Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:19

Blue_Eyes schreef:
Contemplate schreef:
Bij mij duurde het bijna 2 weken voor de bestelling van Lily & Fox binnen was. Maar super cute, hand geschreven berichtje erbij en een origami vosje <3 Net de eerste set erop geplakt, beetje ge-experimenteerd om te kijken wat goed blijft zitten. Baselayer ja nee, prep, toplaag, etc. Maakt me niet zoveel uit als het niet zolang blijft zitten en makkelijk te verwijderen is, het was echt zo gepiept en dat was voor mij de belangrijkste reden om dit te proberen. Nu hopen dat ik er even van kan genieten, ik ben een ramp met nagels :=

Tip: warme kokosolie werkt echt het allerbeste om ze eraf te krijgen. Ik begon met nagellakremover, toen babyolie, nu warme kokosolie en dat werkt echt top. En is fijn voor je nagels :D



ohhh dat verklaart dat ze bij mij zo snel los gaan. Ik gebruik kokosolie als gezichtscreme! Dus elke dag met mn vingers in die olie en elke keer laten die wraps los! Dure les....

ASF
Berichten: 58
Geregistreerd: 22-01-13

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:39

Ja, dat met vettigheid vind ik wel lastig aan de wraps. Smeerde een plekje bij paard royaal in met vaseline. Wel altijd met dezelfde vinger, die nagel ligt er nu voor de twee keer het eerst af, terwijl de rest eruit ziet alsof het nog wel even gaat houden. ^)

Suzanne F.

Berichten: 49220
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:04

Hm dat is wel lastig dan. Ik olie mijn haar elke avond. Dan is het dus zo los.

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:09

Ik had daar inderdaad ook wat last van, ik gebruik vaak handcreme en olie rondom mijn nagelriemen omdat ik hele droge handen heb, daardoor liften de randjes vrij snel

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:26

Zetten er hier nog meer mensen zelf biab? Ik heb deze middag het voor het eerst geprobeerd en Poeh het is veel lastiger dan het eruit ziet.


Afbeelding


Zoja, welke producten zijn favoriet en wat zijn goede tips? :D

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:45

Voor die vraag kan je denk ik het beste terecht in het algemene nagellak topic Kana!

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:52

Oh ik wist niet dat die er was! Thanks, ga ik die opzoeken.

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:59


Unicornetto
Berichten: 2385
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 08:51

Ik hoop dat mijn Lily and Fox bestelling gauw binnenkomt, ik ben heel benieuwd. Heb daar 6 setjes besteld.

Ik heb gisteren de gelstickers van By Emily er na twee weken afgehaald en nu heb ik er niks op. Heel erg wennen dan en ik heb nog beschadigingen van de gellak die ik daarvoor had. Dus het ziet er ook niet uit. :Y)

Chinas

Berichten: 817
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:53

Door dit topic heb ik ook bij Lily and Fox besteld. Zijn een week geleden aan gekomen, zal later eens kijken of ik een foto kan plaatsen.
Het plaatsen van de strips was best lastig, ik ben ook niet zo'n geduldig en precies persoon. Enkele nagels zijn echt heeel strak gelukt, anderen wat minder. Maar dat zie je toch niet van een afstandje :Y). Heb een gewoon een goedkope toplaag gehaald bij de etos voor er op. Ben benieuwd hoe lang ze het houden, maar met 2 week zou ik best tevreden zijn.

Contemplate
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:54

Update voor de Lily & Fox stickers: Dag 3 en de stickers beginnen te beschadigen aan de randen. Van alle stickers is de topcoat afgebladderd of volledig afgesprongen, op mijn reguliere gellac van 2 weken oud zit die nog steeds gewoon goed. Ik heb dus het idee dat die topcoat niet goed kan hechten aan de stickers. Ik heb slappe nagels en wel of geen rubberbase of topcoat maakt vooralsnog niet uit. Omdat de stickers flexibel en dun zijn, zie ik chippen en verliezen niet echt gebeuren. Er komen wel makkelijk beschadigingen aan de randen en het oppervlak wordt snel lelijk en bekrast. Ik ben benieuwd of het een week mooi blijft zitten.
Rubberbase is van Urban Nails. Zwarte kleur en topcoat Shine zijn van Pink Gellac.

