Eerste hulp na het waxen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Eerste hulp na het waxen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 07:58

Hi!

Gisteren ben ik voor het eerst naar een andere salon geweest om te laten waxen. Mijn wenkbrauwen. En ik ben niet tevreden… Niet over hoe ze het gedaan heeft want m’n wenkbrauwen zien er echt prachtig uit qua vorm, maar de behandeling zelf deed meer pijn als normaal. Waxen is nooit pijnloos natuurlijk haha maar de tranen sprongen gisteren tijdens de behandeling al in m’n ogen van de pijn. Maar goed, nieuwe salon, dacht het hoort erbij, wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

De uren daarna bleef ik last houden van ontzettende roodheid, maar echt heel vurig. En pijn. Kon m’n huid bijna niet aanraken of bijvoorbeeld m’n wenkbrauwen optrekken. Ik heb er gisteren niks op gesmeerd omdat ik bang was dat het zou verergeren. Dus ben gaan slapen.

Maar nu, bijna 18 uur later lijkt het wel alsof m’n gezicht daar verbrand is. Er zitten ‘natte’ en glimmende plekjes tussen (echt een soort brandwondje of iig open plekjes) en de roodheid is niet verdwenen. M’n huid aanraken is nogsteeds erg pijnlijk en hij is nog vurig rood.

Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt en laat toch al heel wat jaren m’n wenkbrauwen harsen/waxen en epileren. :+

Vanmorgen een beetje Aloe Vera creme opgesmeerd, is er nog iets wat ik misschien kan doen?

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Eerste hulp na het waxen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 08:07

Zou toch zeker de salon eens bellen hierover. Vanwege de open plekjes zou ik voorzichtig zijn met iets erop smeren.

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 08:08

Qimm schreef:
Zou toch zeker de salon eens bellen hierover. Vanwege de open plekjes zou ik voorzichtig zijn met iets erop smeren.


Ga ik inderdaad even doen na mijn werk. Ze heeft ze qua vorm echt precies hoe ik wil, alleen deze pijn is het me dan ook weer niet waard. :') Dan ga ik wel terug bij m’n oude salon haha.

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Eerste hulp na het waxen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 08:22

Koelen. Ijsblok in washandje en koelen maat
Dat heeft ook nu n9g steeds zin.

Melzazu
Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 08:26

De hars was misschien te warm of heeft te sterk aan jouw huid gehecht waardoor je nu dan een soort schaafwondjes hebt. Trekt echt wel weg maar gaat even duren en is best gevoelig.

Zeker melden hoor. Heel jammer dit want zo zal je niet snel terug gaan naar ze terwijl je over het model heel tevreden bent. Heeft ze geen poeder of olie of iets anders op je huid aangebracht voor het harsen om dit te voorkomen?

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:54

Dat heb ik ook eens gehad, op m'n bovenlip ;( Dan is de huid wat meegetrokken, waardoor je een soort schaafwondjes hebt. Heel pijnlijk, duurt ook wel even voor het genezen is.

Het hielp om sudocreme te smeren.