Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
redbutton
Berichten: 979
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:34

Farjen, balen dat je slecht slaapt. Hoe was de ziekenhuis dag vandaag?

Nadia, balen dat het rijden niet meer gaat. Ik baal met het fijne weer van afgelopen weekend dat het niet meer gaat. Mijn paard is heel braaf, maar helaas gaf het last na het rijden.

Ik wil ook met borstvoeding beginnen,heb nog geen kolf. Wel een schoonzusje die lactatiekundige is dus die gaat me begeleiden. Flesjes heb ik op de 9aanden beurs in een actie gekocht bij Difrax. Zie wel of het werkt straks.

Net bij de fysio geweest. Ze heeft mn overbelaste rugspier getaped zodat ik hopelijk wat minder corrigeer. Maar mijn banden en bekken zaten echt heel erg vast. Merk ook dat ik vermoeid ben door de hele dag door de pijn heen te bijten. Dus ga morgen met mn manager om tafel voor overleg hoe nu verder. Die was iig niet heel verrast dat ik belde, zag het wel aankomen. Denk dat ik voorlopig halve dagen ga werken

suus_toes

Berichten: 982
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:13

...nou de vocht pootjes hebben me ook gevonden. :roll:

Heb nu een dikke kop, dikke buik, dikke kont en dikke poten.
Ben nu echt miss Piggy. _O-

Farjen

Berichten: 7994
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:17

Over het afkolven in België:
In België is dat het anders geregeld helaas ivm het afkolven. Het is max 1 uur als je meer dan 7,5 uur werkt per dag, ook tot 9 maanden oud. (of een half uur als je maar 4 uur werkt) Mocht ik nog in een ziekenhuis gewerkt hebben, dan krijg je soms zelfs lactatieverlof tot 6 maanden. Maar de werkgever betaalt dit dus niet, maar achteraf krijg je wel door middel van een attest 80% terugbetaald door je ziekenfonds.

Kabayo, ik werk officieel maar van 8 tot 16u30 hoor, maar meestal is dat 7u30-16u30 en dan door de files vaak een uur (of meer) reistijd -O-
28 weken, het gaat snel! Succes met de echo vandaag! En zoveel tijd er tussen, ik heb elke 4, 5 weken een controle/echo bij de gynaecoloog

Jasz, ik werk op 45km van huis, dus even naar de baby toe zal er niet in zitten :D

Lien, oh wat gemeen van je man ivm die naam :') Werkstress is inderdaad een ding (niet qua werkinhoud maar sfeer) lang verhaal maar ze zijn niet zo "blij" met de zwangerschap. Wel slim van die handkolf, ik ga dat ook doen denk ik want straks staat het hier vol met apparaten en zal je zien dat het niet lukt met de borstvoeding :=

Redbutton, balen van de rugpijn! Heb je zo'n buikgordel? De fysio zei gisteren tegen me dat ze een buikgordel een goede ondersteuning vind mits ik ernaast ook mijn bekken-oefeningen blijf doen.

Suus_toes, ik denk dat het wel zal meevallen dat miss-piggy gehalte :D Ik had vorige week ook gezwollen enkel, de dagen erna weer niet. Geen idee waar het aan ligt maar ik draag op werkdagen wel steunkousen


Gisteren in de ochtend eerst op controle bij de gynaecoloog. Ik had mijn suikertest ook, het drankje zelf viel nog goed mee qua smaak :') Onderweg in de auto had ik het wel mega warm en in de wachtzaal kon ik bijna in slaap vallen. Voorlopig heb ik de uitslag nog niet binnen, ik hoop dat hij vandaag bekend is.
Verder was op de echo alles goed met de baby <3 Op sommige metingen liep ze zelfs een week voor. Ze ligt wel nog altijd in stuitligging dus hopelijk gaat ze de komende weken wel een keertje gaan draaien. Maar daardoor hebben we nog altijd geen mooie echo-foto van haar gezichtje, ik zie overal zo mooie profiel-foto's en ik heb dan foto's van een been enz :+
Bij de dermatoloog was het niets verontrustends, wel hebben ze een vlekje bevroren.
Over het slapen ook gehad met de gynaecoloog trouwens, ze heeft me nu ook 2 weken thuis gezet om te rusten (ook ivm bloeddruk enz) en ik moet "Metarelax" nemen, hopelijk helpt de extra magnesium voor de beenkrampen

