Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:37

Ik kan ook een hele dag zonder drinken, geen probleem. Maar niet goed natuurlijk.
Ik ga kijken naar de plant app.
Ik wil afvallen omdat ik in bikini lijk op een aangespoelde walrus. Met kleding aan kan je veel verbloemen maar ik heb bikini’s gepast deze zomer en allemaal weer terug gestuurd. Afschuwelijk. Dus ik moet er gewoon iets aan gaan doen, klaar. Ik hoef mijn maatje 34 niet meer terug, ik ben ook geen 20 meer. Maar wil wel een beetje normaal eruit blijven zien, zonder rollen.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:55

Ik zal deze ook delen hier, wie weet motiveert het mensen en voelen mensen zich minder gehinderd om over gewicht te praten. Want dat is het tenslotte ook maar, een gewicht, een getal op de weegschaal.

Ik voelde mij absoluut niet ongelukkig of ongezond, ik wandelde veel, deed aan (honden)sport, veel stappen op een dag etc.

Echter kregen wij in januari een puppy erbij en met haar wilde ik écht gaan knallen maar daarvoor moest mijn conditie verbeteren. Daarnaast leefde ik op koffie, latte om precies te zijn. Dus op 6 januari is het roer omgegaan en voila.

In september was het -35kg & in november nét geen -40kg.

Rechts is afgerond 130kg & links is afgerond 90kg.

Afbeelding

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:01

KimD schreef:
Ik zal deze ook delen hier, wie weet motiveert het mensen en voelen mensen zich minder gehinderd om over gewicht te praten. Want dat is het tenslotte ook maar, een gewicht, een getal op de weegschaal.

Ik voelde mij absoluut niet ongelukkig of ongezond, ik wandelde veel, deed aan (honden)sport, veel stappen op een dag etc.

Echter kregen wij in januari een puppy erbij en met haar wilde ik écht gaan knallen maar daarvoor moest mijn conditie verbeteren. Daarnaast leefde ik op koffie, latte om precies te zijn. Dus op 6 januari is het roer omgegaan en voila.

In september was het -35kg & in november nét geen -40kg.

Rechts is afgerond 130kg & links is afgerond 90kg.

[ [url=m/6aPyLk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow, wat knap zeg!

Faringo
Berichten: 8265
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:04

Heel knap KimD!!

Ik deel m ook. Boven is zomer 2016, onder is zomer 2018. Tel daar zo'n 5 kilo vetjes weer bij op. Die wil ik er graag weer af.

Afbeelding

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:09

Ik ga ook maar eens meekletsen. In 2022 hoop ik mijn laatste 15kg kwijt te raken die ik echt kwijt wil, en wat 'strakker' in mijn vel te komen.

Zelf de afgelopen 5 jaar -35kg door koolhydraatarm/beperkt eten en sporten, ik wil dit weer gaan oppakken omdat dit voor mij goed lijkt te werken :j

Erg knap hoe mensen zoveel kwijt zijn geraakt, vooral omdat ik zelf ook weet hoeveel doorzettingsvermogen, discipline en inzet het vereist! Chapeau <3

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:10

Superknap van jullie allebei en ht werkt idd motiverend!! En wat zullen julie je fijn voelen!

Anoniem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:18

Wow echt knap kimD en Faringo! :wow:

Wat dorst / drinken betreft:

Gek genoeg is het zo dat als je te weinig drinkt je eigenlijk geen dorstgevoel ervaart. Dan word je inderdaad plots overvallen door 'nu heb ik vreselijke dorst', maar eerder krijg je geen signaal.

Als je heel de dag door drinkt (en water is echt het allerbeste) ervaar je heel regelmatig een 'ik heb zin in water'-gevoel. Dat gevoel zorgt ervoor dat je automatisch genoeg drinkt. Maar om dat gevoel weer te krijgen moet je dus eerst weer veel water gaan drinken..

Water is ook erg persoonsgebonden.
Het ene water is voor de ene persoon heerlijk, terwijl een ander het niet binnenkrijgt.

Ik kreeg ooit de tip om het water te zoeken dat ik lekker vind, werkt echt goed. Ik drink nu al 15 jaar goed en regelmatig dat ene merk water, terwijl ik bij ander water echt m'n best moet doen, het werkt gewoon niet.

Is kraantjeswater de enige optie en
vind je dat niet zo heel lekker, dan helpt het om het te pimpen met limoen/munt, citroen, rode bessen,..

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:43

Dat zijn wel goede tips, ik ben echt zo geen waterdrinker, drink het liefst de hele dag koffie of crystal clear, maar ik wist niet dat er ook nog verschil zit per merk aan de smaak ?

