Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:08

Suzanne F. schreef:
Ik heb de eerste stap gezet. Ik heb een weegschaal gekocht. -O- :+


Hier ook, van Coolblue :')

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:30

Kijk, goed bezig.

Hoe zit dat met dat lijstje eigenlijk? Zag hem voorbij komen uit het andere topic, maar wordt er steeds wekelijks opnieuw een lijstje geplaatst met de verloren kilo’s van die week of wordt wekelijks je totaal aantal verloren kilo’s vermeld?

Denk dat de totaal aantal kilo’s leuker is/meer stimulans geeft. Er kan immers een mindere week tussen zitten en om dan te zien wat je toch al kwijt bent geeft misschien wel weer een oppepper.

NoGo

Berichten: 1901
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:37

Ik meld mij ook.
In 2016 4 maanden in het buitenland gewerkt, toen in totaal ruim 25 kilo afgevallen.
Het home made gezonde eten uit eigen tuin in combinatie met veel buitenlucht en een vast ritme heeft toen voor het afgevallen gezorgd en ik zat echt super lekker in mijn vel.
Helaas zitten de + extra kilo's er hier in nl weer dubbel en dwars aan en ik merk toch dat ik er nu ook wel last van begin te krijgen, tijdens mijn werk.
2023 word dan ook mijn jaar van afvallen en stoppen met roken en de voorbereiding voor beide zijn al gestaag aan mijn leefpatroon toegevoegd (met uitzondering van kerst en oud en nieuw O:) ).

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 13:46

TF, ik deed in het vorige topic inderdaad het aantal verloren kilo's vanaf het startgewicht. Sommigen vonden het prima om het startgewicht er ook in te zetten, anderen niet, dan zette ik alleen het aantal verloren kilo's neer. Da's allemaal prima :j

Welkom NoGo! Ergens wel balen dat er zoveel ongezond voedsel verkrijgbaar is in NL hè :')

Suzanne F.

Berichten: 49297
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:20

Amandavd schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik heb de eerste stap gezet. Ik heb een weegschaal gekocht. -O- :+


Hier ook, van Coolblue :')


Ik ook, die je aan een app kunt koppelen. Confronterend wordt het, sowieso.

Mando

Berichten: 15702
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:30

bamisalami schreef:
Ik heb gister het boek project gezond gehad, eens kijken hoe dat werkt!

En hopelijk snel de sportscholen weer open


We hebben PG topic voor vragen hoor.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:36

Ik wil graag meelezen! Niet echt om af te vallen, maar wil graag gezonder eten / minder snacken. Door zware blessure nu volop aan het revalideren en heb de smaak een beetje te pakken om vet/spier verhouding wat te gaan aanpakken haha!

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:40

Suzanne F. schreef:
Amandavd schreef:

Hier ook, van Coolblue :')


Ik ook, die je aan een app kunt koppelen. Confronterend wordt het, sowieso.


Yes, maar we zijn niet alleen!

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 15:12

Welke weegschaal is dat, Suzanne en Amanda?

Jorinda

Berichten: 13462
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 15:23

Ik heb niet alle vijf pagina’s teruggelezen Maar ik wil wel graag meedoen, maar doe niet mee aan de lijstjes. Dat is voor mij namelijk een te grote trigger. Dat is afvallen sowieso al, maar als ik ook nog eens in een lijstje ertussen kom te staan, dan voel ik me helemaal vergeleken met anderen en demotiveert dat verschrikkelijk bij mij haha.

Maar ik klets wel graag mee als dat mag!

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 15:23


Suzanne F.

Berichten: 49297
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 15:29


KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 15:49

Wat betreft weegschalen, ik heb verschillende weegschalen gekocht en gehad afgelopen jaar maar ik zweer inmiddels bij de analoge weegschaal.

Die digitale weegschalen zijn leuk maar zitten ook heel vaak fout als ze niet precies goed staan.

