Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 18:02

Laurievc schreef:
Ik heb normaal gezien (nu volop revalideren na ongeluk) qua beweging zeker genoeg (eigen trainingsstal met +- 13 paarden, nog x aantal uur in supermarkt), maar daardoor moet ik vaak ook 'snel' eten en neem ik algauw een koek of iets snel en ongezond. Ik wil voornamelijk echt qua eten beter doen.

Ik vind een appgroep wel leuk om elkaar wat te motiveren of snelle vragen te stellen. Ik haak wel af op appgroepen met enkel lijstjes oid.


Mocht er een app groep komen ben ik voor in, maar dan wel liefst zo rond de max 10 personen om het persoonlijk te houden.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 18:37

AMCM schreef:
Wat wegen betreft, voor mij persoonlijk is er maar één moment in de maand waar ik mijn gewicht serieus neem dat is als ik ongesteld ben geweest :o dat is mijn beste gewicht, geen vocht dat wordt vastgehouden etc..

Na de eisprong komt er makkelijk 1 à 2 kg bij. Vreselijk -O- dus dat negeer ik maar :+


Dit is overigens een hele goeie! In de week van je ovulatie (of wanneer die theoretisch had moeten zijn) ben je veel zwaarder en dat kan tot drie kilo zijn. Laat je daardoor niet van de leg brengen!

Het is belangrijk om je ongesteld ook bij te houden maar zeker ook wanneer de ovulatie plaatsvind. Nadat je dat een paar maanden hebt gedaan kun je die weken met elkaar vergelijken.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 18:49

Renske_W schreef:
Jeetje wat gaat dit topic weer hard. :=

Ik probeer qua beweging er iedere dag even met mijn dochter opuit te gaan. Mijn paard had een peesblessure en mag weer opgepakt worden. Omdat ik zelf nog te zwaar ben heb ik een bijrijdster.
Dus ik probeer nu ook weer actief naar stal te gaan. :)
Als mijn bekken straks beter zijn hoop ik ook meer te kunnen wandelen met mijn dochter en de honden. :D

Ik weet niet of er nog meer in het topic zitten die veel willen afvallen en wellicht een appgroep zien zitten? :)

Ik zie een appgroep wel zitten

XxLMMxX
Berichten: 3128
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 18:54

Ik hoef niet af te vallen qua kilo’s.
Maar ik moet wel hoognodig gaan stoppen met suikers. Eet daar veel te veel van. Ik zou evt wel mee willen praten in een appgroepje. En volg in ieder geval jullie topic voor wat motivatie en tips

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 18:59

Ik meld mij hier ook.
Ik zou graag willen afvallen. Echt een streefgewicht heb ik niet. Ik ga nu eens minder focussen op gewicht maar focussen op hoe ik mij voel met mijn lichaam.
Ik ga proberen om volgens de. Richtlijnen van Voedingscentrum te eten. Dit heb ik eerder gedaan en dat werkte goed. Heb nu ook een boek van Voedingscentrum besteld. Verder zorgen dat ik aan mijn beweging kom.

Een appgroep sta ik zeker voor open.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 19:01

Ik wil idd geen app groep met lijstjes, maar idd echt om elkaar ook te motiveren. :)
Om juist die zak chips te laten liggen en om ondanks de kou toch even lekker een stuk te wandelen. (Ik noem maar wat :)) )

Stuk of 10 vind ik prima.
Degene die erin willen mogen mij wel een pb sturen, ik wil de groep wel aanmaken. :)

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 20:30

"Mijn" appgroep zit vol :)

Faringo
Berichten: 8265
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 20:36

Jammer dat ie vol zit had 'm ook leuk gevonden. Dus mochten er nog meer mensen zijn dan kunnen we misschien nog een app maken.

Ik zie afvallen trouwens niet als diëten maar als een verandering van gewoontes/mindset. Veel langer vol te houden als je jezelf af en toe wat lekkers toe staat.

Qua sporten, tja dat is bij mij niet best momenteel. Maar vanaf dinsdag serieus aan de bak bij de sportfysio en oefeningen thuis. Wil er 100% voor gaan om weer pijnvrij te kunnen bewegen. Kan nu ook nog een hoop hoor maar niet alles wat ik graag wil.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 20:45

Ik wil graag meedoen

Ik ga doen. Niet zo zeer een dieet maar leren eten swichen naar gezonder zodat ik af ga vallen.

