Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:16

Wat je nog zou kunnen proberen is een orthomolucair therapeut. Maar dit werk niet voor iedereen en is een kostbaar circuit.

scrabbel

Berichten: 948
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:47

hesterve schreef:
Wat vervelend dat je je zo moe voelt en je niet serieus genomen wordt door de huisarts. Afgelopen winter had ik hetzelfde, zeer moe en doorgaan op wilskracht. Had allerlei vage klachten en de huisarts had steeds een verklaring daarvoor wat aannemelijk klink. In maart naar mijn vriendin in Zuid-Afrika geweest en daar kwam ik in het ziekenhuis terecht. Gelukkig een zeer kundige arts en in tegenstelling tot hier wordt je direct binnenstebuiten gekeerd. Bleek ik , ondanks een T4 waarde die binnen de normen lag, Hassimoto te hebben. En een extreme reactie op eiwitten die door de mrna injecties ( oa Corona vaccinatie) in je lijf terecht komen. Heb een paar infusen, een detox kuur,middelen om laaggradige ontstekingen tegen te gaan, een hormoon balancer en voedingsadvies gekregen. (weinig koolhydraten, geen plantaardige vetten zoals margarine en zonnebloemolie, wel veel groenten, puur rundvlees/kip/vis , noten en zaden . )
Met de uitslagen en bevindingen van deze arts terug in Nederland bij de huisarts geweest en zij gaf eerlijk aan dat ze hier nooit achter de oorzaak van mijn vermoeidheid en andere klachten waren gekomen. In haar woorden: zo zijn we niet opgeleid en zo kijken we niet/zijn de protocollen niet. Gelukkig nog makkelijk contact met de arts in Zuid-Afrika en inmiddels hier een arts gevonden die vaccinatie schade en shedding erkend en behandeld.
Met andere woorden zoals ik het ervaar: een huisarts in Nederland doet binnen de grenzen die gesteld worden zijn/haar uiterste best maar dat is vaak de symptomen bestrijden . De oorzaak zoeken past niet in de 10minuten die ze per klacht krijgen…


Was jouw t3 afwijkend? Zo ja heel benieuwd wat de waarde was.

Joy_Mennings

Berichten: 2292
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:58

Ik heb niet alles gelezen, maar is er al eens gekeken naar je calprotectine?

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 17:17

Na lange tijd weer een update van mij, de topicstarter.

Zoals sommigen van jullie destijds al benoemden heb ik hoogstwaarschijnlijk een flinke burnout. Eind december liep mijn contract af. Ik heb deze niet verlengd en zit nu in de ziektewet. Ik zag het niet zitten om na mijn herstel (hoe lang dat ook zou duren) terug te keren bij een baan waar ik geen voldoening en uitdaging meer uit kon halen. Alle resultaten van bloedonderzoek en hartfilmpje etc. waren perfect. Ik sta op de wachtlijst voor een bioresonantie traject bij MeCeBi, maar ben helaas 4 maand later aan de beurt dan verwacht. Duurt dus nog wel even. Hier kunnen ze eventuele lyme of verstopte allergieën vinden, alsook wat mijn lichaam nu nodig heeft en juist niet kan gebruiken. In de bijna 3 maanden dat ik thuis zit is het ietsje beter gegaan eind februari: ik werd 's ochtends uit mezelf wakker rond een uur of 9/10. Daarvóór leek het wel of mijn lijf de melatonine niet af kon breken en bleef ik in een vaste slaap tot in de middag. Helaas ben ik 2x over in het weekend blijkbaar mijn grens over gegaan en voelt het nu alsof ik terug bij af ben, maar dan 10x erger. Afgelopen dagen kon ik alleen slapen, eten, en op wilskracht de paarden voeren en een keertje koken. Ik heb nu besloten om de komende week overdag ook zo veel te slapen of volledig rusten als ik nodig heb, en als het dan ietsje beter gaat dagelijks een vast schema aan te houden met slapen, rusten en relaxende dingen doen.

Mijn spijsvertering is weer in orde, al is het nog niet perfect volgens mij. Ik ben een paar maanden geleden begonnen met het bakken van zuurdesem brood (gefermenteerd deeg) en dat heeft een groot verschil gemaakt. Suiker verdraag ik slecht dus dat vermijd ik. Wat ook heel merkwaardig is is dat ik dus nauwelijks iets doe, maar zó veel trek heb! Mijn lijf schreeuwt de hele dag door om eten, en daar geef ik dan maar aan toe want blijkbaar is dat nodig.

Mentaal was het zo'n process om dit alles te accepteren en aan te passen. In mijn hoofd ben ik nog steeds fanatiek sporter, avonturier, en zo veel meer. Dat terwijl ik nu eigenlijk gewoon aan het overleven ben en die realiteit toch nog niet helemaal besef. Komt wel, ik heb geleerd dat mijn hoofd altijd een paar stappen achterloopt op de rest. Hier helpt de GGZ praktijkondersteuner van de huisarts mij ook mee.

