2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:40

Pandora2 schreef:
Geen idee wat ze op dit moment verstaan onder niet volledig eigenlijk.
De officiële cijfers krijgen we vast nooit te zien over het verschil in opname tussen gevaccineerd en ongevaccineerd.


Ik heb deze week eens zitten kijken en ik denk eigenlijk dat het verstandig is als ze niet steeds alles delen zonder eerst uitleg te geven want daar worden mensen creatief mee.
Op dit moment is bij ons het aantal tieners in het ziekenhuis gevaccineerd MET booster hoger dan ongevaccineerde tieners.
Aangezien eigenlijk tieners nog amper geboostered zijn is dit vermoedelijk de zeer hoog risico groep (leukemie patienten en zo). Logisch dat die sneller toch nog problemen krijgen, maar als een Willem Engel met zulke data gaat knutselen komt er weer een alternatieve waarheid uit.

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:56

Dorine92 schreef:
IMANDRA schreef:

Ja ze hadden inderdaad vast covid direct na hun prik
Mensen die teveel vreten oefenen ook onnodig druk op de zorg. Misschien moeten we die dan maar gedwongen op dieet zetten, en anders mogen ze niet meer naar binnen bij de bios en het restaurant.
De mensen die met covid op de IC liggen, hebben bijna allemaal onderliggend lijden. Daar gaat het prikken van gezonde jonge mensen en zelfs kinderen niks tegen doen, zoals je kunt zien. Want zelfs na 3 prikken verspreiden ze het virus nog als een malle


Allemaal onderliggend lijden? Ik denk dat je daar flink naast ligt. Er liggen ook mensen die kerngezond waren , flink aan het sporten waren of jonge mensen. Denk zeker niet dat al die mensen onderliggend lijden hebben.

Het gaat om het niet ernstig ziek worden. Dat het zo verspreid is eigenlijk geen ramp als mensen maar niet zo ziek worden en dat gebeurd nu. Het is fijn dat dat nu ook gebeurd onder mensen die niet gevaccineerd zijn.

Maar toch vindt ik het altijd bijzonder. Mensen die geen vaccinatie willen kennen alleen maar mensen met vaccinatie schade. Ik ken werkelijk niemand.... ikzelf reageer goed op de vaccinatie en heb geen problemen als menstruatiestoornis of een hartaandoening wat bij jonge mensen wel voor kan komen. Dus ik heb er alle vertrouwen in.

Het is niet dat er bedoeld wordt dat je NA een vaccinatie corona krijgt. Maar meer dat hartproblemen , problemen in de hersenen ook na een besmetting kunnen ontstaan. De kans dat het met corona gebeurd is alleen groter dan na een vaccinatie. Dat is wel belangrijk om tegen elkaar af te wegen.

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:57

Zebrastreep schreef:
Dorine92 schreef:


Ja ze hadden inderdaad vast covid direct na hun prik
Mensen die teveel vreten oefenen ook onnodig druk op de zorg. Misschien moeten we die dan maar gedwongen op dieet zetten, en anders mogen ze niet meer naar binnen bij de bios en het restaurant.
De mensen die met covid op de IC liggen, hebben bijna allemaal onderliggend lijden. Daar gaat het prikken van gezonde jonge mensen en zelfs kinderen niks tegen doen, zoals je kunt zien. Want zelfs na 3 prikken verspreiden ze het virus nog als een malle


Allemaal onderliggend lijden? Ik denk dat je daar flink naast ligt. Er liggen ook mensen die kerngezond waren , flink aan het sporten waren of jonge mensen. Denk zeker niet dat al die mensen onderliggend lijden hebben.

Het gaat om het niet ernstig ziek worden. Dat het zo verspreid is eigenlijk geen ramp als mensen maar niet zo ziek worden en dat gebeurd nu. Het is fijn dat dat nu ook gebeurd onder mensen die niet gevaccineerd zijn.

Maar toch vindt ik het altijd bijzonder. Mensen die geen vaccinatie willen kennen alleen maar mensen met vaccinatie schade. Ik ken werkelijk niemand.... ikzelf reageer goed op de vaccinatie en heb geen problemen als menstruatiestoornis of een hartaandoening wat bij jonge mensen wel voor kan komen. Dus ik heb er alle vertrouwen in.

