Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 10:26

Wiwabalia schreef:
Iedereen van harte gefeliciteerd met de geboortes! Hoe verloopt het herstel een beetje bij iedereen? Gaat dat een beetje oke?

Hier nu 33 weken, placenta ligt nog steeds laag en ik hoor aanstaande vrijdag of ik natuurlijk mag bevallen of het een geplande keizersnede word. Fingers crossed, hoop op een natuurlijke bevalling maar moet zoiezo in het ziekenhuis.

Wij zijn hier vrij laat met alles, mijn man gaat deze week beginnen aan een badkamer verbouwing en het kamertje van ons zoontje is nog niet af (die schuift door naar een grotere kamer, baby krijgt zijn kamertje). Nu druk bezig met dat soort dingen maar ik ben nogal autistisch en krijg het er wel een beetje benauwd van.


Oh ik snap je helemaal, bij onze 1e was alles af rond de 20 weken denk ik? En nu hingen de laatste dingen (vooral deco) 4 dagen voor ik bevallen ben :D


Set_Elkol schreef:
Jeetje Doubtless, dat lijkt me heel raar om vals alarm te hebben! Hopelijk zet het door.

Grote baby Nathachou, maar het voelen is gelukkig geen exacte wetenschap :+ wat leuk dat het geslacht een verrassing blijft! Ik zou het niet kunnen.

Hier gaat het goed, vooral onrust in de avond tussen 18u en middernacht zeg maar, de nachten zelf kunnen we nog best oke slapen in een paar blokjes. Gisteren bij de tongriem kliniek, was best wel een stevige lipband dus beide zijn nu losgemaakt. Ze moet enorm wennen aan haar 'nieuwe mond' en leuk is het niet. Maar verder zo verliefd op onze dochter! Het voelt enorm compleet, ik wist nooit of ik ooit nog meer kindjes wil maar momenteel voelt het ineens heel erg zoals het hoort.


Gaat het voeden nu wel beter/goed?


Nathachou schreef:
Kan mijn post niet meer aanpassen, maar ben benieuwd hoe het met iedereen is?

Respect dat je kan wachten met het geslacht dat konden wij niet :D voel je je verder ook goed?

Hier bij ons gaat het heel goed . Ander kindje dan onze 1e. Durf het bijna niet te zeggen maar ons zoontje was echt om de drie kwartier wakker. Zij kan nu al meerdere uren (ook overdag) achter elkaaf slapen :+ en nog weinig huilen.

Maar hoop dat ik de goden nu niet verzoek :=

welmoed__

Berichten: 6567
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 11:00

Bijzonder hè, hoe verschillend ze kunnen zijn. Lekker dat jullie dochtertje makkelijker is daarin.

Onze man is tot nu toe ook echt heel relaxed. Totaal niet verwacht, aangezien mijn man en ik beide wel karakter hebben. :’)
Het is een heel tevreden mannetje en slaapt over het algemeen goed in de nachten. Komt dan om de 3 uur ongeveer. Vannacht was ie wat onrustiger voor het eerst.
We moesten even zoeken naar welke speen/fles voor hem geschikt was. We hadden die van Difrax, maar die ging eigenlijk te snel waardoor hij veel terug gaf, toen een speen van dr Brown geprobeerd maar die ging te langzaam waardoor hij in slaap viel en niet genoeg kreeg. Nu een fles van de Brown met een prematuur speen en dat lijkt een stuk beter te gaan.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 11:11

welmoed__ schreef:
Bijzonder hè, hoe verschillend ze kunnen zijn. Lekker dat jullie dochtertje makkelijker is daarin.

Onze man is tot nu toe ook echt heel relaxed. Totaal niet verwacht, aangezien mijn man en ik beide wel karakter hebben. :’)
Het is een heel tevreden mannetje en slaapt over het algemeen goed in de nachten. Komt dan om de 3 uur ongeveer. Vannacht was ie wat onrustiger voor het eerst.
We moesten even zoeken naar welke speen/fles voor hem geschikt was. We hadden die van Difrax, maar die ging eigenlijk te snel waardoor hij veel terug gaf, toen een speen van dr Brown geprobeerd maar die ging te langzaam waardoor hij in slaap viel en niet genoeg kreeg. Nu een fles van de Brown met een prematuur speen en dat lijkt een stuk beter te gaan.

Fijn dat jullie kereltjr ook lekker relaxed is, hopelijk blijft dat zo.

