vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:31

tengeltje11 schreef:
Dat wordt constant gezegd ja, maar nog nooit waren er zoveel positieve testen en het grotendeels van de mensen is gevaccineerd, dus ergens klopt er toch iets niet denk ik dan toch?

Dat is de nieuwe variant. Die heeft een veel kortere incubatietijd en is beter bestand tegen het de twee prikken die de meeste mensen nog hebben van het vaccin. Bij drie prikken is er een betere bescherming tegen besmetting van Omikron. En daarnaast is de kans dat je het alsnog oploopt gewoon nog steeds best groot, alleen zal het een milder ziekteverloop veroorzaken.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:34

En daar zit bij mij ook een groot probleem, hoeveel prikken moet ik mijn kind gaan geven.
Heb er zelf 3 in 6 maanden gehad, ze spreken al van een 4de.
Als het allemaal zou werken en het is met die 2 prikken gedaan maar vertrouwen heb ik er niet meer in . Heb nu zelf mijn 3de prik maar dat is het ook, ze moeten niet afkomen met een volgende, waar stopt het anders?

Die 2 prikken voor kinderen zijn dan zowiezo niet genoeg in je stelling want nu is het omrikon die dominant is.

GabberGill

Berichten: 5835
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:36

Lynnepinny schreef:
GabbelGill schreef:
Rondom mij is bijna iedereen besmet met covid. 2 dagen koorts en ze staan weer op 2 benen met een beetje reuk en smaakverlies. Ik ken 1 iemand van in de 50 die heeft 3 maanden bij moeten komen van dit en heeft 3 weken plat gelegen. Verder ken ik dus alleen mensen met lichte dingetjes. Dan heb ik het over zo'n 100 mensen.

Maar hoeveel van die mensen waren voor hun besmetting gevaccineerd en dus beschermd? Het is wel degelijk bewezen dat het vaccin zorgt voor een grotere kans op een milder ziekteverloop.
En elk vaccin heeft (al dan niet zeldzame) bijwerkingen. Dat is gewoon hoe het werkt, het kan niet volledig veilig zijn. De hoeveelheid mensen die je ermee beschermt is dan wel vele malen groter dan het kleine percentage dat wel last krijgt, en dat is allemaal kansberekening. Niet leuk, maar wel hoe het werkt.



Geen een gevaccineerd het zal je verbazen. Rondom mij vaccineren mensen niet

pmarena

Berichten: 48223
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:45

Ik denk dat het ook wel zo kan werken dat als je als gevaccineerde inderdaad minder ziek wordt, je niet weet dat je besmettelijk bent en zo ongemerkt andere besmet.

Maar volgens mij gaat het ook niet zozeer om het voorkomen van besmettingen, maar om het voorkomen van ziekenhuis opnames :j En daarvoor lijken de vaccinaties goed te werken.

Ik vind het overigens altijd wel een beetje dubbel hoor wanneer mensen zeggen dat de RVP vaccinaties iets heel anders zijn dan de Covid-prikken, want die zijn nog zo nieuw en de RVP prikken worden al decennia lang gegeven en vorige generaties hebben dan zogezegd precies hetzelfde geprikt gekregen.

Het RVP wordt ook constant vernieuwd en aangepast. Zo uit mijn hoofd zijn de laatste keren in 2011 en begin 2019 de vaccinaties aangepast. Dan wordt er ineens redelijk stilzwijgend overgestapt op een andere combinatie / andere leverancier / pas net op de markt toegelaten nieuwe middelen die het RIVM / Lareb dan goed gaat monitoren om goed eventuele bijwerkingen in kaart te brengen. Maar de ouders krijgen niet echt te horen dat hun kind een nieuwe prik krijgt... die denken dat er al jaren kinderen hiermee geprikt worden.

