Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 23:07

Ballard_L schreef:
Ik snap nooit zo goed wat die P metingen inhouden :P bij ons zeggen ze gewoon: de baby zit mooi op de lijn, maar geen idee hoe groot/zwaar/welke P dat dan is

Hier ook zo, ik dacht al dat ik de enige was waarbij dat zo ging :')

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 23:13

Hier is ook maar 1x over p waardes gepraat hoor, verder gewoon geschat op gemiddeld of net iets er onder

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 06:40

Hier werd het ook verteld als 'zit mooi op gewicht' etc, maar in het boekje en op de echo kon je de p waarde wel terug vinden.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-23 06:47

Hier echt een top nacht gehad. Hij sliep van 11 tot half 4 en daarna van 4 tot nu.. Echt bizar. Ben gewoon uitgerust haha. Gaan 'm nu maar rustig wakker maken want over 2 uurtjes moeten we bij de osteopaat zijn met 'm.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 07:00

Hier ook goed bijgekomen moest wel paar keer plassen natuurlijk maar baby was redelijk rustig

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 08:24

Fijn dat jullie goed hebben geslapen! Het zal voor jou ook echt schelen Gnome, dat je niet meer hoeft te kolven :)

Ja hier zeggen ze dat de baby waarschijnlijk iets kleiner is dan normaal, omdat de buikomvang wat kleiner is. Ik denk zelf dat het gewoon een lange baby is die wat dunner is, als ik zo naar mijn man en ik kijk (1.80m en 2.00m en geen grammetje vet :') ). Maar we gaan het zien.

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 08:41

Gnome, wat onwijs fijn dat je uitgerust bent nu!

Hier ook nooit over P waardes gehad. Was iedere keer gemiddeld voor de termijn. Zal eens kijken of ik het op de echo's kan terugvinden.

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 09:50

Fijn om te lezen dat er voor veel ouders langzaam wat structuur in komt en de nachten beter lijken te gaan. Hopelijk zet dat allemaal door :)

Hier ook bij deze zwangerschap voor het eerst meegenomen in de wereld van de P-waarden overigens. Bij mijn vorige was het altijd: het is een kleine baby, maar binnen alle marges. Achteraf blijkt dat dan een P-5 baby te zijn geweest, maar dat heb ik pas gehoord van mijn huidige verloskundige ;) Het maakt ook allemaal niet zoveel uit, je doet er toch weinig aan. En als het echt niet goed is, nemen ze je wel mee in alle informatie.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 12:27

Gnome schreef:
Hier echt een top nacht gehad. Hij sliep van 11 tot half 4 en daarna van 4 tot nu.. Echt bizar. Ben gewoon uitgerust haha. Gaan 'm nu maar rustig wakker maken want over 2 uurtjes moeten we bij de osteopaat zijn met 'm.

Wat super!

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-23 13:46

De osteopaat was super tof en leerzaam. Gelukkig heeft hij niks over gehouden aan de bevalling en pomp maar we hebben 'm zelf wel een voorkeurshouding aangeleerd door hem zelf steeds op dezelfde kant vast te houden en te verschonen. Dus daar hebben we oefeningen voor gekregen maar hij hoeft verder niet meer terug te komen. Kan het iedereen aanraden om een keer heen te gaan.

Vavane
Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-09

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 18:27

Hier een beetje een stille meelezer (geniet in stilte van al jullie mooie verhalen). Maar nu toch een vraagje. Ik ben afgelopen zondag bevallen, en vind het slaap ritme behoorlijk pittig. Zeker omdat hij absoluut niet in de co sleeper wil slapen, enkel bij ons in bed. Overdag slaapt hij er af en toe wel in, maar savonds begint die meteen te gillen. Waar slapen jullie babies? Hoe hebben jullie geoefend met de co sleeper? Ik voel me een beetje gefaald omdat het niet lukt hem daar in te laten slapen

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 18:46

Vavane schreef:
Hier een beetje een stille meelezer (geniet in stilte van al jullie mooie verhalen). Maar nu toch een vraagje. Ik ben afgelopen zondag bevallen, en vind het slaap ritme behoorlijk pittig. Zeker omdat hij absoluut niet in de co sleeper wil slapen, enkel bij ons in bed. Overdag slaapt hij er af en toe wel in, maar savonds begint die meteen te gillen. Waar slapen jullie babies? Hoe hebben jullie geoefend met de co sleeper? Ik voel me een beetje gefaald omdat het niet lukt hem daar in te laten slapen



Zeker niet zo denken! Je kan ze nu nog niet te veel verwennen. Ik had dat ook. Maar zeiden lekker bij jou laten. vandaag week geleden bevallen.

We leggen haar in eerste instantie in eigen bedje. Lukt het niet komt ze lekker bij ons. Vooral nu in t begin.

