Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 23:40

Herkenbaar. Bloedingen blijf ik ook altijd spannend vinden. En als ik op vakantie ga, dan kijk ik steeds waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis is. Toch belemmert dat me niet om ook van vakanties en uitstapjes te genieten. Het is zo fijn om er even uit te zijn. Dan is het net of het leven even weer een beetje normaal is.

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 08:25

Ter geruststelling even met het ziekenhuis bespreken waar je heen gaat, zij hebben misschien wel tips and tricks wat je kan doen als er toch iets is daar, en een internationaal medicatie paspoort mee natuurlijk.

Vind het vooral oliebol dat je je dus niet heel lekker voelt in vergelijking met afgelopen weken en die bloedingen hebt, zonder duidelijke oorzaak. Hopelijk krijg je dat niet vaker, lijkt me heel naar.

Geestelijk is dit normaal natuurlijk, hoe oliebol ook, niemand kan het voor je doen, maar die vragen/twijfels/verdriet/rollercoasters alles hoort er bij. Fijn dat je vent zo er voor je is en je zo te lezen op handen draagt <3

Liefde en zelfliefde, beide heb je nodig, maar je doet het goed! Je bent strijdlustig en positief en probeert er alles uit te halen, ondanks de twijfels en hoe slecht je je ook voelt.

BritHittepit

Berichten: 2551
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 09:50

Ik heb het met de huisarts al besproken, ook extra medicatie meegekregen zoals medicatie voor diarree, misselijkheid, paracetamol en ook antibiotica als ik echt ziek moest worden. Zij heeft ook al een document opgemaakt van mijn medicatie want daar zitten zware pijnstillers bij (mocht ik ze nodig hebben).

Mijn eigen hospitalisatie verzekering dekt ook in het buitenland en ook de gewone mutualiteit dekt ziekte in het buitenland, ook heb ik goedkeuring van de adviserende geneesheer dat ik mag gaan!

Ik heb nog wel een behandeling voor vertrek dus dan bespreek ik het ook nog eens in Leuven.

Verder heb ik gisteren wel een leuke dag gehad met mijn lieve man <3

Wel effe weer een baalmomentje, we zaten op het terras en er was een koppel aanwezig waarvan de man echt een babbelkous was… dus hij knoopte een gesprek met ons aan, heel normaal… hij was 83, ze stonden op want ze gingen van tafeltje wisselen en hij zegt tegen ons: Oud worden is mooi maar de manier waar op is toch wel erg he… |o ik moest me echt inhouden want dan word ik toch wel wat kwaad… ik zal waarschijnlijk nooit zo oud worden… achteraf bekeken kennen de mensen mijn/onze situatie niet maar heel veel mensen beseffen niet hoeveel geluk ze hebben… ik zou er ALLES voor geven om op mijn 80ste nog met mijn man, met mijn dikke mercedes, een terrasje te gaan doen…

In bed dacht ik daar weer over na…

Sommige mensen hebben geluk maar zijn niet gelukkig
En sommige mensen hebben ongeluk maar zijn wel gelukkig

Ik kan je zeggen dat ik ondanks alles toch gelukkig ben

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:55

En dat telt, jouw geluk, met je fijne man.

Kortzichtige en niet empatische of tactische mensen houdt je hleaas altijd. Wel jammer dat je die dan net op zo'n terrasje treft.

Je bent iig goed voorbereid, snap je angst maar hoop dat je er gewoon van kan genieten en als je daar eenmaal bent, de angst naar de achtergrond verdwijnt en je vooral in geniet modus kan!

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:03

... mag ik zeggen dat ik jou een kanjer +:)+ vind? +:)+

Je krijgt zogezegd flink wat voor je kiezen - en toch ben je gelukkig!! :) :) :)

Ik ben blij voor je dat je je zo voelt. **\O/**

En ik vind het hartstikke knap! -:)

BeFunny

Berichten: 10528
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:05

Kay-Kim :(:)

Als die gevoelens, tegenslagen na dat je iets opgekrabbeld bent. Dat is zo heftig.

