Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12308
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 14:03

Gefeliciteerd Yonker! :D

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:31

Hoi, ik wil ook wel graag meeschrijven! :)
Ik ben inmiddels ongeveer 5kg kwijt maar nog wel zeker 15 te gaan. Ik ga zelf 5x per week naar de sportschool maar heb verder een voornamelijk zittend leven. Valkuil is dat ik écht calorieën bij moet houden en dagelijks moet wegen om in de flow te blijven, intuïtief eten is voor mij helaas geen optie omdat ik dan toch weer langzaam omhoog kruip in eten en kilo's :+
Ik hoop voor september nog ongeveer 10kg te kunnen verliezen.

Oskarrino
Berichten: 803
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 18:19

Ik wil mij ook aanmelden, leuk!

Ik woog 72, nu +-68. Dus zijn al iets op weg. Ik loop bij een diëtist omdat ik lastig eet (altijd te weinig) en ga dan schransen in de middag...

Nu een tijdje bezig maar mis de motivatie. Ik val nog wel af, +- 0.5 per maand maar ik kan beter :+ Ik heb gewoon even, helemaal met de feestdagen, dat ik toch even iets lekkers wil.

Wegen doe ik thuis ook niet, ik kan zo 3-4 kilo vocht vasthouden... Bij m'n diëtist meet ze gewicht, vet, vocht en spier... Veel fijner overzicht.

Ik eet nu een gezond en vullend ontbijt, goede lunch en een prima avondmaaltijd. In principe ook geen zin in snacks tussendoor dus goed vol te houden. Vroegah at ik geen ontbijt, vergat te lunchen..... :')

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:22

Citaat:
Angie - 20 kg - 0,0kg
Ania -18 kg - 2 kg
BusyMissy - 5kg - 3,3 kg
Chubby - 20 kg - 9,6 kg
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
Deugenietje - 20kg / -1.0 kg
DideH - 9 kg - 1 kg
EmptyWords - 60 kg - -2.1kg
Esmee_RS - 10 kg - 3,6 kg
Faringo - 5kg - 1,3 kg
Idylle - 8.8 kg - - 1,7 kg
Indy_Mouse (1,67m): 93/-15kg / -3,7kg / 89,3kg
Jorex -10 kg- 4.6 kg
Kanzi -10 kg - 0 kg
Kitty (1,77 m.) - 15 kg - 3,5 kg (nu 78,5)
Mandarijn - 15kg - -2,5kg
MarlindeRooz - 15kg - 0 kg
Mariekeoo - 30 kg - 13,9 kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Momo94 - 40 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - - 1,6 kg
Soepblik - 59,9 - 0kg
Vliendertje - 7,5 - 4,2
xPearl - 15 kg - -1,3
Zerena - 40 kg - 0 kg
Zertab - 20kg - 3,0 kg
Zonnetje81 - 83,6 kg - 15 kg - 81,0 - 2,6 kg
Netjuh 6 - 25kg


Ik heb mezelf weer op 0 gezet.
Heb een nieuwe telefoon en weet mijn exacte gewichten niet meer.
Heb afgelopen week de project gezond app op de telefoon gezet. En vandaag begin ik daarmee.

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:50

Welkom voor de nieuwelingen! :)

Ik dacht dat afgelopen week er wel wat bij zou zijn gekomen, ben op vakantie geweest en niet op kcal gelet. Wel heel veel gewandeld, dus denk dat dat het heeft rechtgetrokken. Was zelfs wat af, dus ik zit nu weer op de -2,5 kg die ik eerder had ingevuld. :D

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:26

Mandarijn schreef:
Welkom voor de nieuwelingen! :)

Ik dacht dat afgelopen week er wel wat bij zou zijn gekomen, ben op vakantie geweest en niet op kcal gelet. Wel heel veel gewandeld, dus denk dat dat het heeft rechtgetrokken. Was zelfs wat af, dus ik zit nu weer op de -2,5 kg die ik eerder had ingevuld. :D


Goed bezig!

Ik heb dit weekend niet zo nauw gekeken, wijntjes en lekker eten
Zit nu wel in de sportschool, dus alleen de zondag training gemist

Dus ik ga einde van de week pas durven wegen

Zertab

Berichten: 12308
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:06

Welkom iedereen!

