Rug gebroken op vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:23

Ojee wat een pech. Heel veel beterschap!

noordje

Berichten: 2233
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:29

Jeetje wat een ongelukkige val zeg.
Heel veel beterschap!
Je zou de verzekering kunnen vragen of ze een stretcher kunnen regelen aan boord van het vliegtuig, dan kunnen je liggen tijdens de vlucht.

RanjaRietje

Berichten: 586
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:34

Bah, wat naar. Ik wens je wel veel sterkte en beterschap! Hopelijk is er snel een vlucht naar huis waar je comfortabel voor hoever het kan naar NL kan sterkte :knuffel:

Arethe
Berichten: 2562
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:45

Jeetje wat heftig, heel veel beterschap gewenst.

Riviera87
Berichten: 419
Geregistreerd: 05-05-20

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:51

Wat een pech! Was je in Kenia op vakantie?
Wellicht wil je het wel niet vertellen maar is het ergens afgelegen gebeurd en hoe gaat dat dan dat de flying doctors komen?

hagelslag
Berichten: 9131
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:52

Oh wauw. Ik heb geen ervaring met zo'n nare val en zon nare breuk.

Wel met een hernia operatie en het herstel ervan.
Vooral, luister naar je lichaam.
En vooral in het begin, niet te veel willen zitten vooral of staan, liggen of voorzichtig lopen was het advies wat ik kreeg.

Wat opzich in jou voordeel kan werken,je was fit toen je viel.
Ik kon al een geruime periode niks waardoor ik niet veel rugspieren meer had voor de operatie

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:59

Jeetje, kunnen ze je niet liggend repatriëren naar Nederland?

Ikzelf heb mijn L1/L2/T9 gebroken, waarbij ik niet geopereerd ben, maar heb wél 6 weken met een korset aan verplicht plat gelegen (enkel recht om te plassen/douchen) en dan nog eens 6 weken leren stappen terug, traplopen, fietsen, … .

17 jaar later nog steeds fiks last van…

11 jaar geleden nog eens van mijn paard gevallen en echt elke wervel opnieuw gebroken, maar toen was ik met 4 weken al terug op pad omdat het oude breuken waren die stabiel terug op de naad doorgebroken waren.

Ik ben alleen pijnvrij als ik rij :’)

Hier geen dwarslaesie-risico… 2 mooie breuken en 1 breuk vrij dicht tegen het merg maar ook dat was een mooie breuk.

(Ik werk voor een reisverzekeringsbedrijf, met de juiste verzekering kan je zeker repat aanvragen!)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 22:37

Even een kort antwoord over de verzekering, ik heb een doorlopende reisverzekering bij Allianz Global Assistance met SOS hulp, reisongevallen, bagage en medische kosten.
En de locale vlucht met flying doctors was verzekerd via Amref zelf. Daar heb ik ook jaarlijks een abbo omdat ik regelmatig in Afrika ben.

Tijdens de operatie hebben ze 3 wervels vast gezet met schroeven. Dat zal nu ook wel veilig zijn maar met deze heftige pijn kan ik niet eens in een rolstoel zitten.
De arts zei vanavond nog dat ze dan waarschijnlijk met de ambulance naar het vliegtuig rijden maar dan zit ik nog met dat ik mij tijdens de vlucht nergens zelf mee kan redden.
Moest toch maar rekenen op meer tijd werd er gezegd…

Bedankt voor alle meelevende reacties.
Morgen zal ik meer antwoorden, nu even proberen de nacht door te slapen.

Mama3
Berichten: 1812
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 23:39

Jeetje wat een pech zeg. Zulke grote gevolgen door zo'n klein onbenullig ongelukje.

Veel beterschap en sterkte.

De dochter van mijn nicht is onlangs in Spanje aangereden, scheur in heup en meerdere breuken in bovenbeen. Zij is na meer dan een week pas met een speciale (repatriëring)vlucht thuis gekomen.

Ik hoorde van een vriend dat hij na een beenbreuk met een reguliere vlucht is teruggevlogen. Liggend, je ligt dan (geen idee waar) in het vliegtuig met goede zorg van het vliegtuigpersoneel.

Zittend zou ik echt niet doen op een gewone vlucht.

Hopelijk snel duidelijkheid van de verzekering. Mijn nicht heeft veel moeten bellen, was echt een gedoe. Het was hoogseizoen, heel druk en haar zusje en vader moesten mee terug dus extra groot vliegtuig nodig. Hopelijk ben jij sneller thuis

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 00:08

Zou het niet zo zijn dat zelfs liggend vervoeren nu nog te pijnlijk zal zijn? Heb je een vaste contactpersoon bij je verzekeraar? Hebben ze wel ervaring met repatriëring?
Fijn dat je daar goed verzorgd wordt. Was je daar voor je werk of prive?
Sterkte gewenst.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 07:51

Riviera87 schreef:
Wat een pech! Was je in Kenia op vakantie?
Wellicht wil je het wel niet vertellen maar is het ergens afgelegen gebeurd en hoe gaat dat dan dat de flying doctors komen?

Ja ik was er deze keer op vakantie.
Op een plek waar ik al jaren kom, eerder ook voor werk.
Maar ik was er door ziekte en operatie vorig jaar al een jaar niet geweest en ging nu lekker op vakantie daar.

Het kamp waar ik was, ligt een klein uurtje van een airstrip vandaan en toen de flying doctors gebeld waren vonden de artsen dat ik opgehaald moest worden. Toen zij vertrokken vanuit Nairobi ben ik op een spinal board in de laadruimte van een auto getild en moesten we nog even over onverharde wegen naar de airstrip. Dat was geen fijn ritje!
Toen we aankwamen ging het vliegtuig net landen en de artsen hebben mij toen eerst in de auto gestabiliseerd en lijnen ingebracht voor oa pijnstilling.
Daarna de auto uit en op een luchtmatras wat werd opgeblazen helemaal klem gelegd.
Toen was de vlucht op zich best te doen. Was goed verdoofd en heb weinig van de vlucht meegekregen.

Ik hoop vandaag meer te horen over wat mogelijk is om terug te vliegen.
Heb vanmorgen al meerdere keren op de rand van het bed gezeten wat al een stuk beter ging dan gisteren.
Geeft weer wat hoop!

Mi_Amore wat erg dat je er nog steeds last van hebt!

Myfairytale
Berichten: 5417
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 08:02

Dank voor de info over de verzekering.
Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen. Vind het knap en dapper van jendat je alweer op de rand van het bed gezeten hebt.
Hopelijk krijg je vandaag goed nieuws wbt de repatriëring.

elinedeau95

Berichten: 1196
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 08:14

Ooeeh wat vervelend! Ik heb zelf geen ervaring met dit soort breuken. Wel met medisch transport naar huis. Begin van het jaar ook gehad na een geperforeerde darm. Was echt netjes geregeld voor zowel mij als mijn vriend!

BloemBloemJarig

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 08:17

Wat een ellende zeg! Heel veel sterkte en beterschap.

Zelf ook eens te maken gehad met een medische vlucht waarin zitten ook
uitgesloten was, wat wij toen hebben kunnen regelen is dat er voor de patiënt
drie stoelen ( dus één rij ) gereserveerd werd voorin het vliegtuig. Wellicht een tip om te
bespreken met je verzekering. Het is nog niet ideaal, maar dan kan je wel wat meer verzitten/liggen
dan op één stoel.

KM_Ris

Berichten: 2945
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 08:54

Heftig hoor ook nog in zo'n ver land. Wel fijn dat de zorg er zo goed is.

Heel veel sterkte en beterschap voor de toekomst Y;(

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 09:43

Geen ervaring met zo'n breuk, maar jeetje wat een nare val heb je gemaakt... best spannend zo in een ver land, gelukkig dat je er wel vaker komt en vrienden hebt daar die je hebben kunnen helpen. Maar pff, wel heel vervelend dat het mogelijk langer gaat duren voor je naar huis terug kunt gaan :(:) Heel veel sterkte en beterschap, ik hoop dat je snel minder pijn hebt en de lange vlucht op een goede manier kunt maken :(:)

luuntje

Berichten: 14003
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 10:03

Geen ervaring gelukkig.
Maar ik wil je heel veel sterkte wensen.

gomir

Berichten: 25549
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 10:06

Er zijn meerdere maatschappijen die medische vluchten organiseren/begeleiden. Ik zou contact opnemen met je verzekering, zij hebben vaak een vast bedrijf waar ze mee werken en dan weet je direct hoe het met de vergoeding zit. Er kan via die route ook een ziekenhuis in Nederland gezocht worden in je woonomgeving waar je terecht kan. In jouw geval lijkt me een begeleide vlucht op een lijnvliegtuig voldoende. Voor een voorbeeld van de mogelijkheden zie: https://www.ambulancevlucht-centrale.nl ... gtuig.html

Verder heel veel sterkte gewenst!

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 11:19

Jeetje wat verschrikkelijk, maar kan je niet doen wat Gomir zegt en zorgen dat je redelijk platgespoten bent zoals bij je vlucht met FD?

Ik heb zelf een ongeluk gehad waar ze dachten dat ik mijn rug gebroken had (bleek alleen zwaar gekneusd en gebroken heiligbeen), maar ik heb er niks van meegekregen en ook totaal geen pijn gehad, tot ik op de afdeling lag en ze de hele zware medicijnen niet meer gaven.

marschwood
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-08-08

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 12:35

Marije als jij klaagt over pijn vraag ik me af hoe een gemiddeld mens dit ondergaat.Je bent zo'n keiharde voor jezelf.We wensen je een goed en snel herstel en een veilige thuiskomst.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:41

Oei Marije, dat valt niet mee. Heel veel beterschap en een goede terugvlucht!

Movement

Berichten: 1538
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:59

Ik wil je veel beterschap wensen en ik hoop dat je snel naar huis kan. :(:)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 15:43

Het gaat allemaal geregeld worden *\o/*
De verzekering kreeg mij niet te pakken.
Nu heeft mijn vader vanuit Nederland kunnen regelen dat de locale verzekeringspersoon contact opneemt met de arts en als ze een medisch rapport hebben dan geeft de verzekering ok en gaan ze alles regelen om me naar huis te vliegen *\o/*
Liggend vervoer tot aan huis of naar het ziekenhuis in Emmen waar ik normaal onder behandeling ben.
Hopelijk kan dat allemaal in een paar dagen geregeld worden.
Alles wordt ook vergoed door de verzekering gelukkig.
Kijk er zo naar uit om naar huis te gaan!

Enige is nog dat ze vanmorgen nog een extra scan hebben gedaan om te kijken of ze toch onder in de rug niet iets gemist hebben. Hoop maar dat het daar gewoon flink gekneusd is.

Gomir, dat is idd waar ik ook naar had gekeken en ik denk dat de verzekering ook zoiets doet.

Marschwood, misschien ben ik met de jaren wat meer een pieperd geworden :')
Moet zeggen dat ik aardig wat kan hebben maar liep hier wel tegen grenzen aan…

Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Rug gebroken op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:50

Oef meid, wat ben jij verkeer terecht gekomen zeg.

Ik duim voor je dat je snel naar huis kan.
Wel fijn dat alles in gang is gezet.

RanjaRietje

Berichten: 586
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:50

Wat super goed dat het geregeld is! Hopelijk ben je snel thuis en hopelijk is er niks geks te zien op de scan!