Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:56

Nee, zo gek ver ben ik nog niet, 20 weken nu. Maar ik heb 7 weken zomervakantie (MBO), wij hebben 1 week meivakantie en daardoor een week extra zomervakantie. En meteen na de vakantie start m'n verlof, dus het gaat echt belachelijk vlot :').

Ik hoop vooral dat ze niet na de geboorte gaat roepen 'Oh, dat zei ik toch, ja, ik wist het wel'. Dat was ook de reactie toen het een jongen bleek te zijn, dat je denkt... ja, tis 50/50 :').

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:23

Even lange radiostilte hier, alles gaat wel goed (hoop ik), maar ben afgelopen week toch misselijk geweest en krijg bijna niets gegeten, niet vam overgeven, maar het lijkt allemaal niet lekker en er te veel aan, wat aan mijn humeur ook niet veel goeds doet. :')

Een bijleespost gaat een beetje te veel van het goede zijn, maar ga een beetje diagonaal reageren.

Gefeliciteerd Kichii en Taartje! Zeker welkom om mee te babbelen ongeacht hoe ver je bent!

Proficiat met de goede 20 weken echo's Bloem, JustOneBite en ik mis even nog wie ik oversla :Y)

Primavera, veel succes met de echo vandaag! Misschien kan je hier even navraag doen over de NIPT uitslag als je nog geen uitslag kreeg. Ik prik hem morgen als alles goed is bij de echo. Hoop ook op een snelle uitslag, mijn geduld is erger nu het over de zwangerschap gaat := . De gender reveal lijkt heel leuk, ik wilde het eventueel ook, maar mijn vriend vond het wat erover. We gaan misschien zijn nichtje een popper of dergelijke geven op haar lentefeest om het zo bij de familie daar bekend te maken.

Die mamaroo heb ik ook gezien. Vond dat er tof uitzien, maar zie dat sommigen het toch overbodig vonden.

Ooh Rebecca, dat is toch altijd ergens jammer als de naam al geraden is, maar natuurlijk wordt ie er niet minder mooi op! Bijna verlof ook, zal ook voorbij zijn voor je het weet!

Verder zag ik ook mooie buikfoto's langskomen, en een smeltfoto met de hond in de zetel <3

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 17:54

Spannende dag geweest. De echo was gelukkig helemaal goed! Zooo opgelucht. Heel uitgebreide echo gehad en ze heeft echt alles enorm uitgebreid bekeken.
Máár we waren nog steeds aan het wachten op die nipt uitslag natuurlijk. Die was nog steeds niet binnen.
Voordat ze de echo begon nog aan de professor gevraagd of ze niet kon kijken of hij in hun systeem al wel zichtbaar was (was immers in Leuven onderzocht en ik was nu toch daar :P ) maar hij stond echt nog niet online.
45 minuten later, direct ná de echo kreeg ik een melding met de resultaten <3 een goede nipt uitslag gelukkig. Dus we hebben ons geluk eindelijk kunnen delen met de rest van de wereld <3

Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:15

Wat een blije foto <3 Gefeliciteerd met dit mooie nieuws.

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:28

Gefeliciteerd primavera, wat een opluchting he! Ik heb woensdag termijn echo... heel spannend.

Kan je de nipt al eerder doen?

Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:58

M'n energie was laaaaag deze week, heb vooral veel geslapen. Hierbij even een globale post, maar ik lees al jullie berichtjes :knuffel:

Primavera *\o/* Ben heel blij voor jullie. En zo'n mooie foto!

Linn, nipt is ten vroegste 11 weken, maar liever 12-13 weken.

Larisske, dat is zo vervelend he, bijna niet kunnen eten. Misschien toch tijd voor bijzondere combo's? Augurk met slagroom? Haring met hagelslag? Je weet maar nooit :+

Rebecca, pfff, stom als ze de naam al raden.. Je zou ze wat aan doen _-:(

Ik lees over babykamers doorschuiven en kinderwagens opnieuw gebruiken. Dan is het toch een goede investering geweest! En anders is opnieuw moeten/willen shoppen ook niet erg *D

En frummel voelen, ik kan niet wachten! Nu ben ik 18+3 en heb nog niets "inwendig" gevoeld. Denk ik. 's Avonds leg ik m'n handen op m'n buik, even wat rust zoeken. En vrijdag voelde ik precies een schopje tegen m'n hand <3 Gisteren ook weer. Maar heel zeker ben ik niet.

