Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12317
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:37

@MuSli: ziet er pittig uit! En inderdaad, regelmatig gaan en jezelf blijven uitdagen en dan moet je eens zien waar je over een aantal maanden kan staan! (En uiteindelijk dus jaren :D)

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 16:29

Vanochtend kerstworkout gedaan bij de Bootcamp. Heel veel burpees, lunges, squats en jumping jacks. Joepie -O- maar uiteindelijk, alles bij elkaar, wel lekker gesport :')

Zertab

Berichten: 12317
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 17:38

Ik heb spierpijn in mijn benen van gister nog pff... Wij hebben morgen een bodypump kerst workout! Echt heerlijk om toch iets nuttigs te doen met deze dagen ipv alleen maar eten, vind ik :)

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 17:42

Zertab schreef:
Ik heb spierpijn in mijn benen van gister nog pff... Wij hebben morgen een bodypump kerst workout! Echt heerlijk om toch iets nuttigs te doen met deze dagen ipv alleen maar eten, vind ik :)

Ik heb echt overal spierpijn aan de onderkant van mijn lichaam. Mijn quads, hamstrings, mijn billen echt :\ nu even twee dagen rust om een beetje te herstellen, zowel van de spierpijn als van de verkoudheid.

Zertab

Berichten: 12317
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 17:50

MuSLi schreef:
Zertab schreef:
Ik heb spierpijn in mijn benen van gister nog pff... Wij hebben morgen een bodypump kerst workout! Echt heerlijk om toch iets nuttigs te doen met deze dagen ipv alleen maar eten, vind ik :)

Ik heb echt overal spierpijn aan de onderkant van mijn lichaam. Mijn quads, hamstrings, mijn billen echt : nu even twee dagen rust om een beetje te herstellen, zowel van de spierpijn als van de verkoudheid.


Ah met verkoudheid erbij krijg je ook wat sneller spierpijn omdat je niet 100% fit bent. Nu lekker herstellen! :)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:23

Zo ik meld mij ook weer eens even! Tot 2 maanden terug sportte ik 5x pw, maar merkte dat ik laatste periode het gewoon niet meer gedaan kreeg. Voelde mij alleen maar meer vermoeid. Nu nieuwe gym en daar ook eerste les reform Pilates gedaan! Geeft wel weer even de motivatie!!

Maar ben echt opzoek naar nieuwe eiwitrijke ontbijt inspiratie. Normaal at ik overnight oats or scrambled egg.. maar vind overnight oats te koud op mijn buik nu en ik heb scrambled eggs echt even to much gegeten :’)

Helaas lust ik warme havermout echt niet

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 15:06

Afbeelding
Klein workoutje om het jaar goed te eindigen. Aanvullend nog 20 minuut 23 hardgelopen :P

Zet 'm op dames, komend jaar!

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 15:09

Gianti schreef:
Zo ik meld mij ook weer eens even! Tot 2 maanden terug sportte ik 5x pw, maar merkte dat ik laatste periode het gewoon niet meer gedaan kreeg. Voelde mij alleen maar meer vermoeid. Nu nieuwe gym en daar ook eerste les reform Pilates gedaan! Geeft wel weer even de motivatie!!

Maar ben echt opzoek naar nieuwe eiwitrijke ontbijt inspiratie. Normaal at ik overnight oats or scrambled egg.. maar vind overnight oats te koud op mijn buik nu en ik heb scrambled eggs echt even to much gegeten :’)

Helaas lust ik warme havermout echt niet

Ik eet eigenlijk elke ochtend een bak Skyr met daarin fruit (aardbeien of appel, of druiven) en 10 gram gepofte spelt. Goed vullend en lekker :) eiwitten zitten dan ook wel goed, in mijn ontbijt zit +/- 30 gram eiwit.

Zertab

Berichten: 12317
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 16:23

@Gianti: Welkom! :) Ik eet 300 gram magere yoghurt en 30 gram muesli erdoorheen.

@Musli: Goed bezig! :D Hier vanmorgen ook een lesje bodypump en ik had het zwaar. 500 kcal verbrand :')

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 17:02

Zertab schreef:
@Gianti: Welkom! :) Ik eet 300 gram magere yoghurt en 30 gram muesli erdoorheen.

