Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 13:39

Iris82 schreef:
Myfairytale schreef:
Zijn er nog mensen die meer kunnen vertellen over de verdoving die ze zetten? Kun je vantevoren Emla smeren?

Ik wil het zo graag, maar ben zo bang voor naalden.


Ben je bang voor de pijn of voor naalden aan zich? Weet je, die prik is niet hetgeen dat 'pijn' doet, zijn flinterdunne naaldjes. Tis meer het prikken van de verdovingsvloeistof en daar helpt de Emla niet tegen. En die naald is 'even groot' of je nou wel of geen Emla smeert.

Ik zou een receptje voor een Oxazepam aan je huisarts vragen of aan de arts bij het intakegesprek.

Ik vond het prikken echt peanuts en het naaldje zie je niet met je ogen dicht.

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:47

Het naaldje van de verdoving voelde ik niet, wel de vloeistof, die prikte.

kraakte
Berichten: 3077
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:57

thequeensmum schreef:
Had ik dit topic maar nooit aangeklikt.
Heb er eigenlijk nooit zo op gelet en zeker geen last van, maar nu ik mezelf kritisch in de spiegel bekijk kan ik ook wel een correctie gebruiken.
Vind de resultaten zoooo mooi. Ga er serieus over denken


Haha hier nog eentje.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 15:20

Ik wil het ook al een tijdje, maar vind het nog best een uitgave. Wilde eigenlijk ook gelijk de wallen aanpakken, maar wil niet zo een nieuw uiterlijk krijgen.

Mijn ogen zijn wel erg verschillend. Maken ze die gelijk of pakken per oog aan wat nodig is?

Mijn moeder heeft het ooit laten doen. Ze had een kapsalon en eerst ene oog. Daar was ook een spiertje niet goed. Ze was wel gelijk gaan werken en heel blauw, dus mensen durfden OF niks te zeggen OF vroegen gewoon of ze ruzie met mijn vader had gehad :(

Paar weken later andere oog.

Uiteindelijk is het wel weer wat gaan hangen. Er is een reepje uitgesneden met plaatselijke verdoving in het ziekenhuis destijds. Mijn moeder vond het wel spannend dat ze wakker was en ze zo bezig waren bij haar oog, maar was niet bang.

Over je angst moet je vooraf en bij start gewoon praten. Ze zijn echt wel gewend dat mensen iets angstig en of nerveus zijn en dat mag ook.

Myfairytale
Berichten: 5419
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 17:27

Iris82 schreef:
Myfairytale schreef:
Zijn er nog mensen die meer kunnen vertellen over de verdoving die ze zetten? Kun je vantevoren Emla smeren?

Ik wil het zo graag, maar ben zo bang voor naalden.


Ben je bang voor de pijn of voor naalden aan zich? Weet je, die prik is niet hetgeen dat 'pijn' doet, zijn flinterdunne naaldjes. Tis meer het prikken van de verdovingsvloeistof en daar helpt de Emla niet tegen. En die naald is 'even groot' of je nou wel of geen Emla smeert.

Ik zou een receptje voor een Oxazepam aan je huisarts vragen of aan de arts bij het intakegesprek.



Voor naalden an sich al. Ben echt Spaans benauwd voor die dingen.

janderegelaa schreef:
Iris82 schreef:
Ben je bang voor de pijn of voor naalden aan zich? Weet je, die prik is niet hetgeen dat 'pijn' doet, zijn flinterdunne naaldjes. Tis meer het prikken van de verdovingsvloeistof en daar helpt de Emla niet tegen. En die naald is 'even groot' of je nou wel of geen Emla smeert.

Ik zou een receptje voor een Oxazepam aan je huisarts vragen of aan de arts bij het intakegesprek.

Ik vond het prikken echt peanuts en het naaldje zie je niet met je ogen dicht.


Haha nee, maar de wetenschap is al voldoende... ;(


LaDonna75 schreef:
Het naaldje van de verdoving voelde ik niet, wel de vloeistof, die prikte.


Dat vind ik dan minder erg.

