vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:44

GabbelGill schreef:
Rondom mij is bijna iedereen besmet met covid. 2 dagen koorts en ze staan weer op 2 benen met een beetje reuk en smaakverlies. Ik ken 1 iemand van in de 50 die heeft 3 maanden bij moeten komen van dit en heeft 3 weken plat gelegen. Verder ken ik dus alleen mensen met lichte dingetjes. Dan heb ik het over zo'n 100 mensen.


GabberGill schreef:
Geen een gevaccineerd het zal je verbazen. Rondom mij vaccineren mensen niet


Precies. Dus samengevat heb je ongeveer 100 mensen om je heen en die zijn allemaal niet gevaccineerd. Je hebt helemaal geen gevaccineerde mensen in je omgeving. Ze hebben bijna allemaal covid gehad en op 1 na hebben ze allemaal 2 dagen kleine klachten gehad?

Woon je in het Sprookjesbos? :D

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:47

Lynnepinny schreef:
Joanne1987 schreef:
Hier krijgen ze het niet (5 en 8)
Ik was ook niet happig op vaccineren, maar ja vrijheid terug he... Daarom volgende week ook de booster, niet omdat ik geloof dat het zoveel zoden aan de dijk zet, volgende staan allemaal al weer op de planning.
Mijn gezin heeft nog geen corona gehad, ondanks mijn winkel werk en besmettingen in de klassen van mijn kinderen.
Wat hier ook al genoemd wordt, wat doet het op lange termijn? Ik hoef geen kinderen meer dus ik maak me daar geen zorgen over, maar mijn kinderen hebben nog een toekomst voor zich. De bijwerkingen direct na de vaccinatie, wat je allemaal zo veel op Social leest, ben ik wel een beetje klaar mee. Dan had iedereen ook échte dit in z'n directe omgeving mee gemaakt moeten hebben als alleen maar van horen zeggen.

Vrienden van ons (2 gezinnen, de mannen zijn broers van elkaar) hebben het met kerst opgelopen bij familie, iedereen besmet. Wisten ze niet dat er corona was hadden ze gewoon een snotneus gehad.

Je informatie van social media halen is heel gevaarlijk. Iedereen kan daar alles opzetten, en wat echt een bijwerking is of slechts een andere aandoening is niet bekend. "Dat heb op facebook gestaan" wordt niet voor niets ironisch gebruikt.

De ik zeg juist dat ik mijn info daar niet vandaan haal...

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:00

Shae schreef:
GabbelGill schreef:
Rondom mij is bijna iedereen besmet met covid. 2 dagen koorts en ze staan weer op 2 benen met een beetje reuk en smaakverlies. Ik ken 1 iemand van in de 50 die heeft 3 maanden bij moeten komen van dit en heeft 3 weken plat gelegen. Verder ken ik dus alleen mensen met lichte dingetjes. Dan heb ik het over zo'n 100 mensen.


GabberGill schreef:
Geen een gevaccineerd het zal je verbazen. Rondom mij vaccineren mensen niet


Precies. Dus samengevat heb je ongeveer 100 mensen om je heen en die zijn allemaal niet gevaccineerd. Je hebt helemaal geen gevaccineerde mensen in je omgeving. Ze hebben bijna allemaal covid gehad en op 1 na hebben ze allemaal 2 dagen kleine klachten gehad?

Woon je in het Sprookjesbos? :D


Als we allemaal daar gaan wonen, kan alles weer open :D

Mijn dochter is 9 en die is bang voor naalden en wil geen vaccinatie. We gaan haar niet dwingen dus doen het ook niet.

Zelf ben ik ook niet zo fan van naalden maar mij wel laten vaccineren. Bij ons op de fysiotherapie praktijk zoveel mensen gezien met long covid, en dat is echt geen grapje. Sommige zijn wel een jaar bezig en komen maar stap voor stap vooruit.

veerledec

Berichten: 6694
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:01

pmarena schreef:
dromertje2 schreef:
Omdat corona bij kinderen amper ziekteverschijnselen geeft, laat staan ze daar verlamd van kunnen worden of sterven :)*



Ik denk dat je wellicht een te rooskleurig beeld hebt van Corona, en een te grimmig beeld van de andere RVP ziektes. En ik denk dat dat komt omdat je van de andere RVP ziektes altijd voornamelijk de nare verhalen gehoord hebt, en nu bij Corona veel genuanceerder informatie krijgt :)

