Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 23:02

Na dat ik het zomer topic voor 2022 heb gemaakt..

Ook al maar voor 2024 :D
Want ik vind het moeilijk om het in onze kringen nog geheim te houden, en praat wel eens graag als het een dagje minder gaat :')

Dus, wie verwachten er een kleine in zomer 24??


Wij hebben binnenkort de eerste echo dus nog erg vroeg. Maar we hebben weer getimed,
Na eind augustus in 22 verwachten wij begin september een 2de spruit

nicole_floor

Berichten: 3250
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:08

Jaa ik meld me ook. Ik ben uitgerekend op 18 juni, van ons eerste kindje. Dus net op het randje voorjaar/zomer.

We kwamen er ook pas achter toen ik al 13 weken was, het was dus een beetje een verrassing dat ik al zo ver was. :')

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 23:12

De vorige is 31 augustus geboren, dus ligt dicht bij elkaar. Al onze verjaardagen _O-

Ik ben er eergisteren achter gekomen, en nu 6 week :D

Wel iets meer klachten kwa misselijkheid maar allemaal nog goed te overzien ondanks de druktemaker die hier rondrent

nicole_floor

Berichten: 3250
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:27

Jaa ik ben zelf 2 juni jarig, en ik 7 juni nog een bruiloft van mijn zwager en schoonzus. Dus dan moet die eigenlijk ook nog even blijven zitten. :')

Jaa die misselijk enzo heb ik dus overgeslagen. :D

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 23:40

nicole_floor schreef:
Jaa ik ben zelf 2 juni jarig, en ik 7 juni nog een bruiloft van mijn zwager en schoonzus. Dus dan moet die eigenlijk ook nog even blijven zitten. :')

Jaa die misselijk enzo heb ik dus overgeslagen. :D


Mijn eerste is een week langer blijven zitten, dus heb goede hoop :D

Heerlijk dat je de misselijkheid hebt overgeslagen!

Ben hier wat zoekende naar wat goed werkt, voornu lijkt het kleinere porties vaker over de dag..
En helaas geen kaas, mijn lievelings beleg :')

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:41

*\o/*
Ik meld me!

8 juli uitgerekend, zal onze eerste worden maar hiervoor helaas wel een mk gehad afgelopen zomer.
Ben nu dus 14 weken en over 1.5e week al de geslachtsecho! Weinig klachten gelukkig alleen heel weinig eetlust gehad en echt geen trek in bepaalde dingen maar behalve dat mag ik niet klagen :D

Ann_moi

Berichten: 3853
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:50

Ik meld me voorzichtig! Ik ben nu rond de 10 weken zwanger van een tweeling. Wij hebben al een zoon van 2.5. Inmiddels toch al best wat mensen ingelicht vanwege de grote schok dat het er twee zijn. Overmorgen heb ik de termijnecho. Ik weet nog niet of ik een goede mee poster ga worden ;). Veel klachten momenteel.

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:04

Hey wat leuk dat hier ook een topic over is!
Ik zeg meteen in alle eerlijkheid dat ik tot ongeveer anderhalf jaar geleden nooit verwacht had moeder te willen worden, maar het is toch langzaam aan omgeslagen van absoluut geen moeder willen worden naar heel graag een kindje willen laten meegenieten van ons fijne leven dat we sinds een jaar of twee hebben kunnen realiseren door o.a. een verhuizing naar een hele prettige woonplaats.
En vanmorgen alweer de tweede echo mogen krijgen, de termijnecho met 10 weken en 3 dagen. Alles zit erop en eraan en het was heel leuk om te zien hoe "hij" (voor het gemak zeg ik maar even hij) van die actieve momentjes had en flink bewoog. Dus het begint steeds echter te voelen allemaal.
Verder niet echt klachten hier gelukkig, af en toe voel ik me wat zwakjes maar geen misselijkheid of andere ongemakken.

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:06

Ann_moi schreef:
Ik meld me voorzichtig! Ik ben nu rond de 10 weken zwanger van een tweeling. Wij hebben al een zoon van 2.5. Inmiddels toch al best wat mensen ingelicht vanwege de grote schok dat het er twee zijn. Overmorgen heb ik de termijnecho. Ik weet nog niet of ik een goede mee poster ga worden ;). Veel klachten momenteel.


Wat heftig een tweeling! Lijkt me ook wel echt zijn leuke kanten te hebben maar ook erg intens. Gelukkig heb je al wel ervaring met een kindje, dan ben je toch meer voorbereid :j

Fenn

Berichten: 6141
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:26

Hoi, ik meld me ook! 12 juni, dus randje voorjaar ook. Leuk om hier mee te kletsen. Voor mij ook de tweede, de eerste wordt in april 2 :)

Ik was het eerste trimester heel erg moe, daarna nog even corona, maar nu gaat het goed. Vorige zwangerschap had ik vroeg veel last van bekkeninstabiliteit. Hopelijk dit keer niet of minder.

Spannend Ann_moi, een tweeling. Sterkte met de klachten ook. Vervelend:(:)

Leuk Misscha, dat je er nu zin in hebt. En ook wel herkenbaar. Ik had geen enorme kinderwens en riep bij de eerste een is genoeg en nu...

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:35

Ik meld me ook!
Wij zijn in verwachting van ons eerste kindje en ik ben op 10 juli uitgerekend. Momenteel ben ik dus bijna 14 weken zwanger. Met kerst hebben we het aan onze familie verteld, dus dat was wel een erg leuke timing :D En vandaag aan mijn collega's en de kinderen uit mijn klas (ik ben leerkracht). Het is echt een opluchting dat iedereen het eindelijk weet, want ik vond het best lastig om het geheim te houden aangezien ik veel moe en misselijk was. Overigens zijn de klachten inmiddels zo goed als verdwenen.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:53

Wat leuk een topic voor de zomer! Ik meld me ook, ben 10 juni uitgerekend dus op het randje voorjaar. Heb heel veel klachten gehad, maar voel me nu weer redelijk goed.

Lijkt me leuk om ervaringen te delen hier. Ik heb namelijk geen partner om mee te sparren omdat ik bewust alleen voor het moederschap kies.

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:00

Ik meld mij ook hier :D
Ben 15 weken zwanger en 30 juni uitgerekend. Word ons tweede kindje en hebben een dochter van 3 jaar (september).

Aanstaande woensdag de geslacht echo en ben zeer benieuwd! Bij mijn vorige zwangerschap hoopte ik erg op een jongen, maar bleek achteraf een meisje te zijn. Eigenlijk heel erg blij mee want ze is zo leuk! En kleding shoppen voor een meisje is toch wat makkelijker.
Nu zou ik de keuze echt niet kunnen maken, voor mijn dochter zou ik een zusje heel erg leuk vinden en voor ons zelf beide eigenlijk wel. Een meisjes moeder zijn bevalt mij wel + alle kleding heb ik dan al, maar een jongetje lijkt mij ook heel leuk! Ik ben er trouwens zwaar van overtuigd dat de uitkomst een jongen zal zijn, iedereen om mij heen incl vriend zeggen toch een meisje. Blijft altijd een verassing hihi.

Bij mijn dochter was ik misselijk vanaf 17 weken t/m 22 weken en had ik bekkeninstabiliteit gekregen bij 17 weken. Bij deze zwangerschap ben ik al sinds het begin misselijk (gelukkig maar 1 keer per ochtend overgeven dus dat scheelt) en heb ik al sinds 7 weken last van bekkeninstabiliteit ;(

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:41

Aah leuk, een topic voor de zomer!

Ik ben 24 juni uitgerekend van ons tweede kindje. Ons zoontje wordt in februari 4 jaar.

Eerste trimester wat misselijk geweest en moe, maar nu weinig klachten gelukkig.

Donderdag hebben wij de geslachtsecho. Inmiddels 16 weken zwanger :).

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:42

Ik lees ook mee! Begin van de zomer, 28 juni, verwachten wij ons eerste kindje. Super spannend en leuk!

nicole_floor

Berichten: 3250
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:29

Ooh leuk allemaal binnenkort geslachts echo. Wij hebben 23 januari 20 weken en geslachtsecho.

Ann_moi ooh spannend een tweeling. Wij waren echt opgelucht toen de verloskundige zei dat het bij ons er echt maar 1 was.

Mischa ik herken het wel een beetje hoor. Ik ben ook niet echt een kinderen persoon. Het liefst wil ik ook maar een kind, mijn vriend graag 2. Want hij is bang dat een kind zo'n verwend nest wordt.

Ik heb nu wel de hele tijd honger, wordt er echt niet goed van. Gelukkig werk ik op een laboratorium, dus mag ik tussen de pauzes door niet eten. :')

Fenn

Berichten: 6141
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:03

Wij houden het geslacht een verrassing, vorige keer ook. Toen vond ik dat heel leuk. Nu ben ik nieuwsgierig, maar mijn vriend vindt dit leuker... dus bij 20 weken horen we hopelijk vooral dat het gezond is:)

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:02

Dat is helemaal een hele stap MerelV! Lijkt me soms best moeilijk dat je er alleen voor staat in zo’n levens veranderende situatie. Maar wel heel dapper dat je er voor gaat +:)+
Heb je wel vrienden/familie waar je terecht kan?