Ik ga me volgende week pas weer wegen. Ongezond weekend gehad :o

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:56

Qua eten zit ik vandaag weer goed.

Ik merk dat ik dus veel meer moet drinken.

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:25

Hoi iedereen! Ik wil mij ook graag melden :D
Ik heb een vrij lastige periode achter de rug en ben in die tijd ook flink wat aangekomen. Sinds begin dit jaar heb ik het roer omgegooid en ben ik weer even wat bewuster gaan eten en bewegen. Echt tevreden met mijn lichaam was ik immers niet. En hoewel ik eten gigantisch kan waarderen, gaat het mij erg gemakkelijk af tot nu toe. Makkelijker dan verwacht. Puur omdat ik nu bewust nadenk voor ik iets eet. Ik verbied mijzelf dan ook niet om bepaalde lekkere dingen alsnog te eten of te drinken, maar ik bedenk mij vooral of ik iets het waard vind. Zoals nu bijvoorbeeld met paaseitjes. Ik vind ze helemaal niet zo geweldig, maar normaal zou ik zo een zak leeg eten. Omdat het kan. Nu eet ik er eentje, denk ik "hm, vind ik dat de calorieën echt waard?" en laat ik het met gemak liggen, omdat het nou ook weer niet fantastisch is en ik mij er bewust van ben hoeveel kcal erin zitten. Dus ik geniet alsnog van alles wat ik lekker vind, maar met mate en ik ben veel bewuster bezig. Verder eten wij thuis altijd al gezond, dus hoef ik daar niet enorm op te letten. Ik merk dat ik nu gewoon veel meer naar mijn lichaam luister. Als ik dan een keer een vette bek neem, stop ik gewoon wanneer ik genoeg heb ipv mij helemaal vol te proppen omdat het lekker is. En blijkbaar werkt dat enorm goed naast het sporten, want voor mijn gevoel ben ik zonder al te veel moeite nu al 13 kilo kwijt. Gewoon door mijn levensstijl wat aan te passen. Niet eens drastisch.

Nu met pasen weer even te veel troep naar binnen gewerkt, maar ik heb mij niet compleet volgepropt. Gewoon genoten met mate :) Ik ga jullie ook volgen, ik vind het heel leuk om mee te lezen en elkaar wat te motiveren :D

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:37

Welkom! Je bent al goed bezig zo te lezen, 13 kilo is een super prestatie! :D

Oskarrino
Berichten: 803
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:14

Wow 13 kilo al! Goed bezig!

Pasen is weer voorbij en heb weer de motivatie om het op te pakken. Van het weekend even "los" gegaan en vind het fijn om dan weer te werken en goed te eten. :)

Zertab

Berichten: 12308
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:34

Knap hoor 13 kg!

Hier vanaf vandaag ook weer de rem erop.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:35

Lets go, daar gaan we weer dames :D

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:39

Hier inderdaad van het weekend beetje lastig gehad. Onze Freeflight Ara zat in de boom en heeft een nachtje buiten geslapen. Dan komt er van goed eten al twee dagen weinig. Maar vanaf vandaag de draad weer opgepakt. Eerste bordje yoghurt zit er weer in.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:56

yes nieuwe ronde nieuwe kansen deze week! :D

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 12:48

Zo, ik ben weer terug uit Duitsland! Even bijlezen :+

mariekeoo hoe is het nu? Ben je weer wat aan het zakken?

Welkom netjuh! Iedereen mag hier meepraten hoor, dus wees welkom. Waarom kies je voor IF als ik vragen mag? De ervaringen zijn heel wisselend. Sommige mensen varen er wel bij, anderen totaal niet. Dus proberen en kijken hoe je je voelt, denk ik. Edit; ik zie nu dat je er al van bent afgestapt :+

Soepblik, heel herkenbaar wat je schrijft. Is het nu inmiddels wel gelukt om er doorheen te komen?

Yesss goedzo Barbara! Vwb sporten, ik werk ook gewoon, heb dan wel geen kinderen maar ik ben ook vaak wel aardig moe na een werkdag. Toch weet ik dan dat ik me energieker voel als ik ben geweest. Dus ik plof dan expres niet op de bank en ga gewoon. Ik sport 2x in de week. En met de paarden bezig zijn is ook best wel wat beweging he. Je loopt wat af, en daarnaast is stallen mesten ook best fysiek inspannend.