Je kan van Corona net zo'n grimmig beeld schetsen als van de RVP ziektes :j
Lees dit bijvoorbeeld maar eens: https://www.trouw.nl/opinie/vaccineer-j ... gle.com%2F

Citaat:
Ook gezonde kinderen hebben wel degelijk baat bij inenting tegen het virus. In een recent artikel in het toonaangevende wetenschappelijke blad Science wordt dat toegelicht. In de Verenigde Staten zijn tot oktober 2021 al 700 kinderen overleden ten gevolge van corona, en geen enkel kind ten gevolge van vaccinatie. Van de tienduizenden kinderen die in de VS met corona in het ziekenhuis werden opgenomen, had een op de drie geen chronische ziekte.

Uiteraard zijn de cijfers hier anders. Illy meldde ons desgevraagd dat in Nederland voor zover bekend drie kinderen met corona overleden. Dat zijn er al drie te veel.


Dus hoezo "niet sterven" :?

Met Corona, niet per se aan Corona. En de gezondheidszorg in de VS is niet vergelijkbaar met hier. Overigens kan je van de waterpokken ook zo'n lijstje maken...

pmarena

Berichten: 48221
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:06

veerledec schreef:
Overigens kan je van de waterpokken ook zo'n lijstje maken...


Dat is precies mijn punt :j

Ik vind het mooi om te zien hoe zelfs de meest fanatieke RVP-volgers (met weinig begrip voor mensen die daar vanaf wijken) nu ineens veel genuanceerder naar de Covid vaccinatie kijken +:)+

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:19

Ja,dat bewijst dat mensen kunnen differentiëren en niet alles over dezelfde kam scheren.

Mijn kinderen zijn voor alles ingeent maar dat betekend niet dat ik daar niet over nadenk.Juist het omgekeerde, ik beslis navenant de situatie, ziekte, medicatie.
En ja, dan kan het verschillen.

BigOne
Berichten: 38375
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:21

Diegene die zijn kinderen niet laat vaccineren ( wat ik goed kan begrijpen) wanneer ze een besmetting oplopen, ook al is het alleen een snotneus, ga wel testen. Een positief kind zelfs met alleen een kuchje of snotneus kan in zeer zeldzame gevallen na een paar weken wel ziek worden. Zeldzaam maar de kans is niet nul. Mic-s kan goed behandeld worden maar je moet er wel snel bij zijn. Vaccinatie lijkt dit te voorkomen aangezien het nauwelijks meer gezien word in de groep 12-18 jarigen.

Jis_

Berichten: 11663
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:27

bigone schreef:
Diegene die zijn kinderen niet laat vaccineren ( wat ik goed kan begrijpen) wanneer ze een besmetting oplopen, ook al is het alleen een snotneus, ga wel testen. Een positief kind zelfs met alleen een kuchje of snotneus kan in zeer zeldzame gevallen na een paar weken wel ziek worden. Zeldzaam maar de kans is niet nul. Mic-s kan goed behandeld worden maar je moet er wel snel bij zijn. Vaccinatie lijkt dit te voorkomen aangezien het nauwelijks meer gezien word in de groep 12-18 jarigen.


Ze zijn niet klein meer hier, en zelf de keus gemaakt voor vaccineren, maar dit zou voor mij een reden zijn om wel te vaccineren

Boras
Berichten: 9960
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:36

Ik heb net mijn booster gehaald en ben er inmiddels helemaal zen mee. Ik had er in eerste instantie wat moeite mee, omdat het hoogstwaarschijnlijk Moderna ipv Pfizer ging worden.
Maar de onderbuikgevoelens even opzij gezet en de feiten erbij gehaald. Toen ik op weg ging, was ik zo ver dat ik zelfs hoopte dat ik Moderna ging krijgen := Het kan verkeren.

Over een week weer een behoorlijke periode heel erg redelijk beschermd tegen ernstige covidklachten.

Mochten de besmettingscijfers met deze erg besmettelijke variant nog meer gaan oplopen, wat niet ondenkbaar is, dan ben ik er zo zoveel mogelijk "klaar" voor. Voor mij voelt dat goed.

Geen garanties. Maar die krijgt niemand. En die geeft niemand.

