Ervaring aligner beugel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SunnyHorse
Berichten: 1257
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Ervaring aligner beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:57

Ik heb Spark aligners, zelfde idee natuurlijk.
Drink er ook koffie en thee mee. Niet te heet. Gaat prima. Iedere week wissel ik van aligner, volgens mij vlug genoeg om eventueel verkleuring voor te zijn.

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Ervaring aligner beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:28

Niet te heet is ook omdat dat de vorm aantast.
Ik poets ze gewoon met tandpasta en dat gaat prima. Telkens als ik wat heb gegeten poets ik daarna mijn tanden en 2 keer per dag de aligners. Ik doe dat wel met een elektrische tandenborstel. Dan blijven ze goed schoon en helder.
Voor mij is het komende week afgelopen na 20 sets en 8 refinements. Ik vond het niet lastig.
Met drinken doe ik ze uit, daarna even spoelen met water en weer in.
Wat betreft het uitdoen;
Het is makkelijk om onder in de hoek links je (duim)nagel eronder te zetten, duwen en dan met je nagel door naar voren. Heb je m zo los. Voor boven doe ik altijd via de binnenzijde links achterin mn nagel van mn wijsvinger eronder en dan omlaag trekken. Heb ik m ook zo los.
Beetje een gare uitleg maar misschien helpt het om een handigheidje te krijgen voor degenen die net gestart zijn. :)

Ik lees hier dat er mensen zijn die er ook koffie mee drinken? Naast dat dat de pasvorm dus aantast, gaat dat verkleuren en lijkt het mij dat het er niet frisser op gaat zijn. %)

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:34

Ik krijg over 2 weken aligners, ben heel benieuwd!
Hoe doen jullie dat met tussendoortjes? Lijkt me op mijn werk super onhandig.
Ik wil dus naar 3 maaltijden per dag. Even zoeken wat een goed vullend ontbijt is. En lunch.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ervaring aligner beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:48

Tussendoortjes betekent beugel uit. En daarna op zoek naar een plek om tanden te poetsen.
Of ik drink nog wat water en doe hem zo weer in, want ik ben voor mijn werk nogal veel onderweg en dan lukt tanden poetsen tussendoor echt niet altijd.

Ik ben er inmiddels met een week of wat weer vanaf!

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Ervaring aligner beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:12

Na tussendoortje zo een tandenpoets kauwgommetje kauwen en wat water drinken?

Hollyleaves
Berichten: 1945
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 23:10

Even een schopje omhoog voor dit topic. Ik heb laatst een eerste consult gehad bij de orthodontist. Het trauma van de slotjes beugel van vroeger kwam direct weer boven dus na wat nadenken en oriƫnteren besloten om binnenkort voor de invisalign of sparks te gaan.

Wat ik me afvroeg, hoe doen mensen het hier qua betalen? Is het beter om het bedrag gewoon eerst bij elkaar te hebben of is het in termijnen betalen ook goed te doen? Ik heb begrepen dat veel praktijken de betalingen uitbesteden aan Netpoint Factoring B.V. en er ook rente aan verbonden zou zijn. Zodoende was ik benieuwd wat handiger zou zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 23:28

Hollyleaves schreef:
Even een schopje omhoog voor dit topic. Ik heb laatst een eerste consult gehad bij de orthodontist. Het trauma van de slotjes beugel van vroeger kwam direct weer boven dus na wat nadenken en oriƫnteren besloten om binnenkort voor de invisalign of sparks te gaan.

Wat ik me afvroeg, hoe doen mensen het hier qua betalen? Is het beter om het bedrag gewoon eerst bij elkaar te hebben of is het in termijnen betalen ook goed te doen? Ik heb begrepen dat veel praktijken de betalingen uitbesteden aan Netpoint Factoring B.V. en er ook rente aan verbonden zou zijn. Zodoende was ik benieuwd wat handiger zou zijn.

Als je iets op afbetaling doet kost dat altijd geld want het is feitelijk gewoon een lening. Netpoint vergoedt jouw factuur aan de ortho in 1 keer. Hun verdienmodel is de rente die jij hun betaald over het geld wat je bij hun geleend hebt.

Hollyleaves
Berichten: 1945
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaring aligner beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 23:32

Ik snap het principe achter rente, ik doelde er meer op of het goed te doen is? Ik vind het nogal een verschil of ik rekening moet houden met zo'n 2% of 12% :+

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 23:37

Hollyleaves schreef:
Ik snap het principe achter rente, ik doelde er meer op of het goed te doen is? Ik vind het nogal een verschil of ik rekening moet houden met zo'n 2% of 12% :+

Ik denk dat je meer richting het laatste bedrag moet denken.
Maar het doet geen pijn in je portemonnee met die lage maandbedragen.