Na het typen van deze post ga ik weer even slapen. Ik leef echt als een zombie. En dat zeg ik niet om medelijden te krijgen, maar wel om bij te houden hoe ik me voel zodat ik nog eens terug kan kijken en wellicht anderen ermee informeer of help.

Hopelijk binnenkort een positievere update!

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:52

Kijk eens of de bach bloesem therapie je hiermee kan ondersteunen.

Ze kunnen op maat maken.
Moet je mail sturen met je klachten en misschien heeft hij nog aanvullende info nodig dan kunnen ze op maat maken.
Voor 3 maanden kost het je 90 euro.
Proberen kan altijd.

https://www.bachbloesemadvies.nl/?gad_s ... 1IQAvD_BwE

sterregoud
Berichten: 1857
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:57

@Mando, heb je zelf ervaring met die site ? Ik heb er gelezen, en zelf twijfel ik toch wel over de deskundigheid en kwaliteit hiervan.

Azmay

Berichten: 17997
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 18:13

Sterkte, zorg goed voor jezelf en durf vooral ook nee te zeggen en je rust te pakken. Ookal zou je het "best moeten kunnen" :(:)

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 18:35

sterregoud schreef:
@Mando, heb je zelf ervaring met die site ? Ik heb er gelezen, en zelf twijfel ik toch wel over de deskundigheid en kwaliteit hiervan.


Ik heb vandaag besteld. Op maat gemaakt. Dat heb ik er wel voor over en of het werkt dat vertel ik je over een 2,5 week.
Maar ik heb goede ervaringen met rescue remedie spray om de scherpe randjes eraf te krijgen en rustig te worden en voor de nacht om niet de hele nacht druk in mijn hoofd te zijn.

Ik heb er wel vertrouwen in, ze hebben verschillende thema's, als je er maar 1 nodig heb is het niet moeilijk maar ik had voor verschillende issues iets nodig dus ik dacht baat het niet.....

sterregoud
Berichten: 1857
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 18:44

Mando schreef:
sterregoud schreef:
@Mando, heb je zelf ervaring met die site ? Ik heb er gelezen, en zelf twijfel ik toch wel over de deskundigheid en kwaliteit hiervan.


Ik heb vandaag besteld. Op maat gemaakt. Dat heb ik er wel voor over en of het werkt dat vertel ik je over een 2,5 week.
Maar ik heb goede ervaringen met rescue remedie spray om de scherpe randjes eraf te krijgen en rustig te worden en voor de nacht om niet de hele nacht druk in mijn hoofd te zijn.

Ik heb er wel vertrouwen in, ze hebben verschillende thema's, als je er maar 1 nodig heb is het niet moeilijk maar ik had voor verschillende issues iets nodig dus ik dacht baat het niet.....


Oké, ik ben benieuwd naar je ervaring.

Alvast veel succes ! :)

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 19:49

Mando schreef:
sterregoud schreef:
@Mando, heb je zelf ervaring met die site ? Ik heb er gelezen, en zelf twijfel ik toch wel over de deskundigheid en kwaliteit hiervan.


Ik heb vandaag besteld. Op maat gemaakt. Dat heb ik er wel voor over en of het werkt dat vertel ik je over een 2,5 week.
Maar ik heb goede ervaringen met rescue remedie spray om de scherpe randjes eraf te krijgen en rustig te worden en voor de nacht om niet de hele nacht druk in mijn hoofd te zijn.

Ik heb er wel vertrouwen in, ze hebben verschillende thema's, als je er maar 1 nodig heb is het niet moeilijk maar ik had voor verschillende issues iets nodig dus ik dacht baat het niet.....


Tof! Laat je over 2,5 week even weten hoe het bevalt? Ik ben heel benieuwd en denk dat het mij tenminste iets zou kunnen helpen. Echter weet ik dat er ook veel kwakzalvers rondlopen met dit soort dingen dus ben altijd voorzichtig.

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 19:51

In mijn post van vanmiddag nog vergeten te benoemen, maar wat mij nog steeds mateloos irriteert is het bonzen van mijn hart. Ik voel het óveral in mijn lijf en word er onrustig van. Hartfilmpje zag er verder goed uit dus het gaat hopelijk vanzelf wel weer over. Iemand die dit herkent? Beetje het zelfde als wanneer je koorts hebt.

Thats_Me

Berichten: 10945
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 19:59


Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 20:35

Kan dat niet een vorm van stress zijn.

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 21:52

Ik heb niet zozeer tips voor je maar wil je wel een hart onder de riem steken :knuffel:
Ga er niet teveel over uitweiden op internet, maar uit ervaring kan ik zeggen dat je echt goed naar jezelf moet leren luisteren. Als je niet goed genoeg luistert naar je eigen lichaam/geest kan dat echt onomkeerbare schade aan je geest toebrengen...
Gelukkig ben je je daar wel bewust van zo te lezen! Ik wens je alle sterkte en wijsheid toe!