht.
Inmiddels is ze net 9 jaar geworden.

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:22

Farjen balen dat het slapen niet lukt. Weet je waardoor? Lig je niet lekker? Moet zeggen dat alles ook wat oncomfortabel is. Jullie komen vast uit op een naam :) Het zal zeker een moeilijk moment zijn. Hopelijk valt het uiteindelijk wat mee :* Die tijd voor kolven lijkt mij inderdaad wat te krap. Pittige tijden ook zeg te werken := Succes vandaag!

XNadia jammer dat paardrijden niet meer lukt. Ik probeer het niet meer want mijn paard is 308 dagen drachtig. En een ander paard vertrouw ik niet. Geen risico's! Geweldige foto's <3 Zo mooi dat je zo'n band hebt. Fijn dat de echo goed was!

Suus_toes goh wat een uitvinding. Wist niet dat zoiets bestond. Ik zal ook eens rondkijken!

Dimphyl mooi gezegd! Het is ook mooi wat wij kunnen maken met ons lichaam. Helaas deel ik de mening van farjen en Nicolefloor wel :o Maar ik heb zwangere mensen nooit mooi gevonden :+

Jasz jammer dat de borstvoeding zo stroef verliep de vorige keer. Ik snap wel dat je dan op flesvoeding overgaat :j
Dankje! Ik denk inderdaad dat het wat sneller gaat qua buikgroei na je eerste :P

Fenn hoop dat je snel weer goed slaapt!

Redbutton hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen :knuffel:

Hier weinig nieuws. Vandaag 28 weken. Laatste trimester *\o/* Morgen eindelijk weer een echo. De laatste was in februari. Kan niet wachten haar weer te zien. Ik ga trouwens flesvoeding geven. Lijkt mij gewoon praktischer en heb sowieso een hekel aan aanraking aan de botsten :=

jasz

Berichten: 2223
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:38

Dimphyl schreef:
Farjen allereerst succes morgen! Wat lastig met slapen, hier nu 2 dagen minder geslapen (vooral door beweging van baby) en voel me echt al gaar, hopelijk kun je nog tips vinden.
Wij hebben het ook niet geheim gehouden hoor ;) iedereen die voor ons belangrijk is heeft het persoonlijk te horen gekregen, dit ging puur om een social media post voor "kennissen" etc. Ik gebruik mijn socials nauwelijks verder, heb bijv. Veel klanten van werk erop en oude vrienden/collegas/klasgenoten, die je dus nooit ziet.
Teckel dekbedje komt van Ikea als ik t goed heb, gekregen van m'n moeder <3 heb er ook 1 met vogeltjes bijgekregen.

Wat vervelend om te lezen dat jullie (farjen en & nicole_floor) jezelf niet mooi zwanger vinden! Ik merk dat ik heel erg die mindset heb moeten "forceren", van in de spiegel kijken en denken 'oef ik moet wat afvallen' naar 'wauw daar zit m'n kindje in', en moet zeggen dat ik mezelf ook niet geweldig in m'n vel voel, maar ik ga het nu wel beter waarderen.

Thanks Jasz, ik leef in die "legging" flares momenteel, ben wel overstag en heb wat shein zwangerschaps kleding besteld, benieuwd naar!
Wat vervelend hoe het met borstvoeding is gelopen, snap helemaal dat je t nu anders aanpakt!

