Reiki

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 13:26

Ik heb al jaren het idee on reiki te gaan doen / leren, alleen het moment was er nog niet naar.
Nu voelt het als een passend moment in mijn leven en ik wil graag beginnen met reiki 1.

Ik was benieuwd of meer bokkers reiki doen, en waar heb je eventueel reiki geleerd?
Het moet bij je passen, dus het is natuurlijk heel persoonlijk.. maar eventuele tips zijn welkom.

ultimate
Berichten: 123
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:15

Ik ben Reiki master (niveau 3). Ik heb de op,eiding gehad van mijn ma (die is niv 4), dus was een gemakkelijke keuze in mijn geval ;-)

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 17:40

Wat mooi! Brengt het jou veel?

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 18:02

Ik heb Reiki 3a (bij Natuurlijk in Balans) en daarvoor natuurlijk reiki 1 en reiki 2 gedaan (bij Zoma).

Ik heb chronische pijn en het helpt mezelf al met ontspanning en verlichting.
Daarnaast ervaar ik ook meer rust.

Ik behandel met regelmaat de dieren thuis. Vooral de paarden vinden het erg fijn en doen het qua gezondheid beter dan voorheen.

Af en doe behandel ik mensen. Ze ervaren rust en kracht.

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 18:03

Wat mooi boemel! Ik zat ook naar precies diezelfde twee namen te kijken die jij noemt. Jou dus goed bevallen?
Mooi ook voor de dieren, dat wil ik ook erg graag toepassen.

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 18:06

Muze schreef:
Wat mooi boemel! Ik zat ook naar precies diezelfde twee namen te kijken die jij noemt. Jou dus goed bevallen?
Mooi ook voor de dieren, dat wil ik ook erg graag toepassen.


Dan woon je vast in de buurt :D .
Ja, beide is me goed bevallen.
Is ook echt een dag voor jezelf om even helemaal tot jezelf te komen.

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 18:10

Klopt!
Ik zie alleen dat Natuurlijk in Balans momenteel bezig is een online reiki 1 op te zetten; dat spreekt mij minder aan. Ik denk dat je dit online toch minder goed ervaren kan..

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 18:31

Ik ben reiki master. Heb alle drie levels op een andere plek gedaan. Level 1 bij molendier, level twee bij zoma, level 3 bij Reikimar.

Reiki 1 was priviles in de nasleep van coronatijd. De maatregelen waren opgeheven maar de cursussen nog niet echt opgestart die stroming deed helemaal niks aan naslagwerk. Dat vond ik jammer en daar zou ik niet meer voor kiezen.

Tweede was bij zoma. Op zich goed les gehad. Vond het wel wat groot en onpersoonlijk en vond ze heel erg verkoperig wat betreft hun holistische jaaropleiding. Op zich was de cursus prima. Ik ben daarna verder gaan kijken omdat je daar geen master mag doen zonder hun paradepaardje te hebben gevolgd die erg duur is.

Bij Reikimar kon ik gewoon terecht. Weer veel nieuwe dingen geleerd en ze zijn echt opleiders. Dat miste ik een beetje bij de andere twee. Het is prima dat ik ze zo nu gevolgd heb zoals dat gelopen is, maar als mensen vragen waar ze naar toe moeten zou ik ze naar Reikimar sturen. De teacher staat ook nog op mijn verlanglijstje. Die zal ik dan ook daar volgen. Ik gebruik reiki veel te weinig. Ik ben er best goed in en hoor van mensen die ik behandel dat mijn behandelingen heel krachtig zijn. maar ik ben meer een instructeur/opleider/coach dan een behandelaar merk ik. Dus ik ben zoekende waar ik goed aan doen. Het liefst zou ik mensen leren hun eigen paarden te behandelen met reiki. Dus level 1 tm 3 aanbieden met een duidelijke link naar paarden. Maar geen idee of daar vraag naar is. Om erop te gokken is het best aan de prijs zegmaar ;)

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 18:35

Dankjewel! Fijn om je ervaringen te lezen.
Het is ook heel persoonlijk allemaal. Dat je de plek van reiki twee wat groot en onpersoonlijk vond, kan ik me indenken. Want dat is ook wel een beetje waar ik over twijfel..

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 19:19

Ik wil ook al jaren een cursus volgen. Ben me sinds kort aan het oriënteren waar ik in Drenthe/Groningen/ Friesland t beste naartoe kan gaan

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 19:22

Leuk! Ik zit wel in een andere regio, maar je vindt vast een prettige plek.
Anderzijds vind ik het ook prima om verder te reizen als dat beter aansluit bij mij.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 20:36

pluisje88 schreef:
Dus level 1 tm 3 aanbieden met een duidelijke link naar paarden. Maar geen idee of daar vraag naar is. Om erop te gokken is het best aan de prijs zegmaar ;)


Ik ben met reiki begonnen juist voor de paarden :j Heb inmiddels ook de master-graad, en hoewel ik het nog steeds voor de paarden gebruik, heb ik er vooral zelf veel baat bij.

Eerste ronde eerste graad bij een persoon gedaan in hetzelfde dorp, maar dit paste niet. Voelde onveilig, en ik kreeg oefeningen waar ik de logica niet van snapte. Ik ben bij hem afgehaakt.
Daarna via een vriendin bij een persoon verder weg, maar dit voelde vertrouwd. Zij gaf me ruimte en tijd om zelf vertrouwen op te bouwen, en steeds stapje verder te gaan in de behandeling. Heb 1 t/m 3 (master) bij haar gedaan. Inwijdingen zelf was 1 op 1.

