Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 11:20

Hopelijk houd je dat vol inderdaad. Tot 6 weken was er hier ook niks aan het handje. Schijnt wel dat deze klachten meestal alleen voor komen als je een meid krijgt dus daar zit ook nog verschil in.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:52

Gnome schreef:
Hopelijk houd je dat vol inderdaad. Tot 6 weken was er hier ook niks aan het handje. Schijnt wel dat deze klachten meestal alleen voor komen als je een meid krijgt dus daar zit ook nog verschil in.

Vriendin van me krijg een jongen, nu 28 weken zwanger en onwijze hg gehad en meerdere keren opgenomen. M'n dus heeft een meid van december en geen enkele klachten gehad. Zo wisselend

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:50

Citaat:
Nee morgen ben ik thuis dan krijgt die het te horen. Wou het niet via de telefoon


Oh zo leuk! Ben benieuwd hoe je vriend gaat reageren.
Hopelijk kunnen ze al wel iets zien op de echo.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:52

Gnome schreef:
Nee logisch. Spannend!! Hij zal wel super verrast zijn haha. Hier weer een rot ochtend. Alleen maar spugen. Nu net voor het eerst wat gegeten dus hoop dat het binnen blijft.

Mn rug doet nu al vreselijk zeer. Wat een lol :')


Jakkie, wat vervelend... :(:)
Ik ben morgen 14 weken en heb tot nu toe ook elke ochtend moeten spugen. Schijnt over te gaan tussen de 12 rn 16 weken, dus ik hoop dat ik er over 2 weken vanaf ben!
Ook vervelend van je rug.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 18:53

mriek1990 schreef:
Gnome schreef:
Nee logisch. Spannend!! Hij zal wel super verrast zijn haha. Hier weer een rot ochtend. Alleen maar spugen. Nu net voor het eerst wat gegeten dus hoop dat het binnen blijft.

Mn rug doet nu al vreselijk zeer. Wat een lol :')


Jakkie, wat vervelend... :(:)
Ik ben morgen 14 weken en heb tot nu toe ook elke ochtend moeten spugen. Schijnt over te gaan tussen de 12 rn 16 weken, dus ik hoop dat ik er over 2 weken vanaf ben!
Ook vervelend van je rug.


Hoe voel jij je de rest van de dag? Het was hier vandaag echt ronduit dramatisch. Kan bijna niks eten of drinken. Constant misselijk. Kon echt wel even huilen vanmiddag.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:55

Hier vandaag de 13 weken echo gehad. (Ook al ben ik morgen 14 weken haha)
Maar alles was gelukkig goed! <3
We hadden wel een eigenwijs kind qua liggen, dus ik moest af en toe "nep lachen" om het kind even om te schudden haha.
Wel een opluchting dat alles goed was.

Hoe is het verder met jullie?

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 18:56

mriek1990 schreef:
Hier vandaag de 13 weken echo gehad. (Ook al ben ik morgen 14 weken haha)
Maar alles was gelukkig goed! <3
We hadden wel een eigenwijs kind qua liggen, dus ik moest af en toe "nep lachen" om het kind even om te schudden haha.
Wel een opluchting dat alles goed was.

Hoe is het verder met jullie?


Hahaha heerlijk en fijn dat alles goed gaat <3

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:58

Citaat:
Jakkie, wat vervelend... :(:)
Ik ben morgen 14 weken en heb tot nu toe ook elke ochtend moeten spugen. Schijnt over te gaan tussen de 12 rn 16 weken, dus ik hoop dat ik er over 2 weken vanaf ben!
Ook vervelend van je rug.


Hoe voel jij je de rest van de dag? Het was hier vandaag echt ronduit dramatisch. Kan bijna niks eten of drinken. Constant misselijk. Kon echt wel even huilen vanmiddag.[/quote]
Dikke knuffel!
Is echt niet gek dat je soms even baalt.
Ik ben de rest van de dag wel oké. Ik werk in het onderwijs met leerlingen met gedragsproblemen, dus heb overdag genoeg afleiding ;)
Maar als ik dan thuis kom ben ik wel écht moe en ga eerst even liggen. Meestal val ik dan ook wel een uur/ander half in slaap.
Naast het overgeven in de ochtend mag ik eigenlijk niet klagen. :)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 19:00

Dat klinkt een stuk fijner inderdaad. Zou tekenen voor alleen in de ochtend even spugen. Ik belde na de lunch een paar collega's en die schrokken zich dood. Ben ook gewoon lijkwit. Denk dat ik morgen toch maar even de huisarts bel voor advies.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:06

Goed idee.
Die kan je eventueel iets voorschrijven.
Al weet ik wel dat veel medicatie tegen misselijkheid op het moment heel moeilijk leverbaar is :\
Wel echt heel erg vervelend!

