Hooikoorts

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mellanion84
Berichten: 241
Geregistreerd: 14-07-11
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 11:02

hier al jaren nasonex neuspray gebruiker. ook livocap oogdruppels en als het echt niet meer uit te houden is leen ik een pilletje semprex van mijn moeder.
Die legt bij mij echt een paar dagen alle klachten plat (ben wel knock out een uur na innemen maar dat neem ik voor lief)

dit weekend de domme fout gemaakt door vrijdagochtend semprex in te nemen en volgens mij savonds allerfre. ik was redelijk stoned dit weekend maar heb niet 1 keer geniest. merk wel dat het dit jaar erg op mijn longen slaat.. zag dat meer mensen daar last van hadden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:16

Vanmorgen in het bos merkte ik dat wel ja. Maar wat wil je, weekend veel buiten en gisteravond nog de wei uit gedaan. Ons paard poept tussen het hoge gras dus lekker veel pollen tijdens het mest ruimen :+ . Vandaag maar zoveel mogelijk binnen blijven.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:48

Gisteren getaped, ik moet zeggen dat het niet tegenvalt. De klachten zijn niet helemaal weg, maar naar mijn idee echt wel minder.

Zometeen mag ik nieuwe pillen ophalen bij de apotheek en een nieuwe neusspray. Morgen gaan we op een stedentrip, ik moet er niet aan denken dat ik dan ook de hele tijd loop te niezen en me zo beroerd voel. Dus ik zet op alle fronten in momenteel en het hele arsenaal aan pillen, sprays en druppels gaat ook mee. Better safe than sorry...

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:59

Het tapen bevalt hier heel goed.
Mijn man is zonder te ziek om te functioneren maar nu met tape en medicatie gaat het eigenlijk best goed

Coco4life
Berichten: 1218
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:01

Ik heb reactine tablet/pilletjes. Die werken ook tegen allergieen. Dat combineer ik vaak met neusspray

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:46

DanielleB schreef:
Wanneer je echt onwijs veel last hebt.... immuntherapie!

Mijn vriend heeft echt enorme hooikoorts. Test gedaan en allergisch voor grassen/weegbree/berk/huisstofmijt/katten etc.


Hij is in oktober begonnne met immuntherapie voor grassen.
Eerst moest hij elke week naar Groningen voor een injectie (11 weken lang).
Daarna 3x 1x per maand naar Groningen.
Nu krijgt hij via de huisarts deze injectie 1x per maand.

Hij heeft tot nu een klein beetje een snotterneus, maar normaal had hij allang plat gelegen met rode en jeukende ogen.

Het is wel een lang traject, 3 jaar. Grote kans dat het grotendeels helemaal wegtrekt, en anders voor een groot gedeelte.



Ken je nadelen ook?
Ik wel namelijk.
En sowieso, zo geen korte termijn oplossing dit voor de patiënten die en nú extreme last van hebben.

SjonnieZ

Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:45

En wat zijn dan de nadelen van immuno therapie? Mijn DA raad dit nl ook aan.

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:53

Mijn zoon was echt de hele dag ziek na een behandeling. Hij functioneerde echt niet, kon alleen met barstende koppijn op bed liggen. Hij is ermee gestopt. Bovendien was een fout gemaakt in de continuïteit, hij moest opnieuw beginnen en dat zag hij niet zitten.

Wintu

Berichten: 3009
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:59

Heeft iemand hier ook hooikoorts die voornamelijk op de longen slaat? Ik heb normaliter al astma, maar momenteel loopt de benauwdheid de spuigaten uit. Ik hoest wel wat, maar niet niezen en geen loopneus. Helpt anti-histamine ook in deze gevallen?

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:12

SjonnieZ schreef:
En wat zijn dan de nadelen van immuno therapie? Mijn DA raad dit nl ook aan.


Je kan een anafalactische shock krijgen, de hooikoorts kan terugkomen en je kan een kruisallergie ontwikkelen.

Dus, in jip en janneke taal:
Je hooikoorts gaat even weg maar kan terugkomen. In plaats daarvoor kan je een andere allergie ontwikkelen die heel vaak te maken heeft met voeding en je kan in shock raken.

En ja, ik heb hyposensibilisatietherapie (zoals het eigenlijk heet) jarenlang gehad, en ja, de hooikoorts werd minder.