Ik heb goede dingen gelezen over die speen in eem groep waar ik in zit. Zelf nog geen fles gebruikt hebben de avent natural response voor tzt.

Hier slaapt ze soms langer in de nachten als ik haar niet wakker maak. En ben een paar keer door mn wekker heen geslapen (zet ik om de 4 uur in overleg CB) en toen liet ze er soms 5 uur tussen :=

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 11:48

Wat fijn dat het goed gaat! Hier ook verschillende kindjes. Ze heeft al een goed dag en nacht ritme, overdag om de 3 uur wakker en soms ook een uurtje al lekker helder wakker rond koekeloeren. Snachts soms na 4, soms ook pas na 5 uur wakker (gemaakt). Dus we slapen best aardig.

Hier de dr Brown fles, eerste week met P speen en nu nr 1.

Maartje ik heb het voeden nog niet echt veel geprobeerd :\ merk dat ik erg in dubio ben, ben het kolven gewend van mijn eerste en ik verval heel makkelijk om nu maar weer gewoon verder gaan met kolven en zien waar het schip strandt. Ben een beetje zoekende. Ze krijgt in elk geval moedermelk en ik zie op tegen het borstvoeden merk ik. Ik weet nog niet hoe ik het ga aanvliegen.

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 11:53

Misschien de lijst weer aanvullen?

- Vanillia - 8 december - 2e kindje - jongetje
- Leeneliefje - 1 januari - 1e kindje - jongetje
- Linnnh - 5 januari - 1e kindje -
- Jojoni - 5 januari - 1e kindje - meisje
- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - Meisje
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - dochter geboren 16-01-2024
- Dustinlover - 15 januari - meisje
- 19marjo90 - 16 januari - 2e kindje - Stef, 12-12-2023
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Meisje
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Olivier, 04-10-2023 sterrenkindje
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - meisje
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - meisje
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - Meisje
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje - Jongetje.
- Fabienne_Z - begin februari - 1e kindje -
- NadineK - 7 februari - 3e kindje - jongen
- Welmoed_ - 9 februari - 1e kindje- jongetje
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje - geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Tara_13 - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
- Barbabientje - 22 maart - 2e kindje - jongetje
- Nathachou - 23 maart - 1e kindje - geslacht onbekend, willen het pas later weten.
- Rensjee -24 maart - 2e kindje - jongetje
- Noeps - 28 maart - 2e kindje - meisje
- PeraManga - 29 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
-EmptyWords - 2 april - 1e kindje - geslacht onbekend, weten nog niet of we het willen weten
- linoleum- 6 april - 2e kindje - jongetje
- Yonker - 16 april - 1e kindje - jongetje
- JodyM - 10 mei - 2e kindje - geslacht onbekend, wil het niet weten
- Yipee - 11 mei - 1e kindje - jongetje

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 12:26

Set_Elkol schreef:
Wat fijn dat het goed gaat! Hier ook verschillende kindjes. Ze heeft al een goed dag en nacht ritme, overdag om de 3 uur wakker en soms ook een uurtje al lekker helder wakker rond koekeloeren. Snachts soms na 4, soms ook pas na 5 uur wakker (gemaakt). Dus we slapen best aardig.

Hier de dr Brown fles, eerste week met P speen en nu nr 1.

Maartje ik heb het voeden nog niet echt veel geprobeerd : merk dat ik erg in dubio ben, ben het kolven gewend van mijn eerste en ik verval heel makkelijk om nu maar weer gewoon verder gaan met kolven en zien waar het schip strandt. Ben een beetje zoekende. Ze krijgt in elk geval moedermelk en ik zie op tegen het borstvoeden merk ik. Ik weet nog niet hoe ik het ga aanvliegen.


Wat maakt dat ne op ziet tegen live voeden? Ik heb bij onze eerste geinduceerd lacteren gedaan (bv opwekken zonder zwanger te zijn geweest) en ik vond het kolven vreselijk. Aan dr borst ook zoveel makkelijk (enkel 1 handelin aanleggen en voeden ipv eerst kolven, dan fles vullen, dan alles schoon maken, dan steriliseren etc etc). En ik vind het echt qua contact/gevoel/binding anders dan een fles.

Lactatiekundige inschakelen eem optie?

welmoed__

Berichten: 6567
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 14:17

Maartje, zit je ook in een Facebook groep?

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 15:04

welmoed__ schreef:
Maartje, zit je ook in een Facebook groep?


