Rug gebroken op vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melzazu
Berichten: 1809
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:30

Oh wauw. Wat een naar verhaal.
Ik hoop dat de scan goed is en je heel snel liggend naar huis mag gaan.

Sowieso heel veel beterschap gewenst.

gomir

Berichten: 25549
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 17:14

Fijn dat het geregeld gaat worden en in Emmen zou je hiermee ook prima terecht moeten kunnen.
Ik heb regelmatig te maken met repatriering van patiënten en ben idd gewend dat de verzekering hier het voortouw in neemt en de zaken in gang zet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102030
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 17:20

Wat fijn dat je waarschijnlijk snel naar huis komt! Beterschap, klinkt niet fijn. :(:)

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 17:23

Oei heftig zeg zoveel letsel bij “ simpel “ uitglijden. Heel veel beterschap en allereerst ook een zo prettig mogelijke reis naar huis / het ziekenhuis in Nederland. :knuffel:

Kookaburra

Berichten: 5428
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 22:14

Wat 'fijn' dat alles bijna geregeld lijkt te zijn. Weer terug naar het vertrouwde Nederland.

Ik duim hard mee dat er niets vreemds uit de laatste scans komt en dat je snel mag vliegen.

Maar brr, wat een horror. Na je val ook nog over onverharde wegen richting de airstrip :(:)

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 22:21

Jemig, wat een ongelofelijke pech heb jij gehad. Fijn iig om te horen dat alles goed geregeld wordt. Hopelijk is het beeld op de scans goed en kun je snel naar Nederland komen. Heel veel beterschap!

fransje23

Berichten: 15417
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 22:54

Ten eerste: beterschap!

Hopelijk is alles nu snel geregeld en kan spoedig naar Nederland!

Je topic is meteen weer een goede reminder waarvoor een goede reisverzekering noodzakelijk is.
Ongelukjes zitten ook in het buitenland in kleine hoekjes.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 11:32

De laatste scan was goed, wel nog een flinke kneuzing in de onderrug maar geen extra breuk gevonden.
Medical report zou vandaag naar de verzekering gaan en dan wordt hopelijk alles snel in werking gezet.

Ik denk dat ik dan ook wel gewoon naar huis kan, op dit moment hoeft er medisch gezien weinig te gebeuren. De boel moet de tijd krijgen om te genezen en dat kan prima thuis.
Ga dan wel eerst bij mijn vader in huis en de thuiszorg is ook al geregeld voor de eerste tijd om te kijken waar hulp bij nodig is.
Had mn vorige revalidatie traject bij de fysio nog niet eens afgerond maar die zijn ook al op de hoogte dus die kunnen dan mooi de eerste periode helpen met verder te mobiliseren.
De huisarts komt ook even langs zodra ik thuis ben dus dan kan via hem de nacontroles in het ziekenhuis wel geregeld worden denk ik.

Fransje23, dat is zeker zo. Ik heb al jaren dezelfde doorlopende reisverzekering en ik zat wel ff te denken, ze hebben toch niet dingen eruit gehaald qua vergoedingen?
Ik krijg ieder jaar wel een nieuw overzicht maar moet eerlijk zeggen dat ik vaak gewoon betaalde en niet helemaal alles door heb gelezen… :o

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:49

Fijn dat je naar huis kunt!
Goede reis :-)

juval

Berichten: 13246
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:57

heel fijn dat de scan verder goed was, en dat het thuis alvast goed geregeld is. Heel fijn dat je bij je vader terecht kan.

Hopelijk kan je snel aan de thuisreis beginnen en gaat dat vlot.

kally
Berichten: 5254
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:39

Wat belangrijk is is bij je reisverzekering is extra Medische kosten erbij te doen omdat je nooit weet waar je per ongeluk terechtkomt en dan een gewone reisverzekering net niet kan voldoen!
En je met eigen kosten opgezadeld wordt..

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 23:08

kally schreef:
Wat belangrijk is is bij je reisverzekering is extra Medische kosten erbij te doen omdat je nooit weet waar je per ongeluk terechtkomt en dan een gewone reisverzekering net niet kan voldoen!
En je met eigen kosten opgezadeld wordt..

Binnen Europa kun je grotendeels uit de voeten met je zorgverzekering voor medische kosten, voor andere zaken, zoals repatriëring, is een reisverzekering zeker aan te raden. Buiten de EU is medische dekking een must.
Fijn dat alles geregeld is, TS. Dan kun jij je richten op herstel. Beterschap.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 17:42

Er is nog geen datum bekend voor de terugreis maar de artsen denken dat ik eind van de week of in het weekend genoeg opgeknapt moet zijn om terug te vliegen.

Vind het allemaal heel erg lang duren moet ik zeggen.
Er waren ook wat dingen voorgevallen met medicatie (fouten en niet op tijd) en dat maakte het er niet beter op.
Gebeurt in NL ook wel maar daar weet je tenminste wat je krijgt en waarom en hier drukken ze wat pillen in een bakje en verder hoor je niets.
Tja en als dan hartmedicatie wordt vergeten en je met een hartslag van 130+ op bed ligt, gaat mijn humeur snel naar beneden…
Maar dat lijkt opgelost en goed uitgesproken en ik krijg nu ook iedere keer te horen wat welke pil is.
Zijn ze hier dus niet gewend om aan de patiënt te vertellen.
De dokter zegt dat je die pil moet nemen dus dan doe je dat.