Voor mijn dochter is een vaccin geen uitgemaakte zaak. Het zal liggen aan de ontwikkelingen.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:56

Als ik nu al lees dat prik nummer 4 in mei en juni word gegeven en in oktober nummer 5.

Waar zijn we dan mee bezig? Wanneer stopt het dan?

Dan de schuld geven aan de eigenwijze volwassen mensen die zich niet laten vaccineren? En al die mensen die geboosterd getest en wel terug kwamen van Oostenrijk? Lekker op vakantie gaan, overal heen gaan Duitse kerstmarkt winkelen in België. Hallo? Dat is pas egoïstisch toch?

Dus wanneer stopt het? Dat vaccin werkt gewoon niet voldoende als je er al 3 per jaar moet. Dan word 2023 weer precies het zelfde.

pmarena

Berichten: 48221
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:00

We zullen het toch moeten doen met wat we hebben.... de zorg laten overspoelen is ook geen optie.

Hopelijk komen er betere mogelijkheden, er wordt vast hard aan gewerkt :)

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:01

pmarena schreef:
We zullen het toch moeten doen met wat we hebben.... de zorg laten overspoelen is ook geen optie.

Hopelijk komen er betere mogelijkheden, er wordt vast hard aan gewerkt :)


Dat zeg ik ook niet maar gelukkig overspoelen de kinderen niet de ic’s.

De besmettingen lopen op maar de ic daalt.

LWDaisy

Berichten: 4804
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:25

juval schreef:
@LWDaisy, ik vind het anders voor kinderen omdat zij de keuze niet zelf kunnen maken, die moeten de ouders voor hen maken. Grote verantwoordelijkheid voor een nieuw vaccin vind ik. Wat doet dat over een aantal jaar?

En inderdaad, omdat er op dit moment ook nog geen druk achter staat heb ik er geen haast mee. Kinderen hoeven geen QR code en kunnen gewoon overal mee naar toe. Zolang er wat dat betreft nog weinig beperkingen zijn wacht ik nog even.

Ja, kinderen zijn een besmettingsbron, maar is het zo dat ze niet ziek worden en dus niet besmettelijk zijn als ze gevaccineerd zijn? Ik dacht dat het alleen de klachten verminderd.

Ik vind het op dit moment het nut nog niet genoeg.

Mijn kinderen hebben overigens wel de normale kinder vaccinaties zoals BMR en DKTP gehad.


Ik snap je redenering - zij zijn idd veel te jong om die keuze zelf te maken. Zéker voor een nieuw vaccin!
Maar geldt dat ook niet voor ons, als volwassenen? Het effect kan ook bij ons over een aantal jaar boven komen, en negatief zijn.

Waarom worden wij daar niet tegen beschermd?
De druk ligt voor volwassenen heel hoog - zonder QR code kom ik er niet in.

Ik ben niet perse anti vax, ik ben tegen het pushen en onrechtstreeks dwingen.
Voor mij voelde vaccineren dus niet als een vrij keuze - ik voel mij gedwongen.

Volgens mij kan je ook zonder zelf ziek te zijn besmetten hoor.
Waarom raadt men anders af kinderen op bezoek te laten gaan bij oma/opa?

Goed dat kinderen er zelf niet zo ziek van worden, uitzonderingen daar gelaten - maar zij kunnen mij, en mijn ouders nog steeds besmetten.


Nogmaals - ik begrijp je redenering, en ga akkoord met wat je zegt.
Ik vind alleen dat dit ook voor mij, en jou, en de rest van de wereld geldt, en niet enkel voor kinderen.

We zijn allemaal proefkonijn van een nieuw vaccin.
Het enige verschil is dat kinderen (nog) geen QR code nodig hebben.
Verder is er geen noemenswaardig verschil qua verspreiding - integendeel, mijn 15-jarig nichtje heeft ondertussen 2x Corona gehad, was er 2x ziek van, en heeft ook andere mensen besmet.

