Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:54

Ik hoop dat je snel aan de beterende hand bent Jojoni en dat de borstvoeding beter wordt!

Ik voel dezelfde dingen Imke qua onzekerheden, ook omdat ik een keizersnede gepland heb staan en nu die heel dichtbij komt ben ik
constant onwetend of het nog een natuurlijke bevalling zal worden. Ik vind beide opties fijn maar zo op de valreep lijkt me heel raar! :+ maar kan niet wachten haar te ontmoeten.

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 23:18

"Fijn" om te horen dat ik niet de enige ben met deze onzekerheden!
Jouw eerste was ook met een keizersnede geboren, toch?! Kan me voorstellen dat dit nu heel dubbel is.. Je hebt n zekerheid qua datum, al een relatief positieve ervaring met de eerste, maar daar hik je misschien ook wel n beetje tegen op, omdat je stiekem hoopt een meer natuurlijke ervaring te krijgen? Of niet?
Wanneer staat je KS gepland? Of deel je die datum liever niet?

19marjo90

Berichten: 964
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 06:22

Gefeliciteerd Jojoni en Yesterday!!

Flinke dame, Jojoni, respect voor jou!

Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:44

Je slaat de spijker op zijn kop Imke! Eerste inderdaad een spoed keizersnede met 36+5, dat herstel ging heel erg vlot en vond ik niet per se zwaar. Ik wilde inderdaad heel graag een keer een bevalling natuurlijk ervaren, misschien zelfs nog wel meer de 'voor-fase', die spanning van is het nou begonnen of niet en dan langzaamaan ontwikkelen richting de bevalling en het je baby gaan ontmoeten. En ook dat de baby er dan toch meer zelf voor kiest om te komen. Beter qua longetjes etc. Bang dat ik later spijt krijg als ik geen natuurlijke bevalling heb meegemaakt. Maar ergens geeft het idee van een keizersnede ook ergens rust, je hebt een dag, een plan, ze komt er vlot uit en gaat meestal gewoon goed, en het herstel kan in beide gevallen zowel zwaar of snel gaan. Dus erg dubbel, maar daarom heb ik me bij beide uitkomsten nu neergelegd! De datum hou ik nog even voor me :D

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:17

Ik denk dat ik je gevoel helemaal snap Set_Elkol!
Hopen dat het nu nog natuurlijk start, voor je keizersnede komt.. En anders is het idd fijn dat je ook vrede hebt met die keizersnede!

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:26

Nou... Ik heb me om niks druk gemaakt uiteindelijk..
Vanochtend is ons dochtertje Maya geboren!!

Het ging onwijs snel!!! Ik werd rond kwart over 4 wakker, moest plassen, dus naar de wc. Klaarwakker en niet meer kunnen slapen..
Rond kwart over 5 mijn vriend wakker gemaakt, omdat ik toch wel echt weeën begon te voelen.
5 voor 6 mn vader gebeld dat ie Timo (ons zoontje) moest komen ophalen.. Die was hier rond kwart over 6.. Verloskundige toen ook gebeld, die zou hier met ongeveer half uur zijn..
Mijn vriend is toen t bevalbad gaan opzetten, ik naar beneden om te kijken of ik kon helpen...

Maar dat ging niet meer ... Ze wilde al komen en liet zich niet tegen houden.. 7 minuten voor 7 is ze geboren.. En de verloskundige was er nog niet ! Dus mijn vriend heeft haar opgevangen!
Op de badkamervloer, laag handdoeken eronder en gelukkig de vloerverwarming lekker aan!

Maya doet het super goed! Weegt 3580gr en is 50cm. Drinkt al goed en is super tevreden.
Ik heb weer geen krasje en door de snelle bevalling dus qua energie ook weinig geleden!
Tot op heden ook nog niet echt last van naweeën, maar dat zou kunnen dat die nog wel komen.. Maar dat zien we dan wel weer :)

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:44

Logisch die zenuwen dames, juist als je al eens een makkelijke bevalling of herstel hebt gehad kan ik me voorstellen dat je bang bent dat het alleen maar kan tegenvallen. En ook spannend welke optie het nu gaat worden Set_Elkol!

ImkeTarek gefeliciteerd met jullie dochter! *\o/* Wat super fijn dat de zenuwen achteraf niet nodig waren. Lijkt me wel flink schrikken voor je vriend dat hij de kleine op moest vangen! Je verloskundige zal wel vreemd hebben opgekeken haha. Fijn dat het met jullie beide goed gaat en je ongeschonden uit de bevalling bent gekomen!

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:49

Ik loop een beetje achter hier met reageren, dus ga even mijn best doen om kort alles bij langs te gaan.