Hardlopen doe je voor jezelf hè busymissy. Dus gewoon lekker beginnen, er hangt geen deadline aan wanneer je op welk niveau moet zitten.

Jij hebt ook mooi je ritme te pakken Yonker :j Lekker bezig! Gefeliciteerd!!

Klinkt goed lotlot! Hoe kleinere doelen je stelt, hoe groter de kans dat je ze werkelijk bereikt :j

Jij gaat ook supergoed he Deugenietje. Knap hoor!!

Zertab, misschien moet je het iets kleiner maken voor jezelf.. Het klinkt een beetje alsof je doel zo groot en ver weg is dat je nu al steeds denkt, dat gaat me nooit lukken. Dat is een negatieve vibe en daardoor ga je waarschijnlijk juist eten, met als gevolg boos op jezelf omdat je het verknalt. Vicieuze cirkel. Zou het je bijvoorbeeld lukken om één dag goed vol te houden? En als dat is gelukt, zou het dan misschien lukken om 500 gram af te vallen? Enz enz. En misschien de cijfer regel toe gaan passen. Geef ik het een 8 of hoger? Dan eet ik het op. Is het lager, dan laat ik het staan. Komt goed meis!! Je herpakt jezelf weer in kleine stapjes wanneer dat ok voelt en mag apetrots zijn als je gelijk blijft in gewicht of er zelfs misschien 200 gram vanaf gaat. Kop op!

Welkom Palmboom! Super knap dat je er al 5 kwijt bent! Ik had jouw tekst kunnen schrijven qua gedrag. Hopelijk kun je het ritme zo vasthouden.

Welkom Oskarrino! Klinkt al super goed hoor! Als je je maar bewust bent van bepaalde gedragingen.

Veel succes Zerena!

Welkom Celine en veel succes met verder afvallen! 13 kilo :oo Super knap!!

Zo hehe, jeetje. Veel gemist in korte tijd. Maar ik ben weer terug, vanmorgen gewogen en ondanks een turbulent weekend qua eten niet aangekomen! Dus héél blij.

Angie - 20 kg - 0,0kg
Ania -18 kg - 2 kg
BusyMissy - 5kg - 3,3 kg
Chubby - 20 kg - 9,6 kg
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
Deugenietje - 20kg / -1.0 kg
DideH - 9 kg - 1 kg
EmptyWords - 60 kg - -2.1kg
Esmee_RS - 10 kg - 3,6 kg
Faringo - 5kg - 1,3 kg
Idylle - 8.8 kg - - 1,7 kg
Indy_Mouse (1,67m): 93/-15kg / -3,7kg / 89,3kg
Jorex -10 kg- 4.6 kg
Kanzi -10 kg - 0 kg
Kitty (1,77 m.) - 15 kg - 3,5 kg (nu 78,5)
Mandarijn - 15kg - -2,5kg
MarlindeRooz - 15kg - 0 kg
Mariekeoo - 30 kg - 13,9 kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Momo94 - 40 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - - 2,6 kg
Soepblik - 59,9 - 0kg
Vliendertje - 7,5 - 4,2
xPearl - 15 kg - -1,3
Zerena - 40 kg - 0 kg
Zertab - 20kg - 3,0 kg
Zonnetje81 - 83,6 kg - 15 kg - 81,0 - 2,6 kg
Netjuh 6 - 25kg

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:18

Renee1991 schreef:
Zo, ik ben weer terug uit Duitsland! Even bijlezen :+

mariekeoo hoe is het nu? Ben je weer wat aan het zakken?

Welkom netjuh! Iedereen mag hier meepraten hoor, dus wees welkom. Waarom kies je voor IF als ik vragen mag? De ervaringen zijn heel wisselend. Sommige mensen varen er wel bij, anderen totaal niet. Dus proberen en kijken hoe je je voelt, denk ik. Edit; ik zie nu dat je er al van bent afgestapt :+

Soepblik, heel herkenbaar wat je schrijft. Is het nu inmiddels wel gelukt om er doorheen te komen?