CalipsoLover

Berichten: 5580
Geregistreerd: 14-08-11

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:41

Het ding is dat iedereen kan besmetten, gevaccineerd of niet. Ik denk dat het verschil op dat vlak echt niet zo groot is qua niet gevaccineerde en wel gevaccineerde. Het belangrijkste om Covid tegen te gaan blijft toch ventileren en afstand houden/mondmaskers. Hier is corona in onze vriendengroep rond gegaan deze zomer, wij waren toen nog niet zo lang volledig gevaccineerd (Behalve ik, maar de rest wel al meer dan 2 weken dus zogezegd goed beschermd) maar op dat moment had het vaccin echt wel zijn ultieme hoogtepunt qua bescherming, alsnog heel ziek geweest (ik met een ziekenhuisopname) en toch heeft de hele groep het gekregen. Ik denk dat de cijfers nu ook wel bewijzen dat vaccinatie op vlak van verspreiding het verschil niet gaat maken, zeker in combinatie met de mutaties. Ernstige ziekte daarin tegen wel, maar zoals hier al vaak genoemd wordt hebben kinderen er amper last van. Ik heb zelf geen kinderen, maar moest ik ze hebben zou ik ze ook (nog) niet laten vaccineren in deze fase, ondanks dat ik zelf wel dubbel gevaccineerd ben, corona gehad heb en ook mijn booster zal halen.

Ro0sje
Berichten: 539
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:47

Mijn kinderen hebben altijd alle vaccinaties gehad. Zonder twijfel. Ik noemde mezelf wel eens gekscherend een pro-vaxxer. Ik woon in de Bible Belt en zie hier nog heftige uitbraken van de mazelen!

Maar over het Corona vaccin ben ik dus een heel stuk minder positief. Voor mezelf had ik al de nodige twijfels maar het uiteindelijk wel gedaan. Ik kreeg het Jansen vaccin en was er 1,5 dag goed ziek van.

Nu de kinderen….. ik heb er drie, ze zijn 11, 9 en 5.
gezonde kinderen hebben geen tot minimale klachten wanneer zij Corona krijgen. Het vaccin zal dus puur zijn om een ander te beschermen? Maar een kind kan ondanks het vaccin nog steeds Corona krijgen én doorgeven.

Wat is daar dan het nut van? Ik zeg niet dat ik mijn kinderen niet laat vaccineren maar ik sta zeker niet vooraan en ga ook voorlopig geen afspraak maken.

verootjoo
Berichten: 35661
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:51

Janinevv schreef:
Als ik nu al lees dat prik nummer 4 in mei en juni word gegeven en in oktober nummer 5.

Waar zijn we dan mee bezig? Wanneer stopt het dan?

Dan de schuld geven aan de eigenwijze volwassen mensen die zich niet laten vaccineren? En al die mensen die geboosterd getest en wel terug kwamen van Oostenrijk? Lekker op vakantie gaan, overal heen gaan Duitse kerstmarkt winkelen in België. Hallo? Dat is pas egoïstisch toch?

Dus wanneer stopt het? Dat vaccin werkt gewoon niet voldoende als je er al 3 per jaar moet. Dan word 2023 weer precies het zelfde.


Wanneer het stopt, geen idee. Niemand heeft een glazen bol hè. :D
Het virus laat zich niet zo makkelijk sturen, dat blijkt wel.

LWDaisy

Berichten: 4804
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:51

CalipsoLover schreef:
Het ding is dat iedereen kan besmetten, gevaccineerd of niet. Ik denk dat het verschil op dat vlak echt niet zo groot is qua niet gevaccineerde en wel gevaccineerde. Het belangrijkste om Covid tegen te gaan blijft toch ventileren en afstand houden/mondmaskers. Hier is corona in onze vriendengroep rond gegaan deze zomer, wij waren toen nog niet zo lang volledig gevaccineerd (Behalve ik, maar de rest wel al meer dan 2 weken dus zogezegd goed beschermd) maar op dat moment had het vaccin echt wel zijn ultieme hoogtepunt qua bescherming, alsnog heel ziek geweest (ik met een ziekenhuisopname) en toch heeft de hele groep het gekregen. Ik denk dat de cijfers nu ook wel bewijzen dat vaccinatie op vlak van verspreiding het verschil niet gaat maken, zeker in combinatie met de mutaties. Ernstige ziekte daarin tegen wel, maar zoals hier al vaak genoemd wordt hebben kinderen er amper last van. Ik heb zelf geen kinderen, maar moest ik ze hebben zou ik ze ook (nog) niet laten vaccineren in deze fase, ondanks dat ik zelf wel dubbel gevaccineerd ben, corona gehad heb en ook mijn booster zal halen.