Ik had twee digitale weegschalen die dusdanig scheef wogen dat er soms wel tot 3,5kg verschil inzat afhankelijk van de plaats in huis waar ik woog.

Een analoge weegschaal zet je zelf altijd op 0 ongeacht waar je hem zet. :j

Ik weeg altijd maandagochtend & vrijdagochtend als ik opsta.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6040
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 16:17

Ik zweer ook bij mijn ouderwetse weegschaal. Bij mij waren de batterijen altijd leeg van de digitale als ik eens wilde wegen en kon ik allemaal verschillende gewichten krijgen binnen een paar keer erop en eraf gaan. Mijn ouderwetse vind ik persoonlijk fijner :D

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 16:30

Jorinda schreef:
Ik heb niet alle vijf pagina’s teruggelezen Maar ik wil wel graag meedoen, maar doe niet mee aan de lijstjes. Dat is voor mij namelijk een te grote trigger. Dat is afvallen sowieso al, maar als ik ook nog eens in een lijstje ertussen kom te staan, dan voel ik me helemaal vergeleken met anderen en demotiveert dat verschrikkelijk bij mij haha.

Maar ik klets wel graag mee als dat mag!



Ik snap je, ik heb dat als ik calorieën ga tellen of bijv ww.
Op 1 of andere manier werkt het alleen maar averechts als ik mijn eten bij ga houden.

Dus gewoon het nuchtere verstand en proberen meer verstandige keuzes te maken, en vooral niet teveel toegeven aan de lekkere trek.

Suzanne F.

Berichten: 49297
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 16:35

Wat ik merk is dat het soms een soort ‘verslaving’ is. Ik heb dat met winegums of autodrop etc. Als dat gegeten heb dan heb ik er de volgende dag weer zin in, en dan weer en dan weer. Als ik het niet meer in huis heb en daar doorheen moet dan verdwijnt het met enkele dagen en dan is de zin erin ineens ook helemaal weg. Ik kan dan tijden totaal geen zin hebben in zoetigheid maar als ik eenmaal begin dan is het hek weer van de dam. Tegenwoordig haal ik het gewoon niet meer in huis, dat werkt het beste.

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 16:37

Hmmm, mijn ouderwetse weegschaal staat hier op de nominatie om de deur uit te gaan. Als ik er 2 keer achter elkaar op ga staan, kan er zomaar 2 kilo verschil in zitten :') :+ zal ook wel iets te maken hebben met de minder stabiele vloer op de slaapkamer, maar het werkt hoe dan ook niet echt fijn.

Hierbij meld ik me ook weer aan. Niet dat ik nu zoveel kwijt moet, maar wel omdat ik het altijd fijn vind om wat gemotiveerd te worden in een topic als dit.
Op zich ben ik behoorlijk actief: 4 keer per week hardlopen, aanvullend nog workouts van youtube voor een stukje kracht en core training, paarden aan huis dus ook uitmesten, klusjes om huis e.d. wel een zittend beroep dus bewegen moet ik echt wel bewust doen.
Ik ben nu denk ik zo'n 63 kilo en 1.60m lang, maar heb van mezelf ook een flinke hoeveelheid spiermassa, dus ik oog niet echt te dik ofzo. Wat ik wel gemerkt heb, is dat afvallen voor mij echt een kwestie is van veel bewegen en sporten. Anders is de stofwisseling zo laag, dat je haast op een hongerdieet moet om überhaupt op gewicht te blijven.
Hopelijk lukt het om ooit weer een keer onder de 60 kilo te komen.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 16:53

Suzanne F. schreef:
Wat ik merk is dat het soms een soort ‘verslaving’ is. Ik heb dat met winegums of autodrop etc. Als dat gegeten heb dan heb ik er de volgende dag weer zin in, en dan weer en dan weer. Als ik het niet meer in huis heb en daar doorheen moet dan verdwijnt het met enkele dagen en dan is de zin erin ineens ook helemaal weg. Ik kan dan tijden totaal geen zin hebben in zoetigheid maar als ik eenmaal begin dan is het hek weer van de dam. Tegenwoordig haal ik het gewoon niet meer in huis, dat werkt het beste.


