Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 21:08

elsa91 schreef:
Netjes! Met top coat erover?

Yes, Sally Hansen Miracle Gel.

Ik doe ook weleens met gelcoat onder de lamp, maar ik krijg het er alsnog prima vanaf met weken in een mengseltje van warm water en gesmolten kokosolie.

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 11:59

Blue_Eyes schreef:
elsa91 schreef:
Netjes! Met top coat erover?

Yes, Sally Hansen Miracle Gel.

Ik doe ook weleens met gelcoat onder de lamp, maar ik krijg het er alsnog prima vanaf met weken in een mengseltje van warm water en gesmolten kokosolie.


Goed om te weten dat dat zo lukt! Net het eerste setje geplakt ging verrassend makkelijk. Nog even oefenen op de details maar voor mijn doen blij mee!

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 07:02

Ik ben aangenaam verrast hoe goed het setje van L&F met een laagje topcoat blijft zitten. Ik heb de afgelopen dagen heel veel gereden, paarden gevlochten en stalwerk gedaan en ik doe alles zonder handschoenen maar het ziet er nog bijna onbeschadigd uit. Voor het geld is het echt meer dan prima en een voor mij een betere deal dan die van By Emily. Enige nadeel vind ik dat het mijn nagels weinig stevigheid geeft dus als ik ze langer wil hebben weet ik al dat ze gaan scheuren.

ASF
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-01-13

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:19

Welke topcoat heb jij gebruikt, Katja? Ik had gister al stalvuil tussen mijn l&f stickers en topcoat. Kon de topcoat er wel zo afpeuteren bij die nagels, maar toch niet helemaal zoals ik het voor me zag. Bij andere nagels ook al tipwear, maar dat kan nog komen doordat ik nog niet zo handig was met het afvijlen van de overtollige sticker. Denk ik.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:37

Ik heb de topcoat van Neonail.

ASF
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-01-13

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 11:18

Dankjewel Katja! Ik gebruik nu 'only you' van ici paris. Gek genoeg is die op mijn andere nagels wel blijven zitten.

mystery1980
Berichten: 4234
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:33

BrankaZ schreef:
Ik snap de ergernis. Maar als ik eerlijk ben denk ik dat bij deze prijs ik minder hoge verwachtingen heb dan als ik de prijs van een setje van b.v. ByEmily.


De sets van by Emily zijn bij mij ook veel te smal, bovendien waren ze er met een dag al weer af. Dus die verwachting zou ik ook wat bijstellen.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:53

Ik heb nu een set op van byEmily en vind ze kwa opplakken niet fijner of lastiger als de niet uithardende wraps.
Wel heb ik dat 2 nagels ongeveer dezelfde maat hebben dus op de ene hand heb ik een net iets te brede smaller geknipt en de andere een maatje kleiner gedaan maar zou volgende keer voor de net iets smallere gaan.
Heb er wel een laagje topcoat van pink gellak overheen gedaan dat voelt wat gladder.
Setje zelf kwa kleur had ik meer kleur van verwacht.
Heb de lengte iets langer als mn eigen nagels gehouden en zitten gevoelsmatig goed stevig.
Normale wraps zijn bij mij na 1 week wel echt lelijk dus ben benieuwd hoe lang deze houden.
Middelvinger is degene die ik geknipt heb en die zit tever van mn nagelriem af.

Afbeelding

_Lorette_

Berichten: 12089
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 15:51

Ik heb een L&F setje geprobeerd met een topcoat erover. Op zich hield het heel netjes, maar na dagen van omheining repareren, schuur leeghalen, meubels (de)monteren en rijden is er een hoekje afgescheurd. Op dat moment vond ik het heerlijk om meteen alles eraf te peuteren. :+ Maar goed, ik heb nog steeds witte randjes, dus het is een win (ben een enorme nagelbijter/-peuteraar). Het record staat nu op 4 dagen. Ooit lukt het me om ze een week op te houden. :P

Polarize
Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:17

Ik moet zeggen dat ik die van l&f wel wat fijner vind omdat ze dunner zijn, dus ik kan voor mijn gevoel de randjes beter sealen met topcoat dan die van byemily, die strips zijn vrij dik en dan voel ik de randjes constant zitten. Daar ga ik Dan mee spelen en binnen no-time komen de randjes omhoog aan de zijkant :')
Deze van l&f houden het voor nu goed vol met een gel coat erover, ook mooi achter de kassa, dus denk dat die meer voor mij zijn

Talishe

Berichten: 1257
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 12:56

Ik heb ook weer wat nieuwe setjes binnen, zo leuk!
Ik heb meestal na een dag of 4 wel ergens een randje of hoekje af. Soms plak ik het met een sticker die over was.

Afbeelding

Polarize
Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 12:58

Mijn l&f stickers zitten nog netjes na een week :D had er wel een gel coat overheen, dus misschien dat ze daardoor ook wel wat steviger zitten, maar ben voor nu heel blij! Ik ben ook niet bepaald voorzichtig met mijn nagels, dus had ergens wel verwacht dat in ieder geval eentje los zou laten

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 13:06

Wat een leuke patroontjes hierboven! Vooral de twee linker spreken me wel aan. Is er iemand in dit topic die zoiets heeft met vrij korte nagels (kort genoeg om de stickers door de helft te kunnen knippen en twee keer gebruiken)? Ik durf die met patronen niet te bestellen omdat ik bang ben dat het er gek uit ziet, met 1,5 bloemetje op een nagel. Maar misschien valt het best mee?