Ik moet zeggen dat ik ondertussen ook wel geloof in het vaccin, in de zin van - je wordt er hopelijk minder ziek van.

Mijn stiefpapa heeft in november vorig jaar Corona gehad, en is nog steeds herstellende. Heeft in het ziekenhuis gelegen, was echt héél ziek, is op zijn longen geslagen. Is niet gevaccineerd. Mijn mama wel, en heeft altijd negatief getest, heeft heel milde symptomen gehad maar was volgens haar eerder bronchitis.

Daarentegen hebben mijn vader + zijn kerstgezelschap allemaal positief getest na Kerst, en waren ook zij allemaal ziek. Allemaal gevaccineerd, sommigen zelfs incl. de booster. Zij zijn wel niet zo ziek geweest als mijn stiefpapa. Dat kerst-feestje vond trouwens buiten plaats, in mijn vader zijn tuin rond een vuurschaal.

Ik geloof ook dat het vooral belangrijk is afstand te bewaren, en dat mondmaskers ook wel een rol spelen.

Maar dan vind ik het belachelijk dat ik zonder QR code nergens binnen kom, en ik vind dat ik sociaal gezien niet gepusht mag worden.

Ik heb het vooral moeilijk met de tegenstrijdigheden.
Ik heb nooit begrepen dat men kinderen niet meetelde in de bubbel - want zij ademen ook.
Dat ik onderweg naar een bovenverdieping van het gemeentehuis voor een huwelijk een mondmasker moet dragen, maar zodra ik ga zitten niet meer - hoezo dan, ik adem toch nog steeds, ook als ik zit? Ik kan toch nog steeds niezen of hoesten als ik zit?
Kinderen hebben heel lang te horen gekregen dat zij niet op bezoek mochten bij oma/opa - terwijl in dezelfde adem wordt beweerd dat kinderen het virus niet verspreiden. Gevolgd door een bericht dat de scholen gesloten worden omdat het virus nu vooral door de kinderen verspreid wordt.

Ik ben trouwens van mijn eerste vaccin bijna 3 weken ziek geweest. Als in: flink ziek, 9 pijnstillers per dag nodig-ziek.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:58

@veroortjoo

Dat is nou echt een antwoord van helemaal niks, je negeert het verdere wat ik heb getypt en dan zeg je het virus laat zich niet sturen. Aaah… Dat wisten we nog niet net zoals de glazen bol .. je meent het :)

En dan hebben we ook geen koers te varen met vaccineren als het zich moeilijk laat sturen.

Ga eens even bij jullie zelf na denken als we nu alweer een booster moeten hebben voor de omnikron en in Cyprus is er alweer een nieuwe wanneer stopt het dan? Dit is gewoon een nieuw vaccin, punt. Dus waarom boos worden op mensen die niet aan zo iets experimenteels willen mee werken. Ik begrijp dat gewoon niet, laat elkaar in elkaars waarde.

pmarena

Berichten: 48221
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:13

Ik denk dat men gewoon roeit met de riemen die er zijn, en gewoon mee beweegt op de veranderende situatie. "Wanneer stopt het dan" daar kan je niet zoveel mee als NU het risico bestaat van overspoelen van de zorg: dan zal je toch iets moeten doen en boosteren blijkt de makkelijke en snelle weg om het aantal ZH-opnames te verkleinen.

Boos worden hoeft sowieso niet volgens mij :)

Niet op de mensen die niet (meer) willen vaccineren, niet op de mensen die wel willen dat iedereen zich lek prikt. Een ieder heeft er gewoon een eigen mening over, dat is ook logisch in deze situatie.

Ik vind het overigens wel zinvol om niet teveel tegen het beleid aan te trappen, maar begrip te hebben voor de positie van "hogerhand" dat het nu eenmaal een lastige situatie is. En hoewel veel regels raar of tegenstrijdig lijken, lijkt het me zinvol om toch je best te doen om te begrijpen waar ze vandaan komen: de behoefte om het aantal ZH-opnames omlaag te brengen met zo min mogelijk restricties van mensen.

En als je het zo bekijkt dan is er wel een logica te ontdekken in mondkapje af als je zit (want dan zit je op 1 plek te ademen, op anderhalve meter afstand van anderen) en op als je je door een gebouw beweegt en je adem meer verspreid en je meer langs verschillende mensen heen loopt.

Begrijp me niet verkeerd: het lijkt mij ook beter om stil zittend ook gewoon je kapje op te houden :j
Maar ze willen dan toch een stukje vrijheid aan de mensen gunnen, denk ik.

Dat kinderen eerst niet meegeteld werden was natuurlijk ook om een beetje meer vrijheid te geven en kinderen niet al te erg in hun ontwikkeling te beperken. (en ook omdat ze de besmettelijkheid van kinderen toen nog niet zo serieus namen, heel raar vond ik dat ook)

Ik vind het niet fair om de regelmakers "terug te pakken" op wat ze een tijd geleden hebben gezegd: de situatie verandert nu eenmaal en dan zal het beleid mee moeten veranderen.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:55

Boras schreef:
Ik ben er niet principieel op tegen.
Mijn man en ik zijn zelf wel gevaccineerd en geboosterd.
En houden ons aan de regels. Uit solidariteit.

Maar die solidariteit is bij zoveel mensen heel ver te zoeken.

Onze dochter (en wij) hebben onszelf bijna 2 jaar van alles ontzegd daar waar we anderen zich nergens een reet van aan zagen trekken. Alsof zij leven in een wereld zonder een corona-epidemie en wij in een wereld met.

Bij deze vaccinatie voor kinderen stopt dat voorlopig. Normaal denk ik altijd voor mezelf "denk groot" als anderen zeggen ach het zet toch geen zoden aan de dijk (denk aan stemmen, je aan coronaregels houden, vaccinaties, je best doen voor een beter milieu). Maar laat nu anderen maar eens laten zien dat ze een stukje solidariteit in hun lijf hebben. Wij even niet.



Dit dus....
Al twee jaar temperatuur ik voordat we het huis uit gaan, wij als volwassenen hebben ons vaccin en booster gehaald.
De kinderen komen niet meer in de supermarkt, geen verjaardagsfeestje, geen knuffels aan opa en oma etc etc etc.
Wij wonen in Frankrijk dus op plaatsen waar het voor volwassenen verplicht is een masker te dragen doen mijn kinderen dat ook (ook die van nu 4).

En dan heb je inderdaad mensen die doen of er niets aan de hand is en daar wordt ik chagrijnig van.

CalipsoLover

Berichten: 5580
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:56

Ik snap jullie drie standpunten volledig. Zoals LWDaisy zegt, het is allemaal hartstikke tegenstrijdig en je mag er zeker van zijn dat covid niet puur wetenschappelijk gebleven is maar ook zijn politiek leven is gaan lijden. Het is geen kwestie meer van facts en figures, zeker niet als je kijkt naar hoeveel geld hiermee wordt verdient. Anderzijds is het inderdaad gewoon roeien met de riemen die we hebben, ik denk dat niemand op deze relatief korte tijd met de ideale oplossing kan komen en er ergens ook wat empathie moet zijn, we proberen tenminste en mensen maken fouten. Ik denk dat niemand op dit punt nog weet wat wel/niet werkt en waar de oplossing ligt, maar ergens ook gewoon hoop is dat de kleine beetjes helpen. Een kritische blik is goed, maar empathie blijft volgens mij ook belangrijk.

Iorrr

Berichten: 4043
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:05

juval schreef:
https://www.nu.nl/coronavirus/6177005/k ... redirect=1

vanaf volgende week mogen kinderen onder de 12 jaar ook een vaccinatie gaan halen. Ik heb er 2 in die leeftijdsgroep, en ik merk dat ik toch wel aan het twijfelen ben.

Voor mezelf heb ik de keus gemaakt om te vaccineren en heb vandaag ook mijn booster gehaald.
Maar voor kinderen is zo'n prik toch wel wat spannender.

Voor zover ik heb begrepen en ervaringen uit mijn omgeving worden kinderen niet echt heel ziek, en zijn er ook weinig ziekenhuisopnames. Uiteraard zijn ze wel besmettelijk, maar daartegen helpt de vaccinatie ook niet lijkt me. Dan is er de quarantaine.

Of zou het zo zijn dat gevaccineerde kinderen wel gewoon naar school blijven mogen als er (meerdere) besmettingen zijn in de klas?

Ik weet het nog niet, we gaan in ieder geval niet vooraan in de rij.

Wat doen de andere ouders hier op bokt?