Nu met Covid zitten we er middenin en krijgen we gewoon veel meer mee van het hele proces :)

Nu beseffen we dat het een nieuw vaccin is en zijn ouders terughoudend, terwijl diezelfde ouders veelal wel gewoon het RVP volgen voor hun jongere kinderen en niet eens beseffen dat daar net overgeschakeld was op iets nieuws.....

Ik vind het wel interessant om te zien dat dezelfde mensen die als de dood zijn voor iets als de Mazelen of de Bof ofzo en daar met hun hoofd niet bij kunnen waarom er ouders zijn die hun kind die prikken niet geven (want die spelen met het leven van hun kind!!) nu ineens wel zeggen "het risico van Corona is zo klein" en daarom niet willen prikken :)

Terwijl je bij de meeste ziektes van het RVP enorm veel minder risico loopt op om die te krijgen t.o.v. Covid, en ook die lopen zelden heel slecht af en zijn normaal gesproken niet gevaarlijk voor verreweg de meeste kinderen.

Dat meten met 2 maten vind ik wel heel interessant :j

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:46

Giolli schreef:
Ja, gek is dat. Ik werk in de zorg en mijn man in de levensmiddelen en we hebben beide zo snel mogelijk alle 3 de vaccinaties laten zetten. Toen ik hoorde dat kinderen gevaccineerd gingen worden dacht ik ineens aan onze eigen dochter van 3 en ik weet dat het hypocriet klinkt maar wij twijfelen ineens heel erg. Nu is het voor onze dochter (nog) niet aan de orde, maar hoe raar is het dat je zelf zo’n vaccinatie direct laat zetten zonder twijfel (bij mij dan) maar nu heb ik ineens de verantwoordelijkheid over een klein mens en vind ik dat heel eng. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik nee zeggen, terwijl ze al haar andere vaccinaties al wel heeft gehad. Ik ben blij dat ik nu nog niet hoef te beslissen :n Ik zou ook nog graag willen aankijken hoe de Omikron variant het gaat doen de komende tijd en hoeveel zorgen ik mij precies moet maken.



Hier een kindje van 9 maanden, dus ik heb echt nog eeuwen de tijd om erover na te denken, maar hier een beetje hetzelfde verhaal.
Ik heb mezelf meteen laten vaccineren toen ik was bevallen, verder gewoon tijdens mijn borstvoedingsperiode ook gewoon de 2e prik gehaald.
Ook altijd geroepen dat ik haar gewoon liet vaccineren, maar nu het dichterbij komt begin ik toch ook wel wat te twijfelen.

Overige vaccinaties krijgt ze overigens wel gewoon zonder over na te denken _O-


@pmarena; dat ben ik inderdaad wel met je eens. Omdat het nieuw is wordt het heel uitgebreid verteld, maar hadden ze hem in het rijksprogramma gestopt had waarschijnlijk de helft van de ouders gewoon gedacht oh ja hoort erbij..

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:47

Naar mijn idee werken die andere vaccinaties zo dat je die ziektes ook daadwerkelijk niet kunt krijgen / door kunt geven. Dat is bij corona anders, dat kun je alsnog krijgen. Daarom zie ik er voor kinderen nog niet gelijk een meerwaarde in aangezien de meeste kinderen er toch al amper ziek van worden.

veerledec

Berichten: 6694
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:54

Dat hangt er een beetje vanaf. Kinkhoest (in de DKTP-Hib-Hep) is een matig werkend vaccin bijvoorbeeld. Dat is ergens wellicht een beetje vergelijkbaar met Corona, omdat er verschillende varianten mogelijk zijn. Waarbij kinkhoest wel echt gevaarlijk kan zijn voor kinderen.

En inderdaad, het RVP is zeker niet al decennia in deze vorm, vanaf 1993 wordt er geregeld wat gewijzigd: https://assets.ncj.nl/docs/c0427140-e90 ... 58ac49.pdf

Babootje

Berichten: 26392
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:57

veerledec schreef:
Dat hangt er een beetje vanaf. Kinkhoest (in de DKTP-Hib-Hep) is een matig werkend vaccin bijvoorbeeld. Dat is ergens wellicht een beetje vergelijkbaar met Corona, omdat er verschillende varianten mogelijk zijn. Waarbij kinkhoest wel echt gevaarlijk kan zijn voor kinderen.