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 18:30

Dan zou ik zeker bespreken of emla wat is.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 19:21

Ik heb vandaag veel gehuild en mn ogen zijn nu niet te doen _O- Loop de hele tijd mn wenkbrauwen op te trekken, wordt er helemaal gek van. Dus ik ga even goed ervoor zitten met mijn man.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 09:10

Voor een ieder die ook maar een beetje twijfelt... zoek een goeie kliniek en doe het.. :j
Ik dacht dat ik er geen last van had, ik deed het puur voor cosmetische doeleinden..
Totdat het gedaan was... dat scheelde enorm! Laat staan als je er echt last van hebt :)

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:45

Ik twijfel of nu een goed moment is zo voor de mooie dagen,want je mag niet in de zon,misschien herfst een beter tijdstip.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:45

Nou ja, het voordeel is dat je een zonnebril op kan :D

Jessix

Berichten: 16483
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 11:32

Ik had hier al eerder over na zitten denken maar dacht dat je daarbij echt zwaar overhangende oogleden moest hebben en dan heb ik nog niet. Toch voelt het wel zwaar aan en als ik ze op lift voelt het wel als een verbetering. Ik heb veel hoofdpijn en denk dat het best wel wat zou kunnen verbeteren daarin. Toch maar eens een afspraak maken.

Nog even een vraag over het herstel. Mag je alles gewoon weer na de ingreep? Heb mijn paarden aan huis, dus vraag me af of ik de volgende dag weer mag scheppen etc.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 11:59

lukka63 schreef:
Ik twijfel of nu een goed moment is zo voor de mooie dagen,want je mag niet in de zon,misschien herfst een beter tijdstip.


Ik zou het juist wel doen. De eerste week een zonnebril op. Ik smeer mijn oogleden nog elke dag met een littekencrème van Dermatix, met siliconen. Ik doe al 2 maanden met hetzelfde tubetje. Het is een siliconengel die heerlijk zacht maakt en daarover kan je alles smeren wat je wil, ook zonbescherming. Als er iemand veel in de zon komt ... je weet hoe we wonen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 12:06

Jessix schreef:
Ik had hier al eerder over na zitten denken maar dacht dat je daarbij echt zwaar overhangende oogleden moest hebben en dan heb ik nog niet. Toch voelt het wel zwaar aan en als ik ze op lift voelt het wel als een verbetering. Ik heb veel hoofdpijn en denk dat het best wel wat zou kunnen verbeteren daarin. Toch maar eens een afspraak maken.

Nog even een vraag over het herstel. Mag je alles gewoon weer na de ingreep? Heb mijn paarden aan huis, dus vraag me af of ik de volgende dag weer mag scheppen etc.

Oef.. met scheppen zou ik oppassen hoor.. je voelt het meteen nl.. je krijgt gelijk druk op je hechtingen en dat is heel zonde voor het herstel...
je moet, meen ik, 1,5 week ofzo rustig aan doen qua sport en oppassen met stof en vuil..
Als je het een beetje half half kan doen is dat misschien wel beter..

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 12:07

Jessix schreef:
Ik had hier al eerder over na zitten denken maar dacht dat je daarbij echt zwaar overhangende oogleden moest hebben en dan heb ik nog niet. Toch voelt het wel zwaar aan en als ik ze op lift voelt het wel als een verbetering. Ik heb veel hoofdpijn en denk dat het best wel wat zou kunnen verbeteren daarin. Toch maar eens een afspraak maken.

Nog even een vraag over het herstel. Mag je alles gewoon weer na de ingreep? Heb mijn paarden aan huis, dus vraag me af of ik de volgende dag weer mag scheppen etc.


Nee, mest scheppen zou ik de eerste week niet doen. Aangeraden wordt twee dagen veel liggen of in elk geval rusten, daarna mag je alles doen, behalve tillen en bukken tot de hechtingen eruit zijn.

Ter illustratie trouwens, bij mij geen loshangend vel, maar opgevuld met voornamelijk vet (dat heb ik gewoon overal, dus niet vreemd).