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 18:56

Gisteren voelde ik de bewegingen van de baby op andere plekken in mijn buik en ik was bang dat ze gedraaid was. Toevallig had ik vandaag al een controle gepland staan bij de verloskundige. Zij dacht ook te voelen dat ze dwars lag. Om 17.00 uur een extra echo gekregen waaruit bleek dat ze inderdaad overdwars ligt. Dit is heel bijzonder want ze lag goed en ingedaald. Vanavond wordt ik gebeld of ik vanavond nog terecht kan in het ziekenhuis voor een draaipoging. Er zit iets wat haast bij doordat ik morgen al 39 weken ben.

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 19:11

Vavane schreef:
Hier een beetje een stille meelezer (geniet in stilte van al jullie mooie verhalen). Maar nu toch een vraagje. Ik ben afgelopen zondag bevallen, en vind het slaap ritme behoorlijk pittig. Zeker omdat hij absoluut niet in de co sleeper wil slapen, enkel bij ons in bed. Overdag slaapt hij er af en toe wel in, maar savonds begint die meteen te gillen. Waar slapen jullie babies? Hoe hebben jullie geoefend met de co sleeper? Ik voel me een beetje gefaald omdat het niet lukt hem daar in te laten slapen


Wij beginnen in de co sleeper, wil dit nog niet valt ze bij ons in slaap en als ze goed slaapt leggen we haar weer in de co sleeper. De aanhouder wint, maar die kleintjes hebben echt nog veel behoefte aan geborgenheid.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 19:26

Lisewiesje schreef:
Vavane schreef:
Hier een beetje een stille meelezer (geniet in stilte van al jullie mooie verhalen). Maar nu toch een vraagje. Ik ben afgelopen zondag bevallen, en vind het slaap ritme behoorlijk pittig. Zeker omdat hij absoluut niet in de co sleeper wil slapen, enkel bij ons in bed. Overdag slaapt hij er af en toe wel in, maar savonds begint die meteen te gillen. Waar slapen jullie babies? Hoe hebben jullie geoefend met de co sleeper? Ik voel me een beetje gefaald omdat het niet lukt hem daar in te laten slapen


Wij beginnen in de co sleeper, wil dit nog niet valt ze bij ons in slaap en als ze goed slaapt leggen we haar weer in de co sleeper. De aanhouder wint, maar die kleintjes hebben echt nog veel behoefte aan geborgenheid.


Hier hetzelfde. Als het echt niet wil bouw ik mezelf in voor veilig samen slapen, maar liever niet voor veiligheid en mijn nachtrust.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-23 19:28

Een baby heeft de eerste tijd huidhonger en wil niks liever dan bij mama zijn. Hier ligt de kleine ook lekker tussen ons in, in de nacht. Overdag slaapt ie wel goed in de box of kinderwagen. We oefenen gewoon iedere dag met alleen slapen maar we laten 'm niet in paniek liggen of huilen als het niet wil. Las dat dat zeker in de eerste maanden later voor hechtingsproblemen kan zorgen. Slaap staat hier op 1 voor ons allemaal. Dat eigen bed komt vanzelf.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 19:29

Gnome schreef:
Een baby heeft de eerste tijd huidhonger en wil niks liever dan bij mama zijn. Hier ligt de kleine ook lekker tussen ons in, in de nacht. Overdag slaapt ie wel goed in de box of kinderwagen. We oefenen gewoon iedere dag met alleen slapen maar we laten 'm niet in paniek liggen of huilen als het niet wil. Las dat dat zeker in de eerste maanden later voor hechtingsproblemen kan zorgen. Slaap staat hier op 1 voor ons allemaal. Dat eigen bed komt vanzelf.


Hoe logt hij tussen jullie in dan? Ik lees alleen maar dat dat levensgevaarlijk is overal :o

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-23 19:36

Azmay schreef:
Gnome schreef:
Een baby heeft de eerste tijd huidhonger en wil niks liever dan bij mama zijn. Hier ligt de kleine ook lekker tussen ons in, in de nacht. Overdag slaapt ie wel goed in de box of kinderwagen. We oefenen gewoon iedere dag met alleen slapen maar we laten 'm niet in paniek liggen of huilen als het niet wil. Las dat dat zeker in de eerste maanden later voor hechtingsproblemen kan zorgen. Slaap staat hier op 1 voor ons allemaal. Dat eigen bed komt vanzelf.