SennaS
Berichten: 263
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 19:15

NIPT is inderdaad vanaf 11 weken. Ik heb nog nooit gehoord dat 12 of 13 weken beter zou zij eigenlijk, zowel deze verloskundige als de verloskundige tijdens mijn vorige zwangerschap adviseerden juist te gaan prikken zodra het kon.

Wat een mooie foto Primavera en wat super fijn dat zowel de echo als de NIPT goed waren!

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 19:25

Nipt kan vanaf een bepaalde grootte heb ik me laten vertellen. Onze gynaecoloog zei dat ze minstens 5cm moesten zijn en dat ze dat inderdaad bij ongeveer 12 weken verwachten. Wij hebben mogen prikken op 11+3 en nu dus een goede uitslag.

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 20:36

Rebel, balen dat je zo vermoeid was. Hopelijk voldoende mogelijkheid om te rusten tussendoor. Fijn dat je misschien al beweging voelt, hopelijk snel duidelijker! <3

Rare combo's is het proberen waard :Y) Probeer een beetje te kijken waar ik 'zin' in lijk te hebben, maar een half uur later kan die zin alweer voorbij zijn.

Proficiat met de goede echo én NIPT Primavera! Wat een leuke aankondiging.

Bij ons kon je de NIPT prikken vanaf 11 weken blijkbaar. Denk dat het ook afhangt van dokter tot dokter, want de gyn waar ik eerst ging vond mijn 2de geplande echo not done op 11+3 weken want dan ging de combi niet, en eigen gyn zei nog net niet wat zit die andere te zeuren, vanaf 11 weken is prima :')

Intussen al mijn afspraken doorgekregen van de gyn haar praktijk, lijkt de bedoeling om elke 4 weken ongeveer een echo te hebben. Buiten rond 24 en 28 weken, dan is het enkel hartje luisteren en controle bij de vroedvrouw. Spannend, maar eerst morgen goede 2de echo hopelijk!

claudiadvx

Berichten: 2799
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 20:52

Gefeliciteerd met de goede echo en NIPT Primavera! En een leuke foto!

Vanmiddag een goede 13 weken echo gehad. Alles zag er tot nu toe goed uit
Afbeelding
Volgende week woensdag een pretecho met geslachtsbepaling. Maar dat houd mijn zusje nog even bij zich dan

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:03

Gefeliciteerd Primavera wat fijn!
Dus nu kan je gender reveal dus ook doorgaan!

Hier eigenlijk sinds een paar dagen vreselijk moe en enorme vlagen van misselijkheid.
Net weer enorme diarree gehad, maargoed ik heb liever deze symptomen, dan heb ik t idee dat alles goed gaat.

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:16

Mooi nieuws Primavera en Claudia. Lekker van genieten allebei :)

Ik heb met precies 11 weken laten prikken voor de nipt en ben er nog steeds van overtuigd dat de termijnecho wat optimistisch is geweest. Maar de nipt is toen ook gewoon gelukt hoor :) Heb ook nooit eerder gehoord dat wat later beter zou zijn.

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 07:41

Gefeliciteerd met je goed echo Claudia! Fijn :) spannende echo volgende week! Leuk dat je zusje het mag organiseren :)

ik vind het toch moeilijk om zelf niet te kijken in mijn files hoor :+ maar wil de verrassing voor zondag absoluut niet verpesten :D nog even volhouden dus maar.

Oh taartje zo herkenbaar... Ik was bij Liam altijd geconstipeerd en heb van mezelf PDS en lactoseintolerantie waarbij ik erg veel last heb van diarree. Had stiekem de hoop dat ik weer 'lekker' geconstipeerd zou zijn deze zwangerschap, maar dat geluk heb ik niet -O- Hier ook echt drama deze week -O-

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 08:21

Constipatie is ook geen feest hoor. Krijg je weer allerlei kwalen van die zeer pijnlijk zijn :+

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 08:23

Wat fijn dat alles goed was Claudia en Primavera, Primavera wat een leuke foto! Snap dat het heel lastig is om niet te kijken, ik zou het niet kunnen hahaha :').

