Wat is een fijne zelfbruiner?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miereneter

Berichten: 2598
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 14:32

Zag een paar mooi bruine benen hierboven, goed resultaat. Bedoel die zonder verwondingen :D .

Door dit topic heb ik de Bondi Sands besteld, de lichte kleur foam. Voornamelijk omdat hier een lekker geur werd genoemd, dat heb ik nog nooit meegemaakt met zelfbruiners. Word er meestal een beetje misselijk van, dus had de hoop opgegeven. Heel benieuwd!

Fira

Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 14:48

Ik heb ook de Bondi Sands besteld! Ben erg benieuwd.
Hoe doen jullie dat met scheren tussendoor? Gaat de kleur er dan snel vanaf?
Ik ben helaas gezegend met snel groeiende haartjes, dus ik moet elke dag scheren :')

EvelienKiss

Berichten: 942
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 21:25

Na een paar dagen opnieuw smeren lees ik. En dan is mijn vraag: hoeveel dagen achterelkaar smeer je dan? Of gewoon één dag en dan een paar dagen wachten en dan weer opnieuw smeren?

Suzanne F.

Berichten: 49424
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 07:23

EvelienKiss schreef:
Na een paar dagen opnieuw smeren lees ik. En dan is mijn vraag: hoeveel dagen achterelkaar smeer je dan? Of gewoon één dag en dan een paar dagen wachten en dan weer opnieuw smeren?


Dat ligt er aan. Als ik spierwit ben dan smeer ik weleens 2 dagen achter elkaar. Maar als ik al een kleurtje heb dan hoeft dat niet meer.

L_Ruiterhuis

Berichten: 2182
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 08:52

madeliefw schreef:
Ik heb de st moriz al een paar jaar denk ik niet gebruikt, zou hij nog te gebruiken zijn denken jullie?


Ik heb toevallig mijn Collistar van het weekend gebruikt. Ik weet niet hoe oud die is maar ik gok zomaar meer dan 5 jaar :+ En heb mooie streeploze bruine benen gekregen. Maar het is een soort witte bodylotion met smeren, en het zal vast ook wel per merk afhangen hoe lang ze goed blijven.

lletam

Berichten: 599
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:03

Ik heb laatst st Moritz (medium) opgesmeerd. Super mooie bruine benen! Alleen misschien een tikje té bruin... Ik had het 's avonds ingesmeerd. Als je 't eerder afspoelt, kleurt 'ie dan minder sterk door?

Snippergroen

Berichten: 6697
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 07:25

lletam schreef:
Ik heb laatst st Moritz (medium) opgesmeerd. Super mooie bruine benen! Alleen misschien een tikje té bruin... Ik had het 's avonds ingesmeerd. Als je 't eerder afspoelt, kleurt 'ie dan minder sterk door?


Welke soort heb je? De fast tan of een andere? :)

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:32

Is er misschien iemand die een before en after wil plaatsen? :)

Snippergroen

Berichten: 6697
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:45

_Floortje schreef:
Is er misschien iemand die een before en after wil plaatsen? :)


Ik ga vandaag weer in de smeer dus ik kan morgen voor en na plaatsen :)

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:49

Geweldig *\o/*

lletam

Berichten: 599
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:55

Snippergroen schreef:
lletam schreef:
Ik heb laatst st Moritz (medium) opgesmeerd. Super mooie bruine benen! Alleen misschien een tikje té bruin... Ik had het 's avonds ingesmeerd. Als je 't eerder afspoelt, kleurt 'ie dan minder sterk door?


Welke soort heb je? De fast tan of een andere? :)


De St. Moriz Professional Medium Tanning Mousse, niet de fast tan

Petunia27

Berichten: 207
Geregistreerd: 29-06-17

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 20:43

Hier net de bondi opgedaan. Spannend... Ben benieuwd wat er na het afspoelen nog overblijft

miereneter

Berichten: 2598
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:03

Ik nu net de bondi opgedaan. De lichte kleur mousse. Is nu aan het intrekken. Zo direct uit de fles op mijn been vind ik het een hele mooie, natuurlijke tint. Nog niet zo donker, maar dat is juist goed, ik ben van nature melkflessenwit. En het ruikt inderdaad niet vies!

