Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 10:24

Ik meld mij ook. Misschien dat ik hiermee de motivatie kan opbrengen om door te zetten.
Zit nu op 81 met 1.75m. Liefst zou ik weer naar 65 gaan, maargoed realistisch doel is denk ik 72 om en nabij. En daar zou ik ook echt heel tevreden mee zijn.

Hier is de grootste valkuil wel snoepen. Op het werk ligt ook werkelijk altijd chocola, koek ed en dan ernaar kijken maar niet eten vind ik echt lastig.
Thuis gaat het wel prima want ik haal gewoon niets in huis. :Y)

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-21 11:12

Oh heel herkenbaar mellamoshan, bij ons op het werk ligt altijd wel iets, maar zeker in deze tijd. We krijgen ook veel van patiënten.
Ik heb nu zo'n beetje alles weggegeven (of weer op een andere werkplek neergelegd := ).
Maar ik kan daar ook nooit vanaf blijven inderdaad. Mijn baas weet dat nu, dus die vraagt vaak voor de gein of hij het even weg moet leggen :')

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 11:27

Ik ga 2 januari wegen en dan maak ik daaruit een doel. Nu durf ik het niet. Te veel lekkers met kerst en oud&nieuw :') Maar minimaal 5 kilo

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6040
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 11:29

Ik heb met "snoepgoed" ook wel een ding. Ik heb het juist eigenlijk altijd wel in huis of heb de spullen om zelf een cake te bakken. Juist omdat als ik een mega craving naar bijvoorbeeld koek krijg (ik ben meer van de koek en cake dan snoepjes) en ik heb niks in huis ik mij van binnen ga opvreten tot we het wel in huis hebben (wij wonen 10 km van de dichstbijzijnde supermarkt af en gaan maar 1x in de 2 weken ongeveer) met als gevolg dat ik dan teveel mee neem en alles meteen naar binnen schuif. Als ik wel koekjes in huis heb kan ik het vaak goed om er dan ook maar 1 of 2 te eten en dan genoeg te hebben.

Het recept van de pasta pesto heb ik meteen opgeslagen! Klinkt erg lekker! :D

overigens met mijn afval doel, ik weeg nu zo rond de 80, denk ik. Ik hoop nog net eronder maar met wat pech net iets erover.
Ik ben 1.69 lang. Mijn doel is terug naar 70 a 65 kg.

Ik heb ook in mijn kast best nog wat leuke broeken liggen waar ik niet in pas, nooit gedaan trouwens en mijn moeder heeft een keertje een super leuk nep leren jasje mee genomen wat te klein was. Maar ik heb ook een aantal hele leuke winter jurkjes waar ik mij gewoon echt echt niet comfi in voel en waar ik wel heel graag in wil rond lopen.

Ik ben altijd wat zwaar geweest, nadat ik mijn rug brak ben ik ook boven de 80 uit gekomen geweest, dit is er wel weer af gekomen. Helaas heb ik daarna een auto ongeluk gehad waardoor ik door de medicatie daarna weer op de 80 uit gekomen ben. Ik ben wel heel stabiel in gewicht en ben vorig jaar najaar ook best afgevallen, zonder er wat voor te doen maar het ook weer op dezelfde manier aangekomen.

Mijn moeder doet overigens ook WW, om een kg of ik denk 30 a 40 af te vallen. Zoals het klinkt lijkt het mij wel een fijne manier ook doordat je in dat dieet geen dingen hebt die je niet mag eten zoals bijvoorbeeld bij koolhydraat arm wel is.



Ik kijk erg uit na 2022 om dan goed aan de slag te gaan om af te vallen :D Mijn begin weegpunt gaat voor 4 januari worden. wij krijgen heel veel visite met oud op nieuw dus dat zal niet gezond worden 3 dagen lang O:) (Ik woon in Frankrijk en hier hebben we op t moment nog geen beperkingen kwa visite)

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 12:27

Ik kom ook meedoen! Ik moet echt een stok achter de deur hebben :j

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 13:27

Ik heb op kerstavond dus echt weer veel teveel lekkere dingen gekregen als cadeautje ook :') Waaronder 6 heerlijke biertjes. Dat moet ik ook niet vergeten een beetje terug te schroeven. Ik drink nu een paar glaasjes in de week, maar eigenlijk zou ik dat nog verder kunnen beperken.

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 13:33

Ik merk gewoon dat het heel moeilijk afvallen is zonder sporten. Ik sport al jaren niet meer en heb een zittend beroep. Ik moet zo enorm op mijn eten letten, wat logisch is natuurlijk.
Maar je verbrandt blijkbaar maar heel weinig calorieën als je niet sport. En dus kan je ook echt maar heel weinig eten. En dan wil ik graag iets afvallen. Dat wordt dan helemaal moeilijk zonder honger te lijden.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-21 14:11

Suzanne, sport je niet vanwege een reden of..? Ik sport wel, maar daarnaast haal ik wel iedere dag mijn stappendoel van 10.000 stappen. De trap pakken ipv de lift zijn van die simpele dingen die je kunt doorvoeren, waardoor je toch nog wel wat calorieën verbrandt hoor.