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:13

Hoe en wat met borstvoeding ben ik nog niet bekend mee aangezien het onze eerste is. Het liefst wil ik borstvoeding gaan geven maar ik besef me ook dat dit niet altijd vanzelfsprekend is. We gaan zien of het op gang wilt komen en zo niet dan gaan we gewoon flesjes geven. Flessen enzo moeten wij allemaal nog hebben. Überhaupt moeten we eens goed gaan shoppen maar ik wil eigenlijk eerst mijn studie zsm afronden, dan op vakantie en dan gaan we wel eens lekker los op het shoppen ben dan rond de 28 weken dus opzich zou dat moeten kunnen.

@Farjen fijn dat de suikertest meeviel! Geeft de burger weer wat moed aangezien ik zelf ook nog mag... dat de dermatoloog niet verontrust is is alleen maar positief! Fijn dat het goed nieuws was.

redbutton
Berichten: 979
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:40

@kabayo hoe was de echo?

@farjen fijn dat alles goed was in het ziekenhuis. Wel een erg vermoeiende dag denk ik.

Ik heb morgen intake van de kraamzorg, vanavond een informatieavond over bevallen gehad. Begin nu weer te twijfelen wat ik eigenlijk wil, thuis of ziekenhuis.

Verder ga ik vanaf nu halve dagen werken. Heb echt teveel last van mn rug en bekken. Hoop dat het wat gaat helpen.

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:50

Redbutton fijn dat je vandaag nu halve dagen werkt! kan je niet kijken hoe het komt? Thuis en zo nodig ziekenhuis? Spannend morgen de intake!

Farjen

Berichten: 7994
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 08:50

Tijger, leuk vooruitzicht dat shoppen :D Naar waar ga je op vakantie?

Redbutton, wat is "kraamzorg" bij jullie? Is dat een persoonlijke verloskundige die aan huis komt?
Hopelijk gaat het beter met die halve dagen, ik merk duidelijk op het werk het verschil tussen druk/rustig. Dan is de pijn ook minder aanwezig op het einde van de dag. Dus hopelijk helpt het!


Ik heb de uitslag van mijn bloedwaarden, suikertest, toxoplasmose en CMV allemaal prima :)
Deze ochtend ook een mailtje van het ziekenhuis gekregen, ik wou graag de prenatale infosessies van het ziekenhuis bijwonen maar alles was volzet. Nu is er blijkbaar een afvaller en kan ik toch aansluiten gelukkig. En vrijdag hebben we een intake gesprek met kraamhulp. En gisteren hebben ze ook het park en luiertafel voor de woonkamer geleverd. Zo komt het allemaal toch wat dichterbij :D

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:06

Farjen wat fijn dat al je uitslagen zo goed zijn! Prettig dat je toch kunt aansluiten bij de info sessie in het ziekenhuis.
We gaan nog even twee weken naar Griekenland nu ik nog maar vliegen zonder problemen. Normaal gingen we altijd later op vakantie maar dat is dit jaar misschien niet zo handig.

jasz

Berichten: 2222
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:28

redbutton schreef:
@kabayo hoe was de echo?

@farjen fijn dat alles goed was in het ziekenhuis. Wel een erg vermoeiende dag denk ik.

Ik heb morgen intake van de kraamzorg, vanavond een informatieavond over bevallen gehad. Begin nu weer te twijfelen wat ik eigenlijk wil, thuis of ziekenhuis.