Taartje, hopelijk voel je je snel weer wat fijner! :(:).

Larisske gaat het al iets beter qua misselijkheid? Zo vermoeiend als je amper iets binnen krijgt. Hopen dat je snel weer fitter bent!

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 09:54

Lisitano schreef:
Constipatie is ook geen feest hoor. Krijg je weer allerlei kwalen van die zeer pijnlijk zijn :+


Ik heb de combinatie variant, aan de ene kant obstipatie en denk dat ik zo vol zit op een gegeven moment dat ik elke 3 a 4 dagen ineens een giga diarree aanval met zweten en misselijkheid heb.. Heerlijk hoor haha

Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 10:17

Jaa, de combinatie is nog meer ramp. Ik heb ook PDS en de ergste aanvallen zijn gelukkig gestopt sinds de zwangerschap. Maar drie dagen niet kunnen gaan en dan ter compensatie ineens alles binnen een uur %) Enige voordeel is dat ik mijn triggerfoods ken als de boel verstopt zit. Dan komt het er zeker uit :+

Claudia, mooie echo! Dat kleine gezichtje is zo cute <3

Succes Larisske vandaag!

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 10:59

Gefeliciteerd Primavera en Claudia met de goede echo! En wat een leuke foto’s komen er voorbij! <3

Ilse_123

Berichten: 3783
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 11:13

Gefeliciteerd met de goede echo’s!
En alvast veel plezier voor zondag Primavera!

Sterkte met de darm gerelateerde kwaaltjes :(:).

Hier eindelijk een dag vrij, beetje poetsen (is nodig), maar nu lekker een paar uurtjes bankhangen 8-) .

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 13:08

Primavera schreef:
Spannende dag geweest. De echo was gelukkig helemaal goed! Zooo opgelucht. Heel uitgebreide echo gehad en ze heeft echt alles enorm uitgebreid bekeken.
Máár we waren nog steeds aan het wachten op die nipt uitslag natuurlijk. Die was nog steeds niet binnen.
Voordat ze de echo begon nog aan de professor gevraagd of ze niet kon kijken of hij in hun systeem al wel zichtbaar was (was immers in Leuven onderzocht en ik was nu toch daar :P ) maar hij stond echt nog niet online.
45 minuten later, direct ná de echo kreeg ik een melding met de resultaten <3 een goede nipt uitslag gelukkig. Dus we hebben ons geluk eindelijk kunnen delen met de rest van de wereld <3

[ [url=m/sENNpg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een geweldig nieuws (en een super leuke foto!) :D

claudiadvx schreef:
Gefeliciteerd met de goede echo en NIPT Primavera! En een leuke foto!

Vanmiddag een goede 13 weken echo gehad. Alles zag er tot nu toe goed uit
[ [url=m/JcHpQe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Volgende week woensdag een pretecho met geslachtsbepaling. Maar dat houd mijn zusje nog even bij zich dan

Wat leuk, ik ben zelf ook van 13 juli (alleen dan 93 haha)
Fijn dat de echo goed was :D

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 18:50

Geniet van je dagje niksen Ilse!
Ik ben ook onverwacht aan t chillen. Vriendlief wilde ineens gaan sporten, dus avondeten is verschoven :P wordt wel vanavond minder chillen dan -O-

Ik heb vandaag de afspraken doorgekregen voor de opvolging (en die is nog niet compleet want ik verwacht nog een paar afspraken uit Leuven) maar men ik ga t druk hebben na de 20 weken :Y)

Mijn eigen vroedvrouwen die me willen zien, de vroedvrouwen in het ziekenhuis die me willen zien, mijn eigen gynecoloog, de professoren uit Leuven, de uitgebreide suikertest die ik op 24 weken moet doen :oo en dan wilde ik zelf nog graag wat leuke 3D pretechos laten maken := moet ze er alleen nog tussen gaan krijgen :=

Ze hebben voorlopig al tot 41 weken volgepland :Y) bijna twee wekelijks, soms zelfs wekelijks.