Toch maar eens verschillende gaan proberen :j

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:45

Maanlicht schreef:
Leuk! Ik volg ook mee. Heb vroeger ook veel in afvaltopics gepost. De laatste jaren heb ik mij verdiept in fitness en voeding en heb veel kennis opgedaan door de brede opleiding die ik heb gevolgd. Ik ben ook personal trainer en begeleid mensen om fitter te worden en af te vallen.

Ik vind het leuk om hier ook vragen te beantwoorden en te helpen.

De afgelopen maanden (vanaf 10 juli) heb ik gebulkt, waarbij de focus lag op aankomen en sterker worden, en in januari ga ik weer cutten (afvallen). In september ga ik trouwen en dan wil ik mooi droog zijn. De planning is om een maand of 3/4 af te vallen, vervolgens op gewicht te blijven of weer iets aankomen en dan de laatste twee maanden misschien nog wat af te vallen.


Ik volg ook, als dat mag want doe in principe het zelfde als Maanlicht. :o

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:54

Ik wil op zich ook wel een app groep op starteb

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:55

Pfff lastig.

Ben nu een week zonder snoep, chocola en ijs.

Ben nu erg onrustig en normaal gesproken is het eerste wat ik doe is snoep pakken .

Ik wil nu sterk zijn en leren omgaan met mijn onrust.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6048
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:57

SCC schreef:
Ik meld mij ook in dit topic.

Ik zoek vooral motivatie op de langere termijn. hoe houden jullie het voor langere tijd vol om je aan een dieet te houden?


Ik denk dat het niet zozeer een dieet is maar meer een verandering van levens stijl wat het lange termijn maakt en waardoor je het ook kan volhouden.

Kwa water liep ik vroeger altijd met een 1 liter fles rond. Ik had dat ding echt overal bij mij. Daardoor dronk ik genoeg. Ik vond toen ook kraanwater echt lekker, hier in Frankrijk vind ik het echt niet te drinken dus hebben we fleswater en een britta kan :D

Ohhhh wat heb ik er eigenlijk ook zin in om echt af te gaan vallen!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Kim en Faringo, WAUW!! Dankjewel voor het delen, dat geeft nog eens extra extra motivatie :D

Deugnietje, ik gebruik wel eens mijn diffuser om van die onrust af te komen of rol een rollertje voor ontspanning.

Ik ben ook wel in voor een appgroep :D
Laatst bijgewerkt door XxLiEsJuHhxX op 27-12-21 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Faringo
Berichten: 8265
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:04

In de appgroep die ik gestart ben is nog plek. Dus stuur maar PB als er interesse is dan voeg ik jullie toe.

Ik heb het nooit gezien als dieet, maar inderdaad als een verandering van eetgedrag/mindset. Het is niet mogelijk om zolang te diëten. Je moet jezelf echt af en toe wat lekkers gunnen. Als je eenmaal die knop gevonden hebt gaat het min of meer vanzelf en uiteraard zijn er ook dan periodes dat het allemaal even niet zo lekker gaat. Op het moment dat ik besloot af te gaan vallen walgde ik letterlijk van hoe ik er uit zag. En nog steeds bedenk ik me nog dagelijks dat ik nooit meer zo wil worden als toen. Dat ik nu weer boven de 65 weeg is voor mij echt weer een motivatie om er goed mee aan de slag te gaan.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:07

Ik doe mee maar moet eerst 8 pagina’s lezen

31-12 is een dag dat ik onbeperkt oliebollen mag ik eet un mijn uppie echt wel 17-22 stuks

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:08

Deugenietje schreef:
Pfff lastig.

Ben nu een week zonder snoep, chocola en ijs.

Ben nu erg onrustig en normaal gesproken is het eerste wat ik doe is snoep pakken .

Ik wil nu sterk zijn en leren omgaan met mijn onrust.

Dat is sowieso goed denk ik, maar ik probeer juist om mezelf niets te verbieden. Ik weet dat het voor mezelf niet werkt ook, dus maak het mezelf alleen moeilijk.

Wat voor mij bijvoorbeeld goed helpt is een reep Tony Chocolonely in stukjes breken en in een bakje zetten op een plek waar ik niet veel kom (keuken, bijkeuken, boven). Dan moet ik elke keer 1 stukje pakken en dan zijn er 2 opties:
1: ik kom in beweging en doe meteen wat nuttigs
2: ik ben te lui om op te staan en eet geen chocola.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6048
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:11

Verbieden, daar zeg jij precies het woord wat bij mij altijd aves rechts ook werkt. Als ik mij dingen verbied wil ik dat juist wel eten, en dan waar ik het normaal 1x per week eet, dan juist elke dag.

Ik heb dat ook erg met kleding, Als al mijn kleding te krap zit, voel ik mij nog rotter waardoor afvallen ook niet werkt. Voor mij is het dus ook heel belangrijk ook al voel ik mij een dik zwijn, ik wel comfortabel in mijn kleding zit.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:14

Deugenietje schreef:
Pfff lastig.

