Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:38


senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:45

Ben je misschien lid van de bibliotheek? Daar kun je online lees- en luisterboeken lezen, ook gewoon op je telefoon.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 17:55

@friezenfan2 bedankt kijk ik effe naar.

@senna nee geen lid van bibliotheek misschien informeer ik effe hoe duur dat dat is bedankt voor de tip.

_Christina

Berichten: 1495
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:30

Als je een uitkering hebt, heb je dan geen gratis toegang tot de bieb?

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 21:35

_Christina schreef:
Als je een uitkering hebt, heb je dan geen gratis toegang tot de bieb?


Geen idee volgens mij niet nooit naar gekeken of iets van gehoord. Edit: effe opgezocht wij hebben een uitkering voor activiteiten waar je dat voor kan gebruiken persoonlijk ga ik liever naar dierentuin of pretpark. ;) Daar is mijn activiteiten uitkering aan op gegaan.


Quote metzelf effe uit het action topic

sandorra schreef:
Ik kan voorlopig niet zelf naar de action zie : [MWS] Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk. maar ik zie net dat ze morgen spellen voor de switch hebben is er iemand die wat voor mij kan halen dat ik betaal met tikkie en dat je het naar mij verstuurd?
Gaat om volgende spellen:
Mario
[ [url=m/01lRDo.png]Afbeelding[/url] ]
Sports winter games
[ [url=m/hxUTg4.png]Afbeelding[/url] ]
Asterix en Obelix
[ [url=m/SUc8ia.png]Afbeelding[/url] ]
Laatst bijgewerkt door sandorra op 21-11-23 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_Christina

Berichten: 1495
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:37

Mogelijk verschilt het per gemeente, hier is het dan gratis.

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:19

Ik begrijp het hoor.
Hier is ook een "kleine complicatie" bijgekomen waardoor het niet even makkelijk is voor mij. En ja even terug kunnen trekken is zeker fijn. Ik krijg wel de rust wat dat betreft van mijn moeder. (mijn vader op het moment even niet...)
Gelukkig kan ik me persoonlijk zelf verzorgen. Alleen klaar zetten wasspullen en teil deed mijn moeder en verder kan ik gelukkig alles zelf.

Succes.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 20:54

Vervelend een tegenslag @tyke…sterkte verder

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 23:49

Pffff nou ik ben niks verder juist terug bij af…. Mijn linkerbeen de goede heeft het helaas van het weekend ook begeven. Hij is overbelast dik vol met vocht en vanuit de fysiotherapie mag ik helaas behalve bewegen bij de fysiotherapeut effe niks verder doen dus zit weer de hele dag in rolstoel….. frustreert me enorm 1 pas vooruit daarna 2 achteruit en kom niks verder. Ik kan mijn datum die al verschoven is naar 8 dec om naar huis te gaan ook wel op mijn buik schrijven. Ik heb nog niks opgebouwd en ook geen reserves dus helaas gaat alleen naar huis denk ik niet in 1,5 week gebeuren.

ievie

Berichten: 2239
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 23:52

Hee wat zuur TS! Sterkte

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 00:09

Oh wat enorm balen zeg TS! Daar zul je wel flink zuur van zijn… Is er zicht op herstel van je ‘goede’ been?
Is er iets wat je makkelijk kunt opsturen via een brievenbus pakketje wat je leuk zou vinden? Iets van puzzelen of tijdschriften oid?

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 01:51

ontherun schreef:
Oh wat enorm balen zeg TS! Daar zul je wel flink zuur van zijn… Is er zicht op herstel van je ‘goede’ been?
Is er iets wat je makkelijk kunt opsturen via een brievenbus pakketje wat je leuk zou vinden? Iets van puzzelen of tijdschriften oid?



Morgen komt eerst de oedeemtherapeut ook meekijken. Verder is voor nu overbelasting als oorzaak aangeduid. Dus eerst rust en fysiotherapeut kijkt morgen mee met oedeemtherapeut. Verder is het afwachten wat het been gaat doen lijkt wel olifanstpoot zit geen vorm van enkel meer in. ( Trombose is het niet gelukkig, het been is niet warm rood of pijnlijk alleen dik van vocht) iets opsturen is altijd welkom om idd de tijd te doden hier. ( Mag maar niks hoeft kijk maar)

Ben zelf aan het puzzelen geslagen met legpuzzels, al hadden ze hier niet mijn smaak qua puzzels…..dus zelf wat laten komen. 2 van thats life nog niet eerder gemaakt puzzelt wel leuk al heb ik Jan van Haasteren het liefst.

