Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:35

black_kelpie schreef:
Ben ik nou de enige die het niet kan schelen dat er weer gesport kan worden? Ik heb zo'n hekel aan de sportschool :o


Niet iedereen houdt van de sportschool :) sommige sporten ook liever in de buitenlucht, of thuis.
Of helemaal niet :+ zolang je elke dag beweegt is het goed toch?

Ik vind 2x per dag een half uur bewegen eigenlijk een goede vuistregel.
Wil je meer resultaat met afvallen kan je je voeding altijd bijstellen, of het sporten alsnog opdrijven, of allebei.

Iedereen goed bezig hier +:)+

Mijn weegmoment vandaag, ook blij mee.

1 januari 70.6 kg
14 januari 69.3 kg

MoniekJ

Berichten: 3599
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:52

Ik ben er wel blij mee. Lekker binnen sporten met pt en vind gezelliger met wat mensen eromheen.

MarloesHJ

Berichten: 2487
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:55

Ik wil graag weer kunnen floatfitten in het zwembad want dat heb ik ook nodig voor de revalidatie van mijn enkelblessure dus van mij mag het zwembad ook gewoon weer open. Hoop niet dat ze weer instellen tot max 17u sporten want dat zou een domper zijn.

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-22 15:59

Ik had een hekel aan iedere sportschool. Ik heb nu eindelijk een vorm gevonden die ik wel leuk vind en volhoud en dat is krachttraining met een personal trainer. Ik zie ook echt wel vooruitgang aan m'n lichaam en dat motiveert als een dolle. Buiten dat maken we een afspraak met de PT-er waardoor er ook meer motivatie achter zit om werkelijk te gaan. Anders was ik al 10x afgehaakt.

black_kelpie

Berichten: 7863
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:02

AMCM schreef:
Niet iedereen houdt van de sportschool :) sommige sporten ook liever in de buitenlucht, of thuis.
Of helemaal niet :+ zolang je elke dag beweegt is het goed toch?

Eigenlijk gewoon helemaal niet :') Ik ben echt een intens lui wezen.

Kickboksen vind ik leuk overigens, maar als ik dan naar een drukke gym moet haak ik alweer af. En druk zijn ze hier allemaal -O-

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:24

De sportschool waar mijn vriend en ik heengaan is echt een hele kleine sportschool. Materialen zijn oud, maar goed en heel. Ze hebben niet de nieuwste aparaten. Maar dat maakt mij niet uit, 50 kilo is 50 kilo, of dat nou op een ouder apparaat is of het nieuwste van het nieuwste. Het fijnste vind ik dat er ook weinig mensen zijn en als er al anderen zijn, zijn het meestal revaliderende ouderen.

Die jonge jongens die al puffend en steunend voor de spiegel staan te liften, vind ik zo irritant. Heb een tijd lang getraind met een pt toen ik nog in Amersfoort woonde. Daar waren veel van die jonge jochies, zien en gezien worden. Ik heb er wel veel van geleerd, waardoor ik nu zelf weet hoe ik een schema kan samenstellen en welke oefeningen ik kan doen met de juiste houding.
Nu woon ik in Maurik, dus andere sportschool. Maar eentje zonder jonge jochies :)

Waar je soms wel een beetje gestoord van wordt, is het gekwebbel van de oudere dames. Zelfs met oortjes in en een podcast, dan hoor je ze nog! Die stemmen gaan door merg en been....

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:26

Ik doe Crossfit en ben heel blij dat zij weer open kunnen. 3 keer per week een uur volledig naar de getver gaan.. Heerlijk! Nu doen ze 30 minuten per les buiten, maar het is voor mij al 15 min enkele reis rijden dus dat vind ik echt zonde van mijn tijd en minder leuk dat ik dat niet zoveel heb gedaan.

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:29

Ik ga niet naar de sportschool, maar naar de klimhal, heel blij dat die weer open gaan.

Hier een stressdag. Ging naar werk, moest toen toch naar huis en belandde met autopech naast de weg. Toen gaan stess-snaaien :( chocoladereep weg gewerkt en er niet eens van genoten.

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:44

Ik ga ook niet naar de sportschool.. Ik probeer naast het paardrijden (meestal 4x per week en de dagen dat we niet rijden 20-30min stappen aan de hand) nog 3x per week op de crosstrainer te gaan en wandel meestal nog 2x in de week met een vriendin of mijn vriend. Voor de Corona ging ik 1x in de week zwemmen, maar daar zou ik straks echt weer zin voor moeten maken, niet gemist :))

Crossfit lijkt mij ontzettend leuk! En zwaar!