Het is niet dat er bedoeld wordt dat je NA een vaccinatie corona krijgt. Maar meer dat hartproblemen , problemen in de hersenen ook na een besmetting kunnen ontstaan. De kans dat het met corona gebeurd is alleen groter dan na een vaccinatie. Dat is wel belangrijk om tegen elkaar af te wegen.[/quote]

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:03

Dorine92 schreef:
Ja ze hadden inderdaad vast covid direct na hun prik
Mensen die teveel vreten oefenen ook onnodig druk op de zorg. Misschien moeten we die dan maar gedwongen op dieet zetten, en anders mogen ze niet meer naar binnen bij de bios en het restaurant.
De mensen die met covid op de IC liggen, hebben bijna allemaal onderliggend lijden. Daar gaat het prikken van gezonde jonge mensen en zelfs kinderen niks tegen doen, zoals je kunt zien. Want zelfs na 3 prikken verspreiden ze het virus nog als een malle


Covid kan ook symptoomloos verlopen, zoals hier vaker wordt verteld ;).
Bovendien is er naar rato helemaal niet zo veel vaccinatieschade, dus dat het "halve bedrijf thuis zit door besmetting en vaccinatieschade" is, simpel gezegd, hoogst maar dan ook écht hoogst onwaarschijnlijk.

Verschil met overgewicht zit hem in de complexiteit. Overgewicht is een veel complexer probleem, die laat je niet 'eventjes' afvallen. Terwijl een prikje zó gehaald is indien je gewoon gezond bent.

Wbt de IC: de vaccinatie zou de ernst flink verminderen. Dus ook al hebben die mensen onderliggend lijden, door niet voor vaccinatie te kiezen oefenen ze extra druk uit op de zorg. Want dat aantal had met vaccinatie een stuk lager gelegen. Had vaccinatie bij onderliggend lijden niks gedaan, zagen we een gelijke verdeling tussen ongevaccineerd en gevaccineerd. Maar dat zien we niet. De verhoudingen liggen erg scheef, waarbij het relatief kleine percentage ongevaccineerde voor het merendeel van de patiënten op de IC zorgt.
Ik meen zelfs gelezen te hebben dat de hoeveelheid onderliggend lijden/comorbiditeiten zelfs lager ligt bij het ongevaccineerde deel, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Besmetting werd (in ieder geval bij Delta en Alpha, en bij Omicron moet nog blijken uit onderzoek) toch wel degelijk flink ingeperkt dankzij vaccinatie. Dat er bij Omicron ook verschil is, is waarschijnlijk (alhoewel er een kleiner verschil is in vergelijking tot andere varianten, maar verschil nontheless).

Het prikken van gezonde mensen haalt -buiten dat je dus mogelijk minder besmettelijk bent- het aantal uitzonderingsgevallen die wél in het ziekenhuis komen omlaag. En het is goed je afweer op pijl te houden, vanwege de risico's die zo'n COVID-besmetting met zich mee kan brengen.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:22

Citaat:
Mensen die teveel vreten oefenen ook onnodig druk op de zorg. Misschien moeten we die dan maar gedwongen op dieet zetten, en anders mogen ze niet meer naar binnen bij de bios en het restaurant.


En mensen die onzin uitkramen een internet verbod

Ik stem voor

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:36

Dorine92 schreef:
Mensen die teveel vreten oefenen ook onnodig druk op de zorg. Misschien moeten we die dan maar gedwongen op dieet zetten, en anders mogen ze niet meer naar binnen bij de bios en het restaurant.
De mensen die met covid op de IC liggen, hebben bijna allemaal onderliggend lijden. Daar gaat het prikken van gezonde jonge mensen en zelfs kinderen niks tegen doen, zoals je kunt zien. Want zelfs na 3 prikken verspreiden ze het virus nog als een malle


Wauw, ben jij wel helemaal goed? Niet iedereen met overgewicht heeft dat perse door ‘teveel vreten’ he……. Beetje stijlloos om zo te gaan oordelen over mensen.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:41

Cer schreef:
Sees schreef:
Nou ik vind dat eerlijk gezegd wel bijzonder. Iedereen zou het toch moeten krijgen aldus Rutte? Nou ik doe mijn best maar niks hoor Roosje. Ze zoeken nu zelfs mensen die het niet kunnen krijgen voor onderzoek dus het zal toch ergens wel een beetje apart zijn. Niet dat ik mee zou doen aan een dergelijk onderzoek.


iedereen komt er een keer mee in aanraking, maar je bent echt niet de enige die het niet krijgt / nog niet gekregen hebt. Wees er blij mee ipv zo zuur doen ..
ik denk dat er mensen zijn die het wel gehad hebben, die graag met je zouden willen ruilen :j

Nou zuur, dat is niet aardig. Ik zou oprecht graag een besmetting doorlopen. Iets met groepsimmuniteit, QR-code etc. Je weet wel....