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag met black friday mezelf getrakteerd met nieuwe van 2000 stukjes Jan van Haasteren en kattenshow. Die zit nu nog dicht heb nog 2 thats life liggen ( 1 met zeedieren en strand , en paardenrenbaan) 3x 1000 van Jan van Haasteren olimpisch stadion volkstuintjes en het strand ligt er ook dus voorlopig puzzel ik om tijd te doden.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 03:13

Effe vergeten te melden in bovenstaand bericht……. Corona is hier helaas ook uit gebroken 5 mensen op afdeling beneden 1 bij ons op de verdieping. Ben al 2x doodziek geweest van corona ivm astma wat ik ook heb…. Dus dat kan er ook wel bij…… :j……. Laten we hopen dat straks 2024 beter begint en ik dan thuis ben *D

Koper

Berichten: 30343
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 04:51

Jeetje, hoe kun je daar nou beter worden. Ik bedoel, verveling en pijn is tot daar aan toe. Maar de lucht. En het verzorgingstehuiseten. Ik zou kokhalzend naar het raam kruipen en er uit springen :')

Heel veel sterkte TS :knuffel:

Hannanasjuh
Berichten: 269
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 07:34

Pff wat een nare omstandigheden. Heel veel sterkte toegewenst.

Aangezien het een huis is met oudere mensen. Kan je eventueel een scootmobiel lenen? Paar uur per dag ofzo, dan kan je zelf even naar buiten een rondje rijden. Of misschien zelfs even naar een winkel ofzo

Misschien kan je er zelfs wel een huren via de verzekering en een thuiszorgwinkel.

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 08:48

Hele dikke knuffel ts.

Revalidatie is zo rot.
Zeker op een saaie afdeling.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 09:39

Nou zeg dat helpt ook niet mee om beter te worden… Hopelijk kan de oedeem therapeut wat doen voor je!

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 09:50

Maar kom je nu helemaal niet buiten? Je kunt wel naar buiten met een rolstoel als iemand duwt? Of een klein stukje op krukken als de rest met een auto kan naar bijvoorbeeld een lunchroom?

Ik ben misschien zaterdag in de buurt iets voor lunchtijd gok ik zo (moet eerst de paarden buiten gooien in de ochtend, heb dan een paar uur niets te doen, paarden staan 15km van Assen), en je zit bij het Asserbos. Ook zit je niet zo ver van het centrum (1.3-1.5km) wat in principe lopend (dus duwend te doen is). Heb in de middag een afspraak weer bij m'n paard.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 10:36

Oh wat n domper snap dat je dat wat minder vind . Tijdens mijn revalidatie van een borst amputatie en t gehele traject hield ik een dagboek bij met dingen die lijken op een Bucket List ik kijk daar nog best eens in als ik mezelf weer eens voorbijloop, en schrijf dan ook weer een stukje er bij van wat ik wel weer berijkt heb. Simpele dingen soms als 1e keer weer zelfeten gekookt, en mijn wens koken voor daklozen dat geeft juist als je weer eens n dipje hebt zo een oppepper. Omdat die wensen mooie herinneringen werden.
Of een bos bloemen in de pluktuin halen samen met een eenzaam iemand, waarna er een bijzondere band ontstond. Of iets wat binnen jouw wensen en mogelijkheden valt . Juist het mijmeren toen over dit soort dingen gaf mij ook een goede motivatie om desondanks de complicaties positief te blijven en harder te werken aan mijn doelen (al waren ze nog zo simpel) zo hebben we met ‘‘t revalidatie clubje kaarten gemaakt en daarin wollensokken die een ander reva clubje breiden naar een weeshuis in Roemenië gestuurd . De vreugde die dat daar bracht overtrof mijn verwachtingen… hier zouden tieners en pubers er niet zo voor warmlopen als dat daar gebeurde . Ik wil je echt oprecht het beste wensen voor de toekomst en hopelijk ben je snel weer thuis! En bekijk het positief het is tijdelijk wie weet kun je hier later hard om lachen. ;)
Een dikke virtuele knuffel :(:)

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 12:01

Koper schreef:
Jeetje, hoe kun je daar nou beter worden. Ik bedoel, verveling en pijn is tot daar aan toe. Maar de lucht. En het verzorgingstehuiseten. Ik zou kokhalzend naar het raam kruipen en er uit springen :')

Heel veel sterkte TS :knuffel:


Bedankt eten is goed en lekker, anders als thuis maar goed te doen. Heb ook al dingen gehad waar ik nog nooit van had gehoord schorseneren boterbonen romanobonen romanokool niet alles is even lekker. Maar het is geen verzorgingstehuis meer het is alleen nog maar een revalidatiecentrum iedereen die hier is zit er maar tijdelijk maar het is over het algemeen 75+. Er heerst geen vervelende verzorgingstehuis lucht hoor…..


Hannanasjuh schreef:
Pff wat een nare omstandigheden. Heel veel sterkte toegewenst.

Aangezien het een huis is met oudere mensen. Kan je eventueel een scootmobiel lenen? Paar uur per dag ofzo, dan kan je zelf even naar buiten een rondje rijden. Of misschien zelfs even naar een winkel ofzo

Misschien kan je er zelfs wel een huren via de verzekering en een thuiszorgwinkel.


Bedankt. Nee, helaas zit iedereen hier tijdelijk dus is zoiets hier niet de meeste mensen lopen met rollator.

maralyn schreef:
Hele dikke knuffel ts.