Jojoni, van harte gefeliciteerd met jullie Charlotte! Fijn gevoel he, dat je zo snel weer meer kan! Ik was vorige keer ook echt verwonderd en trots op mijn lichaam daardoor.
Heb je inmiddels je transfusie gehad en hoe voel je je nu?

ImkeTarek, gefeliciteerd! Toch lief dat Maya je niet langer de spanning van het onbekende wilde geven. En wel een bijzondere ervaring om zo samen met jullie tweeën jullie dochtertje te mogen ontmoeten.

Yesterday, nogmaals gefeliciteerd :D Fijn dat je dan toch in het ziekenhuis was, in ambulance naar ziekenhuis na je bevalling lijkt me ook best pittig, dan is dit een prettiger alternatief denk ik.

Eilinora, die is al hard onderweg naar de uitgang _O-

Set_Elkol, snap heel goed die twijfel en onzekerheid. Ik weet niet of je nu verteld hebt of niet, maar ga je voor geplande keizersnede, tenzij baby zichzelf eerder meldt?

Hier gaat het nog steeds wel goed, zolang ik de balans maar hou tussen voldoende rust en regelmatig rustig even bewegen. Baby is heel erg aanwezig en stil liggen is niet zijn ding, wat vooral bij echo's goed te merken is en niet persé handig is, maar wel heel leuk :')
Grootste probleem is hier nu dat we niet uit een naam kunnen komen. We hadden een kort lijstje, maar daarvan zijn alle namen inmiddels het niet geworden omdat of ik, of mijn man het er toch niet mee konden vinden. Dus de zoektocht begint weer opnieuw. Nu weer een nieuw kort lijstje, maar dan met andere namen.

Ik heb vorige keer ook een droombevalling gehad. Eigenlijk precies zoals ik van te voren had gehoopt dat het zou gaan, zo is het ook gegaan. Maakt me er wel bewust van dat ik me ook voor moet bereiden op dat een tweede keer toch anders kan gaan. Maar nu ik me weer heb ingelezen in hypnobirthing en alle mogelijkheden en opties geeft me dat alweer veel meer rust. En mijn gynaecoloog gaf ook aan dat kans gewoon grootste is dat het gewoon weer gaat zoals vorige keer, helemaal als ik zelf de rust hou. Dus we gaan het positief tegemoet en anders weet ik wat ik wel/niet wil en waarom :D

19marjo90

Berichten: 964
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:59

Gefeliciteerd Imke!! Wat een avontuur zo snel! Hopelijk vallen de naweeën ook mee.

Lastig die namen, Linoleum!

Eilinora

Berichten: 11942
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:05

Imketarek gefeliciteerd! En wauw wat een bevalling zeg!

Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:18

Wauw Imke wat een droom! Wel even spannend zonder verloskundige maar klinkt alsof dat heel goed is gegaan. Van harte gefeliciteerd en wat een mooie naam!

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:51

Gefeliciteerd Imke, wat een snelle bevalling!! Gelukkig is alles goed gegaan en kunnen jullie nu hopelijk lekker gaan genieten van jullie gezin <3

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:27

Wow Imke, wat een ervaring zeg! Gelukkig maken jullie het allemaal goed. Gefeliciteerd!!

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:49

Wauw ImkeTarek, dat klinkt als een fijne bevalling! Gefeliciteerd! Geniet van jullie kleine.

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:20

Van harte gefeliciteerd met Maya :D Heeeele mooie naam, stond ook op mijn lijstje :)) Een bevalling uit het boekje zo te horen, geweldig. Hoe laat was de VK er uiteindelijk? En waren opa en zoon nog thuis?

Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:32

@linoleum klopt deze week staat er een keizersnede, de kans dat ze nog natuurlijk komt is steeds kleiner! Maar ik ben daar oke mee

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 19:09

ImkeTarek schreef:
Nou... Ik heb me om niks druk gemaakt uiteindelijk..
Vanochtend is ons dochtertje Maya geboren!!

Het ging onwijs snel!!! Ik werd rond kwart over 4 wakker, moest plassen, dus naar de wc. Klaarwakker en niet meer kunnen slapen..
Rond kwart over 5 mijn vriend wakker gemaakt, omdat ik toch wel echt weeën begon te voelen.
5 voor 6 mn vader gebeld dat ie Timo (ons zoontje) moest komen ophalen.. Die was hier rond kwart over 6.. Verloskundige toen ook gebeld, die zou hier met ongeveer half uur zijn..
Mijn vriend is toen t bevalbad gaan opzetten, ik naar beneden om te kijken of ik kon helpen...

Maar dat ging niet meer ... Ze wilde al komen en liet zich niet tegen houden.. 7 minuten voor 7 is ze geboren.. En de verloskundige was er nog niet ! Dus mijn vriend heeft haar opgevangen!
Op de badkamervloer, laag handdoeken eronder en gelukkig de vloerverwarming lekker aan!

