Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hwn
Berichten: 4720
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:33

Hevonen schreef:
hwn schreef:

Hoe behandel je slaapapneu? Moet je dan met zo'n masker slapen of zo? Misschien een domme vraag hoor, maar heb dat ooit es ergens gehoord/gelezen.


Helemaal geen domme vraag. Ja, met een masker, maar er bestaan ook andere opties volgens mij. Iets met een bitje (wat paardenliefhebbers vast zal aanspreken :D )
Zo'n masker is echt wel wennen, maar ik had geen kwaliteit van leven meer, en dat heb ik er wel mee teruggekregen.

Ik zou het altijd willen uitsluiten, alleen daarom al laten onderzoeken. Anders kun je dokteren tot je een ons weegt, maar kom je niet verder.


Tja, ik rij al jaren bitloos :) .

Doktoren doe ik niet meer, maar zou het idd wel fijn vinden om es fris en uitgeslapen te zijn, is al meer dan 14 jaar geleden :( . En zo'n mesoloog vind ik niet in België, leek me ook wel interessant.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:37

Phonix schreef:
Door deze topic ben ik een bloedtest gaan doen omdat ik ook extreem vermoeid ben. Alles lijkt ook maar mijn B12 is 170, is dat laag?

Onder de 190 is laag, zeker als je klachten hebt. Bij een vitamine-B12-waarde tussen de 148 pmol/l en de 250 pmol/L kan een tekort niet worden uitgesloten. Heb je geen klachten dan moeten er ook andere dingen gemeten worden om vast te stellen of je een tekort hebt.

Eet je dierlijke producten? Zo nee dan kun je het waarschijnlijk oplossen met inname van extra b12. Eet je wel dierlijke producten etc, dan moet je eerst echt verder zoeken, want dan kan het een opname probleem zijn en dan helpt extra inname niet. Maar er kunnen veel verschillende oorzaken zijn. Dus zeker niet zomaar supplementen innemen.

Je bloedwaarden van b12 klopt alleen als je de afgelopen maanden geen producten met extra b12 hebt genomen. Er er zijn een aantal stoffen die een vertekend beeld kunnen geven, maar die heb ik even zo niet paraat.
Laatst bijgewerkt door Esther_ op 07-07-23 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:39

hwn schreef:
Doktoren doe ik niet meer, maar zou het idd wel fijn vinden om es fris en uitgeslapen te zijn, is al meer dan 14 jaar geleden :( . En zo'n mesoloog vind ik niet in België, leek me ook wel interessant.


Misschien is een kpni arts iets voor jou, die zitten wel in België. En lijkt op mesoloog.

Phonix
Berichten: 1101
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:43

Esther_ schreef:
Phonix schreef:
Door deze topic ben ik een bloedtest gaan doen omdat ik ook extreem vermoeid ben. Alles lijkt ook maar mijn B12 is 170, is dat laag?

Onder de 190 is laag, zeker als je klachten hebt. Bij een vitamine-B12-waarde tussen de 148 pmol/l en de 250 pmol/L kan een tekort niet worden uitgesloten. Heb je geen klachten dan moeten er ook andere dingen gemeten worden om vast te stellen of je een tekort hebt.

Eet je dierlijke producten? Zo nee dan kun je het waarschijnlijk oplossen met inname van extra b12. Eet je wel dierlijke producten etc, dan moet je eerst echt verder zoeken, want dan kan het een opname probleem zijn en dan helpt extra inname niet. Maar er kunnen veel verschillende oorzaken zijn. Dus zeker niet zomaar supplementen innemen.

Je bloedwaarden van b12 klopt alleen als je de afgelopen maanden geen producten met extra b12 hebt genomen. Er er zijn een aantal stoffen die een vertekend beeld kunnen geven, maar die heb ik even zo niet paraat.