Wat balen van je autopech Lieke, dat zijn inderdaad van die vervelende stressmomenten!

DideH
Berichten: 7021
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:47

Wat gaat er eigenlijk allemaal open? Alleen sportscholen of ook alle sportgelegenheden (zoals bijv sporthallen)? Kon het niet echt duidelijk vinden.

(Ik ben een teamsporter en deze periode doen we dat in een sporthal)

L_iek
Berichten: 9726
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:49

Hier net chips op. Ik had er zoveel zin in. Vond ook wel dat het mocht :')

Faringo
Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:50

Is ook niet bekend gemaakt DideH, hopelijk gewoon alles weer.

DideH
Berichten: 7021
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:01

Faringo schreef:
Is ook niet bekend gemaakt DideH, hopelijk gewoon alles weer.


Ah, ik las iets over ‘blij dat de klimhal weer open gaat’, dus dacht dat er misschien ergens nog meer was uitgelekt wat ik niet kon vinden.

Mando

Berichten: 15732
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:13

Ik hoop dat ik weer naar aquarobics kan.

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:30

Tot nu toe pakken zijn alle maatregelen voor sportlocaties, dus daar vallen zowel sportscholen als andere sportlocaties (zoals de klimhal/zwembad etc) onder. Enige onderscheid is soms binnen of buiten, maar omdat de media het over sportscholen heeft gaat het ook over binnen locaties.

Cemlys

Berichten: 14971
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 18:22

Ik meld mij ook aan :wave: . Vorig jaar een soort van begonnen met lazyfitgirl en nu vorige maand de transformatiecursus aangeschaft om me er nog meer in te verdiepen, dit hou ik tenminste vol. Ik wil ook weer 1 of 2 dagen naar de sportschool als het even weer kan. En daarnaast het rijden op pakken als het weer wat beter wordt en de dagen langer.

fannetje

Berichten: 3557
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:25

black_kelpie schreef:
Ben ik nou de enige die het niet kan schelen dat er weer gesport kan worden? Ik heb zo'n hekel aan de sportschool :o

Ik ben heel blij, als het weer mag.
Hondensport valt in veel gemeenten hier ook onder, dus ben blij als we weer gewoon mogen trainen en op wedstrijd kunnen.

black_kelpie

Berichten: 7863
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:44

fannetje schreef:
Ik ben heel blij, als het weer mag.
Hondensport valt in veel gemeenten hier ook onder, dus ben blij als we weer gewoon mogen trainen en op wedstrijd kunnen.

Ja kijk, hondensport snap ik dan wel weer :j :D Ook daar geen last van gehad overigens, wij trainen op locatie met maximaal 2 personen + trainer.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:51

black_kelpie schreef:
Ben ik nou de enige die het niet kan schelen dat er weer gesport kan worden? Ik heb zo'n hekel aan de sportschool :o


Nee, scheelt mij ook niks. Wij hebben een fitness op het werk. Maar doe daar ook weinig. Vind het saai.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11585
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:52

Ik kon mijn spinningles al reserveren *\o/* heerlijk, nu al zin in!

DideH
Berichten: 7021
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:58

Volgende week weer terug in het regime qua korfbal *\o/* *\o/* Dat helpt mij zoooo met een stok achter de deur om genoeg te bewegen!

MarloesHJ

Berichten: 2487
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:05

Hier staat het rooster van het zwembad nog maar gedeeltelijk open. Nog even afwachten en hopelijk snel weer kunnen inschrijven.

Verder gaat het met eten best netjes momenteel. De weegschaal gaat nog wat heen en weer (wel naar beneden) maar dat is ook omdat ik volgens mij vooral momenteel vocht verlies.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:32

Hier heeel blij dat de sportschool weer open is. Stonden er gelijk om kwart over 6, eerste sessie van het jaar zit er net weer op. *\o/*

Faringo
Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:48

Lekker bezig iedereen! Ik ga vandaag 13 kilometer wandelen met een vriendin. Vanavond gourmetten, gelukkig ben ik niet zo van veel sausjes haha.

marley93

Berichten: 6048
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:49

Ik sta vandaag precies 7 jaar op onze stal, dus ik ga trakteren... Op saucijzenbroodjes. :Y) Heb besloten dat dat maar mijn ontbijt wordt :=