En dan mag ik eigenlijk nog 5 extra afspraken inplannen voor mijn eigen vroedvrouw :') want die krijg ik vergoed van de mutualiteit :')

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 19:18

Ah jakkes, ik weet nog dat ik het echt irritant vond de hele tijd op te komen draven. Dit keer heb ik ook extra controles omdat ik grote baby’s maak :+

Claudia, fijn zo’n goede echo!

Ik ben elke keer nog zo moe. Zo intens moe dat ik om alles ga janken en het liefst wil liggen/zitten. Meestal kan ik wel even slapen ‘s middags. Gelukkig want ik trek de dag anders gewoon niet. Ik hoop dat ik snel die grens passeer en weer wat energie krijg.

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 19:18

Wow, in elk geval genoeg controlemomenten dus Primavera! Krijg je al die afspraken wel gepland met je werk/andere afspraken?

Ik heb deze keer volgens mij nog minder controles dan de vorige keer. 11 april had ik een afspraak bij de verloskundige en de volgende keer is op 25 mei. Verder nog niks gepland staan. Vorige zwangerschap heb ik vooral 2 extra groeiecho's gehad omdat de baby heel klein voelde, maar op het hoofdje na was het elke keer prima. Hoofdje is nu nog wat achter in groei, maar wel op haar eigen lijn, ze heeft gewoon een klein koppie. De baby nu lag op alles iets voor (wonderlijk, terwijl ik dus amper voedingsstoffen binnen heb gekregen de eerste 18 weken :') -ben nog steeds 5 kilo lichter dan voor de zwangerschap), dus ik gok dat ik dat deze keer niet hoef te verwachten.

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 20:54

Oh zo herkenbaar lisitano :(:) die hormonen zijn ook gwn echt vermoeiend met momenten.

Heb van de week dramatisch liggen huilen bij mijn vriend omdat er op de televisie iemand vreemd ging (en de relatie daarmee om zeep hielp) en ik niet wilde dat híj ook vreemd zou gaan. Ik was furieus dat hij mij niet begreep en me uitlachte om mijn hysterie :Y)

Rebecca voorlopig werk ik nog steeds halftijds wegens Liam. Ik volg nog steeds therapie en moet heel eerlijk zeggen dat dat nu enorm goed uitkomt qua vermoeidheid Enzo. Verder ben ik vorige x met 18 weken volledig uitgevallen vanwege mijn rug (zenuwschade na ongeluk - lang verhaal maar doktoren adviseren eigenlijk een zwangerschap af) en ik vrees dat als ik terug full-time moet werken ik gwn weer kom uit te vallen. Momenteel kan ik dus de afspraken goed eromheen plannen maar dan moet ik wel die vrijheid krijgen vanuit mijn werk/arbeidsgeneesheer om halftijds te blijven werken.
Nu weten zij gelukkig van mijn rugproblemen af dus zij hebben ook liever langer halftijds als straks weer volledig uit, dus denk wel dat dat goed gaat komen.

Ik zou onrustig worden van zo weinig controles, maar da's ook echt sinds Liam zijn komst want daarvoor had ik 0 zorgen en stond ik er ook heel rustig in :Y)

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 22:09

Ik snap heel goed dat je die extra controles juist wel fijn vindt nu. Goed dat je werk die vrijheid geeft. Het is ook niet niks wat je mee hebt moeten maken.

Herkenbaar, dat verhaal van heel emo worden van iets dat niet eens van toepassing is :') Ik was vorige zwangerschap juist heel relaxed, vriend zat zich daar weer helemaal op te verheugen maar dit keer ben ik regelmatig echt een wrak. Ik probeer echt om lief en gezellig te blijven maar meestal voel ik me enorm verdrietig. Om niks hè. Omdat ik weer niet gestreken heb ofzo of omdat er geen Fanta in huis is. Echt belachelijk. Raak ik helemaal in mezelf gekeerd en zit ik met een kop als een oorwurm. Vriend zet intussen al een kop thee voor mijn neus of duwt me in de massagestoel. Terwijl hij me uitlacht, dat wel >;)