Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 20:39

_Juudith schreef:
Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen
- x_Rebecca - 23 september - jongen
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - nog onbekend
- _Juudith - 11 november - nog onbekend
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - nog onbekend
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- Kiichi - 15 december - nog onbekend



Saskia en Rebecca jullie jongens waren van de lijst gevallen :+ Senna en Lisitano bij jullie de dames :+ heb ze er weer bij gezet :D

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:53

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - nog onbekend
- Lisitano - 4 november - nog onbekend
- Claudiadvx - 7 November - nog onbekend
- _Juudith - 11 november - nog onbekend
- Primavera - 14 november - jongetje
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - nog onbekend
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Goldie - 16 december - nog onbekend

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:59

Hebben jullie trouwens het geslacht vanuit de echo of vanuit de nipt? Ik heb zoiets van als ik het geslacht weet vanuit de nipt ga ik niet tussendoor nog een echo doen. Maar is dat 100% betrouwbaar? Nipt zou ik over een klein weekje moeten weten. :o

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:09

Wat leuk de nieuwe mensen, welkom!
En wat gaaf Primavera, een jongetje <3

Hier vandaag de 20 weken echo gehad, alles zag er gelukkig goed uit en er is niet stiekem een piemeltje aangegroeid. We verwachten dus nog steeds een meisje haha. :D

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:18

Bij ons is het geslacht via een echo, omdat het in Nederland niet via de nipt mag. Maar de nipt lijkt mij juist hartstikke betrouwbaar. Kan dat er überhaupt naast zitten?

Haha thanks Primavera. Op de een of andere manier blijven ze eraf vallen :')

Jaaa, leuk hè Rebel. Ik geniet ook echt van die bewegingen. Als ik met mijn buik tegen m’n bureau aanzit, komt meneertje ook in actie. Dat had ik tijdens de vorige zwangerschap ook steeds. Zo grappig.

Welkom Judith! Lijkt me wel eng zeg, dat wegvallen. Hopelijk zakt je bloeddruk niet nog meer. Geloof dat hij halverwege de zwangerschap normaliter op z’n laagst is.

Haha grappig dat je veel herkent van de vorige zwangerschap Ilse. Helaas dan ook de mindere dingen :+

Gowlan, wat fijn een goede echo! Altijd een geruststelling. En leuk, een meisje :D

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:40

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen
- x_Rebecca - 23 september - jongen
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - nog onbekend
- _Juudith - 11 november - nog onbekend
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - nog onbekend
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Goldie - 16 december - nog onbekend


Ik zag dat ik het verkeerde lijstje had gekopieerd, dus even opnieuw :+

Lijkt me zo leuk als je het voelt bewegen <3

Hihi ik ben benieuwd Ilse wie er gelijktijdig heeft uiteindelijk :))

Jammer van die meelezer Linn, voel je toch ineens niet meer zo anoniem. Er zit wel een collega van mij op bokt en een vriendin die het ook nog niet weet, maar ik verwacht niet dat ze in dit topic komen. Vriendin zie ik volgende week <3 Collega is als ze het zou zien wel zo tactisch om der mond tegen de rest te houde :j Ohja en m'n zus _O- daar ga ik donderdag heen :D
Mn moeder en der vriend en m'n vader en z'n vrouw waren helemaal gelukkig met het nieuws ook :+:

Ik heb het vandaag wel vast aan m'n leidinggevende verteld, heb deze week al extra controles bij m'n nefroloog dus wel handig als ze weer wat er is.
Vandaag bloedgeprikt en een aantal waardes zijn flink gezakt, dus zit me toch even zorgen te maken. Vooral om die gup in m'n buik. Woensdag dus een afspraak en dan zal ik wel horen, maar als het nog verder zakt dan wordt dat een nachtje ziekenhuis :=

Bezig met inschrijven voor opvang, doet die website het nu natuurlijk niet. Dus ik heb even frustratie op frustratie plus een hoop onzekerheid/angst = hoopje ellende :=

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 22:37

Mijn meelezer moet het ook speciaal opzoeken. Dus triest is het wel.
Ach ergens maakt het me ook nier zoveel uit maar toch, baalde gewoon beetje omdat juist hier je lekker veel kan vragen en praten met mensen in t zelfde schuitje haha

Floortje88
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:48

Goldie schreef:
Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen
- x_Rebecca - 23 september - jongen
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - nog onbekend
- _Juudith - 11 november - nog onbekend
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - nog onbekend
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Floortje88 - 1 december - nog onbekend
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Goldie - 16 december - nog onbekend



@Linn, dat is wel heel vervelend een meelezer. Beetje anoniem kletsen is toch ook wel fijn.