Ik weeg nu 68 en wil zeker 8-10 kilo kwijt en ben 1.60

Mocht iemand nog plek hebben in een Groeps ap hoor ik het graag

Mandy92
Berichten: 1564
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 20:48

Ik meld me alvast! Zal me morgen even verder voorstellen! :-)

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 20:56

Leuk om te lezen dat zoveel mensen gemotiveerd zijn.

Hier wel een sportfan. Mijn sport is ook een belangrijke motivator om wat kilo's kwijt te raken. Mijn sport is klimmen, dus elke kilo eraf maakt dat makkelijker. Verder loop ik hard en heb ik sinds kort een mountainbike aangeschaft.

In het voorjaar ben ik bevallen van mijn tweede kind en ben inmiddels al aardig wat kilo's kwijt (stuk of 10), maar ik wil er dus graag nog wat kwijt. Mijn streefgewicht is 58 kg (bij lengte van 1.58m). Mijn lastige punten zijn niet snoepen en teveel avondeten, verder is mijn menu best gezond.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:02

Er zal vast genoeg animo zijn voor nog een groepsapp :D

Faringo
Berichten: 8265
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:06

Ik wil 'm wel maken, maar inderdaad ook max 10. Dus stuur maar pb als iemand interesse heeft.

NoGo

Berichten: 1902
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:05

Renee1991 schreef:
TF, ik deed in het vorige topic inderdaad het aantal verloren kilo's vanaf het startgewicht. Sommigen vonden het prima om het startgewicht er ook in te zetten, anderen niet, dan zette ik alleen het aantal verloren kilo's neer. Da's allemaal prima :j

Welkom NoGo! Ergens wel balen dat er zoveel ongezond voedsel verkrijgbaar is in NL hè :')


Hahaha nou echt he, ik zat daar op een berg en het dorp was teveel kilometers verderop om even heen en weer te rijden....hier is de supermarkt op 3 minuten lopen en dat is geen goed idee voor de lijn :')

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:08

Wat een goed topic en wat zijn er toch altijd veel mensen die wat kilo 's kwijt willen. Hopelijk kunnen we elkaar helpen met tips en motivatie.

ivy_power89

Berichten: 5865
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:21

Ik meld mij ook!
Inmiddels 2 medische redenen om te moeten afvallen (slaap apneu, astma) en er moet minimaal 25 kg af.....

Ik ben aangemeld voor een gecombineerde leefstijl interventie, ga per januari project gezond oppakken, en schrijf me in bij een sportschool (zodra dit kan)

Een app groepje zou misschien wel een goed idee zijn!!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:21

Ik hoef geen appgroep ik heb er al te veel haha. Maar zou een actief topic toch ook leuker vinden!

Ik ga vandaag denk ik afsluiten met 13.000 stappen. Nu wel weer gezonde keuzes maken. :P

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:24

Appgroep geef ik ook geen voorkeur aan, veel teveel mensen dan. En voor mezelf leg ik er dan ook teveel druk op, en dan ga ik het sowieso na week 2 alweer verliezen van mezelf. :') Inderdaad, wat Marlinde zegt, een actief (en niet altijd al te serieus) topic is leuker. :j

Poldermenner
Berichten: 102
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:36

Ik wil mij ook graag melden.

Afgelopen jaren toch te veel kilo's aangekomen. Door twee zwangerschappen en ook niet zo lekker in mijn vel zitten.

Ik wil door middel van dit topic een stok achter de deur hebben. En ook proberen aan mijzelf te werken om positiever over mijzelf te denken.

LvdO

Berichten: 429
Geregistreerd: 03-01-13

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:56

Okay ja ik doe ook mee. De motivatie: ik ga dit jaar starten met het trainen van mijn paard. We beginnen dit jaar heel rustig aan met grondwerk, wandelen etc. ik heb een tweejarige. in 2024 wil ik haar zadelmak gaan maken en berijden. Dan wil ik zeker niet te zwaar voor haar zijn. Ik ben maar klein van stuk (zo'n anderhalve meter...) en mijn gewicht staat daar niet mee in verhouding momenteel. Ook heb ik begeleiding van een diëtiste, dat is wel zo handig. De situatie is gelukkig al veel verbeterd sinds we weten dat ik een auto immuun ziekte heb. Door een glutenvrij dieet ben ik al heel wat kilo's, maar vooral ook heel heel veel vocht kwijt en heb ik veel meer energie.

Dit topic kan een mooie stok achter de deur zijn!!

Anoniem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 00:07

Ja leuk topic ik doe mee na 1 jaar lekker 10 kg te dik gebleven te zijn. =:)

Tijd van liever te dik in de kist dan een feestje gemist is voorbij. Al sinds 2020 zijn er geen feestjes meer. :P Dus hop aan de bak.