Euh welke bedoel je? Qua zwsnger en borstvoedjng zit ik in meerdere

welmoed__

Berichten: 6567
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:17

Ik zit in uitgerekend januari 2024 sinds deze week.

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:39

Maartje ik snap dat je dat zo ziet maar ik heb juist slechte ervaring met een boel bemoeienis met de borstvoeding bij de eerste en nu ook weer in het ziekenhuis met de tweede, al het gehannes aan de borst, is gewoon iets waar ik overheen moet nog. Het gaat gewoon niet vanzelf (duh) en ik vind het moeilijk om stappen te zetten. Ik snap de voordelen van de borst en de nadelen van het kolven maar voor mij is het een routine.
Lactatiekundige ben ik me bewust van, ook een drempel waar ik overheen moet. Maar ik weet dus niet heel duidelijk wat ik wil.

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:06

Set_Elkol schreef:
Maartje ik snap dat je dat zo ziet maar ik heb juist slechte ervaring met een boel bemoeienis met de borstvoeding bij de eerste en nu ook weer in het ziekenhuis met de tweede, al het gehannes aan de borst, is gewoon iets waar ik overheen moet nog. Het gaat gewoon niet vanzelf (duh) en ik vind het moeilijk om stappen te zetten. Ik snap de voordelen van de borst en de nadelen van het kolven maar voor mij is het een routine.
Lactatiekundige ben ik me bewust van, ook een drempel waar ik overheen moet. Maar ik weet dus niet heel duidelijk wat ik wil.


Even enkel hier op inhakend…
Ik snap je helemaal.

Ik kolf ook eigenlijk volledig. In het begin lag er zo grote druk op dat ons zoontje voldoende voeding binnen moest krijgen om aan te komen, dat hij flesvoeding kreeg, eerst kunstvoeding en daarna borstvoeding afgekolfd. Daar lag eigenlijk alle focus op ipv aanleggen… en wilde ik aanleggen moest hij daarna alsnog een fles kunstvoeding aangeboden krijgen.

Nu afgelopen week een lactatiekundige gehad, met haar erbij ging het voeden aan de borst goed. Die dag nog drie keer gelukt maar de volgende ochtend was meneer zo driftig dat hij niet goed kon aanhappen, alles zeik nat was van de melk (productie is lekker op gang :P). Beide gefrustreerd en dus maar de fles weer gegeven…
Daarna nog wel elke dag 1x aangelegd en heeftvie goed gedronken, het kan dus wel. Maar ik moet mij er echt toe zetten om hem te gaan aanleggen.

Ik snap dat live voeden veel voordelen kan hebben, maar voor nu kost het zoveel frustratie, dat ik eigenlijk al lang blij ben dat ik hem door te kolven alsnog borstvoeding kan geven. (En lukte dat niet qua productie dan was voor mij kunstvoeding ook helemaal goed geweest).
En dat schoonmaken van die kolf komt trouwens zo langzamerhand al wel m’n neus uit haha.

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:21

De frustratie is heeeeel herkenbaar! Zowel bij mij als bij dochtertje en vorige keer zoontje. Het gaat allemaal niet vanzelf en steeds weer aanleggen voelt als een enorme opdracht.

Doubtless

Berichten: 8504
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 14:06

Ieder z’n ding toch? Zou vooral doen wat voor jullie werkt. Kunnen er nog zoveel voordelen aan BV zitten, als je het zo niet ervaart heb je alleen jezelf en je baby ermee.

Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 14:29

Doubtless en Eilinora gefeliciteerd met jullie kindjes <3 Lekker gaan genieten nu!

Jojoni hoe gaat het nu met jou? Pas goed op jezelf he!

Natachou wat fijn dat het zo goed met je gaat! Heel benieuwd of de kleine zo inderdaad best groot blijkt te zijn en wie het geslacht goed heeft, wat spannend :D

Set_Elkol wat fijn dat de tongriem en lipband zijn losgemaakt, hoe gaat het nu kwa wennen eraan? Mag ik vragen wat je daarvan merkte? Gewoon rustig aankijken wat je met voeding wilt. Of het nu live aan de borst of kolven is, of kunst, als mama blij is, is dat voor de kleine ook een stuk beter. En met kolven heb je uiteindelijk een mooie tussenweg tussen wel borstvoeding geven maar geen kind aan de borst, laat je niks opdringen hoor! Hier gaat er echt geen kind aan de borst komen, gewoon, omdat ik dat niet wil en me er niet prettig bij voel, alles kolven en als ik dat niet trek dan overstap naar kunst.