Dankjewel, zal het even bespreken met de dokter dinsdag.

hwn
Berichten: 4720
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:54

Bedankt voor de tips ivm KPNI artsen, Esther. Ik heb het opgezocht, en er zitten er idd in de buurt. Net herstart met hardlopen, en lijkt wel wat te helpen, en anders maak ik eens een afspraak.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 09:31

hwn schreef:
truus1970 schreef:
Ik zou een slaaponderzoek adviseren. Ikzelf bleek ernstige slaapapneu te hebben. Het is een fabel dat alleen dikke oude mensen dit hebben. Ik was ook zo enorm moe. Burn-out gehad. Achteraf is alles terug te leiden aan de slaapapneu, wat ik al jaren bleek te hebben. Heeft mij enorm veel opgeleverd, nu ik behandeld wordt daarvoor


Hoe behandel je slaapapneu? Moet je dan met zo'n masker slapen of zo? Misschien een domme vraag hoor, maar heb dat ooit es ergens gehoord/gelezen.


Klopt. Ik zelf slaap nu elke nacht met een masker op. En echt ik slaap heerljk. Een bitje, een MRA kan ook. En dan heb je nog de slaappositietrainer. Een trilding op je buik.
Door met mn masker kan ik weer elke dag genieten van het leven. Het leven ervoor was echt waardeloos, alleen maar moe, bezig met overleven.

Sinds kort ben ik regiomedewerker bij de apneuvereniging. Je mag me altijd vragen..

Phonix
Berichten: 1101
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:56

Ik heb net de dokters assistenten gesproken, die zegt dat je B12 is pas laag als die onder 138 is. Dus mijn waarden zijn prima….

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 22:54

Dank jullie wel allemaal voor de tips en adviezen! Echt heel fijn om te merken dat ik serieus word genomen. Ik heb opnieuw lange tijd niet de tijd/energie gehad om uitgebreid te reageren, en daarbij wilde ik ook graag het consult bij de mesoloog afwachten. Die afspraak was 17 juli, en heeft me denk ik goed op weg geholpen!
Zoals sommigen van jullie al opperden, werkt mijn schildklier inderdaad niet goed. Ik heb geen aandoening oid, maar hij is gewoon enorm uit balans. Daarnaast heb ik een vitamine B12 tekort omdat dit slecht wordt opgenomen, en al helemaal met de huidige staat van mijn spijsverteringssysteem. Op dit moment reageert mij buik niet goed op lactose, tarwe/gluten, soja, cacao := en dat is dus best even lastig, want ik ben al die dingen nu aan het vermijden. Veel vis, avocado, eieren, noten, groente, en rijst of quinoa. Daarnaast krijg ik een in water oplosbare poeder kuur van natuurlijke kruiden en dergelijke om mijn schildklier te ondersteunen en hopelijk weer in balans te brengen, andere vitamine B12 tabletten die beter op te nemen zijn, en een algenolie. Ik heb ook paranoten gekocht, op aanraden van de mesoloog - maar het werd ook in dit topic genoemd dus dank daarvoor!
Gisteren was dus de eerste dag van die oplosbare poeder, en het doet in ieder geval iets, maar dan nog de verkeerde kant op.. 4x naar de wc geweest vandaag en dat waren type 6 en 7 en gelijk al het eten van gisteren:+ Hopelijk is dat morgen beter. Ik voel me vaak 's ochtends het meest moe, en vanmorgen was dat echt extreem. Hardlopen sla ik even over, mijn lijf heeft het moeilijk genoeg nu.

Wel was vorige week voor het eerst mijn menstruatie weer terug na een maand of 6 zonder duidelijke cyclus. Die veranderingen in mijn dieet vóór mijn afspraak hebben dus wel iets van een effect gehad. Ik ben smeltbrood of zuurdesembrood gaan eten, heb af en toe een broodmaaltijd vervangen door omelet, soep, of goed gevulde yoghurt, en ben meer kombucha en kefir gaan drinken.