Ben nu een week zonder snoep, chocola en ijs.

Ben nu erg onrustig en normaal gesproken is het eerste wat ik doe is snoep pakken .

Ik wil nu sterk zijn en leren omgaan met mijn onrust.


Weet je ook waardoor je onrustig bent?

Faringo
Berichten: 8265
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:18

Ja dat in stukjes breken is leuk, maar ik kan dat dus echt niet...nog steeds niet na al die jaren. Heb echt respect voor mensen die dat wel kunnen. Als ik Tony (of andere chocola of chips) in huis heb dan moet het op. Dus ik sta mezelf het zo af en toe gewoon toe dat het zo is. Daar voel ik me dan ook niet slechter van. Ik koop dan de kleine reepjes of kleine zakjes en op is op. Helemaal zonder werkt niet. Maar echt eten uit emotie maakt vaak wel dat ik me daarna slechter voel. Dan wordt het echt een cirkel waar ik in terecht kom.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:22

Hoi,

ik kom ook graag meepraten.
Ik woog op mijn zwaarste 82 kg, door medicijn gebruik 20 kilo aangekomen.
Op dit moment weeg ik 76 kg, maar 1 van mijn doelen is om nog ongeveer 6 kg af te vallen.

Belangrijker vind ik dat mijn buikomvang minder word, die is nu 90 cm. En dat mijn complete conditie een stuk beter gaat worden.

Ik sport nu 5 dagen per week ongeveer 15 minuten, dit wil ik wekelijks met 5 minuten uitbreiden.

Daarnaast wandelen ik 1x per dag met de hond, de rest doet mijn vriend. En ben ik met de paarden aan huis bezig. Maar dat is niet echt training of veel beweging op dit moment.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:29

Ik merk dat bij het altijd moeilijk wordt richting het avondeten.

Mijn dagen beginnen vrij vroeg, ik sta om kwart over vijf op.
En dan merk ik dat ik de laatste keer vaak rond 13 uur eet, en dan eten we soms pas om 18:00 's avonds weer en tussen die 2 momenten is het vaak moeilijk. Na het avondeten heb ik zelden nog trek, ik eet 's avonds echt bijna nooit iets van chips of snoeps. Maar ik eet meestal alles wat los en vast zit tussen de lunch en avondeten. Dus daar moet ik iets op gaan verzinnen.

Faringo
Berichten: 8265
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:31

Amanda helpt het dan niet om rond 15 uur iets van een appel of banaan te eten? Of iets van een rijstwafel met kipfilet of smeerkaas.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:34

Faringo schreef:
Amanda helpt het dan niet om rond 15 uur iets van een appel of banaan te eten? Of iets van een rijstwafel met kipfilet of smeerkaas.


In die richting zit ik wel te denken.

Meestal werk ik tot 10 over 16 of later, ( ik werk in het onderwijs ) en dan wil ik zo snel mogelijk naar huis met als resultaat dat ik gauw langs de mac rij etc. Ik moet mijzelf eigenlijk gewoon aanleren dan eerst op school nog wat te eten voor ik naar huis ga.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11579
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:35

Amanda, ik eet het liefst rond 15.00/15.30 een bakje yoghurt of kwark ofzo met fruit. Iig iets wat goed vult. Dat voorkomt hier snaaien rond 17.00 uur :j

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:38

Dat heb ik voorheen ook wel gedaan idd! Alleen heb ik dat zolang gedaan dat ik er gewoon op uitgekeken raak. Bovendien ben ik ook nog eens iemand die weinig lust. Niet omdat ik zo'n zanikerd bent die alleen suiker/vette dingen wil eten maar ik heb altijd heel veel moeite met de structuur van voeding. Dus bijv. kip. Ik kan prima gebakken kipfilet eten of uit de oven etc. Maar van zo'n kippenpoot aan het spit ga ik over mijn nek. Zo kan ik vis heel lekker vinden ruiken maar de textuur van de vis, daar ga ik van kokhalzen. Ik moet dus echt proberen meer te gaan eten en proberen variatie in mijn eten te vinden.

Ik heb bij een voedingscoach gelopen en dat ging best goed maar ik heb het idee dat ik daar nu een beetje op vastloop.

DideH
Berichten: 7018
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:39

Ik haak ook weer aan als dat mag. 2020 topic werkte voor mij top, omdat ik toen niet het gevoel had dat ik alleen op een eilandje bezig was. Toen 10kg eraf, maar nu helaas weer de helft terug door beetje slacking van het afgelopen jaar en het dicht zijn van veel sportlocaties door corona.

Vond het zo jammer dat het 2021 topic zo snel doodbloedde, dus hoop dat deze het wat langer vol gaat houden :D