Wiwibalia hopelijk trekt de placenta nog iets omhoog

Maartje fijn dat de kleine zo goed slaapt joh!

Welmoed wat heerlijk dat jullie mannetje zo tevreden is! En mooi dat deze speen beter lijkt te werken voor de voeding ook :) Ik zit ook in die groep trouwens!


Hier heeft onze dame er nog steeds geen zin in, inmiddels 41+4 -O-

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 14:56

Set_Elkol schreef:
Maartje ik snap dat je dat zo ziet maar ik heb juist slechte ervaring met een boel bemoeienis met de borstvoeding bij de eerste en nu ook weer in het ziekenhuis met de tweede, al het gehannes aan de borst, is gewoon iets waar ik overheen moet nog. Het gaat gewoon niet vanzelf (duh) en ik vind het moeilijk om stappen te zetten. Ik snap de voordelen van de borst en de nadelen van het kolven maar voor mij is het een routine.
Lactatiekundige ben ik me bewust van, ook een drempel waar ik overheen moet. Maar ik weet dus niet heel duidelijk wat ik wil.


Als het voor jullie werkt is dat prima natuurlijk! Bedoelde er verder niks vervelends mee :)

@bellex: wil/ga je gewoon afwachten of heb je al afspraken gemaakg voor te laten strippen oid?

Hopelijk meld ze zich vanzelf iig!

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 16:04

Wat ik merkte van dat het te strak was Bellex? Ik was al bekend met het probleem en waar op te letten. Ik zag het meteen bij haar eerste huiltje al aan de bandjes zelf. Verder moeite met lip omkrullen, tong niet uit kunnen steken, een zuigblaar op de bovenlip, de huid boven de lip werd wit, kin naar binnen gekruld en dus een diepe rimpel tussen lip en kin. En een trillend kinnetje en onderkaak. Ze slaapt ook vaak met haar mond open en haar tong ligt dan niet tegen het gehemelte.

Doubtless

Berichten: 8504
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 16:37

Luus :+:
Afbeelding

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 17:45

Doubtless schreef:
Luus :+:
[ [url=m/iv0AY6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knap meisje met een dito naam! <3

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 17:46

Heeft hier iemand na de bevalling ook zo'n last van stuitje? Doet me echt zeer vooral als ik veel zit. Morgen de fysip bellen. Las ook dat het ontwricht kan zijn geraakt tijdens dr bevalling.

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:26

Gefeliciteerd, mooi meisje Doubtless!

Dat klinkt naar Maartje, geen ervaring mee!

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:52

Maartje1990 schreef:
Heeft hier iemand na de bevalling ook zo'n last van stuitje? Doet me echt zeer vooral als ik veel zit. Morgen de fysip bellen. Las ook dat het ontwricht kan zijn geraakt tijdens dr bevalling.

Neem even contact op met een bekkenfysio!
Ik had ook last van mijn stuitje (en onderrug en heupen) en goede fysio is echt super belangrijk voor je herstel.

Neem ook echt de tijd om te herstellen. Ik kon pas ruim een jaar na de bevalling zeggen dat het weer ‘goed’ voelde.

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 01:47

Jouw verhaal is echt exact mijn verhaal van vorige keer bij mij bij Fien. Toen uiteindelijk 10 maanden fulltime gekolfd, maar doordat je idd alles steeds moet schoonmaken is het wel heel pittig.

Kleine zit lekker, Bellex!

Knappe meid, Doubtless!!!

Niet fijn, Maartje! Idd bekkenfysio. Ik had dit na Fien ook. Bleek gelukkig de aanhechtingsspier te zijn, waardoor ik er met oefeningen goed vanaf kwam.

welmoed__

Berichten: 6567
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:23

Wat een heerlijk meisje Doubtless! <3

Jullie borstvoeding verhalen kan ik niet mee doen. Ik heb het geprobeerd, maar hij kon niet goed aanhappen. Ik heb ook altijd gezegd dat ik er geen big deal van wilde maken en ook kolven voel ik mij niet prettig bij. Heb twee dagen geprobeerd BV te geven, maar toen besloten op KV over te gaan. En daar heb ik vrede mee.
Kan alleen zeggen luister naar je eigen gevoel en laat je niks verplichten. Jij moet happy zijn, dat is het belangrijkste want dat draag je ook over op je baby.
Ik had in het ZH ook een vervelende lactatie deskundige, die me zonder woorden duidelijk maakte dat ze het niet eens was met mijn keuze. Heel vervelend, maar ik dacht echt stik er in, mijn lichaam en mijn leven en ik kies hierin voor mezelf.