Ik zou over 2 weken verbetering moeten zien. Over 5 weken heb ik weer een afspraak staan. Ik wacht het af...

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 22:31

Nog een kleine update.. ik stond net op de weegschaal en ben de afgelopen 2 weken 5 kilo afgevallen zonder dit te weten. Ik at net zo veel en sportte zelfs minder. Deze week was erg zwaar, en met name de ochtenden. Mijn hardlooptrainer heeft me opgedragen niet te sporten de komende tijd. Enkel rustige wandelingen. Ik hoop dat deze ellende snel voorbij is..

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 12:38

Maandag ben ik bij de HA geweest en dinsdag bloed laten prikken. Ik ben ‘s ochtends zo vreselijk moe. Kom voor 9 uur mijn bed niet uit en begin dan ook een uurtje later op werk steeds. Na 15:00 kak ik ook helemaal in en het grootste gedeelte van de dag is echt doorgaan op wilskracht. Mijn hoofd voelt ook verre van scherp dus concentreren op werk is lastig. Hopelijk morgen, maar zeker maandag uitslag van de bloedtest. HA nam me niet hee serieus en zei zelfs dat dit misschien we gewoon bij me hoort -O- Ook mijn ontlasting is nog steeds helemaal niet goed, ondanks een streng dieet, probiotica, en supplementen. Daarnaast heb ik het ook weer super koud. Het is gewoon 20 graden in huis, maar met name mijn handen en voeten zijn niet warm te krijgen.
Ik kijk dit weekend nog even aan. Na twee weken zou ik verbetering moeten merken en dat is aankomende dinsdag. Ik hoop ook dat de bloedtest iets uitwijst, maar verwacht dit niet door alle vorige ervaringen ermee…

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 20:21

Hoe is je schildklier? Ik herken je klachten. Bij mij kwam het bij de schildklier vandaan. Huisarts en internist zeiden dat dat nooit kon met mijn waardes, maar dat bleek dus wel.
Nu hoeft dat bij jou natuurlijk niet zo te zijn, maar misschien wel goed om naar te kijken.

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 20:54

amber15 schreef:
Hoe is je schildklier? Ik herken je klachten. Bij mij kwam het bij de schildklier vandaan. Huisarts en internist zeiden dat dat nooit kon met mijn waardes, maar dat bleek dus wel.
Nu hoeft dat bij jou natuurlijk niet zo te zijn, maar misschien wel goed om naar te kijken.


Dat is wel wat ik verwacht inderdaad… De mesoloog vond een lage werking van de schildklier, maar anderhalf jaar terug had ik dezelfde klachten al (weliswaar minder hevig) en toen kwam er niets uit de bloedtest. Dit keer verwacht ik dat daar ook niet echt iets uit komt ondanks uitslag bij de mesoloog.
Ben je zelf weer helemaal hersteld? En hoe ging dat?

hwn
Berichten: 4720
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 20:57

Love2sk8 schreef:
Nog een kleine update.. ik stond net op de weegschaal en ben de afgelopen 2 weken 5 kilo afgevallen zonder dit te weten. Ik at net zo veel en sportte zelfs minder. Deze week was erg zwaar, en met name de ochtenden. Mijn hardlooptrainer heeft me opgedragen niet te sporten de komende tijd. Enkel rustige wandelingen. Ik hoop dat deze ellende snel voorbij is..


Ben benieuwd naar de bloedresultaten. Zou je niet stilaan uitgedroogd/ondervoed zijn door zo snel zoveel te vermageren en door de darmproblemen? Heb je al opnieuw contact opgenomen met de mesoloog hoe lang dit mag duren? Zelf had ik het wss al opgegeven hoor, die producten, eventjes detoxen kan goed zijn, maar niet van lange duur toch?

