Welke schoenen voor lang staan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13787
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 10:19

Ik zou een ander merk hardloop schoenen kopen en dan afwisselen. Zit vaak net een andere pasvorm of voetbed in.
Nike Air zitten fijn en zijn super licht.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 12:59

Ik loop en sta ook veel voor mijn werk en het ‘probleem’ voetjes, bij mij helpen de skechers schoenen.
Alleen zitten deze schoenen niet bij iedereen lekker, hoop dat je snel de geschikte schoen kan vinden.

tootje71

Berichten: 5112
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 14:30

Ik heb vandaag schoenen gekocht. Ben naar een goede schoenenzaak gegaan mijn probleem voorgelegd en daaruit raadde ze drie schoenen aan. Uiteindelijk voor rollingsoft schoenen gekozen. Ook kunnen daar op maat gemaakte zooltjes in. Ze zitten als gegoten dus ben erg benieuwd wat ze doen op lange termijn :)

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:06

meindl wandelschoenen. Sketchers zitten bij mij ook lekker, maar op de lange duur toch hielspoor. Met de Meindl's gaat het op de langere termijn ook goed. Zelfs bij langere wandeltochten.

Paardjes83
Berichten: 206
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:42

Sketchers grote troep. Als je gympen koopt dan een paar met een fatsoenlijke zool en pasvorm zoals Nike air Max. Die tip komt trouwens van een podotherapeut.

Wandelschoenen van Meindl passen hier goed.

Als je de zool maar niet tussen je handen kunt draaien en er een fatsoenlijk voetbed in zit dan ben je een heel eind.

Celebi
Berichten: 3716
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:56

Mij is juist geleerd dat een flexibele zool goed kan zijn. Loop er zelf juist ook heel prettig mee. Schoenen met hele stugge harde zolen zitten me niet vaak lekker met lopen.

Paardjes83
Berichten: 206
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:22

Nee zeker niet. Een onstabiele zool zorgt voor problemen in de verdeling van de druk. Ooit orthopedische schoenen gezien met een flexibele zool?
Hard en stug is relatief natuurlijk. Een DrMartens is ook slecht voor je voeten.
Een Skechers is wel erg natte krant kwaliteit.

https://www.voetstuk.nl/steunzolen/schoenadvies/

Hierbij een linkje waarmee de geschiktheid van een schoen kunt testen.

Celebi
Berichten: 3716
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:48

Oh maar het buigzame deel zit in principe vooral bij de teen zoals op die site ook aangegeven wordt. De rest heeft bij mijn beide Sketchers wel flexibiliteit, maar niet zoals in het voorbeeld dat je het op kunt rollen. Komt volgens mij op die punten prima door de keuring.

Ach, en wat is goed.. Iedereen heeft andere voeten en andere voorkeuren. Met platvoeten schijn je volgens mijn vriend steun te moeten hebben in zolen omdat de spieren of pezen daar gewoon niet aanwezig zijn en je dat dus ook nooit gaat kunnen trainen. Voor normale/gezonde voeten is er weer een hele stroming die aangeeft dat blote voeten en zo min mogelijk steun het meest geschikt is om je voeten sterk te maken en houden. Wat uiteindelijk het beste ligt zal voor iedereen anders zijn.

Overigens heb ik een zomer variant Nike schoenen en Sketchers hier liggen en die zijn echt qua kwaliteit gewoon ongeveer hetzelfde. Qua flexibiliteit, indeukbaarheid, steun. Qua merk is het dus ook nog maar kijken welk type je pakt. Je hebt hele slappe Sketchers, maar ook stevige varianten. Zelfs slippers. Dus als 1 variant niet passend is past misschien een ander wel. Of een heel ander merk. :)

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 21:10

Paardjes83 schreef:
Nee zeker niet. Een onstabiele zool zorgt voor problemen in de verdeling van de druk. Ooit orthopedische schoenen gezien met een flexibele zool?
Hard en stug is relatief natuurlijk. Een DrMartens is ook slecht voor je voeten.
Een Skechers is wel erg natte krant kwaliteit.

https://www.voetstuk.nl/steunzolen/schoenadvies/

Hierbij een linkje waarmee de geschiktheid van een schoen kunt testen.

Ik ben van al mijn voetklachten af, sinds ik de overstap gemaakt heb van schoenen met steunzolen of enorm goede voetbedden, naar minimalistische schoenen, ook wel barefootschoenen genoemd.

Mijn voeten werden zo onwijs lui en ongetraind van al die steun geven de zolen en voetbedden, die moesten gewoon weer getraind worden en hun eigen spieren leren gebruiken.

Ik loop nu ruim een jaar op schoenen met een dunne flexibele zool, zonder enige vorm van voetbed en mijn voeten zijn sterker en comfortabeler dan ooit.

Soms lijkt de oplossing tegenstrijdig.
Met zo ongeveer alle blessures, moet je gericht gaan trainen, om je lijf sterker te maken, denk bijvoorbeeld aan rugklachten, daar krijg je eigenlijk altijd spierversterkende oefeningen voor, bij de fysio.
Maar bij voeten leggen we ze lui in een voetbed met overal steun, zodat de voet nog minder hoeft te doen.


Ik vond dat een plausibel verhaal en ben me dus in het trainen van mijn voeten gaan verdiepen en ik ben echt blij met die kennis en de ontwikkeling van mijn eigen voeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 23:54

Hard en stug is natuurlijk?
Ik loop met mijn zwakke enkels en doorgezakt voeten inmiddels een paar jaar op barefoot schoenen. Mijn voeten en enkels zijn een stuk sterker en flexibeler geworden. Hoe meer steun, hoe luier de voet kan zijn, hoe slapper de voet en enkel wordt.
Er zijn ook heel veel simpele oefeningetjes die je kan doen om je voeten en enkels te versterken, los van de barefoot schoenen.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het zit als je schroeven in je voet hebt...
Goed voelen..
Fijn dat je schoenen hebt gevonden. Ik hoop dat dit voor je werkt!

goldyc

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 00:30

tootje71 schreef:
Ik heb vandaag schoenen gekocht. Ben naar een goede schoenenzaak gegaan mijn probleem voorgelegd en daaruit raadde ze drie schoenen aan. Uiteindelijk voor rollingsoft schoenen gekozen. Ook kunnen daar op maat gemaakte zooltjes in. Ze zitten als gegoten dus ben erg benieuwd wat ze doen op lange termijn :)

Deze heeft mijn moeder ook en zij zweert erbij! Zij heeft geen schroeven in haar voet, wel aan haar heup/bekken, maar wel algemeen gewrichtsproblemen. Hopelijk zitten ze jou net zo goed als haar.