Ben inmiddels 2x per dag met de fysio bezig en dat gaat echt goed. Loop steeds beter en stabieler en nu ook stukjes op de gang.
Alleen zitten is nog zo pijnlijk, echt niet lang vol te houden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132193
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 18:04

Jeetje, wat een verhaal. En hoe een leuke reis zo kan eindigen........ ik wil je heel veel sterkte en beterschap toewensen. Hopelijk mag je gauw naar huis!

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 18:12

Wat een rot wending van je vakantie! Ik brak 7,5 week geleden mijn rug, weliswaar net iets minder heftig want wel stabiel (burst A3 van Th11) dus geen operatie. Maar houd hoop! Ik vond het zitten in het begin ook niet lang uit te houden maar dat gaat met opbouwen echt snel vooruit! Ik was met 3 weken van de pijnstillers af en zat na 4 weken weer kort op mn paard. Hopelijk ben je straks snel weer thuis, dat herstelt vast beter, sterkte Y;(

luuntje

Berichten: 14003
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 18:45

Gelukkig was de uitslag van je scan goed.
Wat een ellende met medicatie. Goed om in de gaten te houden.
Ik duim dat je zsm naar huis mag.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 22:20

RobinSputnik, dat is dan toch best vlot gegaan, na 3 weken al van de pijnstillers af.

Ik gebruik sowieso al fentanyl pleisters dus daar zal ik niet mee stoppen maar afbouwen van wat er nu in gaat zal wel fijn zijn.
Arts zei dat hij verwacht dat ik na een week of 12 wel weer aardig hersteld moet zijn en dan is het afwachten hoe de flexibiliteit van de rug is.
En dat ik heel veel mazzel heb met hoe het is afgelopen. Het had zomaar heel anders kunnen zijn als er niet direct zo voorzichtig was ingegrepen…

Na een hoop gedonder is eindelijk het medical report binnen.
Morgen hoor ik hopelijk het plan van de verzekering, ze zijn er al mee bezig.
Hoop heel erg dat ik misschien toch dit weekend al naar huis kan.

Kookaburra

Berichten: 5428
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 11:58

Ik duim met je mee :(:)

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 12:19

Ik duim ook voor je dat je snel richting huis kan.

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 13:26

Heel veel sterkte, hoop voor je dat je snel weer in Nederland bent!

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 13:33

Jeetje marije wat een pech! Hier ook ooit rug gebroken op 2 plaatsen maar niet zo ernstig als dit. Wil je heel veel sterkte wensen en hopelijk ben je snel weer thuis!

Lau07
Moderator

Berichten: 1589
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:20

Jeetje Marije, wat heftig. Heel veel beterschap, en hopelijk ben je snel weer thuis.

Een familielid heeft jaren geleden een vergelijkbaar probleem gehad, hij had een aantal wervels gebroken (ik weet niet meer welke) en had daar ook neurologische uitval van. Het gebeurde ergens diep in Egypte, en hij werd daar toen zo goed en kwaad als het ging vastgemaakt aan een matras en voorzichtig naar een ziekenhuis vervoerd. Het duurde bij hem een week of 4 voordat hij naar huis kon vliegen, maar omdat we toen heel moeilijk contact konden krijgen (ook met zijn artsen over alles) is er toen een ander familielid overgevlogen om bij hem te zijn en te helpen. We hebben toen ook contact gehad met de ambassade, en zij hebben toen ook geholpen met het regelen van alles.

Het enige dat lastig was, was de administratieve afwikkeling achteraf. Maar na een beetje stoeien met de verzekering is dat uiteindelijk helemaal goedgekomen.

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:34

Jeetje wat een pech dat je je rug breekt door uit te glijden. Heel veel beterschap en hopelijk kun je snel naar huis!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 06:34

Lau07, jeetje 4 weken. Ik probeer nu al een ontsnappingsroute te bedenken :+

Ik mocht ook iemand laten overvliegen van de verzekering maar vond het fijner dat thuis de boel werd klaargemaakt en vanuit NL dingen geregeld werden.
Ik heb gelukkig wel iedere dag bezoek gehad van vrienden.

Hier was het een heel gedoe om de juiste papieren van de arts te krijgen waardoor de verzekering pas laat aan de gang kon met plannen maken.
Schijnt toch wel regelmatig een financiële reden te hebben. Uiteindelijk heb ik ook contact gehad met de ambassade.

Nu is er een plan maar is het wachten op de KLM voor een datum. Zou vandaag of morgenochtend duidelijk worden begreep ik dus dan hoop ik op morgenavond naar huis :o

Dustinlover, hoe ging jouw herstel?

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 07:15

Ik heb 16 geleden mijn L1 gebroken, hoefde gelukkig (net) niet geopereerd te worden. Ik mocht niet zitten en moest 6 weken bedrust (plat op mijn rug), alleen uit bed voor toilet, douchen en eten. Na 6 weken pas langzaam opbouwen met een rugbrace. Heb je een rugbrace gehad?