Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 21:59

Ik kon nog geen topic vinden voor kindjes die geboren zullen worden in 2024. Dus bij deze!

Hier zwanger van ons 2e kindje (maar wel mijn 1e zwangerschap :D) nu 12 +1 uitgerekende datum is daarmee 21 januari.

Hopelijk kunnen we hier wel en wee met elkaar delen.

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 22:34

Voor nu een voorzichtige ‘ik-meld-me-aan’ :D.

Vandaag 5+4, dus nog heel pril en de eerste echo staat gepland op 2 augustus. Mijn (voorlopige) uitgerekende datum is 7 maart.

Ook voor mij/ons een tweede kindje, want er loopt hier een bijdehante en ondernemende peuter van oktober 2020 rond.

Heb jij tot nu toe een goede zwangerschap?

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 22:40

Ik mag mij ook melden!

Vandaag 12 weken zwanger en dus 22 januari uitgerekend.

Buik is al behoorlijk aan het groeien, absurd groot eigenlijk voor het termijn.
Maar het is voor ons de 3de dus ik houd het op muscle memory haha.
In februari helaas een miskraam gehad van een tweeling maar dit keer is het er maar 1 gelukkig.

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 22:46

CarpeDiem_ schreef:
Voor nu een voorzichtige ‘ik-meld-me-aan’ :D.

Vandaag 5+4, dus nog heel pril en de eerste echo staat gepland op 2 augustus. Mijn (voorlopige) uitgerekende datum is 7 maart.

Ook voor mij/ons een tweede kindje, want er loopt hier een bijdehante en ondernemende peuter van oktober 2020 rond.

Heb jij tot nu toe een goede zwangerschap?


Ah dan is het nog heel spannend!

Wij hebben een koter van oktober 21 rond lopen overigens.

Ik kan denk ik niet klagen, weinig misselijk geweest. Nu een beetje last van m'n banden (sinds een week) en wel behoorlijk vermoeid. Maar buiten dat gaat het allemaal goed. Nipt ook al binnen en die was goed dus dat is fijn.


Eilinora schreef:
Ik mag mij ook melden!

Vandaag 12 weken zwanger en dus 22 januari uitgerekend.

Buik is al behoorlijk aan het groeien, absurd groot eigenlijk voor het termijn.
Maar het is voor ons de 3de dus ik houd het op muscle memory haha.
In februari helaas een miskraam gehad van een tweeling maar dit keer is het er maar 1 gelukkig.


Ah 1 dagje later uitgerekend dus. Wat verdrietig van je tweeling :(:) :knuffel: maar tot nu toe alles goed met je huidige zwangerschap dus?

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 23:17

Jazeker, in het begin liep de baby zo'n 5 dagen achter maar inmiddels 8 dagen vooruit gezet.
Baby groeit erg hard.

Afbeelding

Dit was ik in april

Afbeelding

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 23:55

Eilinora schreef:
Jazeker, in het begin liep de baby zo'n 5 dagen achter maar inmiddels 8 dagen vooruit gezet.
Baby groeit erg hard.

[ [url=m/zXQoPT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was ik in april

[ [url=m/qInvx0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wow dat ziet er wel heel anders uit dan bij mij. Je draagt ook al zwangerschaps kleding? Maar dat zal wel verschil in eerste of meerdere zwangerschap zijn. :Y)

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:00

Ik meld mij ook!
Ik ben 26 januari uitgerekend van onze eerste.

Eilinora, dat is al een echte babybuik! Zal zeker verschil maken dat dit de derde is. Pas je nog in je normale kleding?

Ik voel mij zelf best heel prima, enkel met het warme weer iets meer moeite dan normaal. Dan ook in de middag wat meer last van misselijkheid en geen zin in avond eten. Vooralsnog mag ik verder niet klagen! :)

Hebben jullie kinderopvang nodig/al geregeld?

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 08:43

Yesterday schreef:
Ik meld mij ook!
Ik ben 26 januari uitgerekend van onze eerste.

Eilinora, dat is al een echte babybuik! Zal zeker verschil maken dat dit de derde is. Pas je nog in je normale kleding?

Ik voel mij zelf best heel prima, enkel met het warme weer iets meer moeite dan normaal. Dan ook in de middag wat meer last van misselijkheid en geen zin in avond eten. Vooralsnog mag ik verder niet klagen! :)

Hebben jullie kinderopvang nodig/al geregeld?


Welkom!