En inderdaad, het RVP is zeker niet al decennia in deze vorm, vanaf 1993 wordt er geregeld wat gewijzigd: https://assets.ncj.nl/docs/c0427140-e90 ... 58ac49.pdf


Inderdaad, mijn dochter heeft kinkhoest gehad terwijl ze gewoon gevaccineerd was. Bleek dit vaccin niet meer heel goed te werken. Het is volgens mij inmiddels al wel aangepast
Kinkhoest is echt een hele nare ziekte. Zo erg hoesten dat ze er bijna in stikken. Heeft ruim 6 maanden geduurd eer ze er een keer vanaf was. Kind was doodmoe.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:00

Inderdaad, en het verloop van kinderen bij corona is vele milder dan bij mazelen of polio. Vind ik appelen met peren vergelijken.

Veel mensen weten niet dat je je terug na verloop van tijd moet vaccineren.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:01

Precies, en dan kun je nu als moeder ook nog een kinkhoest halen..

pmarena

Berichten: 48223
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:05

veerledec schreef:
Dat hangt er een beetje vanaf. Kinkhoest (in de DKTP-Hib-Hep) is een matig werkend vaccin bijvoorbeeld. Dat is ergens wellicht een beetje vergelijkbaar met Corona, omdat er verschillende varianten mogelijk zijn. Waarbij kinkhoest wel echt gevaarlijk kan zijn voor kinderen.


Precies :j

Overigens staat het Kinkhoest vaccin er om bekend dat het eigenlijk nooit heel goed heeft gewerkt...
en is het vooral gevaarlijk voor de jongste babies, die nog niet sterk genoeg zijn om het slijm goed op te hoesten :(:)


miccamaaike schreef:
Naar mijn idee werken die andere vaccinaties zo dat je die ziektes ook daadwerkelijk niet kunt krijgen / door kunt geven. Dat is bij corona anders, dat kun je alsnog krijgen. Daarom zie ik er voor kinderen nog niet gelijk een meerwaarde in aangezien de meeste kinderen er toch al amper ziek van worden.


De meeste kinderen worden ook amper ziek van Mazelen, Rode Hond, de Bof, en zelfs Polio blijkt als je meer informatie zoekt op de RIVM website, in 90-95% van de gevallen als een verkoudheid te verlopen.

De kans is bij de meeste ziektes in het RVP echt héél klein dat je kind daar blijvende schade aan overhoudt. Maar daarbij zeggen ouders dan "waarom zou je het risico nemen?" terwijl ze nu bij Corona, (waarbij de kans véél groter is om het op te lopen!) wel ineens kiezen voor "de kans is zó klein dat kind daar ernstig ziek van wordt....". Maar kijk maar eens naar de vreselijk nare verhalen hoe kleintjes in het ziekenhuis terechtkomen met hun uit de hand gelopen Covid-besmetting, dat is echt geen pretje -O-

Terwijl menigeen die dit nu zegt over het Covid-vaccin (niet nodig want risico op ernstig verloop is heel klein), dezelfde afweging bij het RVP totaal verguist.
Super interessant om te zien :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-01-22 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26392
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:06

Ik ben ook pro vaccineren maar ik weet ook niet of ik het mijn kinderen nu zou geven. Ik denk dat het vaccin op zich veilig is, maar dat het op dit moment voor de omikron variant, die nu overal zo'n beetje dominant is, weinig nut heeft.

Het vaccin beschermt niet tegen de besmetting. Ook kun je - gevaccineerd en al - corona doorgeven aan anderen. Het vaccin - en met name vooral de booster - helpt tegen het ernstig ziek worden voor 88%.
Dat is voor mij vooral een reden om zelf geboosterd te willen zijn.
Maar kinderen krijgen nu vooral de eerste twee vaccinaties; van het boostervaccin is nog geen sprake. Dan zijn ze minder beschermd dan met de booster (die ze nog niet kunnen krijgen). En boosteren zullen we de komende jaren nog echt wel moeten blijven doen willen we die hoge mate van bescherming blijven houden.