Marley, die (speciaal)biertjes waren hier ook heel lang een issue hoor... En nog wel eens :+ Hier hielp het om in eerste instantie te beperken tot het weekend, en daarnaast haalden we steeds vaker alcoholvrij bier in huis, wat tegenwoordig steeds beter van smaak wordt.

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 14:30

Renee1991 schreef:
Suzanne, sport je niet vanwege een reden of..? Ik sport wel, maar daarnaast haal ik wel iedere dag mijn stappendoel van 10.000 stappen. De trap pakken ipv de lift zijn van die simpele dingen die je kunt doorvoeren, waardoor je toch nog wel wat calorieën verbrandt hoor.

Marley, die (speciaal)biertjes waren hier ook heel lang een issue hoor... En nog wel eens :+ Hier hielp het om in eerste instantie te beperken tot het weekend, en daarnaast haalden we steeds vaker alcoholvrij bier in huis, wat tegenwoordig steeds beter van smaak wordt.


Nee, geen reden. Gewoon geen zin. Sinds ik geen paarden meer heb doe ik niks aan lichaamsbeweging. Af en toe pak ik een keer de fiets naar mijn moeder maar daar houdt het mee op. Daarom moet ik heel goed op mijn eten letten. En ik wil ook niet ‘even’ sporten om af te vallen. Want dan val je zo weer terug. Je moet iets hebben waar je het langdurig goed op doet. Een soort leefpatroon. En ik weet dat ik sporten niet op de lange termijn volhoud. Daar heb ik de tijd, zin en motivatie niet voor. Maar dan is de uitdaging dus om genoeg maar niet teveel binnen te krijgen.

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 14:34

Ja, dat doe ik nu ook inderdaad, beperken tot weekenden. Alleen begint mijn weekend in mijn hoofd op vrijdag al, dus daar moet ik ook mee ophouden. :') En ik moet zeggen dat er op dinsdagavond (woensdagen ben ik vrij) ook wel eens een glaasje wijn op tafel staat.

Suzanne, ik herken dat heel erg. Ik heb ook een zittend beroep, en een electrische fiets. Ik probeer die trapbekrachtiging zo laag mogelijk te zetten (bijkomend voordeel daarvan is dat ik het deze dagen ook wat minder snel koud heb op de fiets omdat je dan meer moet werken), maar ik ben daar ook gewoon lui in. Het liefst ben ik heel snel op de plaats van bestemming, en dat bereik ik het gemakkelijkst met de hoogste stand. :Y)
Het scheelt nu wel dat ik vijf dagen in de week de paddock en stal uitmest, en daaromheen ook op stal lekker in beweging ben.

Oskarrino
Berichten: 799
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 14:43

Ik meld mij ook! Ik weet heel goed waar het fout gaat, ik ben een echte snaaier :+

Ik ben 1.60 en weeg nu 68 kg ongeveer. Ik wil gewoon weer rond de 60kg of eronder wegen. Ik kan goed op m'n voeding en beweging letten en val dan ook af, maar van altijd terug. Ik ben verslaafd aan koekjes, snoepjes etc. Kom echter niet veel meer aan, gewicht is stabiel, moet alleen dus wat af.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33833
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 21:47

Suzanne F. schreef:
Ik merk gewoon dat het heel moeilijk afvallen is zonder sporten. Ik sport al jaren niet meer en heb een zittend beroep. Ik moet zo enorm op mijn eten letten, wat logisch is natuurlijk.
Maar je verbrandt blijkbaar maar heel weinig calorieën als je niet sport. En dus kan je ook echt maar heel weinig eten. En dan wil ik graag iets afvallen. Dat wordt dan helemaal moeilijk zonder honger te lijden.

Ik zou als ik jou was (geen oordeel) eens opzoeken “hoe slecht” zoveel zitten is voor een mens. Niet genoeg bewegen kan veel schade veroorzaken op lange termijn!

Hier vandaag 12.000 stappen op de teller en best wel heel gezond gegeten. Ben ik wel echt trots op. Lukt me morgen denk ik ook nog wel en dan maandag wegen en huilen. :=

Ondanks dat ik door ziekte, problemen, veel eten enzo veel ben aangekomen. Ben ik wel heel blij met mijn lijf want hij doet het maar wel even allemaal. :P
Dus wat uiterlijk betreft vind ik mijn gewicht niet zo erg zelf. Het is meer dat het ongezond is op lange termijn.