En ja mensen hebben soms zelf niet in de gaten wat ze zeggen. Extra zuur voor jou.

Ik hoop dat je op vakantie wil. En ik wilde eigenlijk zeggen gewoon gaan. Maar ik begrijp dat bepaalde dingen dat echt lastig maken en dan kun je ook niet genieten van je vakantie. Ik ga duimen dat het toch kan en zonder teveel narigheid. Want je verdient het zo :knuffel:

pien_2010

Berichten: 43292
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:44

Kay_Kim schreef:
Ik heb het met de huisarts al besproken, ook extra medicatie meegekregen zoals medicatie voor diarree, misselijkheid, paracetamol en ook antibiotica als ik echt ziek moest worden. Zij heeft ook al een document opgemaakt van mijn medicatie want daar zitten zware pijnstillers bij (mocht ik ze nodig hebben).

Mijn eigen hospitalisatie verzekering dekt ook in het buitenland en ook de gewone mutualiteit dekt ziekte in het buitenland, ook heb ik goedkeuring van de adviserende geneesheer dat ik mag gaan!

Ik heb nog wel een behandeling voor vertrek dus dan bespreek ik het ook nog eens in Leuven.

Verder heb ik gisteren wel een leuke dag gehad met mijn lieve man <3

Wel effe weer een baalmomentje, we zaten op het terras en er was een koppel aanwezig waarvan de man echt een babbelkous was… dus hij knoopte een gesprek met ons aan, heel normaal… hij was 83, ze stonden op want ze gingen van tafeltje wisselen en hij zegt tegen ons: Oud worden is mooi maar de manier waar op is toch wel erg he… |o ik moest me echt inhouden want dan word ik toch wel wat kwaad… ik zal waarschijnlijk nooit zo oud worden… achteraf bekeken kennen de mensen mijn/onze situatie niet maar heel veel mensen beseffen niet hoeveel geluk ze hebben… ik zou er ALLES voor geven om op mijn 80ste nog met mijn man, met mijn dikke mercedes, een terrasje te gaan doen…

In bed dacht ik daar weer over na…

Sommige mensen hebben geluk maar zijn niet gelukkig
En sommige mensen hebben ongeluk maar zijn wel gelukkig

Ik kan je zeggen dat ik ondanks alles toch gelukkig ben


Mijn vriendenclub is 65++ en wij zeggen tegen elkaar al dat we bij de bofferds horen en dat we vooral de dag moeten plukken en genieten, want op onze leeftijd is het "vele" overlijden om ons heen al begonnen.
Dus ik begrijp je zo goed. Je hebt gewoon ongelooflijk veel pech gehad en dat geldt voor meer mensen in dit topic.
Dus de man van 83 jaar kan beter zijn zegeningen tellen zoals mijn man 80++.

ogidni
Berichten: 458
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:49

MarliesV schreef:
Kortzichtige en niet empatische of tactische mensen houdt je hleaas altijd. Wel jammer dat je die dan net op zo'n terrasje treft.

Waarom zijn ze kortzichtig en niet empathisch of tactisch? Die mensen weten helemaal niet wat er speelt. En ts weet ook niet wat er bij die mensen speelt. Wie weet wat voor gesprek er was ontstaan als er bijvoorbeeld alleen een opmerking "tsja, ik moet maar afwachten of ik die leeftijd haal met mijn ziekte of helaas zit dat er voor mij hoogstwaarschijnlijk niet in" was gemaakt.

