Sup ( stand up paddling)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12136
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 18:58

@leo, maak waterdichte hoesje voor je telefoon wel vast aan je bikini of badpak.
Bij onverwachte val, glipt koordje zo over je hoofd en ben je alles kwijt.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 19:01

Oh top tip +:)+ ga ik zeker doen, bedankt!

Prairy
Berichten: 9141
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 19:12

Wij hebben die zitjes, op zich wel ok, wel even zoeken hoe je ze moet instellen. Nadeel vind ik wel dat mijn knieën in de weg zitten met peddelen en plat leggen vind ik niet zo fijn.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 19:23

Jolliegirl schreef:
Hoi allen, mag ik me hier melden?

In Kroatië weer gesupt, even getwijfeld hier een board te kopen, niet gedaan ivm garantie enz.

Wat raden jullie aan voor een beginner?
Ik weeg +- 90kg en ben 1.75.
Ik zag op internet al dat ik minimaal een 3.05cm nodig heb.

Hoe lang doen jullie over het opblazen en inpakken?
Ik woon niet aan water en zal hem dus op de fiets of in de auto mee moeten nemen ( in de tas dus)

Ik heb de Stardupp Limited. Binnen 10 minuten opgepompt. Opruimen duurt denk ik kwartiertje, maar nu let ik niet echt op de tijd.

tienus63

Berichten: 12136
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 19:35

Ik heb aanhangertje achter de auto. Dan nemen we 1 tot 4 sups mee.
Leg de sup opgeblazen in de schuur. Haal alleen de druk eraf als ik hem langere tijd niet gebruik.
Blaas hem op mbv normale compressor.
Die van mij mag Max 18 psi hebben. Dat red ik met de handpomp niet. Dan haal ik 15-16 psi.

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 22:03

8nnemiek schreef:
Zijn er ook mensen die er zo'n kajak zitje bij hebben? Gebruiken jullie dat wel eens?


Ik vind het persoonlijk tegenvallen. Inmiddels hebben we hem ook niet meer, maar ik zou er ook niet voor kiezen.

Tink89
Berichten: 2952
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 07:13

Hangt er denk ik ook wel vanaf of je gewend bent om te kajakken. Ik vind het zitje fijn, maar ben een kajak gewend en de dubbele peddel en op je knieën zitten of met je benen vooruit was ik al gewend.

8nnemiek

Berichten: 43450
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 07:41

Ik ben benieuwd. De Mistral heeft er een kajak zitje bij zitten, maar daar heb ik hem niet speciaal voor gekocht. Maar wie weet toch leuk om eens te proberen.

Supervixen

Berichten: 12904
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:47

Voor het eerst wezen suppen dit jaar.
7km bij Bussloo. Genoten!

Afbeelding
Afbeelding

Prairy
Berichten: 9141
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:06

Coole foto die eerste!

Supervixen

Berichten: 12904
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:21

Waren echt van die lange slingers waterplanten. Zag er ook heel mooi uit.

F_Orumster

Berichten: 15337
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:28

Heeft iemand ervaring met een sup/surf board combinatie? Ik heb dit weekend geSUPt op een board dual functie board geSUPt en vond dat heel prima gaan. Heb nog geen ervaring met windsurfen, maar wel voornemend een lesje te pakken om dat eens te proberen. Vraag me dus af of je met beide doelen compromissen doet of dat het prima goed is?

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 05:39

Ik heb de brunotti is ook een combi board. Mijn portemonnee was toen ik hem kocht een beetje leeg.
En ik heb paar x windsurfen gedaan. Dus kijk wel op marktplaats voor een 2de hands zeil wat erop past. Maar nog niks gevonden.

8nnemiek

Berichten: 43450
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 13:15

Wij hebben gisteren voor het eerst een stuk gesupt. Erg leuk! Wel best zwaar haha.
Naast het Mistral bord heb ik nog een XQ max bord besteld waar ook een windsurf zeil bij zit. Dat zeil moeten we nog een keer testen.

