Tóch weer een operatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:26

Ik heb tot op dit bericht alleen meegelezen maar sowieso een andere huisarts zoeken. Deze is zo te lezen totaal geen match (meer) met jou. Je moet je toch prettig voelen bij je HA want elke keer dat je daar komt ben je toch ietwat kwetsbaar. Je komt er niet voor je boodschappen.

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:51

Blijf schrijven, hoor!
Je bent niemand hier iets verschuldigd om sorry voor te moeten zeggen. Alles op zijn tijd.
Laten we hopen dat deze operatie op zijn minst voldoende verlichting kan geven en misschien ook de oorzaak weghaalt.

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 20:17

Hier nog een stille mee lezer. Heel veel sterkte de komende tijd. Wat ontzettend spannend. Ik hoop echt dat deze operatie je brengt wat je zoekt. Maar potverdorie wat een vervelende situatie met je huisarts.... ik zou toch ook zo snel mogelijk kijken of je bij iemand anders terecht kunt....

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 20:58

Jeetje wat een reactie van je huisarts. Niet wat je er van mag verwachten vind ik. Dat ze het niet eens is met de behandeling, prima, maar respect voor jouw beslissingen mag er wel wat meer zijn.

Is er in de praktijk geen andere huisarts beschikbaar? Dit is in mijn ogen een slechte match.

Dat je er de zenuwen van krijgt snap ik helemaal.

Ik heb het fodmap dieet ook geprobeerd, misschien deed het goed voor mijn lijf maar mensenlief, wat werd ik er chagrijnig van omdat je niks mag eten. En misschien heeft ze wel gelijk, maar dan kun je dat ook op een andere manier brengen.

Ik heb na 8 jaar een paar weken geleden mijn kaakchirurg weer gezien, nadat ik hem in een soort paniek gemaild had om middernacht een keer (en 3 uur later gewoon antwoord kreeg en hij ook nog wist wie ik was en waar ik toendertijd voor bij hem was geweest over een periode van 3 jaar!) En het was gewoon echt fijn om die man weer een keer te zien, ook al was het maar een halve minuut ofzo.

Die arts van jou is niet voor niets professor lijkt me.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 21:54

Ik heb echt zoveel aan jullie reacties! Ik moet nog zoveel werken om op kantoor alles over te dragen. Maar er komt niks uit m’n handen.
Kort gezegd: ik had een goede band met m’n HA. Vriendschappelijk zelfs. Tot zij een andere richting insloeg. Ik ben ernstig ziek. Ik heb zo’n 10 zware buikoperaties gehad. Bij de eerste, toen ik zo jong was, moest ik afscheid nemen. Altijd heeft deze prof me geholpen en nu wordt hij uitgemaakt voor “snijder”? Ik heb grenzeloos vertrouwen in hem. De HA vindt het genoeg geweest met de pijnstilling en voor m’n gevoel ben ik richting deze operatie geduwd. Nu heb ik gezegd dat ik het doe, is het wéér niet goed.
Ik wil gewoon weer een fijn, kwalitatief leven. Ik ben niet zielig hoor, heb het goed voor elkaar. Ik wil niet meer zo’n 9x per dag mijn wonden enzo moeten verzorgen, wil niet meer als een idioot zitten rekenen “als ik nu een verzorging doe, dan moet ik extra medicatie nemen en dan kom ik niet uit”.
Sorry, het lijkt nu of ik mezelf zielig vind. Dat is niet zo. Naast m’n andere ziektes deal ik nu al 7 jaar met deze extreem pijnlijke ziekte, doe alle verzorgingen zelf en ik ben op. Op en bang. Ben ik volgende week een topic op bokt “Bokker chevax is overleden”. Mijn dochter heeft me nodig en ik wil zelf ook nog niet dood. Ik wil zo graag leven.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:57

Ach....
Je bent een topper. :(:)
Heb je iemand die je kan ondersteunen?
Veel sterkte.

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:00

Ach meid, je bericht doet me gewoon zeer. Ik voel echt met je mee, en dan heb ik niet heel snel.