Verder ga ik vanaf nu halve dagen werken. Heb echt teveel last van mn rug en bekken. Hoop dat het wat gaat helpen.


Je kan gewoon nu kiezen wat je denkt wat je wil en dan kan je altijd nog veranderen op het moment zelf. Ik wilde heel graag thuis bij m'n eerste, maar op het moment zelf zei m'n gevoel dat ik naar het ziekenhuis moest. En achteraf blij om, want er zat meconium in het vruchtwater. Ze willen dat meer weten ter voorbereiding denk ik, maar je kan altijd nog alles veranderen als je dat wil

En hoop dat halve dagen werken gaat helpen met je rug.

@kabayo, hoe was de echo?
@farjen, fijn dat alles goed was!
@tijger, oh heerlijk nog vakantie! V

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 13:13

Redbutton goede stap hoor om halve dagen te werken. Ik heb de intake al gehad voor kraamhulp toen ik rond de 22 weken zwanger was. Ze had er vast zin in :+ Fijn dat de fysio iets voor je kon betekenen

Farjen wat fijn zeg dat alles goed was! Wat een opluchting :j
Hier ook een info avond gehad. Die was via de laptop. Dus het was niet vol en je hoefde er niet heen
Wat weinig tijd zeg voor afkolven. Dat is dan hier wel wat beter geregeld. Oh ja... reistijd. Vreselijk. Ik vind autorijden altijd zo zonde van de tijd :+ Ja ik vond het inderdaad ook een lange tijd tussen de echo's!
Fijn dat de echo goed was en het onderzoek gister mee viel :)

Tijger lekker naar Griekenland! Wanneer ga je? Wat voor studie doe je?

Suus_toes ohnee vocht pootjes := Lijkt mij erg vervelend. Maar met de voetjes omhoog dan!
Haha alles dik. Moest even lachen om je miss piggy

Xnadia leuk dat je mijn topic meevolgt! Altijd gezellig.
Haha herkenbaar. Ik heb nog een jonge ruin staan maar dat komt later wel weer :+ Zo fijn dat je een paard hebt die je helemaal kan vertrouwen

Wat lief dat jullie het vroegen :) De echo was goed. Kleine dame is lekker druk. Geen gekke bevindingen. Bij de check vorige week lag ze naar beneden en nu nogsteeds. Ik denk niet meer dat ze gaat draaien
Gezichtje met handje en de navelstreng. Blijft bijzonder
Afbeelding

Lien_

Berichten: 2496
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 17:59

Fijn dat alles in orde was Kabayo! Mooie echofoto ook :)

tijger heerlijk nog lekker op vakantie :) waar gaan jullie naartoe? Mijn man is opgegroeid in Griekenland, en we hopen baby op den duur ook mee te kunnen nemen naar het 'alternatieve' vaderland, al zal dat nog wel even duren

Farjen fijn dat je resultaten allemaal prima waren! Ook een geluk dat je nog aan kunt sluiten bij de informatiesessies. Qua werksfeer kan ik (helaas) meepraten. Ik wil wel wat anders, echter brengt solliciteren ook stress met zich mee, maar goed

redbutton hopelijk gaan de halve dagen je helpen, het klinkt in elk geval als een goed plan

Hier gaat alles verder gewoon door, ben de laatste familiebezoekjes aan het regelen, komend weekend naar m'n schoonouders en in mei willen we nog kort naar Italie om familie daar te zien. Mijn ouders komen eind mei hier langs, rond die tijd wil ik zelf niets meer hoeven wat betreft reizen.

redbutton
Berichten: 979
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 18:20

Wat fijn dat de echo goed was kabayo!

@farjen kraamzorg zal hetzelfde zijn als de kraamhulp bij jullie. De hulp de eerste week na de bevalling.

Wat fijn de vakantie vooruitzichten! Wij gaan nog een weekend kamperen in de Ardennen. We hebben het erover gehad erna een paar dagen door te rijden als het goed weer is, maar nu mn lijf wat sputtert vind ik thuis zijn ook fijn.