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 10:06

Love2sk8 schreef:
amber15 schreef:
Hoe is je schildklier? Ik herken je klachten. Bij mij kwam het bij de schildklier vandaan. Huisarts en internist zeiden dat dat nooit kon met mijn waardes, maar dat bleek dus wel.
Nu hoeft dat bij jou natuurlijk niet zo te zijn, maar misschien wel goed om naar te kijken.


Dat is wel wat ik verwacht inderdaad… De mesoloog vond een lage werking van de schildklier, maar anderhalf jaar terug had ik dezelfde klachten al (weliswaar minder hevig) en toen kwam er niets uit de bloedtest. Dit keer verwacht ik dat daar ook niet echt iets uit komt ondanks uitslag bij de mesoloog.
Ben je zelf weer helemaal hersteld? En hoe ging dat?


Ik heb de huisarts gevraagd om een proefbehandeling met schildkliermedicatie. Gelukkig mocht dat. Ik ben nu goed ingesteld op de medicatie en zo goed als klachtenvrij!
Heb je je waardes ook zelf gezien? Het gebeurt vaker dat een huisarts ze goed vindt, terwijl ze op het randje zitten en je er wel klachten van kunt hebben.

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 14:08

hwn schreef:
Love2sk8 schreef:
Nog een kleine update.. ik stond net op de weegschaal en ben de afgelopen 2 weken 5 kilo afgevallen zonder dit te weten. Ik at net zo veel en sportte zelfs minder. Deze week was erg zwaar, en met name de ochtenden. Mijn hardlooptrainer heeft me opgedragen niet te sporten de komende tijd. Enkel rustige wandelingen. Ik hoop dat deze ellende snel voorbij is..


Ben benieuwd naar de bloedresultaten. Zou je niet stilaan uitgedroogd/ondervoed zijn door zo snel zoveel te vermageren en door de darmproblemen? Heb je al opnieuw contact opgenomen met de mesoloog hoe lang dit mag duren? Zelf had ik het wss al opgegeven hoor, die producten, eventjes detoxen kan goed zijn, maar niet van lange duur toch?


Zo voel ik me wel ja.. constant een grieperig gevoel. Uitdroging valt denk ik mee. Ik drink veel maar plas ook echt vaak. Als ik maandag de uitslag van de bloedtest terug heb bel ik ook de mesoloog weer op.

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 20:24

Update!
De uitslagen van de bloedtest waren opnieuw gewoon goed, en hierop verklaar de de huisarts me en beetje voor gek volgens mij. Want als je bloedwaardes goed zijn moet je je ook goed voelen blijkbaar. Erg frustrerend. De afgelopen week was heel zwaar, waarbij ik me nergens echt op kon concentreren en erg uitgeput was de hele tijd. Woensdag kon ik voor een 15-minuten durende check even bij de mesoloog terecht, dat was fijn. Ze heeft me extra zouttabletten gegeven en ik heb een supplement besteld om diarree te stoppen, maar denk niet dat ik deze nodig ga hebben. Bij de winkel was namelijk een ander supplement voor de spijsvertering enorm afgeprijsd en die heb ik eerste geprobeerd. Dit is de Innerlife kruidenformule van Innerwave, waar o.a. psyllium in zit. De mestlog verwacht geen parasiet, maar eerder een bacterie of schimmel, maar kan dit niet met zekerheid zeggen. De eerste dag na de kuur van Innerlife voelde mijn buik erg pijnlijk, alsof ik 5 pizza's op had, en heb 's avonds alleen een beetje (lactose vrije) yoghurt kunnen eten. Vanmorgen was dat gevoel weg en sinds ik die kuur neem hoef ik nog maar 1 of 2 keer per dag naar de wc, met ook wat harder ontlasting. De verdere structuur en kleur is nog erg verrassend, maar hopelijk trekt dit ook snel bij. Vannacht 10 uur geslapen en dat helpt al iets. Alle supplementen voelt nog erg als symptoombestrijding, maar ik twijfel nog om een doorverwijzing naar spijsvertering- arts aan te vragen ivm alle eerdere energie en tijd die ik zonder enig effect in ziekenhuisbezoekjes heb gestopt.
Mijn schildklier zou inmiddels weer redelijk in balans moeten zijn, maar door alle spijsverteringsklachten is mijn energie nog niet toegenomen. Ben benieuwd hoe het de komende week gaat...