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:45

Echwel schreef:
Citaat:
Mensen die teveel vreten oefenen ook onnodig druk op de zorg. Misschien moeten we die dan maar gedwongen op dieet zetten, en anders mogen ze niet meer naar binnen bij de bios en het restaurant.


En mensen die onzin uitkramen een internet verbod

Ik stem voor

Als je het zo inderdaad wil stellen kun je dit inderdaad ook zeggen.

Mensen die overgewicht hebben hoeven niet allemaal door eigen keuze overgewicht hebben. Er zitten ontzettend veel mensen met een eetstoornis tussen. Die kun je niet zomaar op dieet zetten en dat is het. Een eetstoornis is een ziekte. Veel mensen met overgewicht hebben overgewicht vanwege een ziekte. Dit kan een fysieke ziekte zijn. Sommige mensen krijgen overgewicht door Medicatie. Ik ken een paar mensen met een spierziekte. Die kunnen gewoon 0 sporten. Zijn allebei rolstoelgebruikers. Die hebben ook wat overgewicht. Maar om voor hun alle voedingsstoffen binnen te krijgen zonder aan te komen is bijna onmogelijk tenzij je van nature een heel snelle vertering hebt. Om die mensen op dieet te zetten heeft op dat gebied niet veel zin. Om daarmee resultaat te boeken moeten ze zichzelf zeg maar uitsterven. Dat doen we maar niet.

En dan heb ik nog niet gehad over mentale ziektes, zoals depressie, angststoornissen etc. Ja, daardoor kun je ook aankomen. Sommige mensen gaan meer eten, wat niet hun fout is. Als je de griep hebt of zwanger bent veranderen je eetgewoontes ook. Bij depressie geld dat ook. Mijn beste vriendin heeft flink wat overgewicht gekregen vanwege haar depressie en is nu aan het afvallen. In mijn burnout ben ik keihard afgevallen omdat ik niks kon eten, hoe graag ik ook wilde. Mijn maag stuurde het gewoon weer naar boven. Daarna volgde corona en een stukje depressie bij mij en ben alle kilo's en wat extra weer net zo snel aangekomen. Depressie zorgt er juist weer voor dat ik weer meer ga eten.

Al die mensen die door mentale problemen overgewicht hebben kun je niks kwalijk nemen. Ze zijn ziek. Al is het niet fysiek. Het is nog steeds ziek zijn.

De mensen die overgewicht hebben zonder eetstoornissen of mentale of lichamelijke of medische problemen moet je aankijken. En dannog zijn er die er gewoon aanleg voor hebben en van nature gewoon nooit super dun zullen zijn. En dat is ook prima.

Dus vertel me nog maar eens dat alle mensen die "te veel vreten" maar op dieet gezet moeten worden. Zo makkelijk is dat niet. Een prik daarintegen is veel makkelijker. En het is vooralsnog geen plicht. Dat gaat tegen de grondwet in.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:51

Sees schreef:
Nou zuur, dat is niet aardig. Ik zou oprecht graag een besmetting doorlopen. Iets met groepsimmuniteit, QR-code etc. Je weet wel....

Ok, ik neem het terug :j

Maar ik hoor dat nu wel vaker hoor, mensen die echt als enige in een covid cluster niet besmet zijn geraakt, mensen waarvan het hele gezin besmettelijk was en dan 1 die het niet kreeg, of op een werkplek waar het ineens raak was. Wij hebben ook kennissen die toch al een aantal keren in een soort brandhaard gezeten hebben (onbewust en wel gevaccineerd) en nu maar gekscheren zeggen "nah, weer niet.. -O- ". Dus het komt wel voor :j

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:57

Zijn mensen met overgewicht ook zo besmettelijk tegenwoordig, dat ze massaal andere besmetten die dan de halve gezondheidszorg lam leggen in 1x?? :wow: :oo :oo

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:06

MarlindeRooz schreef:
Heb je een antistoffen test gehad? Want je kan het ook symptoomloos doorlopen he.

Ja, heb ik. Overigens wil dat niet met 100% zekerheid zeggen dat ik het niet gehad heb. Het kan al te lang geleden zijn.
Laatst bijgewerkt door Sees op 25-01-22 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:07

Corona blijft. Vaccineren helpt de ernst van de klachten te verminderen en het vermindert het risico op ziekenhuisopname. Over sterfte durf ik geen harde uitspraak over te doen.