Ja dat ook.
Als ik bijv eens wel 's morgens choco pasta op mijn boterham doe, dan heb ik daar de hele dag last van.
En dan inderdaad in de zin dat ik de hele dag veel meer zin in eten (zoetigheid) heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 17:09

Ik meld me ook :)

-10 kg is helemaal perfect, maar ik begin met -5 kg als doel.
Ik merk dat sinds het moederschap de kilo's erg hardnekkig zijn -:(-

Eerlijk bij vermelden dat ik erg graag eet :o mcdo en chocolade gaan er op veel te frequente basis erg vlot in. Tijd voor een ommezwaai dus.

Ik verbruik veel energie in mijn dagelijks leven dus ik zet het sporten pas later in, als joker zeg maar.

Ik begin met volledig suikervrij (suikerverslaving is echt hardnekkig) + geen fastfood meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 17:11

Wat wegen betreft, voor mij persoonlijk is er maar één moment in de maand waar ik mijn gewicht serieus neem dat is als ik ongesteld ben geweest :o dat is mijn beste gewicht, geen vocht dat wordt vastgehouden etc..

Na de eisprong komt er makkelijk 1 à 2 kg bij. Vreselijk -O- dus dat negeer ik maar :+

EllivG

Berichten: 74
Geregistreerd: 06-05-15
Woonplaats: Heeze

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 17:35

Ik meld me ook in dit topic! Voor het eerst dat ik me bij een afval topic aansluit, maar ik hoop dat het me meer motiveert! Ik ben 1,67 en 67 kilo en zou graag ongeveer 10 kilo kwijt willen. Zeker ook omdat ik mijn jonge paard aan het beleren ben en ik het doorrijden het liefst doe met wat minder kilo’s O:)

SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 17:48

Ik meld mij ook in dit topic.

Ik zoek vooral motivatie op de langere termijn. hoe houden jullie het voor langere tijd vol om je aan een dieet te houden?

ik ben het afgelopen jaar al wel een paar kilo afgevallen, maar er moet nog 15 kilo minimaal vanaf wil ik op mijn streefgewicht komen.
Ik doe aan het minderen qua hoeveelheid eten, en het meerderen van eet momenten (kleine gezonde tussendoortjes)

Hoe doen andere bakkers het trouwens qua sporten nu de sportscholen dicht zijn?
ik ging minimaal 2x in de week, maar nu dus helemaal niet meer.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 17:52

Ik was begonnen met mijn personal trainer, elke dag thuis crosstrainer thuis en nog naar de sportschool. Nu dus alleen zelf crosstrainer thuis en weer beginnen zodra het kan. Wil nog graag yoga doen thuis voor stretchen.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 17:57

Jeetje wat gaat dit topic weer hard. :=

Ik probeer qua beweging er iedere dag even met mijn dochter opuit te gaan. Mijn paard had een peesblessure en mag weer opgepakt worden. Omdat ik zelf nog te zwaar ben heb ik een bijrijdster.
Dus ik probeer nu ook weer actief naar stal te gaan. :)
Als mijn bekken straks beter zijn hoop ik ook meer te kunnen wandelen met mijn dochter en de honden. :D

Ik weet niet of er nog meer in het topic zitten die veel willen afvallen en wellicht een appgroep zien zitten? :)

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 17:59

Ik heb normaal gezien (nu volop revalideren na ongeluk) qua beweging zeker genoeg (eigen trainingsstal met +- 13 paarden, nog x aantal uur in supermarkt), maar daardoor moet ik vaak ook 'snel' eten en neem ik algauw een koek of iets snel en ongezond. Ik wil voornamelijk echt qua eten beter doen.

Ik vind een appgroep wel leuk om elkaar wat te motiveren of snelle vragen te stellen. Ik haak wel af op appgroepen met enkel lijstjes oid.