Hooikoorts ik weet het even niet meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34725
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 12:54

Hier doet livocab ook niks meer helaas.

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Hooikoorts ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:34

Wellicht kun je dus alles in 1 proberen met Dymista !

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Hooikoorts ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:46

Hier word het ook elk jaar erger. Gebruik het hele jaar door levocetirizine, Dymista en Pollival.
Zit momenteel aan de clemastine en prednison nadat donderdag alles begon op te zwellen en ik bijna stikte.

Buiten dat het vervelend is om te stikken, op te zwellen, jeuk te hebben en continu water uit je ogen en neus te hebben lopen, word ik er ook dood en doodmoe van.

Tapen had ik nog nooit van gehoord en maar ik ga dat morgen wel even opgooien bij de HA.

Honing uit de regio eten hoor ik ook positieve verhalen over.

raket

Berichten: 4096
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:47

Bij mij werkt dymista heel goed.
Immuuntherapie is voor mij geen mogelijkheid. Er waren jaren dat ik prednison voor de hooikoorts kreeg.
Maar met Dymista heel aardig onder controle. Mijn collega's gebruiken nu ook dymista voor hun hooikoorts.

Tapen is volgens mijn fysiotherapeut niet bewezen. Het deed bij mij ook niets.

Lokale honing ook geprobeerd, ook niet bewezen, maar bast het niet, dan schaadt het niet.

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Hooikoorts ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:43

Ik heb veel last van hooikoorts en functioneer gewoon niet . Ik heb Dymista en dan 2 tabletten van de huisarts voor de hooikoorts en dan is het redelijk onder controle .
Ga morgen toch eens informeren voor de immuuntherapie wellicht doet het iets .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34725
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 18:10

Dan morgen toch nog maar eens overleggen met de huisarts.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34725
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 10:38

Ik word vanmiddag terug gebeld door de huisarts. Volgens de assistente bleef alleen prednison over omdat ik al aan de zwaarste pillen zit die er zijn. Dat is ook geen pretje zo'n paardenmiddel. Maar intussen sta ik er wel voor open. Kan nu ook niet normaal functioneren.

rien10
Berichten: 14758
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:59

SusanH schreef:
Nou de afspraak is gemaakt. Ik ga me woensdag laten tapen.

Dan zou ik niet voor woensdag met prednison starten want dan weet je niet of het wel of niet werkt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34725
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 11:02

Dat klopt. Maar eerst maar eens afwachten waar de huisarts mee komt. Het idee dat ik aan de prednison zou moeten staat me niet heel erg aan.

rien10
Berichten: 14758
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hooikoorts ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:06

Nou, daar kan ik me heel wat bij voorstellen. Het is echt het laatste redmiddel. Sterkte hoor.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:12

Uiteraard wil ik niemand iets opdringen, maar prednison als laatste redmiddel vind ik wel heel drastisch gesteld. Op de eerste pagina van dit topic noemde ik Scuttelariae. Voor wie sceptisch is over homeopathie: hier is niets homeopatisch aan. Het is namelijk geen verdunning, het is totaal het tegenovergestelde (fytotherapie - google er maar eens op, ook op het verschil met homeopathie). Het is gemalen wortel van een kruid, geconcentreerd in poedervorm in capsules. Wellicht het proberen waard en als dat niet helpt (bij mij doet het dat wel en geloof me, ik ben flink gevoelig voor pollen), dan kan prednison altijd nog.

Saar4
Berichten: 2349
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:27

Scuttelariae deed bij mij helemaal niks maar is het uitproberen waard. Zou fantastisch zijn als je met een pilletje per dag van je klachten af komt.

TS begrijp ik goed dat je al de zwaarste dosering Fexofenadine hebt (180mg)? En heb je naast de neusspray ook oogdruppels? Dat kan ook extra verlichting geven.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Hooikoorts ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:34

Ja dat kan hoor, ik geef ook geen garanties :)) Een collega van mij doet het uitstekend op ceritizine, maar dat doet bij mij dan weer helemaal niets.