Net als de griepprik dat doet voor sommige mensen met onderliggend lijden. Dus als we dan elk jaar even een dag pijn in de arm hebben en ons niet helemaal lekker voelen (net als bij de griepprik), dan is dat maar zo. Kan ik prima mee leven.

Dat we nu aan een QR code vastzitten, naja. Het zij zo. Scannen en klaar en door..... Of ik trek een OV pas tevoorschijn in de trein of bus of ik trek mijn QR code tevoorschijn bij een restaurant. Het is mij om het even.

Wat we niet meer kunnen hebben is het tekort aan bedden in een ziekenhuis, uitgestelde zorg en een enorm hoog ziekteverzuim onder artsen en verpleegkundigen. Dus als we daaraan kunnen bijdragen door elk jaar een prik te halen, dan draag ik daar graag aan bij.

Het coronavirus blijft, dat zal continu blijven muteren. Daarom zal de een er geen klachten aan ondervinden en de ander wel. Dus ook nu zie je dat mensen met tig vaccinaties/boosters toch ziek kunnen worden. Is een spike net even weer anders geworden in het virus en hop, je raakt besmet. Maar zolang je je er minder ziek door voelt, helemaal dikke prima.

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:10

Goed gezegd Karijn, wanneer iedereen er zo in zou staan was dat voor de zorgverleners een stuk beter.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:12

IMANDRA schreef:
Je realiseert je dat de dingen die je noemt die door vaccinatieschade zouden komen, óók door een covid besmetting kunnen komen? Sterker nog, je hebt er dan meer kans op dan bij een vaccinatie.

Dus ik vind het knap dat jij het zo stellig vaccinatieschade noemt. Maar ik verwacht dat jij graag wil geloven dat de “wappies” gelijk hebben dus ondanks dat de wetenschap en de statistiek wat anders laten zien, deel je hier graag dat de wappies de helden zijn en vaccinatie gevaarlijk. Al die ongevaccineerden op de IC, zijn dat ook helden, die hoogstwaarschijnlijk grotendeels onnodig een groot deel van de covid bedden bezet houden en zo extra druk uitoefenen op de zorg?

Mocht het niet duidelijk zijn: dat is niet zo.

Schrijf ik terwijl ik een kwartier wacht nadat mijn booster gezet is. En nog geen covid gehad!

Oei, jij komt over als een behoorlijke vaccinatiefanatiekeling. Het is niet zo omdat iemand anders, andere bronnen heeft, een andere mening is toebedeeld of geen blind vertrouwen heeft in de blauwe ogen van de politici, geen gelijk kan hebben. Het past niet in jouw straatje. Dat is wat anders. Dag mag, iedereen mag, godzijdank, een eigen mening hebben. De de vaccinatiefans zullen de wappies nooit overtuigen en andersom ook niet. Dus waarom zo fanatiek?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:14

Ik vind 'een eigen mening' op het moment dat er mensen kunnen overlijden, wel een lastig dingetje hoor...

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:17

Misschien omdat er een aantal mensen vanuit een wetenschappelijke achtergrond (die dus wel in staat zijn om allerlei onderzoeken op waarde te schatten) zich al een jaar sterk maken om desinformatie te bestrijden. En natuurlijk komt desinformatie bij sommigen over als juist, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het juist is, het is maar net welke groep je gelooft. Dat is iets anders als bewijs.
En iedereen mag dat zeker doen maar breng het niet als vaststaand feit naar buiten.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:22

Bij relatief nieuwe zaken zijn er vaak maar weinig vaststaande feiten, iets met ontwikkelingen en voortschrijdend inzicht. dus sowieso is het wel goed om een slag om de arm te houden.... óók als je "de experts" na praat :j

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:35

Zebrastreep schreef:
Allemaal onderliggend lijden? Ik denk dat je daar flink naast ligt. Er liggen ook mensen die kerngezond waren , flink aan het sporten waren of jonge mensen. Denk zeker niet dat al die mensen onderliggend lijden hebben.

Het gaat om het niet ernstig ziek worden. Dat het zo verspreid is eigenlijk geen ramp als mensen maar niet zo ziek worden en dat gebeurd nu. Het is fijn dat dat nu ook gebeurd onder mensen die niet gevaccineerd zijn.

Maar toch vindt ik het altijd bijzonder. Mensen die geen vaccinatie willen kennen alleen maar mensen met vaccinatie schade. Ik ken werkelijk niemand.... ikzelf reageer goed op de vaccinatie en heb geen problemen als menstruatiestoornis of een hartaandoening wat bij jonge mensen wel voor kan komen. Dus ik heb er alle vertrouwen in.