@Melewel, bij mij gaan zo het misschien zeggen met 13-weken echo. Maar zeker is het niet, omdat het geloof ik eigenlijk niet mag. Ze willen niet dat mensen deze echo doen om geslacht te weten geloof ik. Verloskundige gaf aan dat ze het anders een paar dagen later zeggen, ook prima. Nipt krijg je het geslacht in NL geloof ik niet te horen, België weer wel. Volgens mij ook heel betrouwbaar. En fijn dat je echo goed was!

@Lisitano, fijn dat je nog kan hardlopen! Ik hoop dat ik binnenkort ook weer wat energie terug heb. Gisteren al om 7 uur naar bed.. Werd wel om 5 uur snachts wakker, maar men, ik ben soms zo moe!

@Ilse, spannend! Zo leuk om er achter te komen.


Hier nu aan het wachten op de NIPT uitslag, ga er vanuit dat het niet deze week komt, met ook nog hemelvaart er tussen. Over 2 weken die volgende echo en kan niet wachten. Begin er wel steeds meer vertrouwen in te krijgen, maar blijf wel onzeker. Eerder een miskraam gehad en dat heeft er denk ik toch best in gehakt. Wij hebben er daarnaast ook vrij lang op moeten wachten (2,5 jaar, met ziekenhuis) en ik merk nu ook pas dat dat toch ook best pittig was. Ik had erg last van haaruitval (gelukkig heb ik een goede bos haar) en jeukende hoofdhuid, erg blij dat dat nu voorbij is en mijn haar al weer voller lijkt te worden. Verloskundige heeft wel aangegeven dat de spannende periode echt voorbij is en dat de kans dat het mis gaat klein is, maar toch kan ik het (nog niet) loslaten. Maar goed, het zal erbij horen. (Voor dat ik zwanger wilde worden heb ik er nooit bij stil gestaan dat zwanger worden en zijn vooral ook heel veel onzekerheden en zorgen mee brengt)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:28

Floortje echt he.. ik dacht dat ik zo nuchter was maar pff... Ik word soms gewoon een beetje gek van mezelf.
Ik ben blij dat ik morgen een afspraak met m'n nefroloog heb en ook met m'n psycholoog want ik voel me op het moment even alles behalve steady. Zal ook natuurlijk door de hormonen komen, maar het haalt meteen weer een hoop boven aan hoe ik er eerder aan toe was :=

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 12:29

@rebel_Jits nee ik voel het niet aankomen. Als ik opsta kan het me gaan duizelen (dat kan 3 dagen niet zo zijn en dan in eens weer wel en het kan ook zo weer weg zijn) De keren dat ik out ging, had ik wel al de sterretjes met opstaan maar ging het na een aantal stappen als nog mis (ik was toen wel ook grieperig en rillerig.

@gowlan fijn dat de 20weken echo goed was! Haha en fijn dat het nog steeds een meisje is haha!

@Saskia was gister bij de verloskundige en hij was voor mijn doen weer netjes, dus dat was fijn. Ja dat heb ik idd ook gelezen dat je halverwege de zwangerschap de laagste bloeddruk hebt. Dus hopelijk valt het dan mee haha!

@Goldie vervelend dat je je zo voelt! hopelijk zijn je zorgen om niets!

@Floortje88 snap wel dat het extra spannend is met een miskraam ervaring. En spannend wachten op de nipt!