Foto van mijn experiment met combinaties en uitgegroeide oude gellac :')
Afbeelding


Duurzaam? Nee. Makkelijk en snel? Ja. Volgende keer plak ik ze op de schone kale nagel, want al die extra moeite met top en basecoat lijkt niks uit te maken.


Ik ben nu wel erg benieuwd naar semi-cured wraps, die je op kan plakken en nog moet uitharden onder de lamp. Ik ben ze alleen niet niet echt betaalbaar tegen gekomen en ik ben niet zo'n fan van bestellen via Alie en Temu. Dus als iemand daarvoor een fijne site heeft, kom maar op!

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:48

Ik volg niet helemaal wat je nu gedaan hebt.

Als je normaal iets van een sticker, gem, folie of decal plaatst doe je daarna nog een laagje basegel (die je dan uithardt en daarna de topcoat). Omdat die plakt aan beide kanten. Zowel aan de sticker als aan de topcoat die volgt.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:23

Ik moet eerlijk zeggen dat ik over de wraps ook alleen een topcoat die (van Victoria Vynn), maar dat blijft zitten als een huis, mits ik de nagel van te voren heel goed ontvet. Ik gebruik na het ontvetten geen base meer, wel een tape bond.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:07

Ik heb dat eigenlijk nooit, dat ze na 3 dagen beschadigd zijn. Doe er zonder problemen een week mee en dan wil ik zelf een ander motiefje :=

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:14

Blue_Eyes schreef:
Ik heb dat eigenlijk nooit, dat ze na 3 dagen beschadigd zijn. Doe er zonder problemen een week mee en dan wil ik zelf een ander motiefje :=


Dat dus!

Contemplate
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:50

Slmt9 schreef:
Ik volg niet helemaal wat je nu gedaan hebt.

Als je normaal iets van een sticker, gem, folie of decal plaatst doe je daarna nog een laagje basegel (die je dan uithardt en daarna de topcoat). Omdat die plakt aan beide kanten. Zowel aan de sticker als aan de topcoat die volgt.


Waarschijnlijk niet duidelijk uit deze post! Ik heb verschillende combinaties getest met de stickers/ wraps van Lily&Fox. Dus één nagel met basecoat, 1 zonder, wel en geen topcoat 1 met extra laagje gellak onder de sticker om te kijken wat het beste blijft zitten.
Ik heb de base wel onder de sticker gedaan. Misschien is dat dan mijn fout! Want als de topcoat blijft zitten, zullen de stickers ook wel mooi blijven. Maar op de site stond topcoat eventueel, dus ik had eigenlijk geen problemen verwacht met dat die niet zou hechten :o

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:51

Ik doe eerst een laagje basecoat of Sally Hansen primer, dan de wrap en dan een laagje top coat (CND Vinylux of een Sally Hansen Miracle Gel, die heb ik een paar verschillende). Voor mij werkt dat dus perfect.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 12:37

Ik heb mijn pakketje binnen van Lily and Fox. Wat ontzettend leuk met het persoonlijke berichtje, het vijltje, nagelriemstokje en een gratis setje om te oefenen. Ik heb er alleen voorlopig nog geen tijd voor :+

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:04

Hier is de bestelling ook bezorgd. Afgelopen weekend net nagels weer gelakt en ik vind de voorbeelden van wat langere nagels wat mooier. Dus nog even wat lengte ‘kweken’ en dan uittesten *\o/*
Setjes zien er in het echt ook leuker uit dan op het kaartje.

Zat mij wel af te vragen wat met de overgebleven wraps die niet passen te doen…..

TessaxQuincy

Berichten: 1038
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:09

Leuk!! Ik ben benieuwd, Ik wacht nog op mijn bestelling van LilyandFox. Ik heb de 13e besteld dus hoop einde van de week. Heb meteen 5 soorten besteld.