Het is niet dat er bedoeld wordt dat je NA een vaccinatie corona krijgt. Maar meer dat hartproblemen , problemen in de hersenen ook na een besmetting kunnen ontstaan. De kans dat het met corona gebeurd is alleen groter dan na een vaccinatie. Dat is wel belangrijk om tegen elkaar af te wegen.


Het 1e dikgedrukte stuk zegt natuurlijk niets over of er onderliggend lijden aan ten grondslag ligt. Het is een virus dat zich niet laat voorspellen.

Het 2e dikgedrukte stuk geldt ook voor mensen die zich wel laten vaccineren. Die lijken iig altijd aan te geven iemand te kennen in de directe omgeving (dus niet via) die is overleden aan de gevolgen van uitsluitend Covid of iemand die op de IC heeft gelegen. Ik ken echt helemaal niemand. Zat mensen die Covid hebben gehad maar geen een waarbij de besmetting heftiger is verlopen dan een flinke griep.

Pareltjes
Berichten: 2216
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:35

Cer schreef:
Ik vind 'een eigen mening' op het moment dat er mensen kunnen overlijden, wel een lastig dingetje hoor...


Mensen kunnen altijd overlijden, aan diverse oorzaken. Iedereen is gerechtigd om ten alle tijde een mening te hebben!!

Als mensen overlijden door toedoen van andere heet dat verantwoordelijk zijn geweest voor iemands dood.

Mensen kunnen én een afwijkende mening hebben maar toch voldoende realiteitszin hebben om zich verantwoordelijk te gedragen.

Als een persoon die zich niet wil laten vaccineren zich uitstekend aan de voorgeschreven maatregelen houd vormt deze persoon geen bedreiging voor anderen. Als een 3 voudig gevaccineerd persoon alsnog alle maatregelen aan zn laars lapt kan deze wel degelijk nog een bedreiging voor andere vormen. Alleen hebben voor zich zichzelf goed gepraat dat het niet hun schuld is want ze zijn gevaccineerd toch?

Ik heb minder moeite met ongevaccineerde die zich streng aan de maatregelen houden, dan losbandig gevaccineerde die vinden overal recht op te hebben en nergens meer rekening mee houden. Beter zou natuurlijk een combinatie van beide zijn, gevaccineerd én je aan de maatregelen houden.

Druk ongevaccineerde niet in een hoek, wellicht houden zij zich zich uitstekend aan de maatregelen, en ga gevaccineerde niet verheerlijken. Alles valt of staat met hun GEDRAG en VERANTWOORDELIJKHEIDS BESEF.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:38

Echwel schreef:
Citaat:
Mensen die teveel vreten oefenen ook onnodig druk op de zorg. Misschien moeten we die dan maar gedwongen op dieet zetten, en anders mogen ze niet meer naar binnen bij de bios en het restaurant.


En mensen die onzin uitkramen een internet verbod

Ik stem voor


Geldt dan beide kanten op ;). Want wat jij onzin vindt, kan anders zijn dat wat ik onzin vind. Ik vermoed dat iedereen dan dus de toegang wordt verboden. Nice, kunnen we weer gaan leven met z'n allen :D.
Laatst bijgewerkt door Sees op 25-01-22 13:59, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:39

pmarena schreef:
Bij relatief nieuwe zaken zijn er vaak maar weinig vaststaande feiten, iets met ontwikkelingen en voortschrijdend inzicht. dus sowieso is het wel goed om een slag om de arm te houden.... óók als je "de experts" na praat :j

Zonder meer, covid is er al twee jaar en het laatste jaar zijn er genoeg betrouwbare gegevens bekend, vooral over vaccineren aangezien de test groepen al veel eerder dan het vrijgeven van vaccins gevaccineerd werden. Dat vrijgeven is volgens alle geldende regels gegaan en nog steeds vallen mensen dood neer na vaccinatie? Tja, dat soort leugens mag openlijk besteden worden imo.

Pareltjes
Berichten: 2216
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:42

Echwel schreef:
Citaat:
Mensen die teveel vreten oefenen ook onnodig druk op de zorg. Misschien moeten we die dan maar gedwongen op dieet zetten, en anders mogen ze niet meer naar binnen bij de bios en het restaurant.