Ik ken beide situaties:
Mijn moeder, dik in de 80, leefde al 15 jaar met blaaskanker. Bovenstaande had een opmerking van haar kunnen zijn want ze was de behandelingen zo zat, iedere keer was ze een paar controles schoon en vervolgens zat er weer wat en moest ze weer een traject in.
En dan mijn situatie, ik heb in "dezelfde" situatie gezeten als ts. Hooggradige eierstoktumor, slechte prognose, dankzij het razendsnelle ingrijpen van mij gynaecoloog ben ik er nu 6 jaar later nog. Iedere dag spookt het door je hoofd, komt het terug of niet. Ieder pijntje denk je, ohhh nee het zal toch niet.
Je leert er mee omgaan.
TS, probeer bij de dag te leven en te genieten en je niet al teveel van de opmerkingen van anderen aan te trekken. En daarbij mag je rustig een opmerking terug maken naar anderen maar probeer het ontspannen te houden. Duim voor je dat ook bij jou het dubbeltje de goede kant op valt.

BritHittepit

Berichten: 2551
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 14:20

ogidni schreef:
MarliesV schreef:
Kortzichtige en niet empatische of tactische mensen houdt je hleaas altijd. Wel jammer dat je die dan net op zo'n terrasje treft.

Waarom zijn ze kortzichtig en niet empathisch of tactisch? Die mensen weten helemaal niet wat er speelt. En ts weet ook niet wat er bij die mensen speelt. Wie weet wat voor gesprek er was ontstaan als er bijvoorbeeld alleen een opmerking "tsja, ik moet maar afwachten of ik die leeftijd haal met mijn ziekte of helaas zit dat er voor mij hoogstwaarschijnlijk niet in" was gemaakt.

Ik ken beide situaties:
Mijn moeder, dik in de 80, leefde al 15 jaar met blaaskanker. Bovenstaande had een opmerking van haar kunnen zijn want ze was de behandelingen zo zat, iedere keer was ze een paar controles schoon en vervolgens zat er weer wat en moest ze weer een traject in.
En dan mijn situatie, ik heb in "dezelfde" situatie gezeten als ts. Hooggradige eierstoktumor, slechte prognose, dankzij het razendsnelle ingrijpen van mij gynaecoloog ben ik er nu 6 jaar later nog. Iedere dag spookt het door je hoofd, komt het terug of niet. Ieder pijntje denk je, ohhh nee het zal toch niet.
Je leert er mee omgaan.
TS, probeer bij de dag te leven en te genieten en je niet al teveel van de opmerkingen van anderen aan te trekken. En daarbij mag je rustig een opmerking terug maken naar anderen maar probeer het ontspannen te houden. Duim voor je dat ook bij jou het dubbeltje de goede kant op valt.


Ik reageer meestal niet omdat dit ook een ‘eerste’ reactie is en ik kan soms best heftig reageren en achteraf besef ik ook dat ik niet ‘juist’ denk… ieder huisje heeft zijn kruisje! En iedereen heeft al eens pech… maar het is belangrijk dat je ook stil staat bij wat je wel hebt… en dat doen de meeste mensen veeeeeeels te weinig!

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:25

Natuurlijk reageer je heftig, dat is niet zo gek! Er wordt iets in jou getriggerd en dan reageer je soms gewoon niet zo rationeel. Dat is super normaal en als je er achteraf op kunt reflecteren dan doe je het toch al super goed.

Dat is bij het enorme nadeel (in jouw geval je ziekte) ook weer het voordeel.. je leert de kleine dingen weer/meer waarderen, je leert sneller genieten en je wordt dankbaarder voor al het moois om je heen. Ik ben dan niet zelf ziek geweest, maar ik heb dat als mantelzorger van mijn moeder ook al geleerd.