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:11

mriek1990 schreef:
Hier vandaag de 13 weken echo gehad. (Ook al ben ik morgen 14 weken haha)
Maar alles was gelukkig goed! <3
We hadden wel een eigenwijs kind qua liggen, dus ik moest af en toe "nep lachen" om het kind even om te schudden haha.
Wel een opluchting dat alles goed was.

Hoe is het verder met jullie?

Fijn een goede echo

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:14

mriek1990 schreef:
Citaat:
Nee morgen ben ik thuis dan krijgt die het te horen. Wou het niet via de telefoon


Oh zo leuk! Ben benieuwd hoe je vriend gaat reageren.
Hopelijk kunnen ze al wel iets zien op de echo.

Ja ik ook, daarom ook wel blij dat ik morgen niet kan en het dan volgende week vrijdag ook verder pas uit komt qua rooster van mij.

Toch weer een extra weekje zwanger dan en hopelijk ver genoeg om iets te zien.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 11:53

Hoe gaat ie vandaag dames?

Hier redelijk. Vanmorgen gestart met medicatie en tot op heden niet gespuugd. Ook aardig wat kunnen eten. Net wel gelijk weer te fanatiek in huis bezig gegaan en daardoor nu weer misselijk. Lekker stom maargoed van een zooi in huis word ik ook naar. Hopelijk zakt het zo weer.

Edit te vroeg gejuicht haha. Ging m'n fruit weer.. Misschien was het te zuur. Nu lekker een kaal stokbroodje.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 17:12

Fijn, toch wat beter dan voorgaande dagen Gnome.

Hier een hightea gehad met zus, baby van m'n zus en oud collega. En net m'n vriend het verteld. Hij is helemaal blij en kan het niet geloven.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 17:15

Marlis schreef:
Fijn, toch wat beter dan voorgaande dagen Gnome.

Hier een hightea gehad met zus, baby van m'n zus en oud collega. En net m'n vriend het verteld. Hij is helemaal blij en kan het niet geloven.


<3 wat leuk

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 17:22

Marlis schreef:
Fijn, toch wat beter dan voorgaande dagen Gnome.

Hier een hightea gehad met zus, baby van m'n zus en oud collega. En net m'n vriend het verteld. Hij is helemaal blij en kan het niet geloven.


Wat fijn *\o/*

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 17:24

He wat naar Gnome. Wel fijn dat je iets tegen de misselijkheid gekregen hebt. Hopelijk helpt het iets!

Wat leuk van je vriend Marlis. Heerlijke reactie! Gaan jullie het nog vieren?

Ik ben vandaag echt gesloopt, maar dat komt meer door de leerlingen dan door de zwangerschap denk ik. Ze waren zó druk vandaag, hele school had er last van. Zal wel iets in de lucht hangen ofzo haha. :')
Vanochtend heb ik ook nog met de wasbak geknuffeld... :r Bah bah.
Vanavond weer paardrijles, ben benieuwd hoe dat gaat! :o

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 21:57

mriek1990 schreef:
He wat naar Gnome. Wel fijn dat je iets tegen de misselijkheid gekregen hebt. Hopelijk helpt het iets!

Wat leuk van je vriend Marlis. Heerlijke reactie! Gaan jullie het nog vieren?

Ik ben vandaag echt gesloopt, maar dat komt meer door de leerlingen dan door de zwangerschap denk ik. Ze waren zó druk vandaag, hele school had er last van. Zal wel iets in de lucht hangen ofzo haha. :')
Vanochtend heb ik ook nog met de wasbak geknuffeld... :r Bah bah.
Vanavond weer paardrijles, ben benieuwd hoe dat gaat! :o

Hopelijk lekker kunnen rijden.

Nee vieren het niet echt. Zouden al naar m'n zus gaan weer dit weekend want hier is iets met millitaire dag ofzo in Venray, gaan de mannen heen. Dus wij zijn vanavond weer in braboland aangekomen.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:27

Heb gelukkig fijn kunnen rijden. Al merk ik wel dat ik het steeds een stukje minder lang hou vol. Maar kijken hoe lang het nog lukt.

