vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:18

OleJon schreef:
bigone schreef:
Olejon, je geeft elke keer aan dat je zo baalt dat ongevaccineerden overal de schuld van krijgen, vind je dat vreemd na weer zo’n opmerking van jou?


Hoezo? Wat heeft deze opmerking daar mee te maken

Oké, wanneer je niet snapt dat je hiermee een ouder die samen met haar kinderen gevaccineerd is voor idioot uitmaakt wanneer ze nadenkt over de tweede vaccinatie dan houd het op.
Jij vind dat de ongevaccineerden overal de schuld van krijgen dus zou je heel blij moeten zijn met iedereen die dat vergif met grafeenoxide en tracking chip en natuurlijk de gen veranderende ingrediënten erin spuit, zo krijgen de wappies hun vrijheid terug.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:24

Ik snap de opmerking eigenlijk wel een beetje.
Je prikt je kind om de veiligheid toch?
Op het moment dat je puur en alleen nog verder gaat vaccineren omdat je anders ergens niet naar binnen mag, dan moet de overheid zich een enorm op het hoofd gaan krabben of die enorme drang op 12 jarigen dan nog wel verantwoord is.

BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:28

Sowieso zal vayo zich afvragen of de tweede vaccinatie nog moet, prik en besmet in dezelfde week.

Mizora

Berichten: 18111
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:29

In Nederland is de QR-code pas vanaf 13 jaar. Dus als 11-jarige alvast een basisvaccinatie halen zodat de QR-code straks direct geldig is, is voor Nederland echt niet nodig. Voor het buitenland kan het wel van toepassing zijn (daarvan weet ik de regels niet).

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:33

bigone schreef:
Sowieso zal vayo zich afvragen of de tweede vaccinatie nog moet, prik en besmet in dezelfde week.


Ik heb het niet over vayo
Maar Suzanh
Beter lezen bigone

tengeltje11
Berichten: 7150
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:43

Hier hoorde ik vorige week diverse ouders waarvan hun dochter een hele tijd niet meer ongesteld werd na vaccinatie en eentje had haar menstruatie na 6 maand nog steeds niet terug, waren al bij de gyn geweest en die vonden geen oorzaak….
Het was vorige week zelfs op het nieuws hier dat dit vaker voorkwam.

Ik schrok daar heel hard van…..
ze zeiden dan op het nieuws dat er geen gevolg was voor de latere vruchtbaarheid, maar hoe kunnen ze dat nu zo zijn? Want het uitblijven van menstuatie is toch niet niets lijkt me en was op voorhand alleszins niet bekend….

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:47

Wij (ik en mijn oudste) prikten vooral om uit deze situatie te komen, anderen wat extra te kunnen beschermen en ook voor de qr code.

Bij de jongste is er nog geen sprake van een benodigde qr code. De besmettingen namen hier erg toe en zij wilde zelf graag gevaccineerd worden. Wij achten de risico´s van corona voor kinderen laag, maar het risico van het vaccin nog lager. Doordat zij zelf heel graag het vaccin wilde hebben we ervoor gekozen om haar te laten vaccineren.
Het is erg balen dat ze nu 6 dagen na haar vaccinatie een positieve test heeft.

Het kan niet anders dan dat het via haar zus (via de klas) komt. Met 17 positieve testen op 24 leerlingen in 5 dagen tijd is het niet lastig te gissen. Sowieso mag ze niet voor eind april worden gevaccineerd als we de tweede gaan halen. Er moet 3 maanden tussen zitten.
Ik denk dat we onze vraag maar even moeten parkeren en tegen die tijd moeten kijken. Sowieso kan ik als het goed is voor haar ook een coronacheck app aanmaken met haar eerste vaccinatie en herstelbewijs.

Ik vraag me af wat de combi vaccinatie en een week later corona doormaken doet met haar antistoffen. Na de vaccinatie heeft ze 1,5 dag klachten gehad en nu koorts en ziek. Haar immuunsysteem is sowieso aan de slag.
Maar is zij nu beter beschermd dan wanneer ze geen corona had gehad en 2 vaccinaties? Heeft die eerste vaccinatie niks gedaan en heeft ze nu enkel wat antistoffen doordat ze corona doormaakt? Er is allemaal zo weinig om bekend.

Olejon, vaccinaties zorgen er wel voor dat mensen veel minder ziek worden en minder snel in het ziekenhuis terecht komen. Die cijfers zijn duidelijk. Nu geldt dat vooral voor 40+ en misschien zelfs vooral vanaf 55+ en kwetsbaren, maar toch vaccineren is in mijn ogen wel belangrijk.

En mocht ik na dagen intensief contact met mijn kinderen morgen toch negatief testen, vraag ik mij af wat voor aandeel mijn vaccinaties en booster (14 dec) hierin hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34692
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:50

OleJon schreef:
SusanH schreef:
Dat is ook precies mijn gevoel, ook bij volwassenen trouwens. Iig als ik voor mezelf spreek. Maar ivm werk zelf wel voor vaccinatie gekozen. En omdat het er alle schijn van heeft dat 2 of G eraan komt en ze 12 wordt in maart toch maar prikje voor de QR code. Hoewel ik me daarbij ook afvraag hoe zinvol dat is. Al is dat een hele andere discussie.


Een prik halen voor de qr code 8)7


Wil toch wel dat mijn kind ook met vriendjes en vriendinnetjes kan zwemmen als ze daar zin in heeft, of naar een eetgelegenheid. En als we naar het buitenland willen zullen we er ook aan moeten. Voor vakanties vinden we het ook normaal om prikken te halen. Net als voor de hond of de paarden als je er mee op westrijd wil.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:52

Eens met Susan. Wij willen ook gewoon vanalles kunnen doen zonder steeds te testen.

tengeltje11 schreef:
Hier hoorde ik vorige week diverse ouders waarvan hun dochter een hele tijd niet meer ongesteld werd na vaccinatie en eentje had haar menstruatie na 6 maand nog steeds niet terug, waren al bij de gyn geweest en die vonden geen oorzaak….
Het was vorige week zelfs op het nieuws hier dat dit vaker voorkwam.

Ik schrok daar heel hard van…..
ze zeiden dan op het nieuws dat er geen gevolg was voor de latere vruchtbaarheid, maar hoe kunnen ze dat nu zo zijn? Want het uitblijven van menstuatie is toch niet niets lijkt me en was op voorhand alleszins niet bekend….


Uiteindelijk blijkt deze groep procentueel gezien maar heel laag te zijn. Ik weet niet hoe oud het meisje is, want je ziet bij jonge meiden die nog maar kort menstrueren vaak dat het de eerste tijd vrij onregelmatig kan zijn.

En heel veel zaken hebben invloed op je menstruatie. Ik heb eind december een operatie onder narcose gehad. Ik werd vervolgens na krap een week door de pil heen ongesteld en ben 16 dagen lang flink ongesteld geweest. Zo erg heb ik het nog nooit gehad. Ook nog nooit door de pil heen en zowel met als zonder pil ben ik er normaal in 4 dagen vanaf.

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:54

Vayo schreef:
Wij (ik en mijn oudste) prikten vooral om uit deze situatie te komen, anderen wat extra te kunnen beschermen en ook voor de qr code.

Bij de jongste is er nog geen sprake van een benodigde qr code. De besmettingen namen hier erg toe en zij wilde zelf graag gevaccineerd worden. Wij achten de risico´s van corona voor kinderen laag, maar het risico van het vaccin nog lager. Doordat zij zelf heel graag het vaccin wilde hebben we ervoor gekozen om haar te laten vaccineren.
Het is erg balen dat ze nu 6 dagen na haar vaccinatie een positieve test heeft.

Het kan niet anders dan dat het via haar zus (via de klas) komt. Met 17 positieve testen op 24 leerlingen in 5 dagen tijd is het niet lastig te gissen. Sowieso mag ze niet voor eind april worden gevaccineerd als we de tweede gaan halen. Er moet 3 maanden tussen zitten.
Ik denk dat we onze vraag maar even moeten parkeren en tegen die tijd moeten kijken. Sowieso kan ik als het goed is voor haar ook een coronacheck app aanmaken met haar eerste vaccinatie en herstelbewijs.

Ik vraag me af wat de combi vaccinatie en een week later corona doormaken doet met haar antistoffen. Na de vaccinatie heeft ze 1,5 dag klachten gehad en nu koorts en ziek. Haar immuunsysteem is sowieso aan de slag.
Maar is zij nu beter beschermd dan wanneer ze geen corona had gehad en 2 vaccinaties? Heeft die eerste vaccinatie niks gedaan en heeft ze nu enkel wat antistoffen doordat ze corona doormaakt? Er is allemaal zo weinig om bekend.

Olejon, vaccinaties zorgen er wel voor dat mensen veel minder ziek worden en minder snel in het ziekenhuis terecht komen. Die cijfers zijn duidelijk. Nu geldt dat vooral voor 40+ en misschien zelfs vooral vanaf 55+ en kwetsbaren, maar toch vaccineren is in mijn ogen wel belangrijk.

En mocht ik na dagen intensief contact met mijn kinderen morgen toch negatief testen, vraag ik mij af wat voor aandeel mijn vaccinaties en booster (14 dec) hierin hebben.


Als je dan de bijwerkingen hoort die tengeltje verteld, nee bedankt

tengeltje11
Berichten: 7150
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:57

Ik denk eerlijk dat veeeel mensen zich laten prikken voor een groene qr code….
Ik ging mijn 3de prik niet halen, maar dan kan ik mijn man niet meer helpen op de beurzen en is ons werk doen dus onmogelijk ( behalve door om de 2 dagen te testen, maar dat is bijna onmogelijk te doen praktisch dan), heel straf, maar het is gewoon zo….
Ook ik vraag me af waarmee men dan bezig is.
Idem met hobby’s, ik mag niet meer paardrijden op de club als ik niet gevaccineerd ben, niet meer naar de dansles, niet meer gaan eten,….

Daar doen heeeeel veeeeel mensen het effectief voor, en als ze deze regels zouden afschaffen, zouden volgens hij enorm veel mensen niet meer laten prikken, want ze beloofden vrijheid en die is er alles behalve.

Ik hoop dat ze ongevaccineerde kinderen tot 12 nog gewoon hobby’s laten doen….
Want nu is het bv zo dat jongeren die niet gevaccineerd zijn, dus ook niet meer mee kunnen op leuke uitstappen met vrienden.

Vreselijk toch….

Shadow0

Berichten: 43522
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:08

OleJon schreef:
Als je dan de bijwerkingen hoort die tengeltje verteld, nee bedankt

Wat denk je dan dat er gebeurt als kinderen besmet worden door het daadwerkelijke virus? Elk risico dat je bij een vaccin kunt bedenken is ook een risico bij daadwerkelijke besmetting - alleen dan heftiger.

_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:14

Mensen die gaan prikken voor een QR code om ergens binnen te komen.
Laten jullie je altijd alles opleggen en luisteren jullie dan gewoon?
Wil je echt je gezondheid op het spel zetten om 'alles te blijven mogen.

Het blijft vervelend, want je zal moeten blijven luisteren anders pakken ze gewoon weer jouw 'vrijheid' af.

Mijn gezondheid is mij meer waard dan een dagje dierentuin etc. en nee ik laat mij niks opdringen. Ik heb een eigen mening. Dank u

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:16

Shadow0 schreef:
OleJon schreef:
Als je dan de bijwerkingen hoort die tengeltje verteld, nee bedankt

Wat denk je dan dat er gebeurt als kinderen besmet worden door het daadwerkelijke virus? Elk risico dat je bij een vaccin kunt bedenken is ook een risico bij daadwerkelijke besmetting - alleen dan heftiger.


Nou nee, het potentiële risico van een vaccin dat op kunstmatige wijze rommelt aan je immuunsysteem met de chemische stoffen die je inspuit....dat is toch een extra risico van een vaccin - vind ik.

Heel fijn dat de kans op problemen klein lijkt....maar dat blijft wel nog een aanname waar je dan maar op moet vertrouwen - en niet iedereen heeft dat vertrouwen. Een vaccin heeft dan nog een extra onbekende factor ten opzichte van een natuurlijke besmetting.

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:18

tengeltje11 schreef:
Ik denk eerlijk dat veeeel mensen zich laten prikken voor een groene qr code….
Ik ging mijn 3de prik niet halen, maar dan kan ik mijn man niet meer helpen op de beurzen en is ons werk doen dus onmogelijk ( behalve door om de 2 dagen te testen, maar dat is bijna onmogelijk te doen praktisch dan), heel straf, maar het is gewoon zo….
Ook ik vraag me af waarmee men dan bezig is.
Idem met hobby’s, ik mag niet meer paardrijden op de club als ik niet gevaccineerd ben, niet meer naar de dansles, niet meer gaan eten,….

Daar doen heeeeel veeeeel mensen het effectief voor, en als ze deze regels zouden afschaffen, zouden volgens hij enorm veel mensen niet meer laten prikken, want ze beloofden vrijheid en die is er alles behalve.

Ik hoop dat ze ongevaccineerde kinderen tot 12 nog gewoon hobby’s laten doen….
Want nu is het bv zo dat jongeren die niet gevaccineerd zijn, dus ook niet meer mee kunnen op leuke uitstappen met vrienden.

Vreselijk toch….


Inderdaad triest toch?
Maar er waren genoeg mensen die er voor gewaarschuwd hebben.
En dan te bedenken dat er nog meer prikken komen. Dit heeft niks meer met gezondheid te maken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34692
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:22

We vinden het wel normaal dat we niet op vliegvakantie kunnen als we bepaalde prikjes niet hebben. Ik zie weinig risico in de prik. Ik heb de regels ook niet verzonnen. Maar ik wil niet dat mijn kind straks een uitzondering is en nergens meer heen kan.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:25

Dat is toch geen vergelijk?
Als je kind al geprikt en besmet was dan is het al beschermt. Dan is die extra prik voor toegang geen enkel vergelijk met iets als gele koorts met een mortaliteit van 30%.
Het prikken van reeds beschermde mensen puur voor een toegangsvinkje is bizar.

Zou men ook bereid zijn om 2x per jaar een waterpokken vaccin in de hele familie laten zetten voor toegang tot het zwembad nadat men al waterpokken gehad heeft?
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 26-01-22 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:26

Vaccineren gaat helemaal niet meer om gezondheid bij de meesten, maar puur om eigen belang van vrijheid. 2g prima, maar het enige wat wat zou opleveren is 1g en moet je dan de gevaccineerden horen… het gaat allemaal al lang niet meer om gezondheid.

Ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt, maar zolang iedereen braaf volgt ook al is het tegen gevoel in.. zal er volgens mij niks veranderen

BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:28

Was iedereen maar zo’n braaf schaap, hadden we deze discussie niet en kon de maatschappij zonder 1,2,3 G open.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:29

_Mir schreef:
Mensen die gaan prikken voor een QR code om ergens binnen te komen.
Laten jullie je altijd alles opleggen en luisteren jullie dan gewoon?
Wil je echt je gezondheid op het spel zetten om 'alles te blijven mogen.

Het blijft vervelend, want je zal moeten blijven luisteren anders pakken ze gewoon weer jouw 'vrijheid' af.

Mijn gezondheid is mij meer waard dan een dagje dierentuin etc. en nee ik laat mij niks opdringen. Ik heb een eigen mening. Dank u


Je kunt er tegenin gaan, maar zonder qr code kom je niet binnen. Voor ons is psychische gezondheid ook erg belangrijk. Als wij niks meer kunnen zonder steeds te moeten testen, zouden we daar wel last van hebben.

Daarnaast vind ik dat cijfers duidelijk zijn qua vaccineren en het risico om in het ziekenhuis te komen door corona (niet enkel met). Ik vind vaccineren dus belangrijk, omdat ik uit deze situatie wil. Wij achten het risico op ernstig ziek worden door corona voor ons laag, maar wij achten het risico van het vaccineren nog lager. In de docu veerkracht op Videoland zag je bijv een 21 jarige man die uiteindelijk door corona naar de IC moest. Vaccinaties hadden dit hoogstwaarschijnlijk voorkomen.

Dus voor ons is het een optelsom die ons heeft laten beslissen om te vaccineren. Als het blijft zoals omikron zich nu gedraagt vind ik vaccineren niet langer nodig. Maar mocht er weer een ernstigere variant komen waarschijnlijk weer wel.

Onze kinderen hebben alle vaccinaties uit het rijksvaccinatieprogramma gehad. Daar hebben wij nooit over getwijfeld.

Shadow0

Berichten: 43522
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:30

pmarena schreef:
Nou nee, het potentiële risico van een vaccin dat op kunstmatige wijze rommelt aan je immuunsysteem met de chemische stoffen die je inspuit....dat is toch een extra risico van een vaccin - vind ik.

Alleen dat klopt niet. Het vaccin rommelt niet met je immuunsysteem, het geeft vooral wat oefenmateriaal. (Een vaccin is wat dat betreft geen medicatie.)

Citaat:
Een vaccin heeft dan nog een extra onbekende factor ten opzichte van een natuurlijke besmetting.

Dit klopt dus echt niet. Een actief, muterend virus heeft veel meer onbekende factoren dan de vaccins die nu toch al heel erg uitgeprobeerd zijn.
Ik vraag me ook af of mensen voldoende beseffen hoe een virus werkt? Het dringt namelijk cellen binnen, waar het de celfunctie gebruikt om kopietjes van zichzelf te maken. En in het kopieren gebruikt het allemaal belangrijke stoffen die niet meer gebruikt kunnen worden voor de normale functie van de cel. En uiteindelijk gaan veel van die cellen kapot. Een deel daarvan kunnen we opnieuw maken, maar een deel van de schade blijft.

Een belangrijk verschil tov het vaccin is dat het virus zich vermenigvuldigt: het kan heel snel in heel veel cellen komen. Het vaccin is maar een afgepaste hoeveelheid en is op zeker moment gewoon weg en opgeruimd.

Naast alle cijfers die we dus al hebben waarbij duidelijk is dat vaccins niet dodelijk zijn en het virus wel, is het dus ook echt wel te beredeneren dat een actief virus dat zich kan reproduceren meer schade doet dan een inactief deel ervan, dat niet meer wordt dan waar je mee begint.

Echt: corona doet schade en het vaccin doet minder schade. Dat is niet zomaar een 'aanname' die afhankelijk is van welke kant je het bekijkt.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:33

Er zit voor mij een reuzachtig verschil tussen braaf meevaccineren voor de veiligheid en met oogpunt op de maatschappij (check, vinkje aanwezig) en het nu mogenlijk willekeurig gaan blijven herhalen voor toegang zonder enkele wetenschappelijk solide data erachter.

Inmiddels is het haast al zover dat als niet binnen 3-6 maanden geboostered bent je al tot de opstandige wappies behoort.

BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:38

Al die verschillende toestanden en regels is ook waardeloos. En maakt mensen aan het twijfelen en opstandigen ,ik denk ook dat het voor ouders best lastig is om in het doolhof van onderzoeken , meningen enz de juiste info voor hun eruit te halen.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:40

Ik had uiteindelijk toch een afspraak gemaakt voor vaccinatie voor mijn oudste van 6j.
Was hij vorige week positief, de 1ste dagen echt wel ziek geweest, koorts, pijnlijke benen, hoofdpijn, algemene malaise. Vanaf dag 4 terug weer de oude.

Nu dus terug aan het twijfelen of ik terug afspraak ga maken, zou in principe volgende week al mogen.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:43

Het immuunsysteem heeft een paar weken nodig om die primaire reactie om te zetten in een blijvende zinvolle reactie. Om die reden zitten de prikken ook een tijdje uit elkaar.
Als je voor de vaccinatie gaat zou ik dat pas doen als het lichaam de tijd gehad heeft om de reactie op de infectie af te ronden en niet binnen 1-2 weken al.
Is het huidige advies zelfs niet iets van 2-3 maanden?
(Kan per land verschillend zijn)