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 21:56

Ja dat begrijp ik wel. Maar ik vind het zo onzinnig om in mijn eentje naar buiten te gaan tussen de middag en dan een stuk te gaan lopen. Zonde van mijn tijd en gewoon zo nutteloos.
Vandaag stukje gefietst, prima. Maar verplicht elke dag stuk lopen of fietsen heb ik echt geen zin in.
Ik denk dat ik vroeger zo ontzettend druk ben geweest dat ik daar nu geen zin meer in heb.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 22:29

Ik doe oook mee.

Qua gewicht valt het bij julllie mee.

Ik tik de 130 aan.

EEtstoornissem, ass/adhd en trauma's werken mij tegen.

Ik ben sinds een week zonder suikers in de vorm van snoep en chocola en drink geen cola meer.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 22:37

Wannneer starten we , 1 januari?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33833
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 22:43

Suzanne F. schreef:
Ja dat begrijp ik wel. Maar ik vind het zo onzinnig om in mijn eentje naar buiten te gaan tussen de middag en dan een stuk te gaan lopen. Zonde van mijn tijd en gewoon zo nutteloos.
Vandaag stukje gefietst, prima. Maar verplicht elke dag stuk lopen of fietsen heb ik echt geen zin in.
Ik denk dat ik vroeger zo ontzettend druk ben geweest dat ik daar nu geen zin meer in heb.

Ik luister erg graag podcasts of luisterboeken tijdens het wandelen! Heel leerzaam en ontspannend! :D

En ik spreek ook een paar keer per week met iemand af om te wandelen.

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 22:48

Ik wil mij ook graag melden. Hoop wat motivatie uit het topic te halen.
Ik heb niet echt een doel, dat werkt mij alleen maar tegen dus dat heb ik losgelaten. Elke kilo die eraf is, is een feestje. *\o/* :+

Sporten doe ik nu niks aan, dit wil ik gaan doen in de vorm van wandelen, fietsen en paardrijden (heb tenslotte 2 prachtige Friezen waar ik al minimaal een half jaar niet op gezeten heb). Een sportschool is niks voor mij.

Ik heb de slechte gewoonte van mijn man overgenomen om elke dag cola te drinken (hij kan het lichamelijk gezien hebben, ik niet). :n
Ik wil de cola vervangen voor water.

Door deze aanpassingen en jullie ervaringen wil ik kijken of het lukt wat kilo’s kwijt te raken. :)

Bienotje

Berichten: 10876
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 22:58

Ik wil me ook melden, even zien hoe fanatiek ik aanhaak maar reageren is even de eerste stap :-)

Het gaat mij vooral om gezondere keuzes, ik sport/ beweeg nu weinig. Stressvolle laatste twee jaar gehad en heb de aanleg van mijn moeder. Alles gaat naar een buikje en ik lijk wel beginnend zwanger :-(

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 23:07

Ik doe ook mee. Het afgelopen jaar na het overlijden van mn hond veel aangekomen. Durf niet eens op de weegschaal te gaan staan. Laatste keer woog ik 74 kg , maar ben bang dat het nu bijna 80 is. Van broekmaat 38 naar 42 die soms zelfs strak zit. Wil eigenlijk terug naar 60 kg. (Ik ben 1.65 ongeveer)

Gister moest ik onverwacht extra werken en mn collega's hadden afgesproken om in een jurkje naar t werk te gaan & ik leek wel een rollade in mn jurkje.

2 jaar geleden ben ik met behulp van personal training en daarbij een voedingscoach bijna 10 kilo afgevallen.

4 maanden geleden ben ik gestart met getfitgirl, via Instagram alleen dit is niet mijn ding, niet genoeg schoppen onder mn kont en voor mij op dit moment te weinig begeleiding om een goeie stok achter de deur te hebben. Wel ga ik in januari weer aan de slag met het eetschema, zodat ik me daar aan vast kan houden

En vanwege mn werk haal ik eigenlijk altijd de 10.000 stappen, maar dat heb ik al jaren dus merk dat dat eigenlijk niks doet qua gewicht verliezen, dus zal toch echt moeten gaan sporten, hopelijk mogen de sportscholen snel weer open

& ga vanaf volgende week ook weer een aantal dagen hello fresh nemen, zodat mn avondeten ook gevarieerd maar wel gezond is

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 23:17

Ik 'begin' 6 januari weer. Ik ben dit jaar 40kg afgevallen maar er moet nog iets vanaf.

Maar nu heb ik door de dracht van een van onze honden en nu de puppy's veel minder bewogen de afgelopen weken, dat merk ik behoorlijk.

Slechte nachtrust, weinig (water) drinken, sneller snaaien door continu thuis zijn etc.