Yesss goedzo Barbara! Vwb sporten, ik werk ook gewoon, heb dan wel geen kinderen maar ik ben ook vaak wel aardig moe na een werkdag. Toch weet ik dan dat ik me energieker voel als ik ben geweest. Dus ik plof dan expres niet op de bank en ga gewoon. Ik sport 2x in de week. En met de paarden bezig zijn is ook best wel wat beweging he. Je loopt wat af, en daarnaast is stallen mesten ook best fysiek inspannend.

Hardlopen doe je voor jezelf hè busymissy. Dus gewoon lekker beginnen, er hangt geen deadline aan wanneer je op welk niveau moet zitten.

Jij hebt ook mooi je ritme te pakken Yonker :j Lekker bezig! Gefeliciteerd!!

Klinkt goed lotlot! Hoe kleinere doelen je stelt, hoe groter de kans dat je ze werkelijk bereikt :j

Jij gaat ook supergoed he Deugenietje. Knap hoor!!

Zertab, misschien moet je het iets kleiner maken voor jezelf.. Het klinkt een beetje alsof je doel zo groot en ver weg is dat je nu al steeds denkt, dat gaat me nooit lukken. Dat is een negatieve vibe en daardoor ga je waarschijnlijk juist eten, met als gevolg boos op jezelf omdat je het verknalt. Vicieuze cirkel. Zou het je bijvoorbeeld lukken om één dag goed vol te houden? En als dat is gelukt, zou het dan misschien lukken om 500 gram af te vallen? Enz enz. En misschien de cijfer regel toe gaan passen. Geef ik het een 8 of hoger? Dan eet ik het op. Is het lager, dan laat ik het staan. Komt goed meis!! Je herpakt jezelf weer in kleine stapjes wanneer dat ok voelt en mag apetrots zijn als je gelijk blijft in gewicht of er zelfs misschien 200 gram vanaf gaat. Kop op!

Welkom Palmboom! Super knap dat je er al 5 kwijt bent! Ik had jouw tekst kunnen schrijven qua gedrag. Hopelijk kun je het ritme zo vasthouden.

Welkom Oskarrino! Klinkt al super goed hoor! Als je je maar bewust bent van bepaalde gedragingen.

Veel succes Zerena!

Welkom Celine en veel succes met verder afvallen! 13 kilo :oo Super knap!!

Zo hehe, jeetje. Veel gemist in korte tijd. Maar ik ben weer terug, vanmorgen gewogen en ondanks een turbulent weekend qua eten niet aangekomen! Dus héél blij.

Angie - 20 kg - 0,0kg
Ania -18 kg - 2 kg
BusyMissy - 5kg - 3,3 kg
Chubby - 20 kg - 9,6 kg
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
Deugenietje - 20kg / -1.0 kg
DideH - 9 kg - 1 kg
EmptyWords - 60 kg - -2.1kg
Esmee_RS - 10 kg - 3,6 kg
Faringo - 5kg - 1,3 kg
Idylle - 8.8 kg - - 1,7 kg
Indy_Mouse (1,67m): 93/-15kg / -3,7kg / 89,3kg
Jorex -10 kg- 4.6 kg
Kanzi -10 kg - 0 kg
Kitty (1,77 m.) - 15 kg - 3,5 kg (nu 78,5)
Mandarijn - 15kg - -2,5kg
MarlindeRooz - 15kg - 0 kg
Mariekeoo - 30 kg - 13,9 kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Momo94 - 40 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - - 2,6 kg
Soepblik - 59,9 - 0kg
Vliendertje - 7,5 - 4,2
xPearl - 15 kg - -1,3
Zerena - 40 kg - 0 kg
Zertab - 20kg - 3,0 kg
Zonnetje81 - 83,6 kg - 15 kg - 81,0 - 2,6 kg
Netjuh 6 - 25kg


Ja de weegschaal lijkt weer wat liever te zijn! Toch weer die maandelijkse taferelen die alles over de kop schoppen

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:55

Nou, geen sportschool vandaag, kind net ziek uit school gehaald
Misschien hier thuis iets doen zo meteen...