Operatie 26 januari, laatste foto 3 maart:


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 12:10

Ik zou de hechtingen wel gewoon de rust geven die ze voorschrijven. Neem aan dat je niet zit te wachten op verdikte littekens.

Padoertje
Berichten: 1565
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 18:52

Ik heb me de eerste week mak gehouden. Toen de hechtingen eruit waren, alles rustig aan opgepakt. Je voelt het gelijk als je teveel doet. Let wel op met stof en vuil, want je wilt echt geen ontsteking. Ik kreeg van Bergman 3 kleine tubes littekencreme mee. Het is nu 4 mnd geleden en tube 1 is nog niet eens op.

Jessix

Berichten: 16483
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 19:43

Dank voor jullie antwoorden. Dan wordt het bij helaas niets. Jammer...

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:04

Weet je, waar een wil is, is een weg, klinkt vreselijk cliché. Maar als je vanavond iets ernstigs gebeurt, zal het ook opgevangen moeten worden. Dit is te plannen en dus vooraf te regelen. Maat het is en blijft je eigen keus natuurlijk.

Jessix

Berichten: 16483
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:33

MoniqueT schreef:
Weet je, waar een wil is, is een weg, klinkt vreselijk cliché. Maar als je vanavond iets ernstigs gebeurt, zal het ook opgevangen moeten worden. Dit is te plannen en dus vooraf te regelen. Maat het is en blijft je eigen keus natuurlijk.

Laat ik het anders formuleren, dat is het voor mij niet waard. Ik zou dan iemand in moeten huren. Ik wist niet dat er zulke herstelregels aan vast zaten, vandaar ook mijn vraag. Blij dat ik die hier heb kunnen stellen ipv op een intake.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:49

Ik zeg al, eigen keuze. Maar natuurlijk ook wel logisch met een scherpe snede in een kwetsbaar stukje huid.

Jessix

Berichten: 16483
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:55

MoniqueT schreef:
Ik zeg al, eigen keuze. Maar natuurlijk ook wel logisch met een scherpe snede in een kwetsbaar stukje huid.

Voor jou misschien logisch, voor mij blijkbaar niet, vandaar mijn vraag.

Lepeltje23

Berichten: 157
Geregistreerd: 15-10-14
Woonplaats: Bij paal 29 aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:56

Al geruime tijd zit ik er ook tegen aan te hikken. Ik zit voornamelijk met mijn lenzen. Ik heb harde zuurstof doorlatende lenzen en hele slechte ogen en geen bril en lees overal dat je een week geen lenzen mag dragen tot de hechtingen eruit zijn. Een week lang voor mol spelen en thuisblijven, daar zie ik best tegenop. Iemand ervaring hier ook mee? Waterland Kliniek, is iemand hier daar geweest voor een ooglidcorrectie?

Jessix

Berichten: 16483
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:59

Lepeltje23 schreef:
Al geruime tijd zit ik er ook tegen aan te hikken. Ik zit voornamelijk met mijn lenzen. Ik heb harde zuurstof doorlatende lenzen en hele slechte ogen en geen bril en lees overal dat je een week geen lenzen mag dragen tot de hechtingen eruit zijn. Een week lang voor mol spelen en thuisblijven, daar zie ik best tegenop. Iemand ervaring hier ook mee? Waterland Kliniek, is iemand hier daar geweest voor een ooglidcorrectie?

Helemaal geen lenzen dragen of is dat enkel met harde lenzen? Ik heb ook enkel nog een oude bril liggen... (niet meer de juiste sterkte) :')

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 21:02

Geen idee, ik draag een bril. Ik kan me wel voorstellen dat het niet comfortabel is met de zwellingen.

Lepeltje23

Berichten: 157
Geregistreerd: 15-10-14
Woonplaats: Bij paal 29 aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 21:07

Ik heb nog nooit een bril gehad, vind dat vreselijk en ik heb een hoge - afwijking plus cilinder. Nee, ik zou dan een week zonder lenzen moeten doorkomen. Dit betekent dus dan thuisblijven maar goed dat is uiteindelijk wel te regelen maar niet fijn.