@Musli: Goed bezig! :D Hier vanmorgen ook een lesje bodypump en ik had het zwaar. 500 kcal verbrand :')

Lekker hoor! Ik hou van zware trainingen (achteraf dan, tijdens kan ik de hele wereld wel vervloeken) :')

Zertab

Berichten: 12317
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 17:43

Haha ja op het moment zelf was het afzien, en nu voel ik mijn spieren al. Maar merk sowieso dat het deze week wat sneller vermoeid is allemaal. Komt denk door het anders eten met die feestdagen en de alcohol

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:16

Rustig hier... Had aan het begin van het jaar meer activiteit verwacht.
Hier nog steeds netjes minstens 4x per week aan het trainen.
Momenteel wat meer gefocust op de Hyrox oefeningen, want de 20e is het weer zover.
Ik ben benieuwd :)

CupCakes_

Berichten: 3361
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:01

Ik kom mijzelf ook eens melden. Ik sport 3 soms 4x in de week op mijzelf in de sportschool. Voornamelijk als uitlaatklep, maar er zouden ook wat kilo's af mogen.
Ik zie hier Hyrox voorbij komen, ik heb een vaag doel gesteld om eind van 2024 eens met een Hyrox mee te kunnen doen. Geen idee of het haalbaar is, maar daar ga ik eens over sparren met de PT van de sportschool vandaag.

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:21

CupCakes_ schreef:
Ik kom mijzelf ook eens melden. Ik sport 3 soms 4x in de week op mijzelf in de sportschool. Voornamelijk als uitlaatklep, maar er zouden ook wat kilo's af mogen.
Ik zie hier Hyrox voorbij komen, ik heb een vaag doel gesteld om eind van 2024 eens met een Hyrox mee te kunnen doen. Geen idee of het haalbaar is, maar daar ga ik eens over sparren met de PT van de sportschool vandaag.

Leuk! Het is echt wel een gaaf doel...
Amsterdam is waarschijnlijk ergens eind oktober/begin november :)
Misschien een mooie stip op de horizon om naartoe te werken?

CupCakes_

Berichten: 3361
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:25

MuSLi schreef:
CupCakes_ schreef:
Ik kom mijzelf ook eens melden. Ik sport 3 soms 4x in de week op mijzelf in de sportschool. Voornamelijk als uitlaatklep, maar er zouden ook wat kilo's af mogen.
Ik zie hier Hyrox voorbij komen, ik heb een vaag doel gesteld om eind van 2024 eens met een Hyrox mee te kunnen doen. Geen idee of het haalbaar is, maar daar ga ik eens over sparren met de PT van de sportschool vandaag.

Leuk! Het is echt wel een gaaf doel...
Amsterdam is waarschijnlijk ergens eind oktober/begin november :)
Misschien een mooie stip op de horizon om naartoe te werken?


Ik had nog niet exact naar datums en dergelijke gekeken. Dus die is misschien wel een mooie. :D

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:34

CupCakes_ schreef:
Ik had nog niet exact naar datums en dergelijke gekeken. Dus die is misschien wel een mooie. :D

Haha. Er is er ook nog eentje in Rotterdam in april, maar die is al uitverkocht ;)
En misschien iets snel, maar niks is onmogelijk. Haha

Zertab

Berichten: 12317
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:14

MuSLi schreef:
Rustig hier... Had aan het begin van het jaar meer activiteit verwacht.
Hier nog steeds netjes minstens 4x per week aan het trainen.
Momenteel wat meer gefocust op de Hyrox oefeningen, want de 20e is het weer zover.
Ik ben benieuwd :)


Ik sport nog steeds 3-4 keer per week. Alleen nu bodypump en bodycombat, in plaats van alleen bodypump :)

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 18:26

Mijn workout vandaag bij daglicht kunnen doen. Niet een hele zware, wel een lekkere :j

Afbeelding

Flubberboot

Berichten: 2927
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:03

Ik meld mij ook! Super leuk dit!

Ik wil iets meer gaan sporten omdat ik merk dat het mij met paardrijden helpt. Heb niet altijd zin in work-outs dus wil soms een stevige wandeling doen of even lekker gaan hardlopen. Mis alleen af en toe dat kleine beetje motivatie…

Pikeur

Berichten: 6311
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:27

Ik ben net begonnen bij de sportschool maar wat een kneusje ben ik zeg. Heb 4 privélessen gehad en op basis daarvan een schema en vandaag voor het eerst alleen, maar zoek me verloren om de apparaten te vinden of dan snap of durf ik het weer niet. Schaam me zo erg dat ik er zo verloren bij loop daar met m'n appje.

