Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 07:27

Ik meld me ook. Afvaltopic 73628 ondertussen, maar goed :')

Ik weeg momenteel 87 kilo en ideaal gezien mag daar wel 20-25 vanaf. Om het realistisch te houden is 10 kilo eraf mijn doel voor 2022. Stiekem ben ik ook al een paar weken bezig.

Naar de guide van Jeff Nippard heb ik voor mijzelf berekend hoeveel kcal ik per dag nodig heb, en vooral uit welke macro's dit moet bestaan. Aan de hand daarvan heb ik verschillende eetschemas voor mezelf gemaakt en die werken tot zo ver heel fijn.

Daarnaast ben ik begonnen met het Stronger by the Day programma van Megsquats. Was het niet dat ze die verrekte sportscholen hebben dicht gegooid... Wanneer het straks weer kan ga ik het programma weer oppakken. 4 keer per week, in de ochtend gelijk om 6u, samen met mijn vriend dus dat is wel gezellig.

Hopelijk gaat het nu eindelijk een keer lukken. Maar daar heb ik met deze combinatie van eten en sporten wel vertrouwen in.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 07:46

Ik ga dan beginnen met een kleine stap in maart wil ik onder de 90kg zitten. Dat is stap 1 en haalbaar.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 07:48

Ik dacht, waarom wachten? Laten we de koe bij de horens vatten! }:0

Dus we gaan deze week goed van start! Chilly's gevuld en meegenomen, voor 11 uur moeten ze leeg zijn. *\o/*
Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 08:17

Goed bezig Kim! :D
Hier gaan we ook weer opletten deze week qua eten en drinken.

Faringo
Berichten: 8265
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 08:21

Goed bezig KimD!

Ik trap ook vandaag af. 65,4 kilo met 1.58. Gisteren al gezonde boodschappen gedaan. Mijn doel is is 5 kilo voor eind mei. Lukt dat niet dan maar niet, iedere kilo er af is al mooi meegenomen. Gewicht vind ik nog niet eens het voornaamste, als mijn extra vetjes maar weer verdwijnen.

Morgen start mijn traject bij de sportfysio dus dan moet ik ook echt netjes thuis mijn oefeningen gaan doen. Dat wordt een uitdaging want ik vind thuis sporten echt niet leuk. Maar alles voor een gezond, fit en minder pijnlijk lichaam. Verder zal ik vooral veel wandelen.

Mijn calorieën ga ik bijhouden in de app van Yazio. Niet altijd maar gewoon eerst weer even om de controle terug te krijgen.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11579
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 08:23

Welkom iedereen!

Ik heb een theemok van een halve liter gekregen gisteren dus aan die twee liter vocht ga ik wel komen vanaf nu _O-

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 08:29

Ik heb een air-up fles gekocht toen ik stopte met de redbull. Sinds ik die fles heb drink ik een stuk meer water!

Groepsapps hoef ik niet per sé in, ik hoop dat dit topic voor iedereen een fijne plek is om elkaar te motiveren.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 08:37

xingridx schreef:
Welkom iedereen!

Ik heb een theemok van een halve liter gekregen gisteren dus aan die twee liter vocht ga ik wel komen vanaf nu _O-


Als je goed gaat drinken merk je dat die 0,5L niks meer voorstelt! Ik begon met 0,5l, toen kwam de 0,75l Chilly's en inmiddels heb ik dus 3x de 0,75l Chilly's bij me om niet alles meteen leeg te hebben! :')

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:00

Die chilly's zijn wel prijzig zie ik. Zijn die erg fijn dan?

Faringo
Berichten: 8265
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:04

Ik drink vooral de hele dag thee, thee en nog eens thee. Dat zou ik ook eens moeten gaan doorbreken met gewoon water eigenlijk. In de zomer lukt me dat altijd wel makkelijker.