Je doet het super goed :(:)

BritHittepit

Berichten: 2551
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 18:37

Ik heb de laatste dagen veel hoofdpijn dus ik had vandaag gebeld naar de dagzaal…

1 omdat ik de prof wil zien aangezien ik me deze keer na de behandeling echt belabberd voel en heb bijna dagelijks krampen/diarree, ik ben dus alweer 1kg afgevallen… ik zit nu onder 50kg en al ben ik klein, onder de 50 kg wordt het toch eng…

2 omdat ik eigenlijk een controlescan wil van mijn hoofd! Maar de secretaresse wimpelde dat af en zei dat ik dat donderdag maar moet bespreken… dat is nog 1,5 week…

pien_2010

Berichten: 43292
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 19:34

A jee Kim, wat naar die hoofdpijn. Ik snap dat je ongerust bent.

Hieperdi
Berichten: 2544
Geregistreerd: 24-01-12

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 22:59

Hoi kim ik volg je de hele avond al op meerdere topics. Ik ben hpv getest helaas en kwam zo op jou topic uit. Wat bizar hoe je leven dan zo ineens kan veranderen. Bij mij is er nog niks duidelijk en moet eerst nog (vrijdag) een afspraak maken bij de huisarts voor een nieuwe afnamen, ik had een zelftest gedaan. Hopen op goed nieuws, zelfs ik zit nu al beetje van jeetje het zal toch niet. Maargoed probeer het maar beetje van me af te zetten want uitslag zal nog zeker 2/3 weken gaan duren. In jouw geval echt bizar, je hebt het niet in de hand he je hebt er zelf geen controle op (zga) en geeft een eng gevoel lijkt mij

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 08:54

michelle933 schreef:
Hoi kim ik volg je de hele avond al op meerdere topics. Ik ben hpv getest helaas en kwam zo op jou topic uit. Wat bizar hoe je leven dan zo ineens kan veranderen. Bij mij is er nog niks duidelijk en moet eerst nog (vrijdag) een afspraak maken bij de huisarts voor een nieuwe afnamen, ik had een zelftest gedaan. Hopen op goed nieuws, zelfs ik zit nu al beetje van jeetje het zal toch niet. Maargoed probeer het maar beetje van me af te zetten want uitslag zal nog zeker 2/3 weken gaan duren. In jouw geval echt bizar, je hebt het niet in de hand he je hebt er zelf geen controle op (zga) en geeft een eng gevoel lijkt mij


Zoals in je eigen topic ook al tig keer gezegd is: bijna iedereen heeft wel een keer, of meerdere keren, of jarenlang HPV. Dat is hartstikke normaal. Het is nu eigenlijk alsof je zegt dat je verkouden bent. Ik vind dat niet zo gepast in een topic als deze.

pien_2010

Berichten: 43292
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 09:48

Jildau schreef:
michelle933 schreef:
Hoi kim ik volg je de hele avond al op meerdere topics. Ik ben hpv getest helaas en kwam zo op jou topic uit. Wat bizar hoe je leven dan zo ineens kan veranderen. Bij mij is er nog niks duidelijk en moet eerst nog (vrijdag) een afspraak maken bij de huisarts voor een nieuwe afnamen, ik had een zelftest gedaan. Hopen op goed nieuws, zelfs ik zit nu al beetje van jeetje het zal toch niet. Maargoed probeer het maar beetje van me af te zetten want uitslag zal nog zeker 2/3 weken gaan duren. In jouw geval echt bizar, je hebt het niet in de hand he je hebt er zelf geen controle op (zga) en geeft een eng gevoel lijkt mij


Zoals in je eigen topic ook al tig keer gezegd is: bijna iedereen heeft wel een keer, of meerdere keren, of jarenlang HPV. Dat is hartstikke normaal. Het is nu eigenlijk alsof je zegt dat je verkouden bent. Ik vind dat niet zo gepast in een topic als deze.


Nee hoor, dat zie ik totaal anders. In mijn ogen is Michelle het onderwerp en eventuele consequenties van " verkoudheid...tot zou ik kanker hebben?" Nu uit aan het zoeken, want begrijpelijke angst is daar. In die zoektocht is ze dus op dit topic gestoten en zij mag net als iedereen gewoon haar betrokken reactie plaatsen.
Ik verwacht dat het met een sisser af gaat lopen maar dat maakt haar reactie zeker niet ongepast. Temeer daar Kim ook in haar topic gereageerd heeft dat ook niet ongepast was!