Hier werd vanochtend voor het eerst in weken semi pijnvrij wakker! In de loop van de dag speelt het wel op maar ben wel blij dat het iets beter gaat.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 18:22

Ik kan jullie bijna niet bijhouden!

Mooie echofoto Kabayo! Toch iedere keer weer fijn als alles goed is.

Lekker nog even op vakantie Tijger. Dat was ook mijn plan, maar helaas niet meer van gekomen. Lekker van genieten dus!

Farjen goede resultaten, fijn!

Redbutton, fijn dat je halve dagen kunt gaan werken. Hopelijk geeft het je rust! Fijn ook dat je minder pijn had vandaag.

Lien_ fijn om de laatste dingetjes te regelen. Geeft ook rust om tegen het eind niet meer zo veel weg te hoeven denk ik?

Hier alles zijn gangetje. Merk dat ik wel wat fysiek ongemak krijg, doordat mijn buik in de weg zit. Ik heb ook ineens nesteldrang en ben begonnen met alles wassen en inrichten. Zo fijn als dat klaar is!

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 07:38

Sorry dames, kom weer onder de meeleessteen vandaan.

Suus_toes: of nee, en dan moet het warme weer nog komen. Dan wordt het vocht vasthouden nog erger :’)

Farjen: super dat je bloeduitslagen goed waren! Een hele geruststelling.
Wat zijn trouwens een park en luiertafel voor je woonkamer?

Kabayo: mooi hè, zo’n echo. Toch altijd weer heel bijzonder.

Lien_: op ten duur moet je ook niet meer willen reizen. Zeker als het warmer wordt. Dan moet je vooral lekker zitten.

Redbutton: fijn dat je fijn toch iets meer begint mee te werken! Heel verstandig dat je halve dagen bent gaan werken.

MerelV: heb je al last van veters strikken en sokken aandoen? Dat wordt straks nog een uitdaging.

Wij zijn op dit moment heerlijk op vakantie in Athene. Vreselijk veel geluk met het weer. Gemiddeld 24 graden. Warm zat, want als de zon doorbreekt is de temperatuur al best pittig met die buik en minder puf.
Gister wel een beetje in de stress. Ik voelde de baby echt een stuk minder. Normaal heel erg aanwezig, maar op dat moment nog maar weinig gevoeld. Uiteindelijk besloot mevrouw toch wakker te worden en maakte ze het ‘s avonds en zojuist weer helemaal goed. Kleine kickbokster.
Gister even zo’n ultieme buikfoto gemaakt bij het akropolis. 24+4 ben ik vandaag. Gaat snel.

Afbeelding

Farjen

Berichten: 7994
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:27

Tijger, oh fijn naar Griekenland!

Ik vind jullie wel allemaal durvers hoor, ik durf niet meer naar het buitenland nu ik zwanger ben :+
Ik hoop binnenkort wel eens een weekendje naar zee/Ardennen ofzo te kunnen.

Kabayo, wat een lieve foto <3 En fijn dat ze weer helemaal goedgekeurd is :)
Reistijd is inderdaad zonde, normaal is het zonder file 35, 40min maar doordat mijn uren veranderd zijn, ben ik dus vaak meer dan een uur onderweg :r

Lien, echt zo stom van die werksfeer. Ik maak me dan ook helemaal druk met hoge bloeddruk en harde buiken als gevolg :roll: Solliciteren staat nog niet op de planning voor mij, eerst bevallen en dan zien we wel. Ben jij nu wel actief op zoek naar wat anders? Ik ben aan het informeren om een opleiding te starten, dat zou 1 dag per week zijn dat ik naar school moet :D Langs de ene kant is het wel het moment om iets nieuws te gaan leren maar aan de andere kant denk ik, is dat niet wat teveel hooi op mijn vork nemen (nog maar 3 maanden bevallen dan, nieuw werk, nieuwe opleiding + examens, ...)