Ik heb mezelf deze planner cadeau gedaan met de kerst. Vind 'm erg leuk omdat je verschillende doelen kan bijhouden dus niet alleen voor gewicht maar ook qua sporten en zakelijk.
Afbeelding

M'n ontbijtje staat inmiddels ook klaar. Ik hou echt van m'n kwark met fruit en granola in de ochtend.
Afbeelding

JosjeDZ
Berichten: 271
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:05

Hmm... Heb me al 2x eerder voor een afvaltopic aangemeld. En 2x niet gelukt. Ik zie flinke doelstellingen voorbij komen, mensen die al heel veel zijn afgevallen. Mijn doel is - 5 kg en dat is me dus de afgelopen 2x niet eens gelukt. Eet redelijk gezond, drink geen frisdrank, geen koffie/thee met suiker, ik snoep met mate.. Haal zeker 5x per week 10.000 stappen en rij 3x per week paard. Overgang speelt vast mee, maar raak wat gedemotiveerd, omdat ik eigenlijk niet verder kom dan - 2 kg.

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:17

Faringo schreef:
Ik drink vooral de hele dag thee, thee en nog eens thee. Dat zou ik ook eens moeten gaan doorbreken met gewoon water eigenlijk. In de zomer lukt me dat altijd wel makkelijker.

Ik heb mezelf deze planner cadeau gedaan met de kerst. Vind 'm erg leuk omdat je verschillende doelen kan bijhouden dus niet alleen voor gewicht maar ook qua sporten en zakelijk.
[ [url=m/cOMMmJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

M'n ontbijtje staat inmiddels ook klaar. Ik hou echt van m'n kwark met fruit en granola in de ochtend.
[ [url=m/AsFfG8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zolang je geen suiker in je thee hebt kan je de hele dag thee drinken hoor.

Faringo
Berichten: 8265
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:19

JosjeDZ, dat overgang dingetje ga ik ook steeds meer tegenaan hikken. Merk dat ik 5 jaar geleden veel makkelijker af viel dan nu. Zou het bij jou niet kunnen dat je misschien net te weinig eet?

Nee al heel lang geen suiker meer in mijn thee dus dat scheelt. Maar toch af en toe even iets anders drinken doorbreekt ook weer zo'n standaard patroon.

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:20

Ik zou al blij zijn als ik de hele dag thee kon drinken. Ik drink amper op een dag.

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:24

Ik zou mij ook graag willen melden in dit topic! Elk jaar neem ik mij weer voor om gezonder te gaan eten/leven, wat vaak een aantal weken goed gaat waarna het oude patroon er weer insluipt en er na 200 pogingen eind van het jaar nog steeds hetzelfde getal (of iets meer :x ) op de weegschaal staat..

Ik hoop in dit topic de motivatie te vinden om het nu echt eens vol te gaan houden! Bij mij is bewegen en genoeg drinken geen probleem, maar ik heb echt verschrikkelijk vreetbuien waarbij er gewoon totaal geen rem meer is.. Ik merk wel dat wanneer ik op mijn eten/slaap/beweging let en dit volhoud, ik veel lekkerder in mijn vel kom te zitten! Maar helaas dus nog niet sterk genoeg om dit vol te houden, haha! :+
Ik zou er toch graag wel een kilo of 10-15 afwillen, maar mijn eerste doel is -5!
Laatst bijgewerkt door _Marjolein op 27-12-21 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:26

Daarom sleep ik die fles ook overal mee naartoe. Als ik hem steeds naast me heb staan, pak ik hem ook vaker en drink dus meer. Het maakt denk ik niks uit wat voor fles je hebt, als ie maar in de buurt is.

Ik weeg op mijn werk, thuis heb ik geen weegschaal. Net even weer op gestaan en ik ben 0,5 kg lichter dan op mn vorige weegmoment (11 december). Kerst heeft me dus geen schade opgeleverd *\o/*

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:33

Evamarie schreef:
Ja leuk topic ik doe mee na 1 jaar lekker 10 kg te dik gebleven te zijn. =:)

Tijd van liever te dik in de kist dan een feestje gemist is voorbij. Al sinds 2020 zijn er geen feestjes meer. :P Dus hop aan de bak.

Startgewicht 74

Streefgewicht 64

Mijn idee is toch een personal trainer te zoeken. Iemand daar ervaring mee?

Woon in de kop v NH

Niet specifiek ervaring in dd kop van NH, wel met een personal trainer. Ik train nu 5 weken en merk echt al enorme vooruitgang. Nu met kerst even niet zo veel aan het wegen enzo :') maar daarvoor al 3 kilo kwijt.