Wij hadden vorige week de 13 weken echo. M'n man zei volgens mij heb ik gezien wat het word (een jongentje, we hebben ook al een zoon, dus vergelijkingsmateriaal haha) en toen zei de verloskundige jaa maar alle baby's hebben dat op dit termijn een uitsteekseltje iets en dat is nu druk bezig zich aan het ontwikkelen. Ze heeft een foto gemaakt van het geslacht maar die mocht ze niet meegeven en we moesten maar googlen op de nub theorie... Nou mijn man denkt een jongen, en ik nu een meisje (terwijl ik hiervoor echt overtuigd was van een meisje whahah) Dus wij moeten nog ff wachten tot de 20 weken echo

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:23

Onze echoscopist zei ook zoiets tijdens de 13 weken echo maar ik had het allang gezien tussen die benen, niet te missen :+

Ben heel benieuwd wie er gelijk heeft Juudith!

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:23

Goldie schreef:
Ik ben blij dat ik morgen een afspraak met m'n nefroloog heb en ook met m'n psycholoog want ik voel me op het moment even alles behalve steady. Zal ook natuurlijk door de hormonen komen, maar het haalt meteen weer een hoop boven aan hoe ik er eerder aan toe was :=


Oh dit herken ik! Ik heb inderdaad ook een afspraak gemaakt met de praktijkondersteuner bij de huisarts. Maar nu ben ik weer meer ‘steady’ in de hormonen en voel ik me gelijk ook niet meer zo down gelukkig!
Ik was ook gelijk heel bang voor een terugval

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 14:27

Melewel wij hebben de uitslag van de nipt. Geslachtsecho was mogelijk, maar express niet naar gekeken ivm gender reveal

Gowlan fijn een goede 20 weken echo! Super :D

Een echt piemeltje is niet te missen op echo's :D als je dee ziet weet je het direct. Dit was Liam met 14 weken :')
Afbeelding

Ik heb vandaag semi goed nieuws gekregen, het moet nog even bevestigd worden door HR maar dan kan ik eigenlijk al beginnen aftellen naar verlof *\o/*
Ik heb (door vorig jaar veel thuis te zijn geweest met Liam zijn bevalling) veel verlof mee kunnen pakken naar dit jaar - dat opgeteld bij het verlof van dit jaar wil zeggen dat ik nog bijna 10 weken verlof heb opstaan.
Ik ga deze in overleg met mijn supervisor inzetten van 29w tot 39 weken zwangerschap waardoor ik dus al over een krappe 15 weken met verlof kan! Nog 3,5 maand werken *\o/*

Als dit goedgekeurd wordt door HR kom ik ook in aanmerking voor de volle 14 weken bevallingsverlof <3. Ik moet mijn ouderschapsverlof van 4 maanden ook aaneengesloten opnemen IVM wachtlijst kinderopvang en dat wil zeggen dat ik voor de bevalling 3 maanden thuis ga zijn, en na de bevalling 7,5 waardoor ik bijna een jaar thuis ga zijn.
Heel blij mee, want wil mijn kindje de beste start geven die mogelijk is! <3

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 18:34

Primavera, haha ik vind het toch lastig te zien. Waar moet ik kijken? Dek dat wat ik zie de navelstreng is dus :')

Fijn een goede 13 weken echo.
Ik heb vandaag bloedgeprikt voor de nipt en volgende week woensdag heb ik de 13 weken echo. Spannend allemaal

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 20:14

Linn is toch niet te missen dit :=
Afbeelding

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:19

Ik zie ook niet waar ik naar kijk, vanaf welke hoek is dit? :')
Ik vind echo’s sowieso maar een hoop wazige vlekken en altijd knap dat ze er zoveel uit kunnen halen

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 20:25

:') :') oke wacht

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:27

Ja ik zie wat ze moeten zien haha! Alleen ik kan me best inbeelden dat dit ook gewoon van de navelstreng kan zijn :+

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 20:28

Afbeelding

Tis dus van onderen gezien :D

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:42

Ooooo, ja nu zie ik het :') .

