Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:09

1 april besteld, 11 april verzonden en helaas nog steeds niks. Vanaf vandaag staan ze wel on de post nl app, dus ik hoop morgen.

xPabloBokt

Berichten: 9400
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:12

manonutjuh schreef:
1 april besteld, 11 april verzonden en helaas nog steeds niks. Vanaf vandaag staan ze wel on de post nl app, dus ik hoop morgen.


Pfoe, duurt bij jou ook goed lang dan -O-

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:34

Wat raar! Ik heb 11.04 betaald en diezelfde dag is er een verzendlabel gemaakt, 13.04 is hij daadwerkelijk verzonden (bekend bij Deutsche Post) en 15.04 ontvangen. Hoe kan daar zoveel verschil in zitten?

Overigens, op 11.04 kreeg ik alleen T&T code met de melding “Shipment information uploaded to Deutsche Post”. Dat betekent dat er een verzendlabel is aangemaakt, maar dan heeft Deutsche Post het pakketje nog niet ontvangen.
Op 13.04 kreeg ik de update “Item received at Deutsche Post Mailterminal” en dan hebben ze het pakketje pas. Toen was hij ook zo binnen.

Overigens kreeg ik vanmiddag ook bericht dat de roze engage plus weer terug op voorraad is.

xPabloBokt

Berichten: 9400
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:40

Bij mij was hij 12-04 pas bij DP, terwijl 7-04 de verzendinfo al was aangemaakt. Daarna 15-4 verzending naar Nederland en zie nu dat hij weer geüpdatet is met nog een keer verzending naar Nederland met als datum vandaag??

Ik hoop dat ze morgen binnen komen want anders ga ik er maar weer achteraan.

xSCWx
Berichten: 7059
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:01

Ik kan de engage echt niet inhebben als het rustig is en iemand praat tegen me, ik hoop dat het wel werkt als het wat drukker is. Ik hoor mezelf ook vervelend hard praten waardoor ik wel eens per ongeluk door anderen heen praat. Maar ik moet wel zeggen dat ik NAH en een whiplash heb (gehad) dus mijn brein kan sowieso geluiden lastig filteren/onderscheiden.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:51

pluisje88 schreef:
Ik heb de quiet geprobeerd in bed. Heerlijk stil wel. Niet voor de hele nacht. Ik wil graag meekrijgen wat er gebeurt. Hoor mijn eigen hartslag inderdaad maar niet storend. Ik krijg er wel super pijn in m’n oren van als ik ze in heb. Morgen gaat de engage mee naar kantoor. Vorige de week de Tomorrowland mee naar de feesttent. Ben benieuwd!


Ik krijg ook pijn van de quiet, ook met de xxs oordopjes. Dan doe ik ze tijdens de nacht uit. Ik denk dat ik ze straks pas in doe als ik last heb van lawaai.

En ik heb laatst de Calmer besteld. Van de Calmer night mini was ik er 1 verloren en ik mis ze wel. Nu de normale maat besteld, want ik denk dat de mini eruit viel omdat ie te klein was. En de normale ipv de nacht, omdat ik nu de quiet heb. En ik van de calmer night ook pijn had tijdens het slapen.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 20:08

@Celebi, bedankt voor je duidelijke uitleg! Ik ga er eens over nadenken.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 20:15

xSCWx schreef:
Ik kan de engage echt niet inhebben als het rustig is en iemand praat tegen me, ik hoop dat het wel werkt als het wat drukker is. Ik hoor mezelf ook vervelend hard praten waardoor ik wel eens per ongeluk door anderen heen praat. Maar ik moet wel zeggen dat ik NAH en een whiplash heb (gehad) dus mijn brein kan sowieso geluiden lastig filteren/onderscheiden.

Ik heb dezelfde ervaring.
Ik heb de engage van het weekend gebruikt in een druk restaurant. Kon prima converseren met mijn man op normale toon. Natuurlijk hoor je jezelf wel meer en dat is wel een beetje vervelend, maar woog niet op tegen de ruis om me heen.
Vandaag had ik de engage met mute ring op kantoor in. Als ik dan met iemand praat doe ik er wel even één uit.

wendy1987

Berichten: 6926
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 21:18

Bij mij staat er nu ook bij verzonden naar Nederland. Ik zou ook graag hebben maar wr zitten nog niet op de 10 dagen die ze zeggen dus hopelijk gewoon snel binnen :))

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 08:14

Grappig dat hier dezelfde ervaring naar voren komt dat je er prima mee kunt praten in drukke ruimtes maar in rustigere omgevingen het fijner is om er eentje (of beide) even uit te doen. Is ook verder de moeite niet om even snel een dopje uit te doen. En je hoort het nog goed als iemand je aanspreekt. :j

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:55

Ik heb ze nu in op kantoor. De engage zonder de ringetjes. De ruimte die invloed heeft op mij wordt een behoorlijk stukje verkleind. In plaats van een hele verdieping is het nu nog een kwart ongeveer. De radio boven mijn hoofd, bellende collega’s ed hoor ik nog gewoon. Nog net iets te veel naar mijn zin. Heb de noice canceling headphone over de oordoppen gedaan en muziek
Aangezet. Op een kwart van het geluidsniveau van m’n iPhone werkt dat prima. Zelfs nu hoor ik nog wat collega’s erdoorheen praten. Het maakt
Me wel duidelijk hoe extreem scherp mijn gehoor is ;)

wendy1987

Berichten: 6926
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:03

Mijne zijn binnen! Vannacht de quiet testen. De engage kan ik denk pas het weekend testen. Maar ben heel benieuwd!

xPabloBokt

Berichten: 9400
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:11

Mijne zijn ook bezorgd volgens PostNL, ben alleen niet thuis. Maar ben wel heel erg benieuwd!

