Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 21:38

Jeetje wat een verhaal, wel even fijn wat van je te lezen
Hopelijk knapt hij nu snel op en valt het in z’n koppie ook mee

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 21:59

Phoej wat een verhaal Dondon, maar wel fijn om even van je te horen.
Wat zullen jullie moe zijn.
Duimen draaien voor jullie dat alles goed komt. ♡

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 23:40

Fijn om te horen van jullie DonDon. Fijn dat het nu de goede kant op gaat. Hopelijk zondag lekker naar huis!

Het ziekenhuis had een ander plan. Morgen om 9 uur gaan ze haar draaien met daaraansluitend mij inleiden. Het wordt dus een spannend weekendje.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 08:36

DonDon schreef:
Ik was blijkbaar zo in de war geweest dat ik gewoon zijn naam verkeerd heb geschreven. Het is Zayn (zoals Zayn Malik) en niet Zayne. Ben vandaag weer even thuis om bij te slapen en mijn vriend is nu bij Zayn in het ziekenhuis. Hij ligt altijd nog in het ziekenhuis. Even een update want ik denk dat jullie wel graag willen weten hoe het nu gaat.

Nadat ik het berichtje had getypt dat hij aangekomen was, was hij de volgende dag na veel drinken 90 gram afgevallen. Hij is na de lichttherapie ontzettend slecht geworden. Opnieuw een ontzettende domper en ik wist gewoon echt niet meer waar ik het moest zoeken. Ik heb alleen nog maar voor me uitgestaart en woordpuzzels gespeeld. Inmiddels hebben we alle organen nagekeken, infecties, echo van de hersenen. Het is wachten en wachten en nog eens wachten. Zayn dronk maar bleef afvallen en uiteindelijk ging drinken dus ook slechter. Een reden om hem sonde voeding te geven en aan de monitor te leggen. Hij had geen kracht om te drinken, dus dit was de oplossing. Na alle kweekjes van de slijmvliezen, bloed, ontlasting en nog meer zijn we er nu achter dat Zayn een buikvirus heeft opgelopen. Door de geelzucht, oververmoeidheid en buikvirus is het lichaampje in overlevingsstand gegaan. Het ging na een aantal keer sonde voeding al wat beter maar de temperaturen schommelde nog steeds. Inmiddels zijn we op een punt gekomen dat Zayn 2 dagen op rij is aangekomen! Namelijk 100 gram en hij weegt nu 2522 (geboortegewicht was 2826). Hij drinkt ook de flesjes leeg. Hij moet binnen 48 uur laten zien dat hij verdeeld over 8 flesjes 455 ml kan opdrinken en hij moet groei laten zien. Als dat zo is mogen we misschien zondag naar huis. Wel moet ik terug komen voor een nieuwe echo van de hersenen omdat ze iets zagen bij de linkerkant. Dit scheen iets te zijn wat veel mensen hebben. Daarnaast gaan ze ook nog urine afnemen omdat hij een klein hoofdje heeft en ze willen kijken of er een virus is geweest die hier voor gezorgd kan hebben. Onze andere zoon had dit ook.
Als ik bijgeslapen heb, ga ik jullie berichtjes even doorlezen

Wat een stress :knuffel: hopelijk gaat hij nu in een stijgende lijn en kunnen jullie zondag lekker naar huis!!!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 08:37

Nicje87 schreef:
Fijn om te horen van jullie DonDon. Fijn dat het nu de goede kant op gaat. Hopelijk zondag lekker naar huis!

Het ziekenhuis had een ander plan. Morgen om 9 uur gaan ze haar draaien met daaraansluitend mij inleiden. Het wordt dus een spannend weekendje.

Zo spannend! Heel veel succes!

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 09:34

Het is geen fijne start voor jullie DonDon :(:)
Ik hoop dat alles snel goed gaat en jullie thuis kunnen genieten van elkaar!

Hopelijk is de draaipoging gelukt Nicje!

Hier is het huis net een bunker met alle rolluiken naar beneden, maar het is zo wel lekker koel :+ Ik heb ook een offerte opgevraagd voor airco’s. Ik ben heel benieuwd wat de verwachte montagetijd is nu tijdens deze hittegolf :D

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 10:57

DonDon wat een verhaal joh. Hopelijk blijft het nu goed gaan en mag Zayn lekker naar huis.


Nicje, sterkte alvast!


Wij wachten nog steeds rustig af..
Gisteren nog even op hartjesspreekuur geweest. Gwen mocht zelf op zoek met de doptone, vond ze wel wat.

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 14:00

Vanochtend in het ziekenhuis eerst Ctg gehad.Deze was goed. Daarna een echo en toen lag ze uit haarzelf weer met haar hoofd beneden ingedaald en wel. Ze vondt het zonde om mij nu te gaan indalen.

Maandag heb ik weer een extra liggings echo bij de verloskundige. Mocht ik nu gaan bevallen, dan moet ik meteen de verloskundige bellen zodat hun kunnen controleren of ze nog goed ligt.

Ze is nu al een eigenwijsje haha

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 15:18

Pff wat een ge heen en weer Nicje. Ben benieuwd of ze nu echt zo blijft liggen.

Hier vanmorgrn voor het eerst naar buiten voor de hitte uit. Ik vond het iets leuker dan Zoë haha. Maar die was al erg wakker en nergens mee eens.

Maandag of woensdag even naar een winkel om nog wat spulletjes te halen voor over de wagen.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 16:06

@gnome heerlijk zo'n nachtje even wat meer slaap haha. Je moet ook vooral doen wat voor jou goed voelt. Je hebt het goed, is niks mee en het liefst huid op huid. Is zo belangrijk! Nu laat ik hem ook bij mij slapen en ik dommel wat maar echt slapen doe ik niet.