Nathachou

Berichten: 1264
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:09

Eilinora schreef:
Gefeliciteerd doubtless!

Ook hier is gisteren onze dochter geboren.
Lekker thuis in het bad met een verloskundige die net op tijd was en kraamzorg te laat haha.

Ze was na de snelle bevalling wel behoorlijk misselijk vanacht en heeft veel zuigbehoefte daardoor.


Gefeliciteerd Eilinora, ookal een flitsbevalling. De baby's van 2024 lijken allemaal haast te hebben. Ik wens jullie een fijne kraamweek toe :).

Maartje1990 schreef:
Respect dat je kan wachten met het geslacht dat konden wij niet :D voel je je verder ook goed?

Hier bij ons gaat het heel goed . Ander kindje dan onze 1e. Durf het bijna niet te zeggen maar ons zoontje was echt om de drie kwartier wakker. Zij kan nu al meerdere uren (ook overdag) achter elkaaf slapen :+ en nog weinig huilen.

Maar hoop dat ik de goden nu niet verzoek :=


Oh dat lijkt mij heerlijk, een kindje wat al zo lekker door kan slapen. Hoop voor jullie dat het zo blijft!
Vervelend dat je last hebt van je stuitje, hopelijk kan de fysio voor verlichting zorgen.

In het begin, na de 13 weken echo, was ik eigenlijk wel heel benieuwd naar het geslacht, ondanks dat ik degene was die het niet wilde weten. Maar nu zijn we al zo ver, die paar weken kunnen er ook nog wel bij :') .
Alleen voor de naam zouden we het graag willen weten.. Een meisjesnaam hebben we, maar een jongensnaam vinden we een stuk lastiger. Als het een meisje is, kunnen we stoppen met zoeken.
Waren jullie allemaal snel uit de naam voor jullie kindje?

Ik voel me verder goed, sta nog regelmatig uit te mesten en te voeren bij de paarden, doe veel grondwerk met mijn vossenvriendje. Ik fiets aardig fluitend door de zwangerschap heen.


Doubtless schreef:
Ieder z’n ding toch? Zou vooral doen wat voor jullie werkt. Kunnen er nog zoveel voordelen aan BV zitten, als je het zo niet ervaart heb je alleen jezelf en je baby ermee.


Hier sluit ik mij volledig bij aan, live BV geven is leuk als het lukt, maar het schiet m.i. zijn doel voorbij als niemand er gelukkig van wordt.
Mijn 'ideaalplaatje' is ook live BV geven, maar als het door omstandigheden niet lukt, dan zij dat zo.

Wat een leuke naam hebben jullie gekozen voor jullie dochter! En een knappe baby, ze oogt heel relaxed en tevreden :).

Bellex schreef:
Hier heeft onze dame er nog steeds geen zin in, inmiddels 41+4 -O-


Hopelijk dient ze zich gauw aan en mogen jullie haar gauw in jullie armen sluiten :)!

Welmoed, fijn dat jullie zoon ook relaxed is en jullie een fijne speen hebben gevonden die bij hem past :). Jammer dat de lactatiekundige haar mening niet kon verbergen,

Wij zijn ook laat met de babykamer :o .
De co-sleeper hebben wij geleend van een vriendin en hebben we ook al in huis, maar nog niet neergezet. Onze huidige slaapkamer is aan de krappe kant, daardoor besloten de woonkamer tijdelijk om te toveren tot slaapkamer. Nodige spulletjes hebben wij wel al in huis, het bed en de commode zijn ook besteld, maar worden pas in het nieuwe huis gebruikt. Het is gelukt om een leuk huis te kopen, de sleutel krijgen we eind februari *\o/* . I.v.m. een paar verbouwingen (nieuwe vloer en keuken) hebben wij besloten om in onze huidige woonplaats te bevallen. Het plan is om dan eind april definitief over te gaan naar het nieuwe huis. Hopelijk verloopt de bevalling net zo soepel als de zwangerschap tot nu _/-\o_ .

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:23

@welmoed, ook helemaal prima toch! Fed is best

@nathachou, wij waren heel snel uit de namen beide keren! Maar altijd makkelijker voor jongens dan voor meisjes.