Revalidatie is zo rot.
Zeker op een saaie afdeling.


Dank je wel.


ontherun schreef:
Nou zeg dat helpt ook niet mee om beter te worden… Hopelijk kan de oedeem therapeut wat doen voor je!
vanmiddag om 16:00 heb ik het ipv fysiotherapie…..

germie schreef:
Maar kom je nu helemaal niet buiten? Je kunt wel naar buiten met een rolstoel als iemand duwt? Of een klein stukje op krukken als de rest met een auto kan naar bijvoorbeeld een lunchroom?

Ik ben misschien zaterdag in de buurt iets voor lunchtijd gok ik zo (moet eerst de paarden buiten gooien in de ochtend, heb dan een paar uur niets te doen, paarden staan 15km van Assen), en je zit bij het Asserbos. Ook zit je niet zo ver van het centrum (1.3-1.5km) wat in principe lopend (dus duwend te doen is). Heb in de middag een afspraak weer bij m'n paard.


Ik kom buiten heel effe luchten zelf klein stukje met rolstoel maar niet ver omdat ik nu dus ook niet mag afzetten met mijn linkerbeen. Verder kan ik mijn rechterbeen niet lang naar beneden houden zonder heel duizelig te worden en een heel slaapbeen te krijgen dus denk dat autorijden er niet in zit. Heel lief dat je me evt wil meenemen lopend naar het centrum maar denk dat dat wat zwaar wordt en voor mij te koud omdat ik stil zit in rolstoel. Mocht je effe langs willen komen mag dat altijd…..super lief…..


kwita schreef:
Oh wat n domper snap dat je dat wat minder vind . Tijdens mijn revalidatie van een borst amputatie en t gehele traject hield ik een dagboek bij met dingen die lijken op een Bucket List ik kijk daar nog best eens in als ik mezelf weer eens voorbijloop, en schrijf dan ook weer een stukje er bij van wat ik wel weer berijkt heb. Simpele dingen soms als 1e keer weer zelfeten gekookt, en mijn wens koken voor daklozen dat geeft juist als je weer eens n dipje hebt zo een oppepper. Omdat die wensen mooie herinneringen werden.
Of een bos bloemen in de pluktuin halen samen met een eenzaam iemand, waarna er een bijzondere band ontstond. Of iets wat binnen jouw wensen en mogelijkheden valt . Juist het mijmeren toen over dit soort dingen gaf mij ook een goede motivatie om desondanks de complicaties positief te blijven en harder te werken aan mijn doelen (al waren ze nog zo simpel) zo hebben we met ‘‘t revalidatie clubje kaarten gemaakt en daarin wollensokken die een ander reva clubje breiden naar een weeshuis in Roemenië gestuurd . De vreugde die dat daar bracht overtrof mijn verwachtingen… hier zouden tieners en pubers er niet zo voor warmlopen als dat daar gebeurde . Ik wil je echt oprecht het beste wensen voor de toekomst en hopelijk ben je snel weer thuis! En bekijk het positief het is tijdelijk wie weet kun je hier later hard om lachen. ;)
Een dikke virtuele knuffel :(:)


Bedankt en ik hou het in mijn hoofd zo’n dagboek etc…. Revalidatie clubje zie ik hier niet van komen met de saaie ouderen hier……. :o

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:00

Stuur me maar even een pb dan Sandorra. Ik kan wel wat verse bolletjes ofzo van de Aldi meenemen, moet zelf ook lunchen. Dus als je wat luxers wilt dan gewoon een plak brood, dan moet je het maar even aangeven. Ik neem aan dat ik daar bij dat verzorgingstehuis gewoon kan parkeren.

tienus63

Berichten: 12153
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:28

Zijn er geen warmte dekens die je aan powerbank kunt laden zodat je toch even naar buiten kunt.
Uit ervaring weet ik dat het verrekte koud is in zo’n karretje te zitten.


Sterkte met alles!

_Christina

Berichten: 1495
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 18:26

Als je been niet te lang laag mag zou ik even langs de rolstoelwerkplaats rollen of als ze die niet hebben je ergotherapeut aan de mouw trekken voor een beensteun aan de rolstoel. Kun je ook meteen vragen of ze geen elektrische wielen voor je hebben.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 19:53

_Christina schreef:
Als je been niet te lang laag mag zou ik even langs de rolstoelwerkplaats rollen of als ze die niet hebben je ergotherapeut aan de mouw trekken voor een beensteun aan de rolstoel. Kun je ook meteen vragen of ze geen elektrische wielen voor je hebben.


Ik heb gewoon beensteun hoor aan mijn rolstoel maar germie wou me evt mee nemen in een auto en dat wil nog niet vandaar. ;)

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 20:14

Ik vind het heel lief dat Germie bij je langs komt. Al duwt ze je maar een rondje om het gebouw heen dat is toch al iets en dan lekker terug naar binnen met een kop thee ofzo.