Ik heb een miskraam gehad..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mercurie
Berichten: 169
Geregistreerd: 26-04-07

Re: Ik heb een miskraam gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:58

ik heb 4 jr geleden een miskraam meegemaakt.
helaas vanuit zh geen fijne begeleiding,had het idee dat ze geen tijd voor me had(gynaecoloog)nu trotse moeder van een peuter.en wie kwam ik tegen tijdens mijn bevalling..ja die betrefffende gyneacoloog.

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 11:13

PineApple schreef:
Ik duim voor jullie!

Moet zeggen dat dit topic me wel goed doet. Ik was 6 weken zwanger en helaas is het gisteren mis gegaan. Onze eerste zwangerschap en dus miskraam.
Niet zo heftig als wat ik hier lees van sommigen, maar jezus wat voel ik me klote...
Het is inderdaad echt een rouwproces.


Heel veel sterkte :knuffel:

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Ik heb een miskraam gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:18

Heel veel sterkte PineApple :(:)

Wat een heftige verhalen komen er ook weer voorbij.... Gelukkig ook wel verhalen dat het (tussendoor) goed is gegaan. Dat biedt hoop.

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:20

Muurp schreef:
Heel veel sterkte PineApple :(:)

Wat een heftige verhalen komen er ook weer voorbij.... Gelukkig ook wel verhalen dat het (tussendoor) goed is gegaan. Dat biedt hoop.


Dank jullie wel...

En inderdaad Muurp, dat geeft een sprankje hoop.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Ik heb een miskraam gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:18

Heel veel sterkte PineApple :knuffel:

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Ik heb een miskraam gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:31

ik heb in september 2020 een miskraam gehad en in februari 2021 nog een keer

2020 had ik met 7 weken een goede echo met kloppend hartje, bij 11 weken bloedverlies en bleek het vruchtje vlak na de eerste echo gestopt te zijn met groeien. Ik heb toen met medicatie geprobeerd de miskraam op gang te krijgen maar dit lukte niet, afgezien van ontzettend veel pijn geen resultaat. Ik heb toen op 5 oktober 14 dagen voor ons trouwen een curettage gehad.

de 2e keer bleek een leeg vruchtzakje wat ook niet spontaan af wilde komen en toen ook weer curretage gehad. Sindsdien helaas nog niet weer gelukt zwanger te worden

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:16

Het is inderdaad echt een rouwproces waarin je afscheid neemt van de verwachting van een kindje.
Wij hebben 5 jaar "moeten wachten" op onze oudste. Ik ben toen net voor ik behandeld zou gaan worden spontaan zwanger geraakt en hebben we een gezonde jongen gekregen. Vlak erna was ik onverwacht maar spontaan weer zwanger.
Helaas had mijn oudste toen de vijfde ziekte (virus) en ik vermoed dat dat de oorzaak is van de miskraam op 11 weken. Ik had wat bloedingen, een echo liet nog een levend kindje zien maar helaas kwam het hele vruchtzakje met kindje er toch af een paar uur na de echo. Het was daardoor ook echt heel mooi om te zien, hoe verdrietig ook. Een dag later had ik wel vreselijke stolsels.
Dat vertelt ook niemand je dat je na een miskraam op 11 weken net zo erg nabloed als na een bevalling en kraamverband nodig hebt.

Achteraf had ik niet bij de verloskundige moeten blijven maar me door moeten laten verwijzen naar de gynaecoloog.

Inmiddels hebben we nog twee gezonde kids gekregen. Maar desondanks gaat een miskraam je niet in de koude kleren zitten. Neem de tijd om te rouwen, dat heb ik destijds niet gedaan en heeft me echt dwars gezeten.