Ik zou onze tochtjes graag tracken met mijn Apple watch. Weet iemand wat de beste keuze of app is daarvoor? Ik had nu de optie peddelen van Apple zelf gekozen, maar die houdt geen gps gegevens bij.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 20:36

Mag ik me hier melden? :)

Vorig jaar wilde ik een sup kopen maar toen bleek ik zwanger en werd ik enorm beroerd van de zon, dus toen heb ik het niet gedaan. Dit jaar kriebelde het weer dus heb ik een Stardupp Limited gekocht zodat de hond ook mee kan. Ik moet nog voor het eerst op pad gaan met mijn sup maar ik vind het lastig om een locatie te vinden. Hier heb je vooral alleen de linge en daar is het momenteel nogal druk op het water. Ik zoek nog een plekje waar ik de hond rustig kan laten wennen aan mee gaan op de sup :o

Toen het slecht weer was op zolder even opgepompt om de mat voor de hond op maat te maken :)
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12904
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 22:01

Uit welke omgeving kom je?

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 23:10

Maurik/Tiel (de Betuwe, Midden Nederland)

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:44

Kim tuurlijk moeten wij weer een keer samen suppen!

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:46

x_Jeanine_x schreef:
Kim tuurlijk moeten wij weer een keer samen suppen!


Yesss, sowieso. Suppen en zonnen :D

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:44

Hier ook een supper, van het weekend even met Leo gesupt en nog met een vriendin.
Ik ben nu 18 weken zwanger, dus ik hoop dat het suppen nog even blijft lukken *\o/*

Afbeelding
Met Leo en een natte Fitz :')

F_Orumster

Berichten: 15337
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:57

Weet iemand een leuk 'schoon' meertje (liefst voormalig zandafgraving) waar je een sup kan huren, een beetje centraal in Nl? Een vriendin van me heeft OCD en is snel bang van alles onder het wateroppervlak, maar zou wel graag eens willen suppen. Een ogenschijnlijk schoon meertje zou ze misschien wat aandurven.

Ik woon bij Groningen en zij in Rotterdam, dus graag ergens rond 'het midden' van Nl. Van de randmeren/Veluwemeer en naar beneden :)

tienus63

Berichten: 12136
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 10:07

Toevallig gisteren bij Hoogeveen gesupt op de zandafgraving Nijstad.
Super schoon water en schoon strand.
Je moet wel toegang betalen om we te komen. Je eigen natje en droogje en sups, parasols etc etc meenemen is toegestaan.

Het ligt vlak aan A28, maar denk wat te noordelijk voor je vriendin.
Je kunt er sups huren, stardupp. Voel me €9/45 minuten. Deze sups hebben geen leash……

Onlangs hadden we een sup erbij gekocht voor de kinderen. Een tweekamer systeem sup. Wat
Een verschil qua stabiliteit.
Eigen sup heeft lamellen systeem. Die is veel stabieler.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 09:19

Goedemorgen, ik heb de afgelopen weken in Noorwegen gesupd op een gehuurde sup. Mijn vriend heeft z'n eigen sup. En de mijne wordt als het goed is vandaag bezorgd.
Ik zit alleen op het board, staan was op de rivieren waar wij geweest zijn sowieso veel te gevaarlijk vanwege de vele rotsblokken.

Afbeelding

Ik zit ook in het midden van het land. Dus Kimm misschien kunnen we een keer samen paddelen.

tienus63

Berichten: 12136
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 09:25

Zit er fantastisch uit. Veel sup plezier.

Algemene opmerking:
Ik las trouwens de tip van sup fabrikanten, dat een leash om je middel veel veiliger is in ruig water/snel stromend , zoals rivieren en op zee.
Klinkt ook wel logisch, in ruig water ben in in geval van nood niet in staat om je enkel leash los te maken.
Ik ben nog steeds hoogst verbaasd dat er sups verhuurd worden zonder leash. Zeker op zo’n zandafgraving.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:31

Ik had hem om mijn arm gedaan. De rivier die je hier ziet is heel rustig en ook erg ondiep. Zat soms vast met m'n vin :D
In de rivier die we hierna gingen zat snelstromend water met ook allerlei onderstromingen. Hier werd stroomopwaarts ook geraft (hebben we ook gedaan) In deze rivier had ik ook steeds een zwemvest om.