Wij hebben dat al geregeld Ja. Zelfde opvang als ons zoontje.

Bij ons zoontje hadden we bij opvang in ons dorp met 8 weken aangemeld, 2 weken voor bevalling werd ons verteld dat er geen plek was voor een flexibel kindje (werken beidde in de zorg). Dus halsoverkop op zoek naar een andere flexibele opvang, gevonden op de route naar ons werk, niet in ons eigen dorp maar ca 10 min van ons werk en een super fijne opvang.

Ik heb ons zoontje (nog geen 2) en nr 2 alvast maar voor de bso aangemeld :+
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 11-07-23 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:49

@Eilinora, dat is zeker al een flink verschil tussen die twee foto’s!

@Yesterday, fijn dat het wel goed je gaat. Logisch dat je iets meer moeite hebt met het warme weer.

Kinderopvang ga ik voor aanmelden als de eerste echo goed blijkt te zijn. Ben benieuwd naar hoe lang de wachtlijst is (en of die er is).
Ik wil de baby op dezelfde opvang hebben als onze dochter nu naartoe gaat, maar onze dochter staat wel op de wachtlijst voor de bso die wij pas vanaf oktober 2024 nodig hebben en kunnen ook nog niet zeggen wanneer er daar plaats is.
Al is dat wel een andere locatie dan het kdv..

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:54

Ik lees (en klets, als dat mag) mee. Ik ben de vrouw van Maartje en heb ons 1e kindje gedragen <3

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:57

Jinte schreef:
Ik lees (en klets, als dat mag) mee. Ik ben de vrouw van Maartje en heb ons 1e kindje gedragen <3

Tuurlijk mag jij meekletsen :D
Wat mooi dat jullie allebei een kindje (hebben) mogen dragen!

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:16

Ik meld me ook! Ik ben 12 weken zwanger van ons 2e kindje. En net als Eilinora heb ik al een echte babybuik :+ Muscle memory inderdaad. Ik loop dus ook al in zwangerschapsbroeken rond... Het is alsof heel mijn lijf denkt "Zo... Zwanger. En GO!". Ik heb dus ook al veel meer last van bandenpijn dan de vorige keer en ik geloof dat ik ook al een cupmaat gegroeid ben :')

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 11:45

Ik zou me ook willen melden, nu 13+3 van de tweede (eerste zoontje oktober '20). Uitgerekend op 13 januari. Nipt was goed, dat is ook fijn. Hier gaat het goed, ook moeite met avondeten en warme groentes maar verder weinig misselijk. Voel mijn banden zo nu en dan. Ben al wat stevig dus buikje zat er al :+

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 13:42

Gezellig nog meer meiden in januari/februari!

Ik pas nog wel in de meeste kleding maar dat is meer omdat ik 13 kilo afgevallen ben sinds oktober en de kleding die ik heb 2 maten te groot zijn _O-

Maar de meeste broeken zitten inmiddels wel minder comfortabel ja.

Zwangerschap kleding draagt wat fijner nu,en lekker losse luchtige kleding met dit warme weer.

Hier gisteren bloed geprikt voor de NIPT en omdat ik medicatie heb voor een traag werkende schildklier moet ik elke 4 tot 6 weken geloof ik ook bloedprikken of de waardes goed blijven.
Dat ook meteen gedaan,was wel meteen 7 buisjes haha.

Maandag hebben we de 13 weken echo en ze hebben de 20 weken ook al ingepland eind augustus :oo.
Gaat snel zo met de tijd.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:39

Ik meld mij ook graag aan :D ons dochtertje is 21 juni 1 jaar geworden en ik ben inmiddels ruim 7,5 week zwanger. Ik ben 21 februari uitgerekend. Ons dochtertje is dan 20 maanden, dus 2 onder 2 straks :D

NadineK

Berichten: 383
Geregistreerd: 09-12-08

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:29

Ik meld me ook voorzichtig! Zwanger van de 3e en begin februari uitgerekend. Voor t eerst een winter baby ipv (hoog) zomer baby. Ben zo benieuwd!

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:01

NadineK schreef:
Ik meld me ook voorzichtig! Zwanger van de 3e en begin februari uitgerekend. Voor t eerst een winter baby ipv (hoog) zomer baby. Ben zo benieuwd!

Ik ben ook zo benieuwd! Onze eerste was ook een zomerbaby, geboren met zowat een hittegolf {:} ik vond het echt vreselijk hoogzwanger in die hitte en met een kleintje. Het zweet droop van me af tijdens het voeden.