_Lorette_

Berichten: 12089
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 13:42

Ik ben nagelbijter en kan niet tegen lange nagels. Heb geen of hooguit een mini wit randje, dankzij de stickers. Niet alle designs kan ik hebben. Voor kleinere bloemetjes maakt het niet veel uit, maar bijv. een ombre zie je nauwelijks.

Dit is nu:
Afbeelding

Kort dus. En ik heb lelijke handen. Ik heb helaas geen foto van andere designs.

Suzanne F.

Berichten: 49240
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 20:06

Iemand hier ervaring met Maniac? Is vrij duur om gewoon een keer te proberen.

ASF
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-01-13

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:33

Nee, Suzanne. Ik vind het ook aan de prijs.

Vandaag weer een poging gewaagd met een lily & fox setje. Nu eerst een ridgefiller eronder gedaan, niet dat mijn nagels zo ongelijk zijn, maar die had ik ooit ergens bij gekregen en er zitten wel wat kleine beschadigingen, dus dacht dit dan maar te proberen.
Vervolgens eerst de stickers na het opplakken wat korter geknipt en daarna pas afgevijld. Dat gaf minder hobbels aan het uiteinde. Tot slot een simpele topcoat van essence eroverheen. Ik ben nu al meer tevreden met hoe het erop zit dan de eerste keer. Nu afwachten of het ook langer dan 3 dagen gaat houden.

_Lorette_

Berichten: 12089
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:06

Ben benieuwd, ASF! Krijg je het restant er wel makkelijk af als je eerst knipt?

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:41

Hier zit mijn setje byemily nu 2 weken en zitten nog stevig alleen wel uitgroei inmiddels.
1 ben ik verloren althans dat was degene die eigenlijk net iets te smal was voor mijn nagel en tikte er een scheur in met mijn tondeuse en daar ergerde ik me aan dus die heb ik eraf gehaald.
Ik probeer ze nog 1 week te laten zitten en dan doe ik voor mn vakantie een nieuw setje op.
Hoop dat die andere wat meer kleur zijn zoals op de voorbeelden van haar site.

Vind byemily kwa stevigheid wel echt fijner als de normale wraps omdat ik zelf zachte nagels heb en ze blijven langer mooi…..maar ik heb na een week wel dat ik graag een ander kleurtje/patroontje wil dus de normale wraps zijn goedkoper daarvoor.

ASF
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:43

Lorette, ik vind het zo makkelijker. Met het lange stuk kreeg ik of een prop in het midden of dat het aan de zijkant weer los van de nagel kwam. Nu knipte ik af, vouwde het restje een beetje om de nagel heen en kon ik het zo afvijlen. Ook minder risico dat een groot stuk 'afvijlsel' aan je net geplakte nagel blijft plakken. Maar dat zegt misschien (waarschijnlijk) meer over mijn eigen onhandigheid. :')

_Lorette_

Berichten: 12089
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:46

Dan ga ik dat ook proberen. :j

Hoe verwijder je de gelnagels zoals die van ByEmily? Lijkt me heftiger voor je nagels dan de gewone wraps/stickers?

Suzanne F.

Berichten: 49240
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:10

Doe je dan eerst lamp en dan knippen en vijlen?
Of eerst knippen en vijlen en dan lamp?

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:58

_Lorette_ schreef:
Dan ga ik dat ook proberen. :j

Hoe verwijder je de gelnagels zoals die van ByEmily? Lijkt me heftiger voor je nagels dan de gewone wraps/stickers?


Nog niet echt ervaring met verwijderen maar ze worden zachter in warm water en er staat 10min weken in warm water en met olie eraf halen met het houten stokje.
De nagel die eraf is bij mij is niet beschadigd en dat heb ik met mn tanden gedaan na het douche :')

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:12

Ik lees een beetje stilletjes mee. Op de socials zie ik heel vaak reclames voorbij komen van stickers die met een lamp hard worden, maar ik vraag mij af of dat wel echt werkt. Weten jullie dat?

Afbeelding

Afbeelding

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:15

cinniz123 schreef:
Hoop dat die andere wat meer kleur zijn zoals op de voorbeelden van haar site.
Dat vind ik echt een nadeel. De kleur op de site lijkt niet op die op de verpakking en beide lijken niet op het uiteindelijke product. En omdat je de beschermende verpakking niet open mag maken vind ik het wel onhandig om te gokken wat je krijgt.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:20

Katja schreef:
cinniz123 schreef:
Hoop dat die andere wat meer kleur zijn zoals op de voorbeelden van haar site.
Dat vind ik echt een nadeel. De kleur op de site lijkt niet op die op de verpakking en beide lijken niet op het uiteindelijke product. En omdat je de beschermende verpakking niet open mag maken vind ik het wel onhandig om te gokken wat je krijgt.


Ja helemaal mee eens ik vind het wel jammer en was er al bang voor dat de rest dit misschien ook zou hebben.