Ik denk zonder twijfel dat het vaccin veilig is.
Maar ik zie nu vooral niet het nut van het vaccineren van zulke hele kleine kinderen, juist ook omdat ze niet ernstig ziek lijken te worden. Voor risicogroepen kinderen (bv met longziekten) zou ik het wel overwegen.


De boosters werden om drie redenen toch gegeven:
1) De bescherming door basisvaccinatie vermindert na een half jaar en een deel van de huidige covid-gevallen wordt nog steeds veroorzaakt door de deltavariant, waartegen de boosterprikken zeer effectief zijn.
2) Het is onmogelijk om zeer snel een aangepast vaccin tegen omikron te ontwikkelen, omdat deze variant in een mum van tijd dominant werd en omdat een aangepast vaccin ontwikkelen minstens 3 tot 6 maanden in beslag neemt.
3) De vaccinatie werkt niet alleen via het aanzwengelen van de antistofproductie, maar ook door andere vormen van immuniteit (cellulaire immuniteit) te stimuleren. Studies hebben aangetoond dat deze cellulaire immuniteit opgewekt door de huidig vaccins ook zeer doeltreffend is tegen de omikronvariant. Dat verklaart waarom de boosterprik toch een goede bescherming biedt tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname.

In het Verenigd Koninkrijk rukte omikron zeer snel op en werd zelfs het leger ingezet om zoveel mogelijk mensen een boosterprik te geven. Wetenschappers hebben er een hoge bescherming tegen ernstige ziekte aangetoond en evalueren de langetermijnwerkzaamheid van de boostervaccinatie tegen omikron verder.

De basisvaccinatie (2 prikken) beschermt slechts beperkt tegen omikron en neemt relatief snel af. De boosterprik doet die bescherming flink stijgen. Het effect is minder spectaculair dan dat van de booster tegen de eerdere varianten, maar wel zeer bemoedigend.

Wetenschappers hebben aangetoond dat de antistoffen opgewekt met de huidige vaccins een infectie met de omikronvariant minder efficiënt voorkomen. Daarentegen lijkt geïnfecteerde cellen opruimen, wat door de cellulaire immuniteit gebeurt, wel goed te gebeuren (2,3).

Conclusie
De bescherming van de huidige vaccins tegen infectie met de omikronvariant van het coronavirus is beperkt, maar ze beschermen wel tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname door deze variant. Dat tonen de eerste Britse studies. De boosterprik vermindert het risico op ziekenhuisopname met 88%. Wegens de hoge besmettelijkheid van omikron kan het aantal ziekenhuisopnames wel nog sterk oplopen. Het is dus zeker zinvol om zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen een booster te geven.
https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... en-omikron
Laatst bijgewerkt door Babootje op 10-01-22 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Berichten: 13231
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-22 11:09

pmarena schreef:
juval schreef:

Ik ben van mening dat kinderen onder de 12 niet zelf die beslissing kunnen nemen. Tuurlijk kan je ze uitleggen wat er gebeurt, maar ook wij weten de gevolgen op langere termijn niet. Ik vind het nogal een risico.
Als je ze uitleg geeft stuur je onbewust toch. Terwijl dit misschien niet helemaal eerlijk of waar is.