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 07:55

Hollyleaves schreef:
Ik snap het principe achter rente, ik doelde er meer op of het goed te doen is? Ik vind het nogal een verschil of ik rekening moet houden met zo'n 2% of 12% :+


Dat kan je het beste eerst even navragen. Wat het rentepercentage is. En vraag ook of je geen BKR registratie krijgt daarmee.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 09:22

Suzanne F. schreef:
Hollyleaves schreef:
Ik snap het principe achter rente, ik doelde er meer op of het goed te doen is? Ik vind het nogal een verschil of ik rekening moet houden met zo'n 2% of 12% :+


Dat kan je het beste eerst even navragen. Wat het rentepercentage is. En vraag ook of je geen BKR registratie krijgt daarmee.


Zou dit zeker checken idd. En anders eerst een potje sparen zodat je het toch zelf kan betalen.

Ik heb het via de tandarts en ik heb een groot bedrag direct betaald en de consultkosten betaal ik apart. En dan nog een resterend bedrag aan het eind.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ervaring aligner beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 10:34

Mijn aligner beugel is gewoon bij mijn eigen tandarts aangemeten, niet bij een orthodontist.
En ik heb met hen afspraken gemaakt over de kosten en hoe er gefactureerd zou worden, zonder dat daar verder rente over is berekend.

Hollyleaves
Berichten: 1945
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaring aligner beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 14:17

Ah dat van de BKR is zeker een goeie! Ik denk dat ik t maar in 1 keer betaal en t dus eerst maar gewoon bij elkaar spaar. Mijn eigen tandarts doet helaas geen orthodontie. Dat lijkt me wel ideaal, hoe jullie dat hebben gedaan.

BenaLaars
Berichten: 1368
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Re: Ervaring aligner beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 01:27

Ik kreeg een offerte met alle stappen en de prijs daarvan, en de facturen kwamen na elke afspraak, heel voorspelbaar sommige facturen waren 38 euro, sommigen 680euro. Ben net klaar na 1 jaar voor iets meer dan 3000euro.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Ervaring aligner beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 16:50

Krijgen jullie een spalkje of een nachtbitje na het traject?

BenaLaars
Berichten: 1368
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 17:00

Zowel een spalkje als een nachtbitje. Nachtbitje is voor mij ook tegen knarsetanden.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ervaring aligner beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 17:47

Nachtbitje.

Hollyleaves
Berichten: 1945
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaring aligner beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 18:20

Ik had een spalkje welke 3 jaar geleden niet meer volledig erachter zit. Helaas dom geweest en het maar gelaten voor wat het was met als resultaat nu weer licht scheve voortanden en een hoektand die naar voren gaat. Harde en dure les, maar wel ook voor mij een bevestiging dat na mijn traject ik dat spalkje perse wil.

Kukkie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 22:22

Afbeelding
Ik ben inmiddels bijna een jaar verder en 16 refinement sets verder na de eerste 22 sets.
Het is al zo ontzettend mooi!

Over twee maanden moet ik weer terug en dan gaan we een scan maken voor of nachtbitjes of nog een refinement trajectje. Ligt er een beetje aan hoe het zich settelt na 7 weken alleen snachts dragen.ik ben superblij dat ik dit heb gedaan en zou er zo nog een jaar aan vast plakken. Erg makkelijk en prachtig resultaat. En mijn tanden stonden echt erg scheef en smal en crowded.

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Ervaring aligner beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:14

Mooi resultaat al!
Krijg je na het traject dan ook een draadje achter de tanden, of moet je voor altijd een nachtbitje dragen dan?

Whizz
Berichten: 1048
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Ervaring aligner beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:15

Wat een mooi resultaat, echt prachtig recht geworden. Hoe lang heb je er in totaal over gedaan?

Kukkie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Ervaring aligner beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:58

Om en nabij een jaar. Ik ga niet voor een draadje kiezen. Dat raadt mijn ortho af. Ik blijf de nachtbitjes gewoon dragen.

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Ervaring aligner beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:44

Maar die moeten dan levenslang?
Mijn tanden stonden perfect recht na mijn beugel, geen draadje gekregen, en ondertussen staat de boel weer schots en scheef.
en nachtbeugels voor de rest van je leven is mss ook niet echt dat?

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:23

Duhelo schreef:
Maar die moeten dan levenslang?
Mijn tanden stonden perfect recht na mijn beugel, geen draadje gekregen, en ondertussen staat de boel weer schots en scheef.
en nachtbeugels voor de rest van je leven is mss ook niet echt dat?


Is helemaal prima hoor, een bitje voor de nacht. Ik doe het al jaren en alles blijft kaarsrecht.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:29

Ik krijg na het traject ook een bitje voor de nacht. Ik vind het prima, heb er geen last van.