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:12

Meeleespost, maar niet super uitgebreid. Sorry voor wie ik vergeet :o

Daffie zo'n jammer nieuws, zeker omdat je al niet zorgeloos kon genieten. Bij mezelf was er voor de geboorte ook iets met de placenta, maar weet helaas niet wat. Maar ik ben alleszins er wel gezond mee geboren, dus hopelijk valt het allemaal mee! :knuffel:

Primavera gefeliciteerd, een jongen! <3

Lisitano zoveel respect. Ik kan nog niet lopen zonder zwangerschap. :')

Senna, klinkt zwaar.. Hopelijk vind je toch genoeg tijd om ook terug te bekomen. Merk hier ook dat de dagen te lang zijn, en de nachten ook (nu al :Y) ) niet altijd goed zijn.

Ooh Melewel die foto! Ik werk in een dierenasiel, en ik ben echt verliefd op jouw hond! <3 Mooie echo, ook zo gedetailleerd! :oo

Proficiat aan de nieuwe dames! Gefeliciteerd met de goede echo's en eerste controles. Hopelijk vallen de klachten allemaal mee!

Floortje, ik snap die bezorgdheid. Als je nog niet bezig bent met zwanger worden en zwangerschap besef je niet zo wat er allemaal bij komt kijken inderdaad.

Wij hebben onze nipt uitslag na de echo op 11+3 ook gekregen. Wij krijgen een meisje. <3 *\o/* Heel blij want was ook onze 'voorkeur'. Mijn schoonzus is ook zwanger van een meisje, dus wij stress hopelijk niet juist onze naam. Wel hetzelfde aantal letters, met zelfde aantal klinkers en al zeker een zelfde letter erin. Maar ga ervan uit dat er zoveel namen zijn, dat de kans hopelijk klein is! :+

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:23

Primavera schreef:
Linn is toch niet te missen dit :=
[ [url=m/Xha5gl.jpg]Afbeelding[/url] ]



dan zag ik t wel goed, hahahahha. Maar dacht misschien toch weer navelstreng weet niet precies welke hoek het genomen was haha.

Maar ja duidelijk. Je foto's er na ook :')

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:00

Vraagje voor de mensen die al kinderen hebben en hier (desnoods in pb) willen beantwoorden, hoe doen jullie het financieel met ouderschapsverlof? (Ik spreek even over België ik weet niet hoe het in Nederland is)

Heb gisteren avond gekeken waar ik ongeveer recht op heb en dat is net wat meer als 1/3e van m’n loon. Ik en m’n vriend werken beide voltijds en zo een hap uit m’n loon is echt niet op te vangen 8)7
Normaal heb ik 1800/1900 en dan zou het +/- 750 zijn als ik dus voltijds thuis zou blijven #)
Kan dit kloppen?

Zo ja, dan is dit toch helemaal niet haalbaar om thuis te kunnen blijven? Vaste lasten gaan uiteraard door zoals hypotheek enzovoort…

Of ben ik mezelf nu onnodig druk aan het maken? Ik raak al in paniek bij de gedachte alleen al :')

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:29

Inmiddels is het in NL weer veranderd, maar wat ik twee jaar geleden heb gedaan:
- zwangerschaps-/bevallingsverlof 16 weken: volledig doorbetaald door overheid;
- 1 dag in de week ouderschapsverlof voor 6 maanden: volledig onbetaald.

Bij ons in NL is ouderschapsverlof nu:
- tot 9 weken 70% doorbetaald door overheid, mits in het eerste jaar van kind opgenomen;
- tot achtste levensjaar van kind heb je recht op 26x aantal werkuren per week per ouder. Dit is onbetaald.

Bedoel jij ook ouderschapsverlof?
Ik zag dat je hier kunt berekenen hoe veel loon je doorbetaald krijgt in de periode van je ouderschapsverlof. https://www.rva.be/burgers

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:56

Op de site van RVA heb ik dus die bedragen voorbij zien komen. Ik heb m’n vraag ook bij de vakbond neergelegd.

heb inderdaad 15 weken bevallingsverlof (waarvan 1 week verplicht voor de uitgerekende datum te pakken) en het idee was dus erna nog ouderschapsverlof te nemen. Zag het niet zo zitten om met 3 maanden al naar de opvang te brengen :(