Weegschaal veranderd echt niks in momenteel, wel worden de spieren vooral op mn benen echt zichtbaar en met meten ben ik 3 cm op navel en 3 cm op taille afgevallen in een maand
Laatst bijgewerkt door Joanne1987 op 12-04-23 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:03

Balen dat je niet naar de sportschool kan vandaag Joanne.
Spieren zijn ook zwaarder toch? Centimeters geven vaak een beter beeld aan dan de weegschaal is me verteld, dus supergoed!

Zertab

Berichten: 12308
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:00

@Renee: bedankt voor de tip :)

Hier gister en vandaag mijn best gedaan op het eten. Gister gaan paardrijden. Vandaag de hele dag in de stad gewandeld. Morgenavond weer bodypump en vrijdagavond kijken of ik kan fietsen op de sportschool. Ik háát fietsen, maar schijnt goed te zijn voor mijn enkel..

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 07:41

Ik was ongesteld en snaaide best wel wat af dus had niet veel verwacht. Had weer een poedersuiker dus toch maar even op de weegschaal, ben ik gewoon -12 *\o/*
Niet verwacht eigenlijk! Heb ook broekmaat kleiner aangetrokken vanochtend, kon net :D

BusyMissy

Berichten: 978
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 08:10

Ooh wat tof! En wat is dat lekker hè wanneer je weer een kleinere maat aan kunt!

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:36

Wat goed! :D

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:43

Nou denk dat ik weet waarom ik laatste weken niet fit ben, ben al heel lang allergisch voor paarden maar heb behalve tijdens het verharen, van mijn eigen paarden weinig last. Ben nu sinds een paar weken met de paarden van mijn werkgever bezig en mijn dochter rijdt 2 keer per week op de manege sinds kort, heb het idee dat misschien daardoor mijn allergie flink opspeelt, hoofd zit vol, keel dicht geknepen, ogen pijnlijk, maar ook koortsig, laatste weet ik niet of het er bij kan horen, maar gisteren maar bij de supermarkt allerfre mee genomen, kijken of het wat doet...

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:40

ik ben een stille meelezer

ik heb echt respect voor iedereen die hier zo goed bezig is. Ook als je wat minder dagen hebt.

Ik moet even mijn frustratie kwijt

ik ben echt 'jaloers' op mensen die genetisch niet snel dik worden en goede metobolisme hebben. Gewoon eten wat ze willen..

Helaas ben ik genetisch niet zo en kost het mij zo veel energie om af te vallen. Ik heb pms waardoor het kwa hormonen ook echt rampzalig is. Alle motivatie ben ik kwijt. De hele wereld kan mij gestolen worden. Waardoor ik nog meer in een dip raak

Ik heb respect voor mensen waarbij de knop om gaat en ze er voor gaan. Ook voor hun is het lastig en besef ik dat ook hun slechte dagen hebben.

Dan kan je wel zeggen neem een coach of ga groepslessen volgen. Ja dat kan maar kost ook heel veel geld. Mijn paarden zijn in alles stuk duurder geworden. En dat is niet erg ze krijgen alle zorg die ze nodig hebben. Maar dan kan ik nu even geen coach bekostigen. Dus ik moet het op eigen kracht en disipline doen.

Maar ik voel me hierin best alleen.

Mijn vraag is waar halen julie de kracht vandaan? om toch te genieten van eten, voldoende te eten. Ik hou mijn calorieen bij en kom aan de 1500 en ja ik weeg af, en ja olie en boter neem ik ook mee.

Maar waarom wordt je dikker als je ouder wordt? waarom blijven sommige mensen wel gewoon slank en dan heb ik niet over mensen die een ondergewicht hebben want ik denk dat voor hun ook extra lastig en frusterend kan zijn als je niet aankomt. Dus de vlieger wat sommige zeggen je kan beter te dun zijn dan te dik vind ik ook niet eerlijk.

Ik ben zelf al een type dat ik in mijn hoofd ga zitten ipv te doen. En als ik het wat ga doen dan moet het allemaal optijd gedaan zijn want mijn energie is meestal rond 16.00 echt op. Toch maar een power nap nemen? maar val niet altijd in slaap


oke klaar met mijn geklaag. ik ga even weer verder bijlezen. En respect naar iedereen die zo goed bezig zijn en na mindere dagen ook de draad weer kunnen oppakken..