BritHittepit

Berichten: 2551
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 10:01

Nee, ik begrijp ook dat je opzoek gaat naar informatie en dat je je zorgen maakt maar bespreek het zeker met je arts en waarschijnlijk is het maar een storm in een glas water! Veel beterschap en wij duimen allemaal dat je een goed resultaat hebt!

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 11:22

Liever een storm in een glas water dan het negeren!

En Kim je blijft dapper, ik hoop dat je genieten kunt van je vakantie. <3

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 19:00

Maar ze weet toch alleen dat ze op het moment van de zelftest HPV heeft? Zoals 90% van de bevolking? Nouja gelukkig dat Kim het niet ongepast vindt, daar gaat het om.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 19:44

Kim, wat naar dat je nu aldoor hoofdpijn hebt. Ik hoop en duim zeker voor je dat je heerlijk kunt genieten van je vakantie.

BritHittepit

Berichten: 2551
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 20:09

Ik heb mijn naam gewijzigd want mijn echte naam is Brit :+

Mijn pony’s naam was Kim en mijn andere Kay en KimKay was een zangeres vroeger :j

Helaas geen paardjes meer maar ben wel een ‘hevig’ iemand dus BritHittepit

pien_2010

Berichten: 43292
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:28

BritHittepit schreef:
Ik heb mijn naam gewijzigd want mijn echte naam is Brit :+

Mijn pony’s naam was Kim en mijn andere Kay en KimKay was een zangeres vroeger :j

Helaas geen paardjes meer maar ben wel een ‘hevig’ iemand dus BritHittepit


_O- _O- goed dat je dit even laat weten Brit. Anders zou ik "de weg kwijt zijn" . _O-

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:38

Ik vind je heel dapper en ik snap dat zo’n ervaring op een terrasje hard binnen kan komen.
Even wennen zo met je nieuwe naam. :)

Ik heb om me heen ook wat dingen meegemaakt en daarom besloten dit jaar toch met mijn dochter op vakantie te gaan. Herinneringen maken. Je weet nooit hoe het leven loopt. Ik wilde sparen maar ja, je moet ook van het leven genieten.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 18-05-23 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:40

Hihi, idd, even wennen aan je nieuwe naam, het is wel een hele mooie naam :j

BritHittepit

Berichten: 2551
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 21:51

rocymax schreef:
Hihi, idd, even wennen aan je nieuwe naam, het is wel een hele mooie naam :j


Dank je!

Ik wou ook sparen maar ik wil voor nu nog genieten maar ik heb er wel werk van gemaakt dat alles geregeld is daarom ook zo ‘snel’ getrouwd. Ik heb wel een ‘klein’ spaarpotje voor onvoorziene omstandigheden maar voor nu wil ik doen wat ik wil doen!

Ik en mijn man hebben net een gesprek gehad, ik ga het ook bespreken met mijn ouders maar ik denk eraan om een wilsverklaring te laten opstellen ivm euthanasie… ik wil er eigenlijk helemaal niet aan denken maar door omstandigheden in de omgeving ben ik er toch beginnen aan te denken… we gaan dit ook bespreken met de arts maar ik heb voor mezelf beslist dat ik ‘waardig’ wil sterven als het zover is (we hebben wel afgesproken dat ik pas mag sterven binnen 50 jaar :+ ) maar ik wil niet nog dagen of weken afzien in een ziekenhuis…

pien_2010

Berichten: 43292
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:03

Is altijd goed om over de vraag na te denken "wat als je uitbehandeld bent"? Dan kan rust geven. Ook goed om dit samen te bespreken en met jouw ouders.
En natuurlijk ga je voor het leven .....
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 18-05-23 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt