Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:01

IMANDRA schreef:
netjuh6 schreef:
@imandra, ze hebben bij ons beide bloed afgenomen en gekeken hoe het met onze chromosomen zit. Ze controleren dan of je een afwijking hebt, die je wellicht aan het vruchtje doorgeeft. Dit is gelukkig bij ons allemaal goed. Voor zover ik weet kan er bij een bepaalde chromosoom afwijking in Maastricht een selectie worden gemaakt en kunnen ze dat eruit filteren en dan via IVF verder. Maar gelukkig voor ons niet nodig.

Ik krijg nu nog weer een bloedonderzoek voor mijn stollingswaarde en mijn schildklier waardes en een inwendige echo om te bepalen of er nog een onderzoek met camera zal plaats vinden in de baarmoeder.


Ohhh wat goed! Doen ze dat ook zonder indicatie (misschien heb ik ergens overheen gelezen hoor)?
Ik heb op mijn 18e inderdaad zo’n onderzoek gehad en zit nu bij Maastricht voor de ICSI door die afwijking inderdaad.


Wat fijn zeg, dat het resultaat goed was!



Wij hebben 3 miskramen gehad om deze reden hebben wij het onderzoek nu gekregen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 21:31

Ah sorry die had ik even niet door, maar dan is het fijn dat dit deels is uitgesloten :(:)

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 22:50

IMANDRA schreef:
Ah sorry die had ik even niet door, maar dan is het fijn dat dit deels is uitgesloten :(:)


Geeft niets. Idd fijn dat t zo kan. Hoe verloopt jouw traject?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 22:55

netjuh6 schreef:
IMANDRA schreef:
Ah sorry die had ik even niet door, maar dan is het fijn dat dit deels is uitgesloten :(:)


Geeft niets. Idd fijn dat t zo kan. Hoe verloopt jouw traject?


Nog op het wachtbankje, hoor over twee weken tot een maand of de embryo's zijn aangedaan of niet. Dan is het ofwel door met een terugplaatsing, ofwel alweer het derde hormoontraject in. Ik nijp 'm dus een beetje :))

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:13

IMANDRA schreef:
IMANDRA schreef:
Ah sorry die had ik even niet door, maar dan is het fijn dat dit deels is uitgesloten :(:)


Geeft niets. Idd fijn dat t zo kan. Hoe verloopt jouw traject?

Nog op het wachtbankje, hoor over twee weken tot een maand of de embryo's zijn aangedaan of niet. Dan is het ofwel door met een terugplaatsing, ofwel alweer het derde hormoontraject in. Ik nijp 'm dus een beetje :))



Snap ik. Spannend ook. Wij zeggen hier thuis fijn dat ze zoveel weten en kunnen onderzoeken en betekenen maar fiets hell wat is het heftig.

J30d
Berichten: 254
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:49

Imandra doen jullie een genetisch onderzoek of is dit weer iets anders?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 14:59

J30d schreef:
Imandra doen jullie een genetisch onderzoek of is dit weer iets anders?


Yes. Bij mij is een genafwijking vastgesteld. Er is dus genetisch onderzoek geweest daarvoor toen ik 18 werd (was eigen keuze). Toen we dit traject ingingen is er eerst een speciale DNA test ontwikkeld (want van een paar dagen oud kan je nog niet voldoende DNA afnemen voor een reguliere test) dus een ander type genetisch onderzoek. Daarvan ben ik dus nu in afwachting, 2 embryo’s worden hierop getest en de kans is in principe 50% (ik geef het door of niet). Ik heb de pech dat de langst durende DNA test voor mij/mijn afwijking het best geschikt was dus ik moet uiterlijk 8 weken wachten op de uitslag.

J30d
Berichten: 254
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:25

IMANDRA schreef:
J30d schreef:
Imandra doen jullie een genetisch onderzoek of is dit weer iets anders?


Yes. Bij mij is een genafwijking vastgesteld. Er is dus genetisch onderzoek geweest daarvoor toen ik 18 werd (was eigen keuze). Toen we dit traject ingingen is er eerst een speciale DNA test ontwikkeld (want van een paar dagen oud kan je nog niet voldoende DNA afnemen voor een reguliere test) dus een ander type genetisch onderzoek. Daarvan ben ik dus nu in afwachting, 2 embryo’s worden hierop getest en de kans is in principe 50% (ik geef het door of niet). Ik heb de pech dat de langst durende DNA test voor mij/mijn afwijking het best geschikt was dus ik moet uiterlijk 8 weken wachten op de uitslag.




Mag ik je misschien daar een pb over sturen met wat vragen? Wij zullen ook via klinisch geneticus aan de slag moeten. Ik zelf heb ook een aantal genetische afwijkingen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:35

Ja hoor!

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 00:27

Hoi meiden,

Wat een fijn topic is dit! Ik zou heel graag mee willen schrijven..
Afgelopen 5 maanden ben ik 3x zwanger geweest. Dit ging helaas elke keer mis bij 5/6 wkn. Het hakt er allemaal behoorlijk in moet ik zeggen.. ik vond het 'fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben... Morgen naar het ziekenhuis voor onderzoek. Hopen dat er wat uit komt of juist niet natuurlijk :)

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:32

Welkom Brievenbus. Wat heftig dat het al drie keer niet zo had mogen zijn. Wat een verdriet en onzekerheid moet dat geven.
Veel succes in het traject

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 23:01

Hallo meiden, ik klets graag met jullie mee. Ruim 2,5 jaar geleden raakte ik zwanger na een relatief kort vruchtbaarheidstraject (8 mnd) en kreeg ik een aantal maanden later een gezonde zoon. Sinds een aantal maanden willen mijn man en ik voor een tweede gaan. Daarbij hopen we het vruchtbaarheidstraject niet meer in te hoeven. We gaan het zien.

Brievenbus, wat naar! Veel succes in het ziekenhuis morgen.

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:02

Dankjewel Annapaardoes. Het is inderdaad erg rottig en ik word er erg onzeker van.
Hi Adamootje, spannend! Hoelang zijn jullie al aan het proberen? Ik hoop voor jullie dat het gauw mag lukken :j

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:45

Verdorie -O-
Heb net gehoord dat ze volgende week de uitslag voor me hebben. Maar dat de terugplaatsing deze maand niet kan (ben net ongesteld geworden) ivm het niet terugplaatsen met de feestdagen.

Dus dat wordt januari, mits de uitslag positief is. Of ja, de dna test moet negatief zijn :))

dieseltje09

Berichten: 1858
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:23

Hey meiden, helaas mag ook deze zwangerschap niet positief eindigen… vandaag bevestiging gehad van verloskundigen en gynaecoloog, er is geen hartje |(

Ik ben verslagen, leeg en heel verdrietig.
Komende week wachten of de miskraam uit zich zelf opgang komt anders bespreken wat de vervolgstappen gaan zijn.
Zeker met mijn verleden met Asherman is het risico erg groot voor nieuwe en heftigere verklevingen… dus we zijn heel voorzichtig want hoe groter de schade in mn baarmoeder hoe moeilijker de volgende keer zwanger worden is en hoe groter de kans op weer een miskraam omdat de placenta niet mooi kan hechten

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 08:14

Ah nee wat poedersuiker :knuffel: sterkte :(:)

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 08:23

Ach dieseltje heel veel sterkte!

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 08:46

Heel veel sterkte dieseltje. Wat verschrikkelijk verdrietig.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 14:59

Hoi allemaal, nooit gedacht dat ik mij zou melden in het topic maar ik merk dat ik behoefte heb aan mijn hart luchten en gelijk gestemde.

Afgelopen mei was ik zwanger. Met de 20 weken echo hebben wij het nieuws gehad dat Olivier te klein was. Dit is een vrij breed begrip want, hoe klein is klein en wat zijn de gevolgen voor Olivier. We zij direct doorverwezen naar het ziekenhuis waarbij we wekelijks een echo en flow metingen kregen. Met 24 weken kregen wij enorm slecht nieuws. Uit de flow meting bleek dat de toevoer van voedingstoffen en zuurstof naar Olivier toe stagneerde. Ik ben mede daardoor en door mijn hoge bloeddruk direct opgenomen. Uiteindelijk hebben wij de zwangerschap met 24+6 moeten afbreken omdat ik het HELLP syndroom (ernstige zwangerschapsvergiftiging) had en Olivier geen overlevingskans meer had. We zijn nu 2 maanden na zijn geboorte verder.

Ik merk dat ik de drang naar een nieuwe zwangerschap enorm heb. Ik zit nu op het 'wachtbankje' na een positieve ovulatie en een gezellige avond. Ik merk dat het mij enorm bezig houd omdat ik het zo graag wil. Niemand kan mij vertellen wanneer het dan gebeurt, of het gebeurt, want als het niet meer gebeurt heb ik en afscheid moeten nemen van een perfect jochie maar ook van mijn wens. Ik denk dat ik dat gewoon super zwaar vind.

Ik heb de laatste 2 blz gelezen maar ik begrijp nog niet helemaal op wat bij iedereen speelt.

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 15:10

Dames beide heel veel sterkte, geen vrouw zou het moeten mee maken een kindje verliezen.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:14

Jemig, Lucifertje en Dieseltje... Veel sterkte allebei! :(:)

Balen dat je nu een maand moet wachten, IMANDRA.

Brievenbus, na mijn zwangerschap ben ik niet meer aan de anticonceptie gegaan. Sinds een aantal maanden (weet niet precies hoelang. 4? Vrij kort nog) zijn we echt bezig met proberen.

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:20

lucifertje schreef:
Hoi allemaal, nooit gedacht dat ik mij zou melden in het topic maar ik merk dat ik behoefte heb aan mijn hart luchten en gelijk gestemde.

Afgelopen mei was ik zwanger. Met de 20 weken echo hebben wij het nieuws gehad dat Olivier te klein was. Dit is een vrij breed begrip want, hoe klein is klein en wat zijn de gevolgen voor Olivier. We zij direct doorverwezen naar het ziekenhuis waarbij we wekelijks een echo en flow metingen kregen. Met 24 weken kregen wij enorm slecht nieuws. Uit de flow meting bleek dat de toevoer van voedingstoffen en zuurstof naar Olivier toe stagneerde. Ik ben mede daardoor en door mijn hoge bloeddruk direct opgenomen. Uiteindelijk hebben wij de zwangerschap met 24+6 moeten afbreken omdat ik het HELLP syndroom (ernstige zwangerschapsvergiftiging) had en Olivier geen overlevingskans meer had. We zijn nu 2 maanden na zijn geboorte verder.

Ik merk dat ik de drang naar een nieuwe zwangerschap enorm heb. Ik zit nu op het 'wachtbankje' na een positieve ovulatie en een gezellige avond. Ik merk dat het mij enorm bezig houd omdat ik het zo graag wil. Niemand kan mij vertellen wanneer het dan gebeurt, of het gebeurt, want als het niet meer gebeurt heb ik en afscheid moeten nemen van een perfect jochie maar ook van mijn wens. Ik denk dat ik dat gewoon super zwaar vind.

Ik heb de laatste 2 blz gelezen maar ik begrijp nog niet helemaal op wat bij iedereen speelt.


Heel veel sterkte met het verlies van jullie zoon :(:)

Mocht je er behoefte aan hebben, mag je mij altijd PB-en, wij hebben anderhalf jaar de zwangerschap moet beëindigen van onze zoon. Helaas is een gezonde zwangerschap ons nog niet weer gelukt (wel 2 miskramen daarna)

Ik hoop dat jullie snel een regenboogkindje mogen krijgen <3

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:20

Hoe gaat het met iedereen? Ik zit momenteel op het wachtbankje tot ik mag testen. Ik voel van alles maar houd mijzelf ook echt voor dat mn hoofd met mij loopt te spoken.

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 10:33

lucifertje schreef:
Hoe gaat het met iedereen? Ik zit momenteel op het wachtbankje tot ik mag testen. Ik voel van alles maar houd mijzelf ook echt voor dat mn hoofd met mij loopt te spoken.


Spannend, dat is ook zo klote, je lijf kan je zo goed voor de gek houden. Allerlei dingen opeens waarvan je denkt had ik dat nou wel of niet? Ik hoop dat het geen grapje is en je straks een mooie test in handen hebt!

Hier hebben we gisteren een gedeelte van de uitslagen terug gehad. Mijn schildklier geeft wisselende waardes dus dat leggen ze nu bij de internist neer. Mijn baarnmoeder heeft twee holtes, spier om de baarmoeder is wel mooi rond, ik ben er drie keer zwanger mee geworden dus ze verwachten niet dat dit de oorzaak is van de 3 miskramen.

Volgende week donderdag hopen we de stollingsuitslagen te hebben.

Voor nu is er gezegd, raak je zwanger, direct schildklier testen en bij bloed verlies bellen en direct aan de progesteron. Voor ons nu dus de vraag gaan we het nog een keer proberen of willen we toch een doorverwijzing naar Gent om verdere onderzoeken te doen... Ik weet het allemaal nog niet zo goed.

Vorige week wel onze baby vogel opgehaald, moet ook elke avond een papje:)
Afbeelding

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:06

lucifertje schreef:
Hoe gaat het met iedereen? Ik zit momenteel op het wachtbankje tot ik mag testen. Ik voel van alles maar houd mijzelf ook echt voor dat mn hoofd met mij loopt te spoken.


Hier net goed nieuws gehad, beide onderzochte embryo's zijn niet aangedaan. Dus ik mag door voor een terugplaatsing in januari *\o/* . Hopelijk zijn beide plakkers, dan hoef ik die stomme hormonen niet meer.

@Netjuh: lastig zeg, wel fijn dat ze er nu zo bovenop zitten?