En nu, ongeveer 10 jr na dato gebruik ik elke dag medicijnen omdat ik een enorm progressieve kruisallergie heb ontwikkeld en geen groente en fruit meer kan eten zonder ontzettende reactie daarop.
En is de hooikoorts net zo erg...

JudithGigi

Berichten: 4215
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:14

Wintu schreef:
Heeft iemand hier ook hooikoorts die voornamelijk op de longen slaat? Ik heb normaliter al astma, maar momenteel loopt de benauwdheid de spuigaten uit. Ik hoest wel wat, maar niet niezen en geen loopneus. Helpt anti-histamine ook in deze gevallen?


Hier slaat hij af en toe op de longen. Anti histamine helpt wel, maar niet zo goed als tegen niezen e.d. pompjes en dergelijke hebben hier trouwens nooit geholpen bij benauwdheid bij hooikoorts

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:21

Mijn vriend heeft een vreselijke huisarts en laat hem niet komen.
Hij heeft enorme last van zijn hooikoorts zo'n volle verstopte neus en soms loopt het er gewoon uit.
Hooikoorts pillen (1per dag) helpt niet.
En neusspray ook niet.

Wat kan hij nog proberen?
Eigenlijks moeten we op onze strepen gaan staan, omdat de huisarts geen zorg bied. Maargoed.
Hopelijk bestaat er een wonder middel..

Dat tape waar kan je dat kopen? Of welke neusspray werkt echt heel goed?

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:34

Wintu schreef:
Heeft iemand hier ook hooikoorts die voornamelijk op de longen slaat? Ik heb normaliter al astma, maar momenteel loopt de benauwdheid de spuigaten uit. Ik hoest wel wat, maar niet niezen en geen loopneus. Helpt anti-histamine ook in deze gevallen?

Juist dan helpt Medical taping.

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:36


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:52

Wat verwacht je dat de huisarts meer kan doen?
Helaas is er niet veel meer dan tabletje, spray en druppels en algemene adviezen als binnen blijven, kleren en vooral beddengoed niet buiten hangen en douchen voor het slapen gaan is er niet vrees ik.

Hier ook vreselijk veel last, het sneeuwt hier pluizen.
Onze zoon is gisteren thuis gebleven en heb prevalin direct gehaald. Wat een rotgevoel in je neus maar het scheelt wel iets.
Gisteren ook bedden gewassen en in de droger, vlak voor het slapen gaan gedouched, stofgezogen en gedweild en gelukkig fijn geslapen.




FennyPower schreef:
Mijn vriend heeft een vreselijke huisarts en laat hem niet komen.
Hij heeft enorme last van zijn hooikoorts zo'n volle verstopte neus en soms loopt het er gewoon uit.
Hooikoorts pillen (1per dag) helpt niet.
En neusspray ook niet.

Wat kan hij nog proberen?
Eigenlijks moeten we op onze strepen gaan staan, omdat de huisarts geen zorg bied. Maargoed.
Hopelijk bestaat er een wonder middel..

Dat tape waar kan je dat kopen? Of welke neusspray werkt echt heel goed?

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:05

Wintu schreef:
Heeft iemand hier ook hooikoorts die voornamelijk op de longen slaat? Ik heb normaliter al astma, maar momenteel loopt de benauwdheid de spuigaten uit. Ik hoest wel wat, maar niet niezen en geen loopneus. Helpt anti-histamine ook in deze gevallen?


Ja dat heb ik heel erg. Ik ben al weken enorm benauwd. Desloratadine in combinatie met mijn inhalers werkt een beetje. Ook hiervoor heeft dat medical taping totaal niets gedaan.

Wintu

Berichten: 3009
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 14:21

Tazzey schreef:
Wintu schreef:
Heeft iemand hier ook hooikoorts die voornamelijk op de longen slaat? Ik heb normaliter al astma, maar momenteel loopt de benauwdheid de spuigaten uit. Ik hoest wel wat, maar niet niezen en geen loopneus. Helpt anti-histamine ook in deze gevallen?


Ja dat heb ik heel erg. Ik ben al weken enorm benauwd. Desloratadine in combinatie met mijn inhalers werkt een beetje. Ook hiervoor heeft dat medical taping totaal niets gedaan.