In totaal wil ik 40 kilo afvallen. Mijn ‘doel’ is minstens 30, maar dan in 3 jaar. Ik wil licht genoeg zijn om zonder schuldgevoel op mijn (nu nog veulen) paard te kunnen rijden. Ik heb dus nog eventjes.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:39

Amandavd schreef:
Die chilly's zijn wel prijzig zie ik. Zijn die erg fijn dan?


Ik wil nooit mee anders! Ik doe er 's ochtends thee in die ik letterlijk 24 uur later nog steeds niet uit de fles kan drinken (ik wil nog wel eens een volle fles vergeten op het werk). :') In de zomer doe ik er koud water in en zelfs in een bloedhete auto blijft het water koud.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11579
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:51

Water drinken lukt me op kantoor veel beter, thuis drink ik vooral koffie en thee eigenlijk. Beetje jammer dat ik niet meer op kantoor mag komen :Y)

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:59

Water drink ik niet. Ja, als thee, maar verder vind ik het uit de kraan echt niet te drinken en ik weiger om steeds flessen water te kopen.
Ik heb ook een hele slechte dorstprikkel. Ik kan rustig een hele dag op een kopje thee rondkomen en om een uur of 9 pas denken 'Hmm, droge mond'.

Wat zijn voor jullie trouwens de redenen om af te vallen?
Ik doe het zelf namelijk deels omdat ik nu dus merk dat ik wat minder lekker in mijn vel zit met dit gewicht, terwijl als ik voor het douchen in de spiegel kijk ik niet per se walg van hoe ik er nu uitzie ofzo. Beetje een Rubens-figuur zeg maar.
Maar ik wil ook graag weer het rijden met mijn paard oppakken die al een tijd stilstaat en dus best onbespierd is. En ik weet dat mijn rijkunst niet geweldig is, dus dan vind ik mijn gewicht nu niet echt meewerken.
Dus 1. Lekkerder in mijn vel en 2. zonder schuldgevoel op Mattie kunnen stappen. :)

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:09

marley93 schreef:
Water drink ik niet. Ja, als thee, maar verder vind ik het uit de kraan echt niet te drinken en ik weiger om steeds flessen water te kopen.
Ik heb ook een hele slechte dorstprikkel. Ik kan rustig een hele dag op een kopje thee rondkomen en om een uur of 9 pas denken 'Hmm, droge mond'.


Dit had ik ook, dronk echt maar 0,5l vocht per dag (koffie niet meegerekend). Toen ik begon met WW moest ik minimaal 2 liter gaan drinken, dat was echt een hel, het werd wel steeds makkelijker. Nu voel ik me 'leeg' als ik niet minimaal 1,5l water heb gedronken. Ik drink nu met gemak mijn waterjug twee keer leeg als ik echt actief ben, dat is 4,6l water.

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:12

Ik moet zeggen dat wanneer ik erop let, het ook wel gaat. Ik moet er dus ook gewoon op letten. Ik heb ook een app gedownload, Plant Nanny, dan geef je een plant een glas water wanneer je gedronken hebt, en dan groeit zo'n ding op. Kinderachtig, maar voor mij werkt dat best goed. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:15

Amandavd schreef:
ivy_power89 schreef:
Wellicht als ik lekker op dreef ben dat ik mijn startgewicht meld, maar nu is de schaamte nog te groot....


Doe en deel vooral waar JIJ je goed bij voelt. Dit topic moet een veilig plekje voor iedereen zijn!


Eens :)

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:18

marley93 schreef:
Ik moet zeggen dat wanneer ik erop let, het ook wel gaat. Ik moet er dus ook gewoon op letten. Ik heb ook een app gedownload, Plant Nanny, dan geef je een plant een glas water wanneer je gedronken hebt, en dan groeit zo'n ding op. Kinderachtig, maar voor mij werkt dat best goed. :')


Die moet ik opzoeken, dat klinkt als iets voor mij! :+

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:30

Ik heb eigenlijk hetzelfde marley93, ik wil lekkerder in mijn vel zitten, zelf meer tevreden met mijn figuur zijn, en ik heb een paard die ik het liefst zo min mogelijk in de weg zit. Dus dan scheelt vier kilo toch weer wat!