Wilde ook heel graag, als ik het dan een beetje kon plannen, een winterbaby voor nummer 2 haha. En is gelukt :D

CynThier

Berichten: 346
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Maarssen

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 22:26

Ik zou mij ook graag willen melden.

Ik heb lange tijd in de kinderwens topic gezeten, maar mag nu eindelijk zeggen dat ik op dit moment 10 weken 3 dagen zwanger ben <3

Het is een lange weg geweest.. IUI en uiteindelijk is het gelukt met ICSI.

Vandaag hebben wij bij de verloskundige de termijnecho gehad en zag het er voor nu allemaal goed uit *\o/*

Over 2 weken hebben wij de 13 weken medische echo en dat blijft wel een beetje spannend.

Mijn uitgerekende datum staat op 3 februari 2024 <3

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 23:03

Calanddra schreef:
Ik meld mij ook graag aan :D ons dochtertje is 21 juni 1 jaar geworden en ik ben inmiddels ruim 7,5 week zwanger. Ik ben 21 februari uitgerekend. Ons dochtertje is dan 20 maanden, dus 2 onder 2 straks :D


Welkom! Onze is dan 2 en 3 maanden. Ben heel benieuwd hoe de overstap van 1 naar 2 zal zijn. Het gaat nu allemaal heel lekker in ritme enzo dat is dan vast weer allemaal anders :+


Calanddra schreef:
NadineK schreef:
Ik meld me ook voorzichtig! Zwanger van de 3e en begin februari uitgerekend. Voor t eerst een winter baby ipv (hoog) zomer baby. Ben zo benieuwd!

Ik ben ook zo benieuwd! Onze eerste was ook een zomerbaby, geboren met zowat een hittegolf {:} ik vond het echt vreselijk hoogzwanger in die hitte en met een kleintje. Het zweet droop van me af tijdens het voeden.

Wilde ook heel graag, als ik het dan een beetje kon plannen, een winterbaby voor nummer 2 haha. En is gelukt :D


Pff ik ben ook blij dat het in de winter is, die hitte zoals nu lijkt me vreselijk.


CynThier schreef:
Ik zou mij ook graag willen melden.

Ik heb lange tijd in de kinderwens topic gezeten, maar mag nu eindelijk zeggen dat ik op dit moment 10 weken 3 dagen zwanger ben <3

Het is een lange weg geweest.. IUI en uiteindelijk is het gelukt met ICSI.

Vandaag hebben wij bij de verloskundige de termijnecho gehad en zag het er voor nu allemaal goed uit *\o/*

Over 2 weken hebben wij de 13 weken medische echo en dat blijft wel een beetje spannend.

Mijn uitgerekende datum staat op 3 februari 2024 <3


Dan extra gefeliciteerd! Je hebt de nipt nog niet gehad?

Wij hebben 20e de 13 weken. Donderdag nog een keer gewone echo.

CynThier

Berichten: 346
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 23:08

Maartje1990 schreef:
Dan extra gefeliciteerd! Je hebt de nipt nog niet gehad?

Wij hebben 20e de 13 weken. Donderdag nog een keer gewone echo.


Nee dat klopt. Wel de papieren al meegekregen om bloed te prikken. :)

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 23:18

Ik kom me ook graag melden en meelezen. Ik ben nu precies 7 weken van ons eerste kindje. Gister eerste gesprek gehad bij de verloskundige en vrijdag een eerste vroege echo gepland staan

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 12:38

Ik meld me ook graag, zit ook in het topic hiervoor, maar loop daar erg achter vergeleken met de rest.
Ik ben 13 weken zwanger van ons 1e kindje, hele pittige start met -12kg inmiddels en al bekkeninstabiliteit, maar het lijkt nu iets te kalmeren gelukkig. Ik ben 17 januari uitgerekend. NIPT is geprikt, wacht nog op de uitslag, en dinsdag hebben we de 13-weken echo. In de tussentijd hebben we vrijdag onze bruiloft en hoop ik dus echt dat de wat rustigere lijn doorzet zodat ik die dag zonder spugen doorkom haha. 3 echo's inmiddels gehad, waar het mooi op groeide en een mooi kloppend hartje gelukkig <3

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschappen!

Misschien leuk een lijstje te maken?
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

CynThier

Berichten: 346
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Maarssen

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:29

Ja leuk een lijstje :D

- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:08

- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:16

- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.