Redbutton, oja hier heb je kraamzorg en kraamhulp denk ik. Bij het ene komt de vroedvrouw aan huis inderdaad de eerste dagen nadat je ontslagen bent uit het ziekenhuis. Kraamhulp kan dan weer komen helpen met bijvoorbeeld boodschappen, huishoudelijke taken, baby in bad steken, ...
Wat fijn, semi-pijnvrij! *\o/*

MerelV, schoenen aandoen lukt nog? :D Hier is dat ook al lastiger, of deuren, kasten opendoen dan bots ik ook wel eens tegen mijn buik :o

Annepaardoes, mooie foto met een mooie buik! Geniet er van!
Dit is ons park en luiertafel, sorry voor de Vlaamse woorden :+ Hoe noemen jullie dit? Verzorgingstafel?
Afbeelding
Voorlopig nog niet aangekleed en ik wil ook een klamboe <3

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:11

De park is het een box. Haha die kon ik echt niet plaatsen. De verzorgingstafel is wel logisch, alleen niet gebruikelijk om hier in je woonkamer te hebben. Wel heel handig eigenlijk.
In de babykamer hebben we een commode staan. De XL variant van de verzorgingstafel

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:57

@kabayp ik doe de opleiding social work en ben nu druk bezig met mijn eindstukken. Hoop half juni klaar te zijn maar of dat haalbaar is is nog even de vraag.
Wat een lieve echo foto met dat handje en fijn dat alles in orde is!

@Lien ik snap wel heel goed dat je op een gegeven moment niet meer wilt reizen. Wel leuk dat jullie dan nu nog even gaan, geniet ervan!

@Redbutton fijn dat het beter begint te gaan en je minder pijn hebt.

@annepardoes wat een mooie foto zo! Ik snap wel dat je even schrikt dan maar fijn dat ze het goedmaakte 's avonds

@Farjen ik snap heel goed dat je na je bevalling pas weer eens verder gaat kijken wat te doen met werk/studie. De combinatie is best pittig.

Maandag hebben wij de 20 weken echo, ben dan 19 weken. Gezien ik de baby nog niet echt duidelijk voel hoop ik dat alles goed is. Voel wel eens iets maar dat kan natuurlijk alles zijn baby, spieren, darmen. Hopelijk veranderd dat ook snel.

Farjen

Berichten: 7994
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:40

Oja, een box :)*
Oh hebben de meeste dan geen verzorgingstafel beneden? Ik heb al gehoord van anderen dat het gewoon op de eettafel of op de bank doen maar ik vind dit prettiger/hygiënischer eigenlijk :o In de lade kunnen dan alle spulletjes en ik wil nog 2 manden er in zetten ook.
In de babykamer boven hebben we een bedje en ook zo'n verzorgingstafel (omdat die nog bij mijn ouders op zolder stond) Daar zijn alle meubels wit :D

Tijger, ik voelde de baby pas op 23w doordat de placenta vooraan ligt. De gynaecoloog was deze week zelfs verwonderd dat ik iets voelde (26w nu) maar baby ligt in stuitligging dus de voetjes zitten onderaan op alles te schoppen :+ Ik duim alvast mee voor maandag!

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 12:44

@tijger, je ‘moet’ pas vanaf een week of 26 de baby echt regelmatig voelen, dan ie is groot genoeg om de bewegingen echt goed te voelen. Daarvoor bewegen ze wel, maar is het allemaal zo klein in veel vruchtwater dat het soms lastig herkennen is. Geen zorgen maken als je niets voelt, maar de 20 weken echo is altijd even spannend en erna als alles goed is een fijne bevestiging dat je weer een mijlpaal gehad hebt :)
Iemand beschreef het gevoel als een soort plopjes en dat vond ik wel een hele herkenbare omschrijving. Maar zeker als je placenta vooraan zit kan het heel anders voelen, dat heb ik deze zwangerschap ook en merk echt een verschil met de eerste.