Ik snap uiteraard wat je bedoelt, maar het alternatief voor kinderen zelf laten kiezen (met uitleg) is dat je als ouder de keuze voor je kind maakt. Dàt is pas sturen.
Dan is het toch veel eerlijker om ze zelf de keuze te geven? :)

(Als je zelf al heel stellig bent in wel of niet prikken en vindt dat jij (algemeen) de keuze moet maken voor je kind dan ligt het anders)


Prima, ik begrijp jouw standpunt ook :)... maar vind je niet dat dat gewoon je taak als ouder is, om beslissingen voor je kinderen te nemen. Kinderen van die leeftijd zijn volledig afhankelijk van de ouders en moeten erop kunnen vertrouwen dat de ouders het beste kunnen bepalen wat er met het kind gebeurt. Ik vind het toch een vrij belangrijke beslissing dat vaccineren.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:10

Omdat corona bij kinderen amper ziekteverschijnselen geeft, laat staan ze daar verlamd van kunnen worden of sterven :)*

Interesant dat mensen die vergelijk maken.
Ik twijfel nog over het coronavaccin te geven, niet omdat ik denk dat het vaccin gevaarlijk is maar ik twijfel over het nut er van.

pmarena

Berichten: 48223
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:16

Lynnepinny schreef:
tengeltje11 schreef:
Dat wordt constant gezegd ja, maar nog nooit waren er zoveel positieve testen en het grotendeels van de mensen is gevaccineerd, dus ergens klopt er toch iets niet denk ik dan toch?

Dat is de nieuwe variant. Die heeft een veel kortere incubatietijd en is beter bestand tegen het de twee prikken die de meeste mensen nog hebben van het vaccin.
Bij drie prikken is er een betere bescherming tegen besmetting van Omikron.



Babootje schreef:
KNIP

Maar kinderen krijgen nu vooral de eerste twee vaccinaties; van het boostervaccin is nog geen sprake. Dan zijn ze minder beschermd dan met de booster (die ze nog niet kunnen krijgen).

KNIP




Ik vraag me af of dit wel correct is, om het zo te verwoorden?
Nu leest het als "je moet op dit moment 3 prikken hebben om goed beschermd te zijn".

Terwijl die derde prik zover ik weet, niet voor extra bescherming zorgt "omdat het de 3e prik is" maar gewoon omdat voor veel mensen de 2e prik al een half jaar geleden is, en die bescherming dan terug zou lopen. En de 3e prik die weer opkrikt :)

Mensen die pas later zijn begonnen met vaccineren zullen na hun 2e prik in principe toch vast net zo goed beschermd zijn als een ander met zijn 3e prik? (nadat ze beiden hun laatste prik op dezelfde dag gehaald hebben)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-01-22 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:16

dromertje2 schreef:
Goh, had de overheid dat niet moeten doen door niet constant te besparen en genoeg bedden en personeel te voorzien? Makkelijk om dan het door te schuiven.

Dat sowieso.
Ik snap al die jarenlange bezuinigen in de zorg sowieso niet, maar nu corona al 2 jaar in Nederland is zou je toch niet verwachten dat ze weer verder gaan bezuinigen.
Ik vind de besmettingscijfers ook niet zo spannend, wel hoeveel mensen er daadwerkelijk in het ziekenhuis liggen door Covid.

veerledec

Berichten: 6694
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:21

Dat zou ik ook denken pmarena. Waarbij wel de afweging blijft of het zin heeft om je nu te laten vaccineren met een vaccin dat niet gemaakt is voor Omikron, terwijl dat vaccin dit voorjaar wellicht wel beschikbaar is.

pmarena

Berichten: 48223
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:21

juval schreef:
pmarena schreef:

Ik snap uiteraard wat je bedoelt, maar het alternatief voor kinderen zelf laten kiezen (met uitleg) is dat je als ouder de keuze voor je kind maakt. Dàt is pas sturen.
Dan is het toch veel eerlijker om ze zelf de keuze te geven? :)

(Als je zelf al heel stellig bent in wel of niet prikken en vindt dat jij (algemeen) de keuze moet maken voor je kind dan ligt het anders)


Prima, ik begrijp jouw standpunt ook :)... maar vind je niet dat dat gewoon je taak als ouder is, om beslissingen voor je kinderen te nemen. Kinderen van die leeftijd zijn volledig afhankelijk van de ouders en moeten erop kunnen vertrouwen dat de ouders het beste kunnen bepalen wat er met het kind gebeurt. Ik vind het toch een vrij belangrijke beslissing dat vaccineren.


Dat is je taak als ouder ja :j

En wanneer je als ouder ook gewoon twijfelt over wat de beste keuze is...dan kan je er voor kiezen om de beslissing op de gok te nemen. Je kan er voor kiezen om een muntje in de lucht te gooien. Je kan er voor kiezen om aan anderen te vragen wat zij zouden doen, en gaan turven. Maar een beslissing moet je toch nemen.

Geen keuze maken = niet prikken = dus ook een keuze.

Waarom dan niet gewoon de keuze bij je kind laten, wel zo eerlijk toch, dat het niet geheel buiten het kind om gaat?
Als er toch geen voorkeur bij de ouder is, laat dan het kind zelf beslissen :)

Heb je wèl een voorkeur en vind je dat jij de keuze moet maken voor je kind, dan doe je dat :j

pmarena

Berichten: 48223
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:24

veerledec schreef:
Dat zou ik ook denken pmarena. Waarbij wel de afweging blijft of het zin heeft om je nu te laten vaccineren met een vaccin dat niet gemaakt is voor Omikron, terwijl dat vaccin dit voorjaar wellicht wel beschikbaar is.


Ik vind het wel zinvol voor de tussenliggende periode, om je risico op ziekenhuisopname te verkleinen :j

Maar zelf heb ik mijn 2e prik in oktober gehaald (toen die anderhalve meter er af ging) en dat is nu 3 maanden geleden. Dat lijkt mij prima om de winter mee door te komen, daar ga ik niet voor boosteren. We zien van de zomer wel verder hoe de situatie er dan voor staat :j

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:26

De huidige coronacijfers laten wel zien dat vaccineren de verspreiding niet afremt, want die cijfers zijn hoger dan ooit. Je zou dus kunnen stellen dat je vaccineren met name voor jezelf doet, en kinderen voelen over het algemeen nauwelijks dat ze ziek zijn van corona. Ook werken de vaccins schijnbaar maar een aantal maand, en ik zou mijn kind absoluut niet 2/3 keer per jaar willen laten vaccineren met iets dat toch eigenlijk nog wel een experiment is (zoals het op de RIVM website staat) en waarvoor de farmaceuten geen verantwoordelijkheid nemen, mocht er toch iets mis gaan (staat in de contracten). Hoe meer vaccinaties iemand krijgt, hoe groter de kans op allergische reacties en auto-immuunziekten volgens mij, neem Amerika als voorbeeld, waar 18 jarigen al 17x moeten zijn gevaccineerd tegen allerlei verschillende dingen.

18+ vaccineren, prima. Maar ik vind toch echt dat het voor 18- over het algemeen geen toegevoegde waarde heeft. Een gezond gesprek hierover met je kind kan uitwijzen wat hij/zij zelf ook wil, ik denk dat een kind vanaf 8 jaar er best al wel een mening kan hebben..

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:26

Hier krijgen ze het niet (5 en 8)
Ik was ook niet happig op vaccineren, maar ja vrijheid terug he... Daarom volgende week ook de booster, niet omdat ik geloof dat het zoveel zoden aan de dijk zet, volgende staan allemaal al weer op de planning.
Mijn gezin heeft nog geen corona gehad, ondanks mijn winkel werk en besmettingen in de klassen van mijn kinderen.
Wat hier ook al genoemd wordt, wat doet het op lange termijn? Ik hoef geen kinderen meer dus ik maak me daar geen zorgen over, maar mijn kinderen hebben nog een toekomst voor zich. De bijwerkingen direct na de vaccinatie, wat je allemaal zo veel op Social leest, ben ik wel een beetje klaar mee. Dan had iedereen ook échte dit in z'n directe omgeving mee gemaakt moeten hebben als alleen maar van horen zeggen.