Wildgirl

Berichten: 11672
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:03

Ik wil geen dooddoener erin gooien maar psyllium zuipt water. Het feit dat je ontlasting dus dikker is, is vrij logisch.
Heb je in je bloedonderzoek al vitamine D en evt B1 mee laten nemen? Al eens gedacht aan slaapapneu?

Edit:

Citaat:
Afgelopen zomer heb ik burn-out klachten gehad ivm veel thuisstudie en geïsoleerd leven waardoor ik mezelf helemaal opvrat van binnen Hier heb ik coaching voor gehad, en behalve wat leuke inzichten over mijzelf ben ik daar niet veel mee geholpen. De burn-out klachten hebben zich gaandeweg zo goed als opgelost, en ik heb inmiddels een leuke baan waar ik energie an krijg. De vermoeidheid is er echter nog steeds, en was er ook al deels (maar iets minder) voor het hele lockdown gebeuren. Naar mijn idee was de mentale vermoeidheid er altijd in golven wel, maar sinds twee/drie jaar ongeveer ben ik ook fysiek vaak uitgeput.
Ik kan wel sporten en dit gaat meestal ook goed, zonder dat het heel veel invloed heeft op mijn energie levels. Het vervelendst vind ik dat ik nooit lekker uitgerust wakker word. Loop voor mijn gevoel altijd achter de feiten aan, kan niet goed meer oprecht genieten en sluit me snel af voor de buitenwereld


Ik heb net je eigen berichten overnieuw gelezen en dan m.n je openingspost. Valt je iets op als je bovenstaand stuk terugleest?

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:26

Ik kom toch nog even terug in dit topic en herhaal mezelf toch ook nog maar even (deels inhakend op de poster boven mij), ik zou die burn-out toch nog eens even serieus onder de loep nemen.

Nogmaals: ik heb ptss (iets anders dan een burn-out, maar sommige dingen komen overeen) en ik herken echt heel veel van je klachten op het moment dat ik over mijn grenzen ben gegaan.

Ik weet niet meer of het eerder is gezegd/gevraagd, maar heb je corona gehad?

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 11:22

Love2sk8 schreef:
Update!
De uitslagen van de bloedtest waren opnieuw gewoon goed, en hierop verklaar de de huisarts me en beetje voor gek volgens mij. Want als je bloedwaardes goed zijn moet je je ook goed voelen blijkbaar. Erg frustrerend. De afgelopen week was heel zwaar, waarbij ik me nergens echt op kon concentreren en erg uitgeput was de hele tijd. Woensdag kon ik voor een 15-minuten durende check even bij de mesoloog terecht, dat was fijn. Ze heeft me extra zouttabletten gegeven en ik heb een supplement besteld om diarree te stoppen, maar denk niet dat ik deze nodig ga hebben. Bij de winkel was namelijk een ander supplement voor de spijsvertering enorm afgeprijsd en die heb ik eerste geprobeerd. Dit is de Innerlife kruidenformule van Innerwave, waar o.a. psyllium in zit. De mestlog verwacht geen parasiet, maar eerder een bacterie of schimmel, maar kan dit niet met zekerheid zeggen. De eerste dag na de kuur van Innerlife voelde mijn buik erg pijnlijk, alsof ik 5 pizza's op had, en heb 's avonds alleen een beetje (lactose vrije) yoghurt kunnen eten. Vanmorgen was dat gevoel weg en sinds ik die kuur neem hoef ik nog maar 1 of 2 keer per dag naar de wc, met ook wat harder ontlasting. De verdere structuur en kleur is nog erg verrassend, maar hopelijk trekt dit ook snel bij. Vannacht 10 uur geslapen en dat helpt al iets. Alle supplementen voelt nog erg als symptoombestrijding, maar ik twijfel nog om een doorverwijzing naar spijsvertering- arts aan te vragen ivm alle eerdere energie en tijd die ik zonder enig effect in ziekenhuisbezoekjes heb gestopt.
Mijn schildklier zou inmiddels weer redelijk in balans moeten zijn, maar door alle spijsverteringsklachten is mijn energie nog niet toegenomen. Ben benieuwd hoe het de komende week gaat...