En excuus, ben echt slecht ik bijhouden en specifiek reageren op mensen maar vind het wel leuk en gezellig alle vooruitgangen te lezen! Leuk hoe het nu allemaal hard gaat hè, buiken die groeien, helaas wat kwaaltjes die erbij komen maar ook alle grote dingen die klaar gezet worden en geregeld moeten worden.

Mooie box en verzorgingstafel hierboven. Wij doen het idd met een verschoonkussen op de tafel of bank, maar bij het vorige huis hadden we wel in de badkamer, want die was beneden, een simpele IKEA verschoontafel staan en dat was ideaal, elke keer naar boven lopen is ellendig.

En lees over vakantieplannen, heerlijk en vooral doen hoor! Laatste keer dat je zonder kleine kan en geloof me, het is totaal anders vakantievieren :') Tegenwoordig moeten we op zoek naar restaurants met kindermenu of speeltuinen ipv sfeervolle plekjes met uitgebreide menukaarten. Geen probleem, wel heel anders :P
Ik zag ook Athene langs komen, heerlijk! Wij zitten momenteel in Kroatië, ook zulk lekker maar niet heet weer!

Balen voor de mensen die het lastig hebben op het werk, doen jullie vooral heel fysiek werk of juist waarbij je veel moet zitten? Het lijkt me enorm lastig om nu in de situatie te komen waarbij je gaat nadenken of je daar wel wil blijven werken en al helemaal als je straks moet wennen aan een heel ander ritme in je leven ook je werk om te gooien. Maar ongelukkig op de werkvloer maakt de dagen ook niet echt leuker.

Wat zijn jullie plannen qua verlof? Gaan er mensen met 6 weken voor de uitgerekende datum al met verlof of 4? En erna? Ik heb de luxe dat ik er een maand aan vast kan plakken (en moet ook ivm opvang) maar vond dit vorige keer ook heel fijn. Mijn man doet dan de maand daarna en dan hoeft de kleine pas met 5 maanden te starten. Heel benieuwd hoe dat nu gaat bevallen met een drie jarige erbij, dat is toch totaal anders.

redbutton
Berichten: 979
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:06

Spannend tijger, de 20 weken echo! Ik voelde pas met 22 weken echt duidelijk iets, placenta ligt ook aan de voorkant.

Wij hebben alles gelijkvloers dus ook geen extra verschoningstafel. De commode is dan net zo dichtbij.

Kroatië en Griekenland, wat heerlijk!

nicole_floor

Berichten: 3251
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:51

Ik zag iets voorbij komen over verzorgings plekken enzo. Wij hebben alleen een commode op de slaapkamer. En anders wordt het idd op de tafel of bank enzo. Wij hebben ook de douche beneden, dus het wordt sws even zoeken enzo.

Over verlof, mijn plan is om 4 weken van te voren met verlof te gaan. En aan het eind plak ik er nog een paar weken vakantie erbij aan. Anders komen mijn uren niet op. :')

Ik zie allemaal lekkere vakantie foto's voorbij komen!

Hier gisteren weer bij de verloskundige geweest, alles was weer goed. Het is alleen wel een lang en groot kind, nu al. :') Ze kunnen bij mij het alleen allemaal moeilijk voelen, want ik heb blijkbaar hele sterke buikspieren. Mijn HB en ijzer waren gelukkig ook goed.

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 15:15

@RianneH lekker hoor in Kroatie, geniet ervan! Het zal inderdaad anders zijn met een kleine erbij. Dan worden de wensen anders maar inderdaad ook leuk en in de loop van de jaren veranderd dat ook weer. Mijn plan met verlof is weken vooraf stoppen en ik kijk even wat ik over heb aan vakantiedagen om er eventueel aan vast te plakken. Op dit moment neem ik iedere week een dag op om mijn opleiding af te ronden.