Ik ben echt heel erg benieuwd, normaal gebruik ik altijd Gellak, maar vond ik zo lang duren voor de korte tijd dat het bij mij bleef zitten (nog geen week) dus hoop dat dit een goede vervanger is :D

Met welke postbezorger kwam het bij jullie? En gaat het gewoon door de brievenbus?

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:10

Hoe lang duurt het gemiddeld bij lily and fox? Ik had de 6e besteld met extra betaald voor tracking en daar staat 18 dagen bij, dus ik heb nog even geduld

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:20

Ik had 9 maart 13 setjes besteld en die kwamen vanmorgen binnen.
Ik heb nu ook mn nagels voor ‘t eerst in jaren kort omdat ik de komende weken geen tijd heb. Vind het denk ik ook mooier op langere nagels.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:50

Contemplate schreef:
Update voor de Lily & Fox stickers: Dag 3 en de stickers beginnen te beschadigen aan de randen. Van alle stickers is de topcoat afgebladderd of volledig afgesprongen, op mijn reguliere gellac van 2 weken oud zit die nog steeds gewoon goed. Ik heb dus het idee dat die topcoat niet goed kan hechten aan de stickers. Ik heb slappe nagels en wel of geen rubberbase of topcoat maakt vooralsnog niet uit. Omdat de stickers flexibel en dun zijn, zie ik chippen en verliezen niet echt gebeuren. Er komen wel makkelijk beschadigingen aan de randen en het oppervlak wordt snel lelijk en bekrast. Ik ben benieuwd of het een week mooi blijft zitten.
Rubberbase is van Urban Nails. Zwarte kleur en topcoat Shine zijn van Pink Gellac.

Foto van mijn experiment met combinaties en uitgegroeide oude gellac :')
[ [url=m/lrCt4h.jpg]Afbeelding[/url] ]


Duurzaam? Nee. Makkelijk en snel? Ja. Volgende keer plak ik ze op de schone kale nagel, want al die extra moeite met top en basecoat lijkt niks uit te maken.


Ik ben nu wel erg benieuwd naar semi-cured wraps, die je op kan plakken en nog moet uitharden onder de lamp. Ik ben ze alleen niet niet echt betaalbaar tegen gekomen en ik ben niet zo'n fan van bestellen via Alie en Temu. Dus als iemand daarvoor een fijne site heeft, kom maar op!



Ik herken dit, heb hetzelfde als jij. Misschien ligt het aan onze nagels?
Ik gebruik nu altijd de semi-cured wraps, wel stukje duurder inderdaad. Bij Kruidvat vaak €8, of bijvoorbeeld bij By Emliy voor €10/11. Maar deze blijven bij mij dus wel echt lang goed, ondanks elke dag uitmesten, in de tuin werken, etc. Ik hou het max. 2 weken vol, dan wil ik echt een ander kleurtje, maar dan zitten de nagels nog helemaal perfect. Hooguit wat uitgroei.

Dit zit er nu ruim anderhalve week op:


Afbeelding

(aan mijn nagelriemen kan je wel zien dat ik veel in de tuin werk laatste tijd haha)

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 15:10

Ik heb de Lilly and Fox bestelling ook binnen, super leuk persoonlijk berichtje erbij! Ook een extra set om te oefenen.

Ga vanavond eens freubelen. Heb nu een restje van maniko nails erop zitten die er wel afkunnen. Bestelling duurt 2,5wk voordat hij binnen was.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:18

Ik heb net een bestelling bij Lily & Fox gedaan. Ik ben echt super tevreden over de semi cured gel nagels maar ik vind het wel echt duur. Na een dag of 10 stalwerk en paarden worden ze wel echt minder mooi en dan rek ik het wel tot 2 weken maar ik vind het nog steeds een klap geld als je dat op jaarbasis berekend. Dus maar eens kijken of die plakkers met een toplaagje gellak mijn nagels ook sterk genoeg houden om niet te scheuren.