Kan je dat bij de drogist halen? Ik ben benauwd en ademen doet verschrikkelijk pijn, hoofdpijn ook, blegh.

Pareltjes
Berichten: 2217
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 14:33

QC1997 schreef:
Iemand ervaring met cetirizine 10 mg? Of die goed werkt. Deze zijn verkrijgbaar bij de drogist.


Werkt bij mij uitstekend....bij mn paard ook trouwens :+

Pareltjes
Berichten: 2217
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 14:35

FennyPower schreef:
Mijn vriend heeft een vreselijke huisarts en laat hem niet komen.
Hij heeft enorme last van zijn hooikoorts zo'n volle verstopte neus en soms loopt het er gewoon uit.
Hooikoorts pillen (1per dag) helpt niet.
En neusspray ook niet.

Wat kan hij nog proberen?
Eigenlijks moeten we op onze strepen gaan staan, omdat de huisarts geen zorg bied. Maargoed.
Hopelijk bestaat er een wonder middel..

Dat tape waar kan je dat kopen? Of welke neusspray werkt echt heel goed?



Laat hem eens een slijmoplosser proberen. Bij etos hebben ze bruistabletten tegen redelijke prijs. De allergie geeft bij hem kennelijk veel slijmvorming

SjonnieZ

Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 15:43

Pareltjes schreef:
QC1997 schreef:
Iemand ervaring met cetirizine 10 mg? Of die goed werkt. Deze zijn verkrijgbaar bij de drogist.


Werkt bij mij uitstekend....bij mn paard ook trouwens :+


Yep hier eenzelfde ervaring.

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:35

Wintu schreef:
Kan je dat bij de drogist halen? Ik ben benauwd en ademen doet verschrikkelijk pijn, hoofdpijn ook, blegh.


Nee, dat gaat op recept van de huisarts. Het werkt veel beter dan de middelen van de drogist.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:54

Voor tape is het het handigst om even langs de fysio te gaan! (Al zal niet elke therapeut dit doen, ben zelf ook fysio en zou niet zo gauw tapen tegen hooikoorts :+ )

Zelf heb ik immunotherapie via de allergoloog. Het duurt een 3-5 jaar maar ik ben nu een half jaar bezig en de klachten zijn al veel minder!
Enorme aanrader, al is het zeker even doorzetten. Is natuurlijk een definitieve oplossing, erg prettig.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:55

Ik moet het afkloppen, maar sinds dat ik die tape op heb gekregen, heb ik veel minder last van hooikoorts.

Van de huisarts heb ik Fexofenadine gekregen en een neusspray tegen allergieën. So far, so good :)

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:25

ODonoghue schreef:
Voor tape is het het handigst om even langs de fysio te gaan! (Al zal niet elke therapeut dit doen, ben zelf ook fysio en zou niet zo gauw tapen tegen hooikoorts :+ )

Zelf heb ik immunotherapie via de allergoloog. Het duurt een 3-5 jaar maar ik ben nu een half jaar bezig en de klachten zijn al veel minder!
Enorme aanrader, al is het zeker even doorzetten. Is natuurlijk een definitieve oplossing, erg prettig.

Waarom zou je het niet zo snel doen?

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 20:03

rien10 schreef:
ODonoghue schreef:
Voor tape is het het handigst om even langs de fysio te gaan! (Al zal niet elke therapeut dit doen, ben zelf ook fysio en zou niet zo gauw tapen tegen hooikoorts :+ )

Zelf heb ik immunotherapie via de allergoloog. Het duurt een 3-5 jaar maar ik ben nu een half jaar bezig en de klachten zijn al veel minder!
Enorme aanrader, al is het zeker even doorzetten. Is natuurlijk een definitieve oplossing, erg prettig.

Waarom zou je het niet zo snel doen?


Er is geen bewezen effect van medical tape tegen hooikoorts, en ik zie zelf ook geen logische verklaring waarom het zou moeten werken. Ik ben blij dat het bij zoveel mensen werkt, maar ik doe geen behandeling waar ik zelf niet volledig achter sta. Mocht iemand het echt graag willen, wil ik prima tape plakken mits ik eerst uitleg heb gegeven dat ik er geen verklaring voor zie waarom het zou werken.
Dat gezegd hebbende sta ik er natuurlijk altijd voor open om te leren!