@nicole_floor fijn dat alles goed was bij de verloskundige.

Goed te horen dat het heel normaal is om de baby met nu dus 18,5 week nog niet heel duidelijk te voelen. Het vermoeden bij mij is ook dat de placenta aan de voorkant ligt maar goed dat zal ik maandag als het goed is horen. Wij hebben ook de 13 weken echo laten maken dus we weten wel al dat de nekplooi enzovoorts heel netjes is, dat maakt de 20 weken echo toch iets minder spannend.

redbutton
Berichten: 979
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 16:06

Ik stop 6 weken vooraf (moet gezien ik al gedeeltelijk ziek gemeld ben). Ik blijf sowieso 3 maanden thuis erna, doe ik van vakantie dagen. Erna start ik met 3 dagen per week voor 2 maanden.

@rianneh ik doe fysiek werk en zit veel in de auto maar kan momenteel juist niet zitten. Dus kantoorwerk gaan doen is geen oplossing.

Lien_

Berichten: 2496
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 17:50

annepaardoes geniet ervan! Athene is zo leuk. Je ziet er stralend uit :) Kan me de stress goed voorstellen. Wellicht loop je meer op een dag oid, dat het daardoor komt

Farjen, ik ben 'passief' op zoek, voornamelijk vacatures kijken en kennis/vaardigheden die ik nog niet heb opdoen. Ik wil tijdens mijn verlof actiever gaan solliciteren. Hoop alleen dat het geen nadeel is dat ik dan net een baby heb, ze mogen natuurlijk niet discrimineren maar goed. Terug naar school klinkt wel leuk, uitdagend ook :)
Mooie meubels :j gezien we klein en gelijkvloers wonen houden wij het bij 1 tafel, anders hebben we meer meubel dan woonruimte :D

Wat betreft naar het buitenland gaan, ik durf ook niet hoor := maar als in Italie iets gebeurt wil ik daar best bevallen, zou zelfs makkelijker zijn met baby registreren denk ik :') ik moet nog opzoeken hoe we het hier moeten regelen (voor onze thuislanden)

tijger hopelijk is alles in orde maandag. Ik voelde ten tijde van die echo ook nog niet veel, dat hoeft niets te betekenen :)

Rianne geniet van jullie vakantie! Ik geloof graag dat vakantie vieren veel gaat veranderen :D Natuurlijk evengoed leuk, maar ik denk wel dat het wennen gaat worden voor ons, want we houden vooral van actieve vakanties. Maar niet per se negatief, ik kijk ook uit naar de verandering

Ik heb zittend werk, ik werk vanuit huis wat natuurlijk gemakkelijk is, maar de cultuur op mijn werk maakt mijn dagen er niet leuker op. Dan ga ik liever naar kantoor op een plek waar ik het naar mijn zin heb :j

Wat betreft verlof, ik ben van plan drie weken van tevoren te stoppen, ik krijg 18 weken thuis in totaal. Daar wil ik ook nog mijn vakantiedagen aan vast plakken, hoewel ik dat nog niet heb geregeld. Ik vind het wel pittig om zo lang door te werken, uitgerekende datum is hier op 41 weken dus ik zal dan tot 38 weken werken, maar anders heb ik minder tijd met baby erna. Ik heb wel goedkeuring van mijn verloskundige nodig, maar omdat mijn werk niet fysiek intensief en thuis is hoop ik dat ik dat zal krijgen :)

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 17:56

Heerlijk die vakanties Annepaardoes en Rianne, lekker van genieten!!

Wat betreft verlof, ik moet nog 3 weken werken en werk door tot 36 weken. Begint nu wel echt af te tellen. En inderdaad Annepaardoes, sokken en schoenen aantrekken wordt een hele operatie.

Ik ga nog wel wekelijks zwemmen, dan voel je dat gewicht niet zo. Dat is dus wel fijn!