Baby senseo :+

hier eigenlijk het ideaalbeeld in m'n hoofd van borstvoeding 'normaal' en kolven voor de nachten, maar merk dat ik t allemaal nog heel lastig te begrijpen vind, lastig keuzes maken zegmaar. Maarja, afwachten en pas keuze maken als baby er is is ook eigenlijk geen doen, kolf machine /flesjes etc zullen toch in huis moeten zijn. Hebben jullie dit puur van anderen hun ervaringen afgekeken?
*edit mijn eigen moeder wilde ook heel graag borstvoeding geven, maar broertje lief en ik zelf accepteerden het echt niet, dus ik houd m'n hart vast :+


Ja je moet idd gewoon een keuze maken en ik had ook kolf enzo in huis. Bij de tweede ook weer met die intentie erin gegaan. Je weet toch pas hoe het loopt als baby er eenmaal is. Maar goede voorbereiding en ook bedenken dat het anders kan lopen en wat je dan gaat doen helpt wel echt

@Farjen, ik redde het wel altijd met 2x kolven op m'n werk en was vaak wel korter bezig dan een half uur. Maar vind het wel gek dat het onbetaald is. In Nederland heb je tot 9 maanden recht op maximaal 1/4 van je uren aan kolf/voed tijd. Je zou dus ook naar je baby toe kunnen als dat niet ver is. (Dat heb ik weleens gehoord van vrouwen als de baby geen fles wilde)

x_Nadia

Berichten: 1364
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:23

Kabayo schreef:
XNadia jammer dat paardrijden niet meer lukt. Ik probeer het niet meer want mijn paard is 308 dagen drachtig. En een ander paard vertrouw ik niet. Geen risico's! Geweldige foto's <3 Zo mooi dat je zo'n band hebt. Fijn dat de echo goed was!

Ja zo zit ik ook
Spoiler:
ik volg jou topics al trouw jaren mee :=

Het paard die ik normaal rijd klim ik ook niet meer op sinds ik weet dat ik zwanger ben, hij wil nog wel eens met wat voetjes van de vloer komen wat niet de bedoeling is :')
Maar deze vertrouw ik door en door, Riley(zoon) zit daar ook al bij voorop of zelf aan een touwtje sinds hij 1,5 jaar oud is.

Lien_

Berichten: 2496
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:15

Oeps jullie gaan hard :')

sous_toes fijn dat alles goed was bij de verloskundige. Jammer dat je geen reactie van je leidinggevende kreeg, dat vind ik slordig van ze. Leuke pony, wat een bos manen zeg :D

redbutton leuk nieuwe planten :D altijd een goed idee haha

Fenn superleuk het nijntje museum <3 kan me wel voorstellen dat het vermoeiend is, musea en langzaam wandelen is sowieso super vermoeiend ook als je niet zwanger bent (vind ik dan :') )

tijger hopelijk voel je je nu weer beter, jammer dat je het sporten moest overslaan

nicole_floor dat schiet lekker op. Ik heb nog 9 weken werk voordat ik met verlof ga. Dan vliegt de tijd zomaar voorbij he

Dimphyl fijn dat de reacties zo leuk waren! Wel stom dat je niet bij je eerste keuze kraamzorg terecht kon. Hopelijk heb je er straks wel een goed gevoel bij

Nadia jammer dat paardrijden einde verhaal is

Farjen rot dat je niet goed slaapt, misschien heeft dat met je werkstress te maken? Ik heb nu ook een minder leuke periode op mijn werk en daardoor slaap ik ook onrustiger.
Mijn man zegt gewoon, wat betreft namen, dat hij degene is die de baby gaat registreren dus in geval van nood kiest hij een naam van ons lijstje _O- maar ik hoop dat we een geschikte naam kiezen voor die tijd.
Overal op tijd gekomen vandaag?

jazz ik kan me voorstellen dat je nu voor de stressloze optie kiest :)

Ik wil graag borstvoeding geven. Kolven onder werktijd is hier ook onbetaald helaas, ik zou willen dat het zoals in Nederland was. Flesjes en een kolf heb ik nog niet in huis, ik ben van plan eerst alleen een handkolf te kopen en als alles goed gaat een elektrische aan te schaffen. Flesjes heb je natuurlijk ook nodig maar ik zie door de bomen het bos niet meer, wat wel/niet samen gaat met borstvoeding, weet ik het := Ik denk dat ik misschien gewoon wat verschillende moet halen en dan zien we wel.