Dat zei mijn vriend ook nicole-floor. Hij komt uit een gezin van 3 en had in ieder geval met 1 goed contact als kind dus zijn mening is/was ook dat het beter is dat je minstens twee kinderen hebt als dat mogelijk is natuurlijk.
Ik heb zelf helemaal geen leuke ervaring met het hebben van een broer dus ik sta er heel anders in.
Dus eerst maar eens kijken hoe we het redden met 1 en daarna zien we wel weer verder :o

Wij hebben het ook verteld met kerst aan beide families trouwens, werd ontzettend leuk ontvangen door (bijna) iedereen. Vooral mijn ouders waren helemaal emotioneel ervan omdat zij nog geen kleinkind hebben en dit never nooit verwacht hadden van mij/ons :o de wonderen zijn ze wereld nog niet uit *D

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:38

Wat een mooie reactie van je ouders Mischa!

Over 1 of meerdere kinderen zag ik verschillende reacties. Ik heb daar nog geen mening over, eerst maar eens kijken hoe het zal zijn straks. Ik heb nog wel de mogelijkheid om dezelfde donor te gebruiken voor een 2e kindje.

@Mischa Ik heb gelukkig veel steun van mijn ouders en mijn broer. Ik sta er dus zeker niet helemaal alleen voor!

Ik heb de geslachtsecho gehad voor de kerst. Ik krijg een jongetje! Super bijzonder. Volgende week de 20 weken echo.

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:11

Hier een hele voorzichtige melding maar aaaah ik wordt er gek van dat ik het voor me moet houden.
Na een jaar proberen en wat ellende ben ik nu 4 weken zwanger van onze eerste!
Super spannend en veel vragen hoe we het allemaal moeten gaan inrichten (paard, studie vand eze eeuwige student enzovoorts) maar het belangrijkste het komt goed *\o/*

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:57

Gefeliciteerd iedereen! <3

Ik mag mij ook melden.
Ik ben uitgerekend op 24 juni van mijn tweede en van mijn vriend zijn eerste. :o

Lien_

Berichten: 2496
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:20

:wave: ook stipje hier. Ik ben bijna 16 weken zwanger, eerste kindje voor ons. Het voelt alleen nog niet ‘echt’, ik ben nog steeds heel onzeker dat er iets mis zal gaan. Vorige echo vlak voor kerst was alles gelukkig goed, maar onze volgende echo is pas op 29 februari (denk ik, we zitten middenin verhuizing en daarbij wissel van arts, misschien heb ik de komende afspraken verkeerd begrepen).

Gefeliciteerd allen trouwens <3

Mischa voor mijn ouders was het ook een enorme verrassing, die hadden het ook niet verwacht van mij :)

nicole_floor

Berichten: 3250
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:35

Lien_ schreef:
:wave: ook stipje hier. Ik ben bijna 16 weken zwanger, eerste kindje voor ons. Het voelt alleen nog niet ‘echt’, ik ben nog steeds heel onzeker dat er iets mis zal gaan. Vorige echo vlak voor kerst was alles gelukkig goed, maar onze volgende echo is pas op 29 februari (denk ik, we zitten middenin verhuizing en daarbij wissel van arts, misschien heb ik de komende afspraken verkeerd begrepen).

Gefeliciteerd allen trouwens <3

Mischa voor mijn ouders was het ook een enorme verrassing, die hadden het ook niet verwacht van mij :)

Hier heb ik ook heel erg last van. Durfde het ook eerst niet goed te vertellen omdat ik dan juist bang was dat het mis ging ofzo. Gelukkig gisteren bij de verloskundige wel het hartje gehoord. Maar was wel zenuwachtig dat er niks was ofzo en ik heb ook nog niet heel erg een buik. Zal straks vast wel beter worden als ik hem/haar wel duidelijk voel enzo.

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:40

Ik zet een stipje, denk dat ik vooral mee lees :D
Ik ben 8 juli uitgerekend van onze eerste. De 23e hebben wij de geslachtsecho en aankomende maandag gaan wij trouwen!

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 08:08

Gefeliciteerd Kabayo, ook alvast met jullie huwelijk!

Lien bijzonder om dat hartje te horen hè? Ik heb nog steeds dat ik iedere dag denk dat het niet klopt of dat het mis zal gaan. Zelfs nu ik hem voel bewegen.