Ik schrok er nogal van dat er over prednison als laatste redmiddel werd gesproken. Mij lijkt dat wel heel drastisch, maar iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34725
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 14:08

Oogdruppels heb ik niet maar het probleem is ook niet mijn ogen, daar heb ik weinig last van. Prikt wel wat, maar dat is peanuts vergeleken met de klachten die ik verder heb. Heb in het verleden wel gebruikt trouwens. Maar verlichtte de andere klachten niet.

Scuttelariae opgezocht ik kan helaas nergens verder ervaringen van gebruikers vinden. Begrijp dat het een natuurlijk anti histaminicum is.

En prednison is geen redmiddel maar een lapmiddel imo om te zorgen dat de boel weer tot rust kan komen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Hooikoorts ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 14:19

Ik zie nu dat het Scutellariae is, dus 1x t en 2x l. Ik vind wel gebruikerservaringen als ik zoek op Scutellariae + ervaringen. Het is idd een natuurlijk antihistaminicum. In het Nederlands wordt het bluskruid genoemd en dat is precies wat het doet, althans bij mij :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34725
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 14:23

De huisarts is ook geen voorstander van prednison. Hij wil eerst afwachten wat het tapen gaat doen hij hoort daar van andere patiënten in de praktijk ook goede ervaringen over. En anders wil hij me als het niet helpt een stootkuur prednison geven, en doorsturen naar de allergoloog. Dus ben heel benieuwd wat ik ga merken na woensdag. Ik hoop echt dat het verbetering gaat geven.

Edit: zie dat je van die scutellariae wel 3 keer per dag 1 pil in moet nemen. Dat is een duur grapje, met bijna 20 euro per pot.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 14:38

Mag, niet moet ;-)

Ik neem er dagelijks eentje in de ochtend bij het ontbijt. Bij hevige klachten neem ik er later op de dag nog eentje, maar dat is bij mij tot nu toe nog zelden nodig geweest. Toen ik nog Allerfre (of huismerken) gebruikte deed ik dat precies zo, maar bij Allerfre had ik regelmatig een tweede (of derde) pilletje nodig en daar werd ik erg suf van. Dat is de belangrijkste reden dat ik hier zo tevreden over ben in vergelijking met Allerfre.

Maar nogmaals, het kan best zijn dat dit op een gegeven moment ook niet meer werkt bij mij. Het is pas het tweede seizoen. Ik ben ook blij met alle mogelijke oplossingen die hier aangedragen worden, zodat ik wat achter de hand heb als ik weer op zoek moet naar iets anders. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit fexofenadine gebruikt, dus die gaat op mijn lijstje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34725
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 14:57

Maar allerfre is ook wel heel wat anders als wat de huisarts voor kan en mag schrijven. Ik zit al op een hele hoge dosering anti histaminica. Ik vraag me af of en hoe een pil op basis van een wortel daar bij zou kunnen helpen. Omdat ik dus al zoveel slik, en dat nu ook onvoldoende helpt.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:01

Je komt er alleen achter door het te proberen, maar misschien is mijn mate van hooikoorts idd niet 'ernstig' genoeg en werkt daarom zo'n wortel bij mij wel. Of het heeft te maken met de werkzame stof en/of met de dosering, want op papier zou ceritizine bij mij ook moeten werken, maar dat doet het in de praktijk niet.

Ik weet wel dat ik er goed beroerd van ben als ik niets gebruik, maar bij mensen die al aan de zware middelen zitten helpt dan misschien alleen nog iets wat nóg zwaarder is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34725
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 18:11

Iemand ervaring met osteopathie en allergie? Die tip kreeg ik ook nog van iemand.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34725
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-22 13:10

De tape zit erop. Ben benieuwd hebben een hele vragenlijst ingevuld zo kun je ook checken wat het effect is.

Evelyne79

Berichten: 4005
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Hooikoorts ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:40

Hopelijk heb je er baat bij.

Janneke2

Berichten: 22828
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Hooikoorts ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:45

Mijn duimen draaien...!

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Hooikoorts ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:27

Hopelijk werkt het!

rien10
Berichten: 14758
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hooikoorts ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:22

Duimen !!