Hoe is het met jullie? Heeft iedereen dit weekend lekker vrij? :)

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:32

mriek1990 schreef:
Heb gelukkig fijn kunnen rijden. Al merk ik wel dat ik het steeds een stukje minder lang hou vol. Maar kijken hoe lang het nog lukt.

Hoe is het met jullie? Heeft iedereen dit weekend lekker vrij? :)

Fijn. Hier vd week nog een lekkere stap rit gemaakt (rustig opbouwen, chronische peesblessure) net voor tweede x weer gaan hardlopen.

Zo bij een huis kijken, open huizen dag. Maar vind de afstand eigenlijk te ver vanaf m'n zus.

Hier gaat het dus goed behalve onwijs verkouden en dichte keel ook met vieze smaak

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 12:57

mriek1990 schreef:
Heb gelukkig fijn kunnen rijden. Al merk ik wel dat ik het steeds een stukje minder lang hou vol. Maar kijken hoe lang het nog lukt.

Hoe is het met jullie? Heeft iedereen dit weekend lekker vrij? :)


Rustig weekend inderdaad al probeer ik wel wat aan het huishouden te doen. Medicijnen helpen nog steeds goed maar fruit kan ik op de een of andere manier niet verdragen. Dat blijft uren rommelen en dan komt het er toch weer uit. Maar voor het eerst weer wat aan gekomen sinds een paar dagen en weer kleur op m'n wangen. Dus ik ben allang blij maar zie mezelf zo niet volledig aan het werk gaan volgende week dus zal dinsdag m'n manager ook inlichten als de echo goed was.

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:20

Lekker dat jullie nog gewoon paardrijden. Heb ik al een hele poos niet gedaan, dus ga ik nu ook maar niet aan beginnen :')

Ik voel me sinds een dag of 2 niet zo lekker, erg vermoeid, constant misselijk gevoel, hoort er een beetje bij natuurlijk, maar ook vooral een vervelende ‘waas’ in mn hoofd, of mist in mn hoofd, alsof ik niet goed wakker kan worden, ik kan het niet goed omschrijven, en erbij nog wat hoofdpijn. Voel me er erg ellendig door en dat is niet fijn. Nou heb ik dit in extremere mate ook in mijn laatste zwangerschap gehad, en daar hebben ze nooit echt iets mee gedaan en dat maakt dat ik een beetje angstig ben dat ik me nu weer nog zo’n 7 maanden zo moet voelen.

Ik kijk het nog een paar dagen aan, doe rustig aan, maar anders ga ik toch even aan de bel trekken.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 13:26

PeeltjE schreef:
Lekker dat jullie nog gewoon paardrijden. Heb ik al een hele poos niet gedaan, dus ga ik nu ook maar niet aan beginnen :')

Ik voel me sinds een dag of 2 niet zo lekker, erg vermoeid, constant misselijk gevoel, hoort er een beetje bij natuurlijk, maar ook vooral een vervelende ‘waas’ in mn hoofd, of mist in mn hoofd, alsof ik niet goed wakker kan worden, ik kan het niet goed omschrijven, en erbij nog wat hoofdpijn. Voel me er erg ellendig door en dat is niet fijn. Nou heb ik dit in extremere mate ook in mijn laatste zwangerschap gehad, en daar hebben ze nooit echt iets mee gedaan en dat maakt dat ik een beetje angstig ben dat ik me nu weer nog zo’n 7 maanden zo moet voelen.

Ik kijk het nog een paar dagen aan, doe rustig aan, maar anders ga ik toch even aan de bel trekken.


Zeker doen. Begon hier ook zo maar dat werd uiteindelijk gewoon constant spugen. Dat is geen doen. Een beetje hoort er misschien bij inderdaad al is dat ook een hel. Jij hebt dit dus al eerder 7 maanden lang gehad? Vreselijk!

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:32

Spugen heb ik nog nooit gedaan gelukkig, maar gewoon dat wazige rare zware gevoel in mijn hoofd. Extreem vermoeid. Lastig uit te leggen. Echt vreselijk was dat.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 13:33

PeeltjE schreef:
Spugen heb ik nog nooit gedaan gelukkig, maar gewoon dat wazige rare zware gevoel in mijn hoofd. Extreem vermoeid. Lastig uit te leggen. Echt vreselijk was dat.


Oh dat is wel wat anders inderdaad. Dan zit ik tot op heden nog in m'n eentje in het kotsschuitje :Y)