Welke haarproducten gebruik jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yummy

Berichten: 424
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 20:58

Welke haarproducten gebruik jij? Ik zie door de bomen het bos niet meer, welke producten zijn nou echt goed zonder rare ingrediënten er in? Momenteel gebruik ik de garnier fructis pineapple lijn.

nijnthju
Berichten: 538
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:16

Een blok Aleppo zeep en daarna naspoelen met verdunde appelazijn. Mijn haar is hierdoor veel gezonder geworden en ondanks dat het erg lang is, kom ik er zomaar doorheen met mijn borstel.

prugelpiet

Berichten: 12575
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:20

Ligt er ook ontzettend aan wat voor haar je hebt. Ik heb vanalles geprobeerd, van goedkoop tot kappers merken, maar mijn haar doet het toch het beste op de Aloe Vera shampoo bar van HappySoaps.
Cremespoeling heb ik van Olaplex. Maar de shampoo daarvan kreeg ik toch erg snel vettig haar van.

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:21

Ik wissel regelmatig maar op dit moment

Olaplex haarmasker
Redken shampoo en conditioner voor beschadigd haar
K18 leave in masker
Kerastase haarolie

Black Friday is echt wel het moment om in te slaan. :j

Echt een kwestie van uitproberen.

Yummy

Berichten: 424
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 21:23

Ik heb sinds afgelopen week veel blonde highlights laten zetten, vind het lastig wat voor producten te gebruiken, iemand tips?

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:25


Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:41

Een shampoobar van de Hema.

Wesseltje

Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:55

Kerastase shampoo en conditioner

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 23:15

Ik heb heel veel verschillende producten getest, van goedkoop tot peperduur. Ik ben blijven hangen op de New shampoobar van Lush. Kost weinig en mijn haar is nog nooit zo goed geweest als nu. Verder gebruik ik Moroccan Oil.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 08:28

Moroccan oil, Olaplex, Redken, Kerastase. Doet eigenlijk niet voor elkaar onder. Allemaal superfijn en goede merken. Voor mij geen drogistmerken meer. En als je dan toch op zoek bent naar iets uit de drogist dan is de Elvive bonding lijn ook zeker niet slecht. Mijn dochter gebruikt deze en ik heb hem zelf ook een keer geprobeerd, zeker niet slecht.

Kaitlyn

Berichten: 9730
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 09:27

Voor geblondeerd haar zou ik een zilvershampoo en conditioner van Kevin Murphy pakken. En als je 'm af en toe echt grauwer wil maken de Fanola erbij doen en die af en toe gebruiken.
Ik ben van mezelf blond, en liet het eerder altijd high- en lowlighten én ook nog tonen. Maar dat laatste vooral omdat ik graag heel assig wilde zijn.

JudithGigi

Berichten: 4219
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 09:30

Ik gebruik de repair specialty shampoo bar van happy soaps, daar gaat mijn haar makkelijk een week op als ik er niet teveel met mijn handen aan zit. Als conditioner gebruik ik ook een bar, maar daar ben ik nog niet helemaal tevreden over.

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 09:34

JudithGigi schreef:
Ik gebruik de repair specialty shampoo bar van happy soaps, daar gaat mijn haar makkelijk een week op als ik er niet teveel met mijn handen aan zit. Als conditioner gebruik ik ook een bar, maar daar ben ik nog niet helemaal tevreden over.


Ik heb die zoektocht na jaren opgegeven. Ik heb ze inmiddels volgens mij allemaal geprobeerd en over geen enkele was ik echt tevreden.

Ann_moi

Berichten: 3854
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:15

Ik gebruik sinds een poosje de producten van Yari Green, sindsdien heb ik ineens weer krullen, terwijl die op andere merken moeilijk tevoorschijn kwamen.

Cambionn

Berichten: 795
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:41

Gebruik zelf al jaren shampoo, conditioner en serum van Keune. Ook stijlingsproducten gehad maar gebruik dat gewoon vrij weinig in het algemeen omdat ik meestal mijn haar gewoon in de lucht laat drogen en dan los laat of vast zet in een updo of vlecht.