En mensen die onzin uitkramen een internet verbod

Ik stem voor


Dat is iemand de mond snoeren en dat vinden we in een democratie ONZIN en uitermate onwenselijk.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:45

karijn schreef:
Corona blijft. Vaccineren helpt de ernst van de klachten te verminderen en het vermindert het risico op ziekenhuisopname. Over sterfte durf ik geen harde uitspraak over te doen.

Net als de griepprik dat doet voor sommige mensen met onderliggend lijden. Dus als we dan elk jaar even een dag pijn in de arm hebben en ons niet helemaal lekker voelen (net als bij de griepprik), dan is dat maar zo. Kan ik prima mee leven.

Dat we nu aan een QR code vastzitten, naja. Het zij zo. Scannen en klaar en door..... Of ik trek een OV pas tevoorschijn in de trein of bus of ik trek mijn QR code tevoorschijn bij een restaurant. Het is mij om het even.

Wat we niet meer kunnen hebben is het tekort aan bedden in een ziekenhuis, uitgestelde zorg en een enorm hoog ziekteverzuim onder artsen en verpleegkundigen. Dus als we daaraan kunnen bijdragen door elk jaar een prik te halen, dan draag ik daar graag aan bij.

Het coronavirus blijft, dat zal continu blijven muteren. Daarom zal de een er geen klachten aan ondervinden en de ander wel. Dus ook nu zie je dat mensen met tig vaccinaties/boosters toch ziek kunnen worden. Is een spike net even weer anders geworden in het virus en hop, je raakt besmet. Maar zolang je je er minder ziek door voelt, helemaal dikke prima.


Als het virus blijft, doorloop ik dit vele malen liever natuurlijk dan een vaccin te nemen. Dus dan nóg zou ik geen vaccinatie nemen, ik neem ook de griepprik niet. Ik vind dat niet nodig.

Een tekort aan bedden is volgens mij niet het probleem. Er is een tekort aan personeel. Een vriendin van mij werkt op een IC, ze zouden 30 IC-bedden kwijt kunnen maar geen personeel.

En uitgestelde zorg, dat vind ik ook zoiets, ik ken werkelijk waar niemand waarbij een operatie is uitgesteld. Alles wat ik of mijn omgeving heeft moeten doen, ging gewoon door en zo ernstig was dat, gelukkig, niet. Ik betwijfel dus of dat zo ernstig is als zo stellig genoemd wordt.

Kijk, mijn leven zou makkelijker worden als ik een QR code zou hebben. Maar krijg ik geen Covid, dan maar geen QR-code. Iedereen moet doen wat hij of zij goeddunkt maar ik ga geen vaccinatie nemen om een QR code te krijgen.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:46

Cer schreef:
Ik vind 'een eigen mening' op het moment dat er mensen kunnen overlijden, wel een lastig dingetje hoor...

Maar Cer, dat geldt de andere kant op net zo goed. Vaccinatieschade kun je niet ontkennen en lang niet alles wordt bij het Lareb gemeld of als dusdanig erkent.

Weet je hoeveel nevenschade er is vanwege alle beperkende maatregelen? Moet dat niet eens meer belicht worden?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:47

Ik denk dat "feiten" niet classificeren als "onzin" en toch zie ik dat de laatste twee jaar behoorlijk vaak gebeuren... Hoe werkt dat dan?

Citaat:
Mensen kunnen altijd overlijden, aan diverse oorzaken. Iedereen is gerechtigd om ten alle tijde een mening te hebben!!
Als mensen overlijden door toedoen van andere heet dat verantwoordelijk zijn geweest voor iemands dood.

uitroeptekens hoeft niet perse...
Als ik van mening ben dat mensen kunnen vliegen, en ik duw iemand van een flat dan ben ik inderdaad verantwoordelijk voor iemands dood.
Als iemand van mening is dat Covid niet bestaat, het vervolgens oploopt en er overal mee rond gaat lopen.... dus dat...

Maar dit cirkeltje is ook al ettelijke malen rondgelopen, en er is niks tegen te doen... mensen blijven meningen als feiten presenteren en vinden dat ze een onjuiste mening mogen hebben.
Voor iedereen is het beter dat dit zo snel mogelijk achter de rug is, het helpt niks qua verdraagzaamheid in ieder geval...

Valt internet onder vrije ruimte om te spuien wat je leuk vindt.. ik weet niet of dat zo is hoor?

Dan gaan ze dat maar op straat roepen, daar mag het wel (zolang je geen bedreigingen uit, oproept tot moord en doodslag enzomeer...) oh, in de tweede kamer, daar mag dat laatste tegenwoordig wel geloof ik...