Vraag die doorverwijzing gewoon aan! Darmproblemen/spijsverteringsproblemen kunnen dit soort vermoeidheidsklachten geven, en dat los je soms niet eenvoudig op.

Huisartsen nemen je vaak niet serieus (bij mij ook) en weten te weinig!

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:17

Als ik last van mijn darmen heb dan ben ik ook altijd heel erg moe.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:19

Schildklier test geef heel vaak een vals positieve waarde,de waardes kunnen goed zijn maar de restklachten zoals darmproblemen en vermoeidheid blijft.

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:35

Wat zijn je TSH waardes, als ik op 0.8 of hoger zit ben ik doormoe en als ik op 0.2 zit functioneer ik prima

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:36

Mando schreef:
Wat zijn je TSH waardes, als ik op 0.8 of hoger zit ben ik doodmoe en als ik op 0.2 zit functioneer ik prima

Tieme
Berichten: 4959
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:51

Je hebt een burnout gehad. Het gebeurd heel vaak dat mensen hier restkaarten aan overhouden zoals zware vermoeidheid. Soms maanden of langer. Soms blijvend. Ik heb een burnout gehad en ben nooit meer helemaal hersteld.
Sneller moe en op veel dagen gewoon uitgeput en grieperig gevoel. Je lichaam die zegt dat het genoeg is of diendoor de eerdere burnout overreageerd

Bij mij speelde trouwens vit d tekort mee. Moet minimaal 80 zijn en liefste tussen de 100 en 150

hesterve

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:13

Wat vervelend dat je je zo moe voelt en je niet serieus genomen wordt door de huisarts. Afgelopen winter had ik hetzelfde, zeer moe en doorgaan op wilskracht. Had allerlei vage klachten en de huisarts had steeds een verklaring daarvoor wat aannemelijk klink. In maart naar mijn vriendin in Zuid-Afrika geweest en daar kwam ik in het ziekenhuis terecht. Gelukkig een zeer kundige arts en in tegenstelling tot hier wordt je direct binnenstebuiten gekeerd. Bleek ik , ondanks een T4 waarde die binnen de normen lag, Hassimoto te hebben. En een extreme reactie op eiwitten die door de mrna injecties ( oa Corona vaccinatie) in je lijf terecht komen. Heb een paar infusen, een detox kuur,middelen om laaggradige ontstekingen tegen te gaan, een hormoon balancer en voedingsadvies gekregen. (weinig koolhydraten, geen plantaardige vetten zoals margarine en zonnebloemolie, wel veel groenten, puur rundvlees/kip/vis , noten en zaden . )
Met de uitslagen en bevindingen van deze arts terug in Nederland bij de huisarts geweest en zij gaf eerlijk aan dat ze hier nooit achter de oorzaak van mijn vermoeidheid en andere klachten waren gekomen. In haar woorden: zo zijn we niet opgeleid en zo kijken we niet/zijn de protocollen niet. Gelukkig nog makkelijk contact met de arts in Zuid-Afrika en inmiddels hier een arts gevonden die vaccinatie schade en shedding erkend en behandeld.
Met andere woorden zoals ik het ervaar: een huisarts in Nederland doet binnen de grenzen die gesteld worden zijn/haar uiterste best maar dat is vaak de symptomen bestrijden . De oorzaak zoeken past niet in de 10minuten die ze per klacht krijgen…