Vrienden van ons (2 gezinnen, de mannen zijn broers van elkaar) hebben het met kerst opgelopen bij familie, iedereen besmet. Wisten ze niet dat er corona was hadden ze gewoon een snotneus gehad.

pmarena

Berichten: 48223
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:33

dromertje2 schreef:
Omdat corona bij kinderen amper ziekteverschijnselen geeft, laat staan ze daar verlamd van kunnen worden of sterven :)*



Ik denk dat je wellicht een te rooskleurig beeld hebt van Corona, en een te grimmig beeld van de andere RVP ziektes. En ik denk dat dat komt omdat je van de andere RVP ziektes altijd voornamelijk de nare verhalen gehoord hebt, en nu bij Corona veel genuanceerder informatie krijgt :)

Je kan van Corona net zo'n grimmig beeld schetsen als van de RVP ziektes :j
Lees dit bijvoorbeeld maar eens: https://www.trouw.nl/opinie/vaccineer-j ... gle.com%2F

Citaat:
Ook gezonde kinderen hebben wel degelijk baat bij inenting tegen het virus. In een recent artikel in het toonaangevende wetenschappelijke blad Science wordt dat toegelicht. In de Verenigde Staten zijn tot oktober 2021 al 700 kinderen overleden ten gevolge van corona, en geen enkel kind ten gevolge van vaccinatie. Van de tienduizenden kinderen die in de VS met corona in het ziekenhuis werden opgenomen, had een op de drie geen chronische ziekte.

Uiteraard zijn de cijfers hier anders. Illy meldde ons desgevraagd dat in Nederland voor zover bekend drie kinderen met corona overleden. Dat zijn er al drie te veel.


Dus hoezo "niet sterven" :?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:36

Dat is fijn dat je dat denkt, dat mag je uiteraard, gedachten staan vrij.

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:41

Joanne1987 schreef:
Hier krijgen ze het niet (5 en 8)
Ik was ook niet happig op vaccineren, maar ja vrijheid terug he... Daarom volgende week ook de booster, niet omdat ik geloof dat het zoveel zoden aan de dijk zet, volgende staan allemaal al weer op de planning.
Mijn gezin heeft nog geen corona gehad, ondanks mijn winkel werk en besmettingen in de klassen van mijn kinderen.
Wat hier ook al genoemd wordt, wat doet het op lange termijn? Ik hoef geen kinderen meer dus ik maak me daar geen zorgen over, maar mijn kinderen hebben nog een toekomst voor zich. De bijwerkingen direct na de vaccinatie, wat je allemaal zo veel op Social leest, ben ik wel een beetje klaar mee. Dan had iedereen ook échte dit in z'n directe omgeving mee gemaakt moeten hebben als alleen maar van horen zeggen.

Vrienden van ons (2 gezinnen, de mannen zijn broers van elkaar) hebben het met kerst opgelopen bij familie, iedereen besmet. Wisten ze niet dat er corona was hadden ze gewoon een snotneus gehad.

Je informatie van social media halen is heel gevaarlijk. Iedereen kan daar alles opzetten, en wat echt een bijwerking is of slechts een andere aandoening is niet bekend. "Dat heb op facebook gestaan" wordt niet voor niets ironisch gebruikt.

Niwla

Berichten: 4118
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:44

Kan er nog een poll toegevoegd worden aan dit topic? Ik ben wel benieuwd naar de percentages. Ik lees een enkele keer dat er wel gevaccineerd gaat worden, tegenover heel veel "nee's".

Mijn zoontjes zijn 2 en 4 dus het speelt (nog) niet. Maar ik neig ook naar "nee".
Zelf drie prikken in mijn arm, dus absoluut geen anti-vaxxer. Maar om dezelfde redenen die hier al vaak herhaald zijn: ik zou mijn kind laten vaccineren om hem zelf te beschermen, niet om de vaccinatiegraad omhoog te halen voor mensen die weigeren zichzelf te laten prikken.