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:43

Mijne zijn er ook.
Gelijk al even geprobeerd, ik ben wel enthousiast

wendy1987

Berichten: 6926
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:54

Ik vind de quiet nog niets tot nu toe .. ze zitten echt nog niet lekker, krijg ze niet fijn in en hoor alles nog .. Al 3 maten geprobeerd...
Morgen maar even kijken hoe de andere zitten.. maar tot nu toe is de quiet het nog niet.
Het is pas net, maar t feit dat ik 20 minuten aan t klooien ben voor ze enigzins zitten en dan nog alles horen geeft nog niet zoveel moed. De engage vanmiddag zat zo.. dat zachte is m gewoon niet denk ik bij mij..

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:05

Ik had vanmiddag ook even m’n quiet in gedaan. Ik ben ook niet helemaal te spreken over het zachte. De engage doe ik met de ring naar beneden in en draai hem dan op z’n plek en dan zit hij goed. Bij de quiet lukt dit niet vanwege de zachte ring.

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:13

Ik heb sinds gisteren de engage binnen. Heb ze een paar uur in gehad en krijg zowaar geen pijn aan mijn oren. Dat heb ik bij praktisch alle andere oordopjes wel, dus dit is al een heel positieve meevaller.
Gebruiken in de drukte ga ik dit weekend proberen op een feestje.

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:24

Ik heb de Quiet terug gestuurd. Ik kreeg de ene in m'n ene oor niet vacuüm. De andere wel. Ze zaten lekker, maar dempten vrijwel niets. En dan kunnen ze nog zo lekker zitten, maar heb ik er niets aan. Dus was best een teleurstelling na alle goede verhalen. Nu ben ik helaas net als Pluisje wel 'gezegend' met een erg goed gehoor.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:24

Wat een zegen :D ik ben blij voor je ;)

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:26

Ik zou graag met iemand ruilen met een minder goed gehoor :') ;)

VuurVleugels
Berichten: 1764
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:30

Ja drama he, ik heb hetzelfde. Ik hoor elk geluidje in mijn omgeving. Oorarts die de test bij mij uitvoerde zei "ik zou willen dat ik jouw gehoor had!". Mijn reactie: "Geloof me, dat wil je niet." Gister in een mega druk en luidruchtig ALV gezeten, en ik was dus vergeten de Engage mee te nemen. Wat een drama, was zó overprikkeld! Voel daar nu de nasleep nog van...

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:35

Oh dat ken ik ook ja, ik hoor zowat alles. Vooral hoge tonen. De inductieplaten maken bijvoorbeeld vaak een hele hoge toon. Niemand hier hoort ze maar het doet echt pijn. Ik haat koken dus. :')

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:39

Verschrikkelijk is dat hè. In een feesttent ofzo dan kan ik het wel hebben. Dat is geen probleem. Maar op het werk de kantoortuin is drama. Meeste collega’s hebben last van de 8 bureaus om zich heen maar ik pak gewoon de hele zaal mee. Sommige bureaus zijn wel 50 to 75 meter weg, inclusief vergaderruimtes en geluidsschermen ertussen maar ik pak alles mee. De mevrouw van het uitzendbureau die met een kandidaat belt, een it-er die aan de achterkant van de overlegruimte met z’n collega praat, een andere collega die door het trappenhuis loopt terwijl de deuren dicht zijn… het is echt niet normaal. En geloof me, we hebben een immens kantoor. Het lijkt bij mij ook een beetje erger te worden hoe ouder ik word. Normaal wordt je minder scherp met de jaren maar mijn zintuigen worden scherper

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:40

Celebi schreef:
Oh dat ken ik ook ja, ik hoor zowat alles. Vooral hoge tonen. De inductieplaten maken bijvoorbeeld vaak een hele hoge toon. Niemand hier hoort ze maar het doet echt pijn. Ik haat koken dus. :')


En wat dacht je van die marter dingen.. accu’s die volgeladen zijn maken een geluid dat ook niemand lijkt te horen. Ik kan vanuit de kamer tegen m’n moeder zeggen die in de keuken is dat de accu van haar fiets vol is ;)

Wij koken op gas gelukkig dus inductie piep heb ik geen last van.

En sommige muziek waar hele nare tonen doorheen lopen die standaard iemand waarschijnlijk nooit hoort

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 12:06

Ik ben heel tevreden met mijn loop engage oordopjes. Vrijdagavond op een verjaardag geweest met veel achtergrondgeluid. Dat werd grotendeels weggefilterd terwijl ik gesprekken goed kon volgen.

De verschillende maten dopjes zijn ook ideaal, ik draag links een kleiner dopje dan rechts om ze optimaal passend te krijgen.