Hoe logt hij tussen jullie in dan? Ik lees alleen maar dat dat levensgevaarlijk is overal :o


In z'n babynestje. Los vinden we doodeng maar in z'n nestje gaat dat hartstikke goed en hebben we niet het risico dat we op 'm rollen. Officieel wordt slapen in een nestje ook afgeraden maar hij is al zo groot en sterk dat we dat risico nihil vinden maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 19:38

Hier ligt ze tussen ons in. Verloskundige en kraamhulp zeiden dat dat helemaal prima was.
Nou slaap ik heel licht en merk alles. Haar eigen dekentje en die van ons komt er niet bij. Voordeel dat het nu warm is

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 19:41

Nicje87 schreef:
Gisteren voelde ik de bewegingen van de baby op andere plekken in mijn buik en ik was bang dat ze gedraaid was. Toevallig had ik vandaag al een controle gepland staan bij de verloskundige. Zij dacht ook te voelen dat ze dwars lag. Om 17.00 uur een extra echo gekregen waaruit bleek dat ze inderdaad overdwars ligt. Dit is heel bijzonder want ze lag goed en ingedaald. Vanavond wordt ik gebeld of ik vanavond nog terecht kan in het ziekenhuis voor een draaipoging. Er zit iets wat haast bij doordat ik morgen al 39 weken ben.


Wat vervelend Nicje! Dan baal je wel echt ja…hopelijk kan het nog goed gedraaid worden! Met 39 weken is dat wel een dingetje…Een vriendin van mij is een paar weken geleden bevallen en tijdens de bevalling ging de baby dwars liggen. Ze doen rare dingen…

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 20:14

Misschien kan inbakeren nog helpen?

Vavane
Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 21:22

Fijn om te lezen dat probleem herkenbaar is bij vele. Geeft de burger weer moed

Azmay; wij kregen de tip om hem op een verschoningskussen tussen ons in te leggen. Zo kunnen we niet perongeluk op hem rollen. Wij hebben een breed best dus past prima.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 21:32

Ik was blijkbaar zo in de war geweest dat ik gewoon zijn naam verkeerd heb geschreven. Het is Zayn (zoals Zayn Malik) en niet Zayne. Ben vandaag weer even thuis om bij te slapen en mijn vriend is nu bij Zayn in het ziekenhuis. Hij ligt altijd nog in het ziekenhuis. Even een update want ik denk dat jullie wel graag willen weten hoe het nu gaat.

Nadat ik het berichtje had getypt dat hij aangekomen was, was hij de volgende dag na veel drinken 90 gram afgevallen. Hij is na de lichttherapie ontzettend slecht geworden. Opnieuw een ontzettende domper en ik wist gewoon echt niet meer waar ik het moest zoeken. Ik heb alleen nog maar voor me uitgestaart en woordpuzzels gespeeld. Inmiddels hebben we alle organen nagekeken, infecties, echo van de hersenen. Het is wachten en wachten en nog eens wachten. Zayn dronk maar bleef afvallen en uiteindelijk ging drinken dus ook slechter. Een reden om hem sonde voeding te geven en aan de monitor te leggen. Hij had geen kracht om te drinken, dus dit was de oplossing. Na alle kweekjes van de slijmvliezen, bloed, ontlasting en nog meer zijn we er nu achter dat Zayn een buikvirus heeft opgelopen. Door de geelzucht, oververmoeidheid en buikvirus is het lichaampje in overlevingsstand gegaan. Het ging na een aantal keer sonde voeding al wat beter maar de temperaturen schommelde nog steeds. Inmiddels zijn we op een punt gekomen dat Zayn 2 dagen op rij is aangekomen! Namelijk 100 gram en hij weegt nu 2522 (geboortegewicht was 2826). Hij drinkt ook de flesjes leeg. Hij moet binnen 48 uur laten zien dat hij verdeeld over 8 flesjes 455 ml kan opdrinken en hij moet groei laten zien. Als dat zo is mogen we misschien zondag naar huis. Wel moet ik terug komen voor een nieuwe echo van de hersenen omdat ze iets zagen bij de linkerkant. Dit scheen iets te zijn wat veel mensen hebben. Daarnaast gaan ze ook nog urine afnemen omdat hij een klein hoofdje heeft en ze willen kijken of er een virus is geweest die hier voor gezorgd kan hebben. Onze andere zoon had dit ook.
Als ik bijgeslapen heb, ga ik jullie berichtjes even doorlezen

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 21:35

Dondon, pittige dagen. Maar wat fijn om te lezen dat hij nu alweer stuk is aangekomen! Hopelijk blijft deze stijgende lijn en kunnen jullie zondag naar huis.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-23 21:36

Bedankt voor je uitgebreide update. Ik was er inderdaad wel regelmatig mee bezig. Wat een heftige tijd weer zeg maar fijn dat het nu de goede kant op aan het gaan is. Zou ontzettend fijn zijn als ie zondag lekker naar huis mag.
Wat denken ze te zien in de hersenen?