Dus 6 januari, precies een jaar nadat ik begonnen ben, gaat de rem weer erop en gaan we weer verder! *\o/*

Juniores
Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 00:23

Hi dames,

Ik kom mij ook melden hier. Heb nog steeds wat overtollige zwangerschapskilo's al weet ik niet of je die nog zo mag noemen als je kind al ruim 2 is :+ .

Ik begin 2 januari! Zal dan hier ook mn startgewicht melden en het aantal kilo's die ik er graag af wil.

Geniet allemaal nog even lekker van de feestdagen!

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 00:48

KimD schreef:
Ik 'begin' 6 januari weer. Ik ben dit jaar 40kg afgevallen maar er moet nog iets vanaf.

Maar nu heb ik door de dracht van een van onze honden en nu de puppy's veel minder bewogen de afgelopen weken, dat merk ik behoorlijk.

Slechte nachtrust, weinig (water) drinken, sneller snaaien door continu thuis zijn etc.

Dus 6 januari, precies een jaar nadat ik begonnen ben, gaat de rem weer erop en gaan we weer verder! *\o/*


Wow wat goed!
Heb je daar nog een speciaal dieet voor gevolgd?

Ik wil me ook melden maar weet niet hoe fanatiek ik zal posten.
Wil toch ook wel minimaal 40 kilo afvallen.
Maar omdat dat best wel een groot doel is en daardoor onbereikbaar kan zijn, wil ik het opdelen in kleinere doelen van 10 kilo.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 06:41

Zerena schreef:
KimD schreef:
Ik 'begin' 6 januari weer. Ik ben dit jaar 40kg afgevallen maar er moet nog iets vanaf.

Maar nu heb ik door de dracht van een van onze honden en nu de puppy's veel minder bewogen de afgelopen weken, dat merk ik behoorlijk.

Slechte nachtrust, weinig (water) drinken, sneller snaaien door continu thuis zijn etc.

Dus 6 januari, precies een jaar nadat ik begonnen ben, gaat de rem weer erop en gaan we weer verder! *\o/*


Wow wat goed!
Heb je daar nog een speciaal dieet voor gevolgd?

Ik wil me ook melden maar weet niet hoe fanatiek ik zal posten.
Wil toch ook wel minimaal 40 kilo afvallen.
Maar omdat dat best wel een groot doel is en daardoor onbereikbaar kan zijn, wil ik het opdelen in kleinere doelen van 10 kilo.


Ik ben lid van Weight Watchers, alleen de app & de community en dat werkt voor mij ontzettend goed. Het is echt even wennen en het gaat zeker niet vanzelf maar het is een hele fijne stok achter de deur en voor mij hele fijne handvaten.

Mocht overigens iemand WW overwegen maar toch twijfelen of met vragen zitten, stel ze gerust of stuur een PB'tje.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 07:46

Ik heb toen ook meegedaan, en het sloopte me dat iedereen afviel en ik niet. Toen ben ik er mee gestopt.
Toch wil ik het weer proberen maar ik weet niet hoe. Mijn lichaam is moe en mentaal ben ik moe en futloos. Daar zit mijn hele knel punt.

Ik wil 20kg afvallen. Zit nu op 95.7kg en ik wil naar de 75

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 08:18

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik hier ook mee mag kletsen. Ik ben in 2020 begonnen met afvallen en toen 15 kg kwijt geraakt. Helaas zit daar weer 5 kilo van aan.
Ik wil de ook weer starten in januari met afvallen. Bij mij mag er wel een kilootje of 30/35 nog af.

Ik las hierboven iets van iemand die sporten echt niet tof vind. Ik ben precies zo. Ik vind sporten echt afgrijselijk en wandelen doe ik alleen met de hond. Maar toch ben ik van de zomer begonnen met sporten, laagdrempelig.

Ik sport met een personal trainer, 1x in de week. Verder doe ik 1x in de week aan Krav Maga, dit is een zelfverdedigingsport. Nu ligt dit laatste helaas al een maand of 2 op zijn gat, i.v.m. privé situatie en ook lockdown maar dit ga ik wel weer oppakken.

Ik vind wandelen al een hel dus ik vroeg mij echt af of ik dit, met name de PT, vol zou gaan houden. :') Nu is het echt nog steeds niet mijn grootste hobby maar ik ben wel verrast dat ik het niet zo erg vind als dat ik dacht. Ik kijk er echt niet naar uit, ik zal het nooit voor mijn plezier gaan doen maar mijn motivator is dat ik wil blijven bewegen en het fijn vind dat ik dit 1 op 1 bij mijn PT kan doen.

Ik heb meer moeite met het eten. Ik ben eigenlijk mijn eigen grootste vijand.

Ik lees hier graag mee en hopelijk raak ik door jullie geïnspireerd en gemotiveerd.