Startgewicht 74

Streefgewicht 64

Mijn idee is toch een personal trainer te zoeken. Iemand daar ervaring mee?

Woon in de kop v NH

ivy_power89

Berichten: 5865
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 00:38

Wellicht als ik lekker op dreef ben dat ik mijn startgewicht meld, maar nu is de schaamte nog te groot....

Soepblik
Berichten: 1161
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 02:36

Ik meld me ook! :) ik zit nu op de 58 en vindt mezelf toch het mooist rond de 52. Het is een tijd mentaal en fysiek niet goed met me gegaan dus ik verwijt mezelf niets, maar nu weer tijd om gezond te gaan leven!

Ik wil vooral graag beginnen met hardlopen. Dit was ik al eerder van plan maar door al het gezeik met mijn lichaam viel dat plan in het water, maar nu ga ik! :)

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 06:59

ivy_power89 schreef:
Wellicht als ik lekker op dreef ben dat ik mijn startgewicht meld, maar nu is de schaamte nog te groot....


Doe en deel vooral waar JIJ je goed bij voelt. Dit topic moet een veilig plekje voor iedereen zijn!

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 07:12

Ik ga beginnen met; wat een toppers zijn jullie allemaal!
Zovele verschillende redenen om die pondjes kwijt te raken. Veel succes allemaal!!! :D

Huidige nummers hier;
1m72, 93kg

Ik was begonnen met op mijn voeding te letten. Omdat ik voor mijn gezondheid gewicht kwijt wil (slechte rug, hyperflexie die niet mee helpt .. wil ik meer ontlasten)
Vorig jaar dan toch nog 13kg kwijt gespeeld, daarna gewisseld van altijd fysiek zwaar werk en actief leven naar, nouja .. voornamelijk zittend werk. En toen weer 6kg erbij op 3 maand (ik kom énorm snel aan) :roll:
Nu is dus de boodschap. Terug meer bewegen! Want van sport doe ik nu helemaal niks noppes nada behalve bankhangen := wat ook vermoeiend kan zijn _O-
Qua eten .. ik en vriend zijn naar de "diëtiste" geweest. Niet zozeer voor een dieet, want we eten heel gezond eigenlijk. Maar meer voor portiecontrole.
Ik moet er nog 15kg af, vriend net het omgekeerde met 15kg die erbij moet!
75/80 kg vind ik ideaal voor mij want ik ben aardig breed gebouwd en gespierd. Vroeger woog ik rond de 75kg en dat is eigenlijk al bijna aan de dunne kant (uitstekende ribben en heupbot) volgens BMI dus nog veel te zwaar dan, maar die kunnen de pot op, haha.
Via de voedingskundige tips gekregen over bvb wanneer ik het best kan eten/sporten/... en dit kan combineren
Op dit moment toch al weer 1.5 kg kwijt door gewoon op andere momenten te eten. Maar mijn gewicht durft aardig schommelen, dus die reken ik nog niet mee := ik weeg me meestal maar 1x/maand. Want als ik het wekelijks doe, zit er soms 3kg verschil in (al dan niet - of +).
Verschilt soms wel aardig wat ik aan water wegdrink, dus ik denk dat dat een invloed heeft. 2liter water is natuurlijk al 2kg en dat plas je niet in 1x uit bvb :=
Zijn er nog mensen waarin dat zo fel kan verschillen??

Mijn vriend schommelt maar met een paar grammen bvb.

Qua sport;
Ik heb eeb professionele water roeitrainer. (Heb altijd comepetitief geroeid vroeger). Daar wil ik dus weer mee aan de slag want jah, voorlopig staat die gewoon stof te happen.
Samen met de vriend willen we nu 3x in de week samen een soort van yoga/hitt training thuis doen.
Om het leuk te houden hebben we een soort challenge opgezet tegen mekaar :7
Ook zijn we een tijd terug naar de fitness geweest voor een meting en ... dit bleek een succes (mentaal dan), want ik blijk nog best veel bespiering overgehouden te hebben en omdat ik altijd zware sport gelopen heb. Zei de beste man "nou, dat is dus een makkie voor jou he", iets met spiergeheugen enzo .. mijn lijf denkt daar echter toch anders over -O- 2000m roeien en ik kan 3 dagen revalideren :') het is er dus nog niet van gekomen om tot bij de fitness te graken, ik val al bijna dood bij de gedachte alleen :')