Wel nog op andere plekken aanvullingen gedaan, maar dat was vooral...bijzonder. Beetje hetzelfde als pluisje88: locatie had een paradepaardje. Met als gevolg dat ze vragen niet wilden beantwoorden, want dan moest je de opleiding maar doen :')

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 20:54

Is dat dezelfde opleider die hierboven wordt genoemd?
Want dan kan ik voor mezelf wel beslissen dat ik daar liever niet heen ga..

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:00

Was in Amsterdam, bij het Vondelpark. Weet de naam niet meer.

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:41

Oh bij Zoma had ik helemaal niet het gevoel dat ze nog wat wilden verkopen. Gelukkig maar, want daar hou ik helemaal niet van.

Ik had dit heel sterk bij Natuurlijk in Balans. Veel te veel mail. Ik heb me uitgeschreven voor hun emailberichten met als doel wat te verkopen.
Ik vond de ruimte daar ook minder prettig als bij Zoma.

Online zou ik inderdaad niet doen. Zou voor mijn gevoel veel minder effectief zijn.

Ik ben trouwens ook met Reiki begonnen vanwege de paarden.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:13

Ik vind het al jaren interessant, blijft in mijn achterhoofd hangen dat ik dat ooit ook nog eens wil leren.

Dus ik volg.

Waar moet je naar kijken / voelen als je ergens de opleiding wilt gaan doen?

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 11:23

Vind ik ook wat lastig..
Want je moet dan toch op geschreven tekst afgaan..

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:27

Jaren terug reiki 1 en 2 gevolgd.

Bij mijn dieren gebruik ik het ook wel.
Gisteren nog bij mijn hondje die geen lekker rustig plekje kon vinden om te liggen. Steeds maar weer woelen met de deken, dan weer naar de mand bij de tafel, dan weer voor de kachel.
Die heb ik op schoot gezet, reiki gegeven en ze lag al snel lekker te slapen

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 20:28

Wil je ook nog 3 gaan doen?

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 20:39

Staat momenteel niet in de planning.

Al ben ik heel toevallig 2 weken terug zelf voor een behandeling geweest bij de persoon die ook de cursussen gaf.
En ik was daar ook jaren niet meer geweest.

Anno1978
Berichten: 36
Geregistreerd: 15-05-21
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:08

Al een wat ouder topic, maar toch leuk om nog ff te reageren
Ik ben zelf reikimaster in 2 verschillende reikisystemen, het Usui en Shambhala systeem.
Ik merk een heel duidelijk verschil tussen beide, Shambhala is veel krachtiger en sneller.

Ook heb ik wel eens, meer uit nieuwschierigheid, een online inwijding gekocht. Die kon ik dan zelf activeren...nou ik merkte daar echt helemaal geen snars van.

Bij alle inwijdingen merkte ik wel iets, en 2 x ben ik ook ziek geworden erna. Dat is niet gek, omdat er van alles in je systeem veranderd.

Maar dat is wel iets om rekening mee te houden als je een inwijding zou willen.

Zelf gebruik ik het ook bij paarden en andere (huis)dieren en overweeg om dat ook betaald aan te gaan bieden omdat het zo mooi werkt. Geen idee of daar behoefte aan is eigenlijk.
Paarden geven vaak precies aan waar ze Reiki willen ontvangen, en ook wanneer het genoeg is.

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:25

Reiki 1 en 2 gehad alweer zo'n 30 jaar geleden. Reiki 3 vond ik mezelf toen niet goed genoeg voor.
Nu vind ik me wel genoeg gegroeid daarvoor, maar omdat ik nu in Frankrijk woon en de taal niet goed beheers zal dat het waarschijnlijk niet worden.
Ik heb geweldige dingen ermee meegemaakt en behandel dieren en mijn vrouw als dat nodig is.
Wat ik wel jammer vind is dat er veel geld voor gevraagd wordt. Daardoor is het niet voor iedereen weggelegd. Ik werk ook het liefst met dienst wederdienst.

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 11:21

Ik ben reiki master in het Usei systeem, shambhala heb ik dan nog nooit van gehoord. Het klinkt interessant.

Ik help regelmatig mens en dier en merk vaak positieve verbetering.
Ik heb een baan waar ik van kan leven, dus vraag voor mijn Reiki geen geld en doe het puur om te helpen.

Anno1978
Berichten: 36
Geregistreerd: 15-05-21
Woonplaats: Haarlem

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 11:51

Ja ik geef ook aan vrienden ed reiki zonder daar iets voor te vragen. Daar zit wel ook een grens aan trouwens, ik geef hen Reiki zonder dat ik mijn massagebank ed opzet. Zodra die erbij komt, of mensen willen regelmatig Reiki, dan vraag ik wel een bijdrage.
Het lijkt mij ook mooi om dat met meer mensen en dieren te delen ter ondersteuning.
Dat zou ik niet gratis doen bij onbekenden, zou ik zelf ook helemaal niet prettig vinden als ik het om zou draaien.

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 11:47

Leuk dat dit topic opeens weer omhoog is gekomen.
Hier helaas nog eigenlijk niet tegen een “ passende” plek aangelopen voor reiki 1.