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:01

Aargh, wat balen zeg @pikeur. Snap helemaal dat je een beetje zoekende bent. Goed dat je wel eerst een paar prive lessen hebt genomen. Ken je iemand/vriend/vriendin die in de sportschool sport? Misschien kun je dan eens samen gaan? Dan kun je ook een beetje afkijken en natuurlijk geeft het wat extra vertrouwen als je samen bent...

Andere optie: heeft jouw sportschool groepslessen? En zo ja, wat voor groepslessen? Soms zit er wel wat moois tussen. En soms zelfs ook wat circuittraining, waarbij de apparaten gebruikt worden. Zodat je daarmee ook wat ervaring op kunt goed :)

Pikeur

Berichten: 6311
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:47

Dankjewel voor je berichtje! Ja mijn neef werkt er toevallig en die zei wel gelijk dat ik alles mocht vragen maarja hij is nu op vakantie en voel me ook wel bezwaard om zomaar allemaal vragen te stellen. Maar denk dat ik het toch maar ga doen als hij terug is. Had gelukkig wel een paar apparaten gevonden, uiteindelijk kwam het er op neer dat ik er 1 echt niet kon vinden en 1 niet durfde maar het zijn 3 verschillende trainingen die rouleren dus bij de volgende training heb ik natuurlijk weer hetzelfde probleem. Maar ik probeer de moed er in te houden want nu heb ik nog nieteens echt overgewicht ofzo maar ik ben gewoon niet fit 2 kinderen verder maar er is nog wel wat van te maken. Als ik nu niet meer durf dan komt er over 5 of 10 jaar helemaal niet meer van. en ik was in de ochtend dus zat tussen de 65+ers dus daar voelde ik me in die zin nog een soort prettig tussen dat mensen van die leeftijd de fase denk wel voorbij zijn dat ze iemand uit gaan lachen.

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:37

MuSLi schreef:
Rustig hier... Had aan het begin van het jaar meer activiteit verwacht.
Hier nog steeds netjes minstens 4x per week aan het trainen.
Momenteel wat meer gefocust op de Hyrox oefeningen, want de 20e is het weer zover.
Ik ben benieuwd :)


Ik heb veel te weinig op de specifieke bewegingen getraind :+ .
Maar gelukkig wel aan mijn conditie en verschillende oefeningen worden wel meegenomen.
Mijn vriend heeft wel helemaal fanatiek getraind, dus wordt een kwestie van hem bijhouden :Y) .

Dat met het verloren voelen in de sportschool is wel heel herkenbaar. Heb daar ook last van.
Daarom ben ik crossfit gaan doen; krachttraining in groepen. Inmiddels ook weer af en toe in de sportschool te vinden maar meestal samen met mijn vriend.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:51

Pikeur schreef:
Ik ben net begonnen bij de sportschool maar wat een kneusje ben ik zeg. Heb 4 privélessen gehad en op basis daarvan een schema en vandaag voor het eerst alleen, maar zoek me verloren om de apparaten te vinden of dan snap of durf ik het weer niet. Schaam me zo erg dat ik er zo verloren bij loop daar met m'n appje.
iedereen is dat geweest hè :(:) sterker nog ben ik een keer in nieuwe gym dan loop ik er weer zo bij en kan ik weer de handle om zitting te verstellen niet vinden! Laat je daar vooral niet door tegen houden :)

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 15:10

Josien_ schreef:
MuSLi schreef:
Rustig hier... Had aan het begin van het jaar meer activiteit verwacht.
Hier nog steeds netjes minstens 4x per week aan het trainen.
Momenteel wat meer gefocust op de Hyrox oefeningen, want de 20e is het weer zover.
Ik ben benieuwd :)


Ik heb veel te weinig op de specifieke bewegingen getraind :+ .
Maar gelukkig wel aan mijn conditie en verschillende oefeningen worden wel meegenomen.
Mijn vriend heeft wel helemaal fanatiek getraind, dus wordt een kwestie van hem bijhouden :Y) .

Dat met het verloren voelen in de sportschool is wel heel herkenbaar. Heb daar ook last van.
Daarom ben ik crossfit gaan doen; krachttraining in groepen. Inmiddels ook weer af en toe in de sportschool te vinden maar meestal samen met mijn vriend.

Ik "moet" het helaas alleen doen. Dus bij blijven gaat hem hier niet worden :') en ik wil toch sneller zijn dan de vorige keer natuurlijk...