Heb geen voor-foto, stom, wel een tijdens-foto:

Afbeelding

Edit: sorry voor de grootte :o

lletam

Berichten: 599
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 17:40

Ik heb nu de Kruidvat weer opgesmeerd, dat haalt bij mij het lichtgevende eraf. Als ik vakantiebruin wil, pak ik de St Moritz:)

tirzasarah10

Berichten: 1839
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:18

Is de dark bondi ook fijn als je echt veel striae heb?
Ik ben echt heel bleek waardoor het niet opvalt maarja als je bruiner word valt het wel op.
De striae is nu niet meer rood/paars maar gewoon litteken kleur, valt nu dus niet op mijn 9010 kleur. :+
Niet dat ik straks een bruine zebra ben..

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:24

Ik gebruik ook kruidvat. Trouwe fan onderhand. Laatst wel onzorgvuldig gedaan en toen overal strepen en dingen. Maar liever bruine strepen dan spier/vampier wit. Toen heb ik de delen die ik gemist had weer ingevuld en nu is het perfect. Of ja... Goed genoeg. :D het werkt voor mij echt super, maar ik heb geen ervaring met betere/duurdere merken.

miereneter

Berichten: 2598
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:40

Ik ben echt heel enthousiast over dit Bondi-spul :) . Zo naturel bruin heb ik nog nooit gehad met een zelfbruiner.

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:43

Ik heb nu zelf twee keer de Bondi Sands Gradual Tanning Milk gebruikt (die hoef je dus niet af te spoelen) i.c.m. tanning mitt en dat bevalt goed! Mijn benen zijn nu niet meer lichtgevend en geen strepen. :D Trekt ook snel in. :j

Anoniem

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 20:22

Welk van de Kruidvat hebben jullie?
Ben ondertussen eens op zoek naar een andere aangezien die ik altijd heb niet meer te verkrijgen is

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 23:49

Romy1234 schreef:
Welk van de Kruidvat hebben jullie?
Ben ondertussen eens op zoek naar een andere aangezien die ik altijd heb niet meer te verkrijgen is


Ik gebruik solait. Volgensmij gewoon huismerk. Die hoef je overigens ook niet uit te wassen dus dat scheelt. Gewoon een soort bodylotion..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 09:12

floripori17 schreef:
Romy1234 schreef:
Welk van de Kruidvat hebben jullie?
Ben ondertussen eens op zoek naar een andere aangezien die ik altijd heb niet meer te verkrijgen is


Ik gebruik solait. Volgensmij gewoon huismerk. Die hoef je overigens ook niet uit te wassen dus dat scheelt. Gewoon een soort bodylotion..


Ja die heb ik dus normaal ook altijd maar hier niet meer te krijgen, online zag ik ook uitverkocht, wel hebben ze de Cream daarvan maar weet niet of die net zo fijn is?

Anoniem

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:24

Ik ben weer even bij de Kruidvat geweest, en nu de Cream meegenomen en ze hadden ook deze andere:
Afbeelding

Normaal heb ik deze:
Afbeelding

Maar even uitproberen vanavond ofzo

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:33

Voorheen gebruikte ik altijd de zelfbruiner van de Primark, maar die is ineens groen geworden met aanbrengen. Sindsdien overgestapt op deze:
https://www.kruidvat.nl/st-moriz-profes ... 8_EALw_wcB

Heel tevreden over!
Ik zweer trouwens bij het aanbrengen met handschoen.
En ik smeer mijn enkels en knieën van tevoren even in met bodylotion ;-)

Slieke

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:59

Ik heb naar aanleiding van dit topic vorige week de Solait Self Tan Bronzing Cream (zoals hierboven op de eerste foto van Romy1234) bij Kruidvat gekocht. Dit is de eerste keer dat ik deze gebruikte, maar ik ben er dik tevreden over. Ik heb er wel de handschoen bij gebruikt. Nog nooit zo'n mooie bruine benen, zonder vlekken gehad. En dat terwijl ik in het verleden ook echt dure merken heb geprobeerd. Deze van het Kruidvat is niet duur en werkt perfect. Echt een aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 15:43

Slieke schreef:
Ik heb naar aanleiding van dit topic vorige week de Solait Self Tan Bronzing Cream (zoals hierboven op de eerste foto van Romy1234) bij Kruidvat gekocht. Dit is de eerste keer dat ik deze gebruikte, maar ik ben er dik tevreden over. Ik heb er wel de handschoen bij gebruikt. Nog nooit zo'n mooie bruine benen, zonder vlekken gehad. En dat terwijl ik in het verleden ook echt dure merken heb geprobeerd. Deze van het Kruidvat is niet duur en werkt perfect. Echt een aanrader!


Dank je wel voor je ervaring, ik ga hem vanavond even testen :D