Maya doet het super goed! Weegt 3580gr en is 50cm. Drinkt al goed en is super tevreden.
Ik heb weer geen krasje en door de snelle bevalling dus qua energie ook weinig geleden!
Tot op heden ook nog niet echt last van naweeën, maar dat zou kunnen dat die nog wel komen.. Maar dat zien we dan wel weer :)

Wauw die wilde snel bij mama en papa zijn! Heb je de bevalling als positief ervareb? Want hoewel het voor een ander fijn klinkt kan het je ook overvallen! En een mooie naam <3

Linoleum: hier ook keer op keer een nieuw lijstje met namen. We hebben de dag na geboorte de knoop pas doorgehakt tussen 2 namen, na 42uur wakker kon ik niet meer nadenken :')

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:08

Ik heb ook even een tijdje niet meer actief gereageerd (wel meegelezen). Inmiddels veel geboortes en uiteindelijk goed verlopen bevallingen. Wel allemaal heel verschillend, leuk om te lezen. Hopelijk gaat ieders herstel en de opstart periode verder helemaal goed.

@ Maartje Gefeliciteerd Maartje! Wat fijn dat de bevalling goed is gegaan en het goed gaat met het hele gezinnetje. Fijn om te lezen. Alleen jammer dat je zo enorm je grenzen hebt moeten bewaken. Dat is dan weer niet relaxed als je zo kwetsbaar bezig bent.

@Jojoni Ook jij gefeliciteerd met de kleine! Was nog een hele tour maar die epidurale lijkt je toch wel geholpen te hebben. Fijn dat we tegenwoordig deze opties hebben.

@ImkeTarek: Gefeliciteerd met je dochtertje Maya! Ik ben ook wel benieuwd hoe je het zelf hebt ervaren. Lijkt mij wel heerlijk. Voor het ontbijt al klaar haha. Maar voor sommige vrouwen is zo'n snelle bevalling ook juist weer helemaal niks.

Hier afgelopen weekend wat Ikea meubels gekocht en in elkaar gezet. Mis nog wel een aantal meubels en nog niet alles zit in elkaar. Stap voor stap. Daarna kan alle zooi wat we al hebben verzameld eindelijk een plekje krijgen. Ik ben zelf inmiddels 23 weken, dus ik loop achter op jullie allen haha. Het is de bedoeling dat de bevalling hier nog wel even op zich laat wachten. :)

Eilinora

Berichten: 11942
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:52

Nou even een ego berichtje,

Ben vanmorgen dus gestript, wat best effect gedaan is.
Baarmoedermond was al zo goed als verstreken en even lastig te vinden daardoor.
Had al ruim 1.5 cm ontsluiting wat nu goed 2cm is geworden na het strippen.
Kan een paar uur duren of een paar dagen maar het lijkt erop dat ze deze week ergens geboren gaat worden.

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 17:04

Spannend Eilinora en succes!!

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:16

Yesss, eindelijk ;-)

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:46

Spannend!! :):)
Hopelijk zet het snel door en wordt het een mooie, vlotte bevalling!

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 09:38

Afbeelding
39 weken *\o/*

Mijn navel is niet helemaal geplopt, maar ziet er wel gek uit :') hoop dat die na de bevalling weer mooi terugveert haha. Verder geen striae so far, dus heb goede hoop op herstel..

Omgeving leeft erg mee, zo leuk <3 collega’s appen regelmatig en ook bij mijn man op werk vragen ze steeds of er al beweging in zit :)) leidsters op de opvang denken steeds dat ik in het zkh lig als ik Frits een keer niet kom halen :)) mooi hoe een kindje (op komst) dingen losmaakt bij mensen! Hoe ervaren jullie dat? Weet wel dat sommige mensen het irritant vinden “als er steeds naar gevraagd wordt”, maar dat heb ik zelf dus niet zo.

Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:17

Oh dat er naar vragen hoeft voor mij echt niet! :+

Hier is gister ons dochtertje geboren via een geplande keizersnede <3 ze is prachtig, mooi koppie donker haar, de naam zet ik liever niet online. Vanmiddag komt ons zoontje op bezoek. Ik voel me goed, ben al uit bed en ga zo voor het eerst douchen. Borstvoeding gaat maar moeizaam, ze lijkt sowieso een strak lipbandje te hebben en waarschijnlijk ook tongriem. Ze wil wel heel graag dus ben hoopvol dat we er wel komen. Tongriemkliniek hebben we al gecontacteerd.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:22

Gefeliciteerd Set_Elkol! Fijn dat jij je alweer zo goed voelt. En super dat je al contact hebt met tongriemkliniek, dan komt dat ook vast goed!
Geniet ervan <3