Kun je op je werk niet iets minder over dragen? Heel cru gezegd, stel dat je morgen wel dood neer valt (wat ik dus echt niet hoop!) dan moeten ze het ook maar zien te redden. Denk dat je in deze even meer aan jezelf moet gaan denken als aan een ander (inclusief energie besteden aan de gevoelens van je huisarts).

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:22

Wat een onbegrip van de ha. Hoe is het verdere contact met de arts die gaat opereren? Houdt hij ook poli?
Toen ik erg ziek was had ik eigenlijk vooral contact met mn mdl arts en nooit de ha. Operaties zijn door een chirurg gedaan en daar weinig contact mee verder, maar mn mdl arts had de beste gezocht.
Ik begrijp je hopeloze gevoel. Mijn zoon was nog best klein en voel me nog vaak schuldig over de slechte jaren. En nu praat ik liever niet over mn pijn, want het doet mn naasten teveel.
Maar je bent maar een mens.sterkte

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:49

Meid, en zelfs al vond je jezelf zielig, dat mag heus wel. Zolang je daar maar niet blijft in hangen.

Pfffrt echt die HA van jou… -:(- _-:(

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 11:19

Even een update. Ik vertrek zo naar het ziekenhuis. Morgen word ik geopereerd. Ik vind het deze keer erg spannend, meer dan anders. Ik heb duizenden scenario’s in m’n hoofd. Maar goed, op dit punt moet ik het loslaten en overgeven.
Willen jullie voor me duimen?

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:22

Veel succes !! Duimen draaien voor je !

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 11:28

jokari schreef:
Veel succes !! Duimen draaien voor je !


Dank je wel, lief van je!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:32

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
:knuffel:

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:37

Ik duim heel hard mee :*

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:06

Heel veel succes.
18 oktober is voor mij persoonlijk een hele mooie datum. Dus ik hoop dat je dat geluk heeft.
Ik zal duimen.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:09

Heel veel sterkte en succes met het temmen van je zenuwen. Mochten we daarbij kunnen helpen dan meld je je maar in dit topic :j

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 12:18

Wat fijn dat jullie zo meeleven. Ik weet niet of jullie dat herkennen, maar bij een eerste operatie ga je er onbevangen in. Nu, bij de zoveelste, weet ik te goed wat er mis kan gaan, wat ik vervelend vind, etc.
Ik ben wel blij dat het nu zover is, de dagen er naartoe vind ik niet echt een pretje.

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:25

Ik had dat bij mijn echtgenoot. De eerste operatie was echt levensgevaarlijk (maar nodig) en ik had zoiets van “ach wat, komt wel goed”. Maar bij elke volgende ingreep werd ik nerveuzer, ook al waren die bijlange niet zo ingrijpend.

Dus ik snap je wel. :(:)

Telpeva

Berichten: 14721
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:29

Sterkte en succes! Zo'n dag als vandaag lijkt mij ook al heel stressvol, en dan nog moeten wachten tot morgen.
Ook ik duim dat alles goed gaat!

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:00

chevax schreef:
Wat fijn dat jullie zo meeleven. Ik weet niet of jullie dat herkennen, maar bij een eerste operatie ga je er onbevangen in. Nu, bij de zoveelste, weet ik te goed wat er mis kan gaan, wat ik vervelend vind, etc.
Ik ben wel blij dat het nu zover is, de dagen er naartoe vind ik niet echt een pretje.


Heel erg herkenbaar chevax!
Ik wens je heel veel succes en beterschap, ik duim voor je :(:)

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:12

Herkenbaar hoor.

Ik was altijd heel laconiek en kreeg zelfs commentaar van de arts hoe ik operaties in ging. Een na laatste keer werd ik in de OK zelf toch wat nerveus en herkende dat helemaal niet.

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:29

Heel veel succes morgen!

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:53

Heel veel sterkte mogen!

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:33

Heel herkenbaar, na een aantal kaakoperaties had ik bij de laatste grote zo de zenuwen dat ik maar aan wat licht kalmerende middelen ben gegaan. Was iedereen zn kop eraf aan het bijten :+

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 15:48

Heel veel sterkte morgen!! :knuffel: