Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 16:31

Ik merk om mij heen dat vooral kinderen die borstvoeding krijgen meer moeite hebben met doorslapen...waarschijnlijk omdat ze wat vaker voeding krijgen, en dan kleinere hoeveelheden.

De onze, en die van mijn broertje die krijgen flesvoeding, en die krijgen over minder voedingen verdeeld, waarschijnlijk meer voeding binnen. Ik merkte het bij de mijne in het begin ook wel eens, als hij overdag te weinig binnen had gekregen (doordat hij niet wilde of net wat dan ook), dat hij ook 's nachts weer (een aantal keer) kwam.
Ik denk dus dat dat er toch mee te maken heeft. Dat ze overdag te weinig voeding binnen krijgt en dan dus in de nacht ook wil om over de gehele dag heen toch voldoende binnen te krijgen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 19:31

@flowery als hij zich verder goed ontwikkelt met alles en gewoon vrolijk is etc, zou ik je zeker niet gek laten maken. Volg je eigen gevoel. Ze kunnen leuk zeggen dat er vaste voeding in moet, maar hoe zien ze het voor zich dat je dat erin krijgt? Sowieso is tot een jaar, melk officieel de hoofdvoeding.

Beetje kokhalzen om te wennen, vind ik wel wat anders dan echt weer een hele fles terug overgeven. Sneu en zo wordt vaste voeding verre van leuk.

Het is jullie kindje dus als jullie geen zorgen hebben uit jezelf, en zij je een rot gevoel bezorgen, zou ik het ook wel weten.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 19:33

@azmay voed je overdag op vaste tijden of gewoon op verzoek?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:45

Gnome schreef:
@azmay voed je overdag op vaste tijden of gewoon op verzoek?

Op verzoek, of eigenlijk op mijn verzoek want zelf vraagt ze er niet vaak om. Op het moment afwisselend borst met de rietjesbeker in de hoop dat ze daar meer uit drinkt.
Ze lag van de week ineens met een speen die ik om te spelen neer had gelegd te tutten dus die probeer ik snachts ook nog wel maar die is tot zo ver echt niet goed genoeg.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 19:50

Misschien nog een idee om op vaste tijden te voeden en lange tijd tussen te laten. Misschien heb je wat aan ons schema, misschien ook niet.

7 uur fles
10 uur fruit
11.45 boterham (of fles)
15.00 uur fles
17.30 avondeten
18.30 fles en op bed

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:55

Gnome schreef:
Misschien nog een idee om op vaste tijden te voeden en lange tijd tussen te laten. Misschien heb je wat aan ons schema, misschien ook niet.

7 uur fles
10 uur fruit
11.45 boterham (of fles)
15.00 uur fles
17.30 avondeten
18.30 fles en op bed


Denk dat haar maagje te klein is voor zon schema. Past zon 120ml in maximaal als ze honger heeft en we een beker aanbieden. En dan brast ze nog een deel :o
Volgens mij moet ze ong een liter per dag hebben?

Ze krijgt nu wel kcal rijke vaste voeding ernaast. Ze eet geen grote hoeveelheden maar elke hap extra is mee genomen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 19:58

Ik heb geen idee van de hoeveelheden. Boris dronk 180 flessen maar momenteel drinkt ie net 300cc ofzo per dag. We accepteren het maar gewoon. Weer een fase.

Maar misschien wel een idee om te kolven en dan te geven zodat je een beter idee hebt bij wat ze echt drinkt per keer?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 20:04

Gnome schreef:
Ik heb geen idee van de hoeveelheden. Boris dronk 180 flessen maar momenteel drinkt ie net 300cc ofzo per dag. We accepteren het maar gewoon. Weer een fase.

Maar misschien wel een idee om te kolven en dan te geven zodat je een beter idee hebt bij wat ze echt drinkt per keer?


Heb ik deze week een paar dagen moeten doen. Werd elke keer dat ik aan legde gepierced -O-

Ze dronk per keer rond de 100ml, soms iets meer of minder, ongeveer elke 2 uur.

Maar ze weigerde ook dingen (voedsel iig :+ ) te bijten tot gister avond dus we moeten nog wel even normaliseren na de tandjes. Hopelijk helpt dat al genoeg.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 20:15

Zou fijn zijn!!

Hier zelf ziek sinds zaterdag. Hoge koorts en helemaal vol snot weer. Word er echt moedeloos van. Boris slaapt de laatste nachten super goed en dan lig je zelf alsnog wakker omdat je ziek bent. Jankennn

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 20:23

Ik zou inderdaad ook naar je gevoel volgen wat betreft gewicht en lijntje. Je bent niks verplicht wat betreft cb, en volgens mij kan je dan prima nog naar de inloopuurtjes. Moet je dan alleen wel goed bestand zijn tegen het idee dat er dan wel eens een opmerking zou kunnen komen.

Beterschap Inge!
Wat een strak schema heeft Boris! Leuk om die verschillen te zien, dat zou hier qua slaapjes etc helemaal niet werken :)). Super fijn dat het voor jullie werkt **\O/**.

@esmee; Sanne krijgt ook fulltime bv, ze geeft zelf ook lang niet altijd aan wanneer ze trek heeft. Wij voeden elke 3 uur in principe, soms eens 3,5 of 4 uur, als ze zelf lang er tussen laat door een slaapje. Als ik alleen met haar ben doe ik makkelijker nog eens een voeding tussendoor. Bij anderen drinkt ze 110 ml flessen leeg, meer bieden we ook niet aan ivm natuurlijke maaginhoud.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:15

@flowery: tjonge wat vervelend dat het niet lukt met eten. Daar kan je je behoorlijk onzeker over voelen. Toen ik je bericht las dacht ik ook gelijk: CB is niet verplicht. Als je een vrolijk kindje hebt die zich goed ontwikkelt, volgt hij waarschijnlijk zijn eigen lijntje.
Wat nu als je een weekje stopt met stukjes aanbieden? En daarna weer beginnen? Dan haal je misschien de druk er even af voor jezelf

Vervelend dat jij het nu ook te pakken hebt Gnome! Beterschap!

Moeilijk Azmay, als je niet weet wat je moet veranderen…ik ben benieuwd wat het CB zegt!

Als ik lees wat jullie kindjes in één keer drinken, is Esra echt een vreetzak :P die drinkt 5 flessen van 210ml en daarnaast nog hapjes en pap. Wij moeten donderdag weer naar het CB, dus heel benieuwd hoe zwaar ze is.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 20:55

Haha heerlijk toch!! Hoe oud is ze nu?

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:57

Prima toch. :D

Wij zitten op 3x 240ml (en die lurkt hij écht snel leeg), 2 boterhammen, 2 stuks fruit en avondeten (heel veel groentes met soms nogwat).

Maar hij denkt momenteel ook dat de hele wereld (inclusief wij) zijn klauterparadijs is.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:12

Gnome schreef:
Haha heerlijk toch!! Hoe oud is ze nu?


Vandaag 7 maanden :)

Haha heerlijk Hancox! Die van jullie kan ook lekker eten dus! En klauteren :) weer een hele andere fase

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 21:31

Ja joh volgens mij geven ze zelf prima aan waar ze behoefte aan hebben. Boris was altijd veel te groot en zwaar. Nu trekt ie mooi naar de groene lijnen haha.

Afbeelding

Tis zo'n heerlijk kind
Afbeelding

Even een throwback ruim 9 maanden terug...

Afbeelding

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:33

Wat leuk om alle verhalen te lezen van iedereen <3

Gnome flinke Boris, gaat hard allemaal!

KSHancox, leuk zeg al lekker klauteren!

Ballard vreetzakje inderdaad!

Azmay dat bijten is zo pijnlijk -O-

Hier ook nog borstvoeding, en in de nacht komt ze nog 2-3x denk ik. Ze slaapt bij me in bed dus gelukkig heb ik er wei ig last van :z Ik denk niet dat het een kwestie is van te weinig eten overdag maar het is gewoon natuurlijk babygedrag. Ze zijn gewoon gemaakt voor vaker kleine beetje ipv maar 3 of 4x een sloot melk tegelijk. Ooit wordt het anders :)
Qua eten zijn we op 6 maanden begonnen met Rapley maar pas toen ze bijna 8 was ging ze ook echt wat eten. Het gaat steeds beter ook <3 Helaas nu verkouden, koortsig en ziekjes dus nu weer even vooral melk.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 22:35

Beterschap ook daar!

Boris z'n maag was met een paar weken al geschikt voor een sloot melk :') zuiplap. Had ik echt nooit bij kunnen kolven. Had ik wel mooie tetten gehad denk ik met borstvoeding.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 09:12

Hallo allemaal!
Heerlijk om weer de verhalen te lezen.
Echt tof om alle kindjes toch nog een beetje te kunnen volgen.
De foto's zijn ook zo leuk om te zien! Het worden al echt persoontjes hé, prachtig!

Wel vervelend dat het bij sommigen niet helemaal lekker loopt, hopelijk komt er bij jullie snel weer wat ritme en rust in. ♡

Met Hidde gaat het super. Hij kruipt het hele huis door, staat tegen dingen op en loopt dan soms al een mini stapje, kletst ons de oren van het hoofd én z'n tandjes komen eindelijk door! :D

In elk geval dikke knuffel voor iedereen van Hidde en mij. <3
Afbeelding

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 09:28

Wat een superlieve foto van hidde! Fijn dat het zo goed gaat. Ben je niet bang dat hij het beeld omtrekt?
Wij plaatsen geen/weinig foto’s online, dus daarom geen foto’s vanuit ons. Maar verder gaat het goed. Alleen de avonden zijn rampzalig momenteel, ons geduld wordt flink op de proef gesteld… hopelijk een sprongetje oid.

Ik vind het nog wel echt zoeken naar hoeveel eten naast de bv en hoeveel ze nodig heeft. Lastig om haar voldoende vast voedsel te bieden en tegelijk melk door blijven geven. Ze geeft zelf niet snel aan dat ze honger heeft, dus we hebben eigenlijk altijd op ons verzoek gevoed.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 09:59

Dank je wel. :) Daar was ik niet bang voor, beeld is heel stabiel gelukkig. En m'n pa en ik zaten in de buurt om eventueel te vangen. ;) Hij vond 'm zo mooi haha.

Snap heel goed dat jullie geen foto's delen. Jammer van de avonden, wordt ze dan huilerig? Hopelijk gaat dat snel iets beter.
Lastig dat ze niet aangeeft als ze honger heeft. Maar als ze goed groeit, ontwikkeld en goede plas luiers heeft zal het wel goed zijn toch?

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 20:34

Hoe oud is Hidde nu trouwens? Hij is zeker al bijna 1 jaar of niet? :)

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:59

Ballard_L schreef:
Hoe oud is Hidde nu trouwens? Hij is zeker al bijna 1 jaar of niet? :)


Aanstaande zaterdag 11 maanden. Dus duurt inderdaad niet lang meer voordat hij één kaarsje mag uitblazen. :):) :=

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:13

Leuke foto! 11 maanden al, jeetje wat gaat dat snel...

Hier opeens heel druk. Onze hypotheekaanvraag is goedgekeurd. We hebben straks 4 slaapkamers en een fatsoenlijke achtertuin. <3 Dus ik ben druk aan het inpakken en nadenken over hoe het nieuwe kamertje van de kleine eruit gaat zien. :D

En ik wil er een heleboel katten bij. :')

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 08:25

KSHancox schreef:
Leuke foto! 11 maanden al, jeetje wat gaat dat snel...

Hier opeens heel druk. Onze hypotheekaanvraag is goedgekeurd. We hebben straks 4 slaapkamers en een fatsoenlijke achtertuin. <3 Dus ik ben druk aan het inpakken en nadenken over hoe het nieuwe kamertje van de kleine eruit gaat zien. :D

En ik wil er een heleboel katten bij. :')

Ooh wat heerlijk! Gefeliciteerd. *\o/* Wanneer gaan jullie over?
Leuk om alles weer opnieuw in te richten. :D
En veel katten is áltijd goed haha. ♡

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 10:06

Nog steeds geen tijgeren hier, kind neemt haar tijd :=

Wel slaapt ze nu een week steeds beter en heb ik vannacht mijn eerste echt fatsoenlijke nachtrust in een half jaar gehad **\O/**
Ze sliep van 21 tot half 5 en daarna weer tot 7 :wow:

Foto van een week geleden 8-)
Spoiler:
Afbeelding