Mijn haar ziet er echt niet uit als ik het was met producten van bij de drogist, vroeger wel veel merken geprobeerd. Heb deze destijds als test bij de kapper meegenomen en dat werkte zo goed dat ik nooit meer heb gewisseld. Koop de shampoo en conditioner nu wel grote 1L flessen online ipv de kleinere flesjes die je bij de kaper zelf kan kopen.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:04

Hier vooral fan van Finnley's haarlijn, L'Oreal Absolut Repair Golden en Vitamino Color (via de kapper of online kapperswinkel). Mijn haar is (licht) blond en vrij lang.

Ik heb helemaal niets met assige tinten, maakt me grauw en ben juist blij met goudblonde, zonnige lokken, dus veel van de huidige blondproducten gericht op assige resultaten, sla ik juist over... :o

Kaitlyn

Berichten: 9730
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:13

Twiggy2008 schreef:
Hier vooral fan van Finnley's haarlijn, L'Oreal Absolut Repair Golden en Vitamino Color (via de kapper of online kapperswinkel). Mijn haar is (licht) blond en vrij lang.

Ik heb helemaal niets met assige tinten, maakt me grauw en ben juist blij met goudblonde, zonnige lokken, dus veel van de huidige blondproducten gericht op assige resultaten, sla ik juist over... :o


Het is maar net wat je staat inderdaad. :j
Ik heb het nu een paar jaar niet meer gedaan en heb dus goudblonde, zonnige lokken, en ga over 1,5 week weer naar de kapper want ik wil terug naar smokey ice blond zoals ze het noemden. _O-

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:19

ik was het nooit met shampoo,dan klit het echt enorm. Eigenlijk alleen met conditioner elke dag.... kan dat kwaad???

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:26

ElCamino schreef:
ik was het nooit met shampoo,dan klit het echt enorm. Eigenlijk alleen met conditioner elke dag.... kan dat kwaad???


Nou dat lijkt me niet echt schoon worden eigenlijk. Is je haar niet vettig?

Kaitlyn

Berichten: 9730
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:45

Van conditioner wordt je haar niet schoon. :o
Ik denk echt dat je dan de verkeerde shampoo gebruikt als het zo extreem ervan gaat klitten..

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:55

Je haar kan prima zonder shampoo, dat noemen ze volgens mij de Curly Girl methode. Je haar wordt vet uit bescherming tegen shampoo, maar als je haar 'afgekickt' is van de shampoo wordt het niet vet meer en is enkel water voldoende om het schoon te krijgen.

Ik ben ook heel erg zoekende naar fijne producten, zo moeilijk! Heeft iemand nog een goede tip voor een leave-in of haar olie?

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:57

Ja, die van Kerastase is echt onwijs fijn! (De olie)

De leave in van K18 lijkt tot nu toe ook erg fijn te zijn.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:14

Suzanne F. schreef:
ElCamino schreef:
ik was het nooit met shampoo,dan klit het echt enorm. Eigenlijk alleen met conditioner elke dag.... kan dat kwaad???


Nou dat lijkt me niet echt schoon worden eigenlijk. Is je haar niet vettig?


Nou idd, dan wordt het niet schoon, zou wel gewoon een goede shampoo gebruiken

Kookaburra

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:18

Verrassend dat Beesha nog niet is genoemd :) ook ik had plots weer krullen. Conditioner laat ik wel in mijn haar zitten.

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:20

Ik heb lang en vrij dik haar, dat niet zo snel vet wordt. Voor het wassen gebruik ik kokosnootolie (OGX) in de lengtes, laat ik minimaal een half uur intrekken. Ik was het doorgaans met Redken shampoo, met soms ook Fanola (mijn haar wordt vrij snel warm van toon na verven) of af en toe Ouai detox shampoo. Als conditioner Redken acidic bonding mask. Na afloop gaat er leave in conditioner van Pureology of Ouai in en een beetje olie (Olaplex of MoroccanOil) in de lengtes en punten.

Voorheen knoopte m'n haar nogal na het douchen, maar sinds ik de kokosnootolie en leave in conditioner gebruik is dat helemaal over.