Zoon en dochterlief gaan :) 7 en 9 jaar oud. Ze willen zelf, maar dat komt ongetwijfeld ook door de invloed van buitenaf (wij en opa en oma). Als ze niet wouden dan denk ik dat ik toch alsnog met ze heen ging.

Babootje

Berichten: 26392
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:35

Janinevv schreef:
Als ik nu al lees dat prik nummer 4 in mei en juni word gegeven en in oktober nummer 5.

Waar zijn we dan mee bezig? Wanneer stopt het dan?

Dan de schuld geven aan de eigenwijze volwassen mensen die zich niet laten vaccineren? En al die mensen die geboosterd getest en wel terug kwamen van Oostenrijk? Lekker op vakantie gaan, overal heen gaan Duitse kerstmarkt winkelen in België. Hallo? Dat is pas egoïstisch toch?

Dus wanneer stopt het? Dat vaccin werkt gewoon niet voldoende als je er al 3 per jaar moet. Dan word 2023 weer precies het zelfde.


Vaccineren helpt ons en onze kwetsbare medemens de corona pandemie te overleven.
Besmetting voorkomen kan met dit vaccin al sinds Delta (niet meer helemaal) en nu met Omikron (vrijwel niet meer). Maar wetenschappers zijn wel hoopvol dat het virus het 'normale' pad volgt van mutatie naar een steeds minder gevaarlijke variant waarbij het uiteindelijk inderdaad voor iedereen een "gewone" verkoudheid wordt.
Naar die situatie zijn we goed op weg. Wetenschappers verwachten dat we nu wel in de laatste lockdown zitten, maar 100% zekerheid is niet te geven. Daarom blijft boosteren voorlopig nog nodig.

Wat ik hoop is, dat er meer bekend wordt over de oorzaak waarom sommige mensen long covid krijgen en waarom bij sommigen het bij een verkoudheid blijft.

Leandra

Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:57

Pinacolada schreef:
Leandra schreef:
En ze wil opa en oma niet ziek maken. Dit waren haar eigen woorden.


Ik vind het best erg dat er veel kinderen zijn die deze druk voelen..



Ze komen ook gewoon bij opa en oma en knuffelen ook met ze. Die hebben er totaal geen problemen mee. Maar ze hoort het op school. Er zijn kinderen in de klas die niet op bezoek mogen bij opa en oma. Dat wil ze echt niet. Wij hebben ook aangegeven dat ze ook zonder vaccinatie gewoon bij opa en oma mag komen.

BigOne
Berichten: 38375
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:04

Babootje schreef:
Janinevv schreef:
Als ik nu al lees dat prik nummer 4 in mei en juni word gegeven en in oktober nummer 5.

Waar zijn we dan mee bezig? Wanneer stopt het dan?

Dan de schuld geven aan de eigenwijze volwassen mensen die zich niet laten vaccineren? En al die mensen die geboosterd getest en wel terug kwamen van Oostenrijk? Lekker op vakantie gaan, overal heen gaan Duitse kerstmarkt winkelen in België. Hallo? Dat is pas egoïstisch toch?

Dus wanneer stopt het? Dat vaccin werkt gewoon niet voldoende als je er al 3 per jaar moet. Dan word 2023 weer precies het zelfde.


Vaccineren helpt ons en onze kwetsbare medemens de corona pandemie te overleven.
Besmetting voorkomen kan met dit vaccin al sinds Delta (niet meer helemaal) en nu met Omikron (vrijwel niet meer). Maar wetenschappers zijn wel hoopvol dat het virus het 'normale' pad volgt van mutatie naar een steeds minder gevaarlijke variant waarbij het uiteindelijk inderdaad voor iedereen een "gewone" verkoudheid wordt.
Naar die situatie zijn we goed op weg. Wetenschappers verwachten dat we nu wel in de laatste lockdown zitten, maar 100% zekerheid is niet te geven. Daarom blijft boosteren voorlopig nog nodig.

Wat ik hoop is, dat er meer bekend wordt over de oorzaak waarom sommige mensen long covid krijgen en waarom bij sommigen het bij een verkoudheid blijft.

Even iets rechtzetten, het zijn juist vaak de mensen met zeer lichte symptomen die lang - covid of beter gezegd, post covid syndroom oplopen. Heeft weinig met de heftigheid van de besmetting te maken.