@Nicje87 dat is wel erg bijzonder dat de baby alsnog is gedraaid inderdaad. Heel spannend allemaal haha!

@Freekieee Zoë vind ik echt een hele leuke naam! Snap het ook wel in die hitte.

@Charlotte oh airco, zou ik ook wel willen. Wij hebben nu ook zonnepanelen dus dan is het wel te doen. Ben alleen bang voor die prijzen tegenwoordig.

Update: Vandaag helaas geen groei te zien en 6 gram afgevallen. Maarja wat is 6 gram... Het is stabiel en Zayn drinkt goed, is alert en heeft normale temperaturen. Hij heeft de eerste intake gehaald van 455 ml en hij zat er zelfs boven. Over 8 flesjes heeft hij 473 ml gedronken. Je wil graag die stijgende lijn zien maar in twee dagen tijd 100 gram aankomen is al heel wat. Dus we moeten positief blijven. Morgen moet hij dus aangekomen zijn anders mogen we niet naar huis. Ze zullen heel erg streng zijn, hebben ze al aangegeven. Dus ik hoop het zo dat hij morgen aangekomen is, ik vind het zo spannend. Gelukkig drinkt hij wel goed! Vannacht is het weer mijn beurt in het ziekenhuis, vandaag een lekker dag met mijn andere zoontje Luca gehad. Wat voor hem is het ook allemaal verwarrend.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 16:33

Nicje87 schreef:
Vanochtend in het ziekenhuis eerst Ctg gehad.Deze was goed. Daarna een echo en toen lag ze uit haarzelf weer met haar hoofd beneden ingedaald en wel. Ze vondt het zonde om mij nu te gaan indalen.

Maandag heb ik weer een extra liggings echo bij de verloskundige. Mocht ik nu gaan bevallen, dan moet ik meteen de verloskundige bellen zodat hun kunnen controleren of ze nog goed ligt.

Ze is nu al een eigenwijsje haha

Hoop dat ze nu mooi blijft liggen!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 16:34

Ik duim voor jullie dat hij mooi groeit en mee naar huis mag!

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 21:18

Oh wat spannend DonDon! Mijn duimen draaien heel hard voor jullie!

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:27

Wij mogen naar huis!! Hij is vandaag weer aangekomen en ook alle flesjes netjes gedronken. Ik ben zo ontzettend blij! Echt een opluchting maar juich pas als ik hier wegrijd haha.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:30

Wat onwijs fijn voor jullie <3

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 11:46

DonDon schreef:
Wij mogen naar huis!! Hij is vandaag weer aangekomen en ook alle flesjes netjes gedronken. Ik ben zo ontzettend blij! Echt een opluchting maar juich pas als ik hier wegrijd haha.


Super fijn!!

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:55

Aaawh wat fijn! Ik ben blij voor jullie!

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:07

Wat fijn DonDon!



Joepie, we hebben de 41 weken aangetikt *\o/*.

Iedere dag denk ik steeds meer dat dit wederom een inleiding gaat worden helaas.. Maaar goed we zijn er nog niet.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:11

Fijn dondon!!
Spannend Marjon

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 13:27

_Marjon_ schreef:
Wat fijn DonDon!



Joepie, we hebben de 41 weken aangetikt *\o/*.

Iedere dag denk ik steeds meer dat dit wederom een inleiding gaat worden helaas.. Maaar goed we zijn er nog niet.


Poeh en dat met dit weer. Maar ze willen nog niet gaan inleiden?

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:38

Wat een super fijn nieuws DonDon!!

Pfff houd je het een beetje vol Marjon?

Hier heerlijk bij m’n schoonouders, Zoë ligt lekker in de wagen onder de bomen te slapen.

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:02

Gnome schreef:
_Marjon_ schreef:
Wat fijn DonDon!



Joepie, we hebben de 41 weken aangetikt *\o/*.

Iedere dag denk ik steeds meer dat dit wederom een inleiding gaat worden helaas.. Maaar goed we zijn er nog niet.


Poeh en dat met dit weer. Maar ze willen nog niet gaan inleiden?



Wil ik zelf niet.

Met Gwen ingeleid en toen zat er e.e.a. tegen met bevallen wat kan komen door het inleiden. Dingen die altijd kunnen gebeuren maar verloskundigen wel vaker zien bij inleidingen . Zoals het andersom gaan liggen/sterrenkijken door het breken van de vliezen, slecht vorderen vd ontsluiting door het sterrenkijken en een kunstverlossing.
Zoals ik al zei, ook zonder inleiden kan het voorkomen, maar ze zien het wel vaak. Daarom wacht ik liever nog even af. En wil zo graag voelen wat er gebeurd als je lichaam zelf weeën gaat maken ipv dat een infuus dat doet.

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:33

_Marjon_ schreef:
Wat fijn DonDon!



Joepie, we hebben de 41 weken aangetikt *\o/*.

Iedere dag denk ik steeds meer dat dit wederom een inleiding gaat worden helaas.. Maaar goed we zijn er nog niet.



Yeahhh, wat is het plan nu? Ik heb vrijdag een gesprek over wat ik graag zou willen mocht ze bij 41 weken nog niet geboren zijn.

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 21:48

Wat een mooi nieuws Dondon!

Marjon, hopelijk komt het snel vanzelf op gang..

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:28

Fijn DonDon!

Marjon hopelijk